[#181] Re: CD32-AKIKO

@Duracel, post #176

W międzyczasie przesiedliśmy się na PC (...) bo musieliśmy...


Kto musiał ten musiał, a kto nie musiał ten
wmówił sobie, że będzie używał paraAmigi i co mu zrobisz?


Swoją drogą - kto wie czy C= nie wyszłoby lepiej nie wypuszczając w ogóle A1200, tylko od razu CD32.

Ostatnia aktualizacja: 08.06.2016 12:19:41 przez recedent
[#182] Re: CD32-AKIKO

@Hexmage960, post #180

Napisz co to za adapter i ile zapłaciłeś?

No i nie ściemniaj o jakiś egzaminach, bo zrobienie testu c2p Glooma zajmuje chwilę. ok, racja

Ostatnia aktualizacja: 08.06.2016 12:44:06 przez ] SKOLMAN_MWS ˇ agrEssOr [
[#183] Re: CD32-AKIKO

@] SKOLMAN_MWS ˇ agrEssOr [, post #182

Napisz co to za adapter i ile zapłaciłeś?




Dałem $135 AUD za ten adapter.

No i nie ściemniaj o jakiś egzaminach, bo zrobienie testu cp2 Glooma zajmuje chwilę.

Wybacz, o egzaminach piszę serio. Na wyniki testu musisz poczekać.

Myślałem o testach w postaci sprawdzenia funkcji WriteChunkyPixels() oraz bezpośrednio do rejestru w postaci testowego kodu w asemblerze.
[#184] Re: CD32-AKIKO

@Hexmage960, post #183

Wyniki już są na pierwszej stronie tego wątku. Chodziło tylko o potwierdzenie wyniku, albo czy jest szybciej/wolniej. Takie testy dawno temu miał zrobić BULI. Inne testy mnie nie interesują.
[#185] Re: CD32-AKIKO

@] SKOLMAN_MWS ˇ agrEssOr [, post #184

Niestety, na wynik testu CD32 z fastem, będziecie musieli poczekać- priorytety
[#186] Re: CD32-AKIKO

@recedent, post #181


Kto musiał ten musiał, a kto nie musiał ten
wmówił sobie, że będzie używał paraAmigi i co mu zrobisz?


No większość jednak musiała. Mam tu na myśli ludzi którzy wybierali najwygodniejsze w danym czasie rozwiązania, albo nie mieli na Amidze alternatywnego, dostosowanego do czasu oprogramowania.

Dla mnie paraAmiga nie była alternatywą bo "gwarantowała" utrudnienia związane zniekompatybilnością z PeCetem i jednocześnie nie dawała nawet tego co klasyczna Amiga, czyli nie była kompatybilna z Amigą.

Ale to naturalnie mój punkt widzenia... który pewnie podzielali ci wszyscy którzy z niechęcią ale jednak przesiedli się na blaszane pudełko bez duszy
[#187] Re: CD32-AKIKO

@] SKOLMAN_MWS ˇ agrEssOr [, post #184

Ale dlaczego Cię nie interesują? Dzisiaj znalazłem chwilkę i zakodowałem mały program do rysowania dla Amigi CD32. Rysuje oczywiście piksele w trybie Chunky. Przyznam, że akceleracja robi wrażenie. Przetestowałem ten sam kod na A1200 i CD32 ze stacją dysków. szeroki uśmiech

W tej chwili jak naciśniemy i przytrzymamy przycisk myszy - wówczas nanosimy na ekran coś na kształt białej kredy - im dłużej się przytrzyma w jednym miejscu, tym kreda jest jaśniejsza. Fajny efekt.

Czy jesteś zainteresowany tego typu testem?

Nie samym Doomem człowiek żyje. Zresztą akcelerację Chunky można wykorzystać do dowolnych gier, również 2D z teksturami i efektami graficznymi Chunky. Pole do popisu ogromne.

Myślę, że specjalny dedykowany Amidze CD32 program graficzny byłby bardzo ciekawy. Dla Amigi 1200, która nie posiada akceleracji Chunky wykorzystałoby się odpowiednią procedurę konwersji.

CD32 nie jest słaba, tylko niedoceniona i niewykorzystana!
[#188] Re: CD32-AKIKO

@] SKOLMAN_MWS ˇ agrEssOr [, post #184

Obiecałem, więc podaję wyniki testu c2p (GloomC2P10) dla CD32 + FAST (SX-1):

C2P 020_1 n=0 (width 1 AGA): 54508
C2P Akiko_1 n=0 (width 1 AGA): 17426

C2P 020_1 n=1 (width 1 EHB): 42986
C2P Akiko_1 n=1 (width 1 EHB): 13769

Różnica widoczna gołym okiem, ponad 3x szybciej jest na Akiko z Fastem niż na samym 020 z Fastem!

Ostatnia aktualizacja: 01.01.2017 20:59:57 przez BULI
[#189] Re: CD32-AKIKO

@BULI, post #188

Świetnie, dzięki za testy! No i zatkało kakało, Akiko działa i to jak!
Śmiem twierdzić że CD32 z 1 MB fastu, to już by była ciekawa platforma, z 28MHz pewnie by DOOMa w 2x2 pociągnęła przyzwoicie.
[#190] Re: CD32-AKIKO

@marianoamigo, post #189

Ale o co chodzi i komu niby co zatkało?
Przecież od początku tego wątku wiadomo, że Akiko działa. Dzięki niemu CD32 bez FASTu liczy c2p równie szybko (czy raczej: równie wolno) co A1200 z FASTem. Zaś od 030 w górę c2p liczone procesorem jest szybsze od c2p liczonego Akiko.
[#191] Re: CD32-AKIKO

@BULI, post #188

Wielkie Dzięki !!!
Nareszcie pomiary na żywym mięsie.
Wrzuć je na EAB, bo tam też taki brednioserial się zrobił..
Ogólnie szacun za wzięcie się za to. Dla mnie składanie takiego
zestawu to była męka.Na stole stało takie grafitowe duże L i od niego zwisały żyły kabli...
yippee
[#192] Re: CD32-AKIKO

@BULI, post #188


Różnica widoczna gołym okiem, ponad 3x szybciej jest na Akiko z Fastem niż na samym 020 z Fastem!


Czy to w praktyce oznacza 3x więcej FPS z Akiko?
[#193] Re: CD32-AKIKO

@Jacques, post #192

Nie, ponieważ obliczenia C2P to tylko część większej całości, scena nie wyliczy się sama, więc zależy to od jej złożoności, im mniejsze stopień skomplikowania, tym większa różnica w ilości klatek.
[#194] Re: CD32-AKIKO

@sanjyuubi, post #193

Dokładnie tak, nie zmienia to faktu, że różnica jest również odczuwalna w grze przy faście i Akiko kontra 020.
Tak jak już wcześniej pisałem świetnie widać tą różnice w grze Wing Commander ok, racja
[#195] Re: CD32-AKIKO

@BULI, post #188

Mozna prosic o filmik Glooma z CD32 z fastem?
[#196] Re: CD32-AKIKO

@marianoamigo, post #195

Nie wydaje mi się to potrzebne-będzie tak samo jak 1200 z fastem=na pewno full screena z pixelem 1x1 i texturami na podłodze i suficie nie pociągnie.
[#197] Re: CD32-AKIKO

@Mikrobi, post #196

No to juz ustalone - ma byc szybciej niz 020 z fastem. Pisze o CD32 + FAST. Ciekaw jestem jaka w praktyce jest roznica - w tej klasie sprzetu, czy masz 8 czy 12 FPS, to wazne.
[#198] Re: CD32-AKIKO

@] SKOLMAN_MWS ˇ agrEssOr [, post #16

Wyniki z CD32 + SXPro 68030/50 MHz

68030/50+fast - 22 ms
68030/50+fast+akiko - 13.3 ms
[#199] Re: CD32-AKIKO

@] SKOLMAN_MWS ˇ agrEssOr [, post #198

glooma na cd 32 odpalales bez ss czy z workbencha ? u mnie w wb przy wybraniu akiko niestety nie działa, kszory......
[#200] Re: CD32-AKIKO

@] SKOLMAN_MWS ˇ agrEssOr [, post #198

Jestem zaskoczony, że nadal Akiko daje takiego kopa na 68030 50MHz. Myślałem że różnica będzie nieznaczna. Dzięki za test OK
[#201] Re: CD32-AKIKO

@] SKOLMAN_MWS ˇ agrEssOr [, post #198

68030/50+fast+akiko - 13.3 ms


OK
[#202] Re: CD32-AKIKO

@mikecios, post #199

chętnie zobaczę tego glooma z 030 i akiko! Daj znać jak uruchomisz :)
[#203] Re: CD32-AKIKO

@X-Type^HVR, post #202

Wieczorkiem w "wolnej" chwili podłubie ;)
[#204] Re: CD32-AKIKO

@recedent, post #190

A nie jest to tak, że c2p liczone jest co prawda szybciej na 030, ale pochlania wtedy caly czas procesora, a akiko odciaza procesor i mimo, ze liczy wolniej nie zamula calego systemu? Jak jest dzielony wtedy dostep do procka i akiko? Jak w przypadku innych customchipow?
Bo takie stwierdzenie jakie podales moze byc rownie nieprawdziwie jak to ze xx system jest szybszy, bo jego procesor liczy takt w takt szybciej mimo, ze caly system jest zamulony przy slabej architekturze np rozwiazania 030 w atari st vs amigowe.
[#205] Re: CD32-AKIKO

@] SKOLMAN_MWS ˇ agrEssOr [, post #198

Zastosowałem się do wszystkich Twoich sugestii i niestety fiasko........
Fakt faktem test odpala i mogę potwierdzić że test 030 + fast + akiko ~ 13.3 ms, tylko co z tego jeśli nie można tego zobaczyc.
Niestety sx32pro w gloomie z c2p akiko wyswietla kaszane (swoją drogą widać że te kszory na full screenie chodzą bardzo płynnie).
Chwilowo nie mam żadnej innej gry wykorzystującej Akiko żeby sprawdzić czy gloom jest szczególnym przypadkiem.
Gloom odpala na c2p z akiko z wyłączonym cache procesora ale takie rozwiązanie jest trochę bez sensu.

Ostatnia aktualizacja: 18.03.2017 21:22:44 przez mikecios
[#206] Re: CD32-AKIKO

@mikecios, post #205

Włącz cache procka jak juz odpalisz grę
[#207] Re: CD32-AKIKO

@Norbert, post #206

O tym już myślałem ale nie sprawdzałem, ale pozniej sprawdzę i powiem co i jak
[#208] Re: CD32-AKIKO

@Norbert, post #206

Niestety po odpaleniu nie da się przeskoczyć do wb
[#209] Re: CD32-AKIKO

@mikecios, post #205

Na dysku znalazłem jeszcze inne procedury c2p GloomC2P11 Wersja dla Akiko niby jest ta sama 1.0, ale binarka ma inny rozmiar. W archiwum jest też wersja dla 68030 i źródła procedur. No i okazuje się, że nie ma procedury c2p dla 68030+akiko (jest tylko 68020+akiko), czyli da się wycisnąc jeszcze więcej z takiej konfiguracji CD32+SX32Pro. Zrób testy na 030_1 i podaj wyniki.

Chwilowo nie mam żadnej innej gry wykorzystującej Akiko żeby sprawdzić czy gloom jest szczególnym przypadkiem.

Wolfenstein 3d
https://github.com/earok/AkikoWolf
- zawartość iso przegraj na dysk.
[#210] Re: CD32-AKIKO

@] SKOLMAN_MWS ˇ agrEssOr [, post #209



Zasysam iso.
Pewnie jutro dam znać jak to wygląda w praniu.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem