[#1] Motorola 68000.
Studiuję informę i zaczeli nas uczyć asemblera na procesory typu Intel.
Mam Amigę z archaicznym prockiem 16 bit MC 68000 i chciałem dowiedzieć
się troche o tej archiekturze procesora. Czy ktoś ma jakieś dobre linki
do stron, pliki tekstowe. Gdzie jest spis rozkazów, tryby adresowania,
rejestry, przerwania itp. ? Jeśli ktoś może mi pomóc to już dziękuję! :D
[#2] Re: Motorola 68000.

@Tomek-K, post #1

Plecam książkę wydawnictwa "ELEKTRONIK" :
MOTOROLA 68000 - budowa i lista rozkazów mikroprocesora
autor: Jacek Kostrzewski

Jest to bardzo dobre kompedium wiedzy o tym CPU.

[#3] Re: Motorola 68000.

@Tomek-K, post #1

No fajowo troche to nie chce się wgadzecić.
[#4] Re: Motorola 68000.

@Prince, post #2

Dzięki za pomoc Jacku. Ale czy nie znasz jakiśch linków z kursami lub czymś podobnym??
[#5] Re: Motorola 68000.

@Tomek-K, post #4

Jacek to autor książki nie posta ;)

[#6] Re: Motorola 68000.

@Tomek-K, post #1

Ja ma dokumentacja procesora po angielsku jezeli by Cie to interesowalo :)
[#7] Re: Motorola 68000.

@Tomek-K, post #1

Mój kuzyn też uczył się o tym procesorze (kierunek telekomunikacja AGH), miał trochę materiałów na ten temat, mogę go zapytać. Mam też książkę o assemblerze 68000, ale w odniesieniu do programowania pod Amigą (układy specjalizowane i takie tam).
Kuzyn też narzeka na 68k ;), ale to naprawdę był świetny procesor, w swoim czasie chyba najlepszy na rynku (i to przez wiele lat). To że wygrał Intel nie znaczy że ten ostatni był lepszy... 68k ma mnóstwo zalet - płaska przestrzeń adresowa, a nie jakieś cuda z rejestrami segmentowymi, 16M pamięci w najprostszej wersji - Intele mają chyba 1 MB (w trybie rzeczywistym), 8 rejestrów danych i osiem adresowych (a ile ma Intel... mało), sensowny sposób podpięcia koprocesorów. Mówimy oczywiście o modelu programowym Intela bez rozszerzeń w rodzaju MMX czy SSE.
[#8] Re: Motorola 68000.

@Tomek-K, post #1

Dukumentacja tu: