kategoria: Sprzęt
[#121] Re: Projekt interfejsu dla myszek i klawiatur USB

@gegu, post #120

Skoro zostałem wywołany
Oto lista przetestowanego na chwilę obecną sprzętu

Myszki:

Logitech M-U0026
Dell MOA8BO
Dell M-UK DEL3
Logitech M100
Logitech V450 Nano - usb, bezprzewodowy, odbiornik Nano Receiver
Logitech LX8 - usb, bezprzewodowy, odbiornik Canada310 Mini Receiver
Dell DZL-MS111L(B) - usb, przewodowy
PCLine PCL-WS01 - usb, przewodowy
Media-Tech MT1010 - usb/ps2, przewodowy
Logitech M-BJ69 - usb/ps2, przewodowy
Logitech M185
Kensington M01059
Genius Micro Traveler 330
Street Mouse (w kształcie samochodu) bezprzewodowa
A4TECH X7
Tracer TRM-144 MINI
Cherry M-5000

Pady:

Gamepad Tracer Blade PS3
PSX - wraz z adapterem USB-PSX/PS2
PS2 - wraz z adapterem USB-PSX/PS2

Joystick:

Gembird JSK-420
Logitech Attack3 J-UJ18
[#122] Re: Projekt interfejsu dla myszek i klawiatur USB

@spidi, post #121

a zdradzisz mi czy w tych padach można sterować zarówno gałką jak i strzałkami kierunkowymi?
W sumie to mnie najbardziej interesuje, jednak to pewnie też zależy w równej mierze od samych przejściówek pad od psx/ps2--->usb.

Bo na takie rzeczy jak:
-autofire
-obsługa wszystkich przycisków pada do cd32

pewnie nie ma co liczyć...choć też miło by było... OK
[#123] Re: Projekt interfejsu dla myszek i klawiatur USB

@zmiennik, post #122

Jeśli chodzi o sterowanie strzałkami lub gałka (pady PSX/PS2) to zależy od tego w jakim trybie pracuje pad (analogowy czy cyfrowy). Przejściówki USB, które sprawdzałem umożliwiają obsługę trybu Analog, a tym samym mój interfejs dostaje informacje na temat wciśniętych przycisków/gałki zależnych od uruchomionego trybu.
Z kolei w padzie od PS3 (podróbka) działają jednocześnie strzałki kierunku i gałka.

Autofire oczywiście jest na 2 przyciski FIRE i jest tryb emulacji CD32 (jeszcze w fazie rozwojowej, ale działa coraz lepiej).

Jeśli jeszcze nie ma wsparcia dla różnych "bajerów", to zawsze może pojawić się upgrade oprogramowania, którym można wczytać za pomocą kabla USB do interfejsu i cieszyć się nowymi możliwościami :) (tego u konkurencji chyba nie ma )
[#124] Re: Projekt interfejsu dla myszek i klawiatur USB

@spidi, post #123

biorę! ok, racja OK
[#125] Re: Projekt interfejsu dla myszek i klawiatur USB

@spidi, post #123

jest tryb emulacji CD32 (jeszcze w fazie rozwojowej, ale działa coraz lepiej).

Mnie przekonałeś- biorę OK
[#126] Re: Projekt interfejsu dla myszek i klawiatur USB

@spidi, post #123

No i jaka cena, bo przejrzałem cały wątek i nie znalazłem tej informacji. Myślałbym raczej nad podłączaniem joya niż myszy (moja amigowa myszka działa całkiem spoko).
[#127] Re: Projekt interfejsu dla myszek i klawiatur USB

@QkiZ, post #126

[#128] Re: Projekt interfejsu dla myszek i klawiatur USB

@amizet, post #127

Czy klawiatura USB będzie działac juz od samego włączenia zasilania bez jakichkolwiek sterownikow? - tak by była możliwość resetu A+A+Ctrl w każdej chwili albo pisania w AmigaDOS odpalonym w trybie bez S-S.

Ostatnia aktualizacja: 09.06.2014 16:25:26 przez Pawelek
[#129] Re: Projekt interfejsu dla myszek i klawiatur USB

@Pawelek, post #128

klawiaturę w amidze podpinasz w port myszki >?
[#130] Re: Projekt interfejsu dla myszek i klawiatur USB

@Dorian3d, post #129

ale klawiatura jako joystick/pad to byloby dobre rozwiazanie.
sterowanie strzalkami a CTRL lub ALT to FIRE
mozna tez zaemulowac pada z cd32
[#131] Re: Projekt interfejsu dla myszek i klawiatur USB

@Pawelek, post #128

Wersja interfejsu do obsługi klawiatur nie będzie potrzebowała żadnych sterowników dla AmigaOS
[#132] Re: Projekt interfejsu dla myszek i klawiatur USB

@Norbert, post #130

Właściwie można dodać coś takiego do Rysia. Takie ograniczenia nie istnieją :)
[#133] Re: Projekt interfejsu dla myszek i klawiatur USB

@spidi, post #132

nie to żebym Cię popędzał, nie zrozum mnie źle, ale kiedy przewidujesz zakończenie prac, itd i można będzie zamawiać?

Czy sprzedaż będzie się odbywać przez RetroAmi czy tak po prostu?
[#134] Re: Projekt interfejsu dla myszek i klawiatur USB

@spidi, post #132

Czyli jednym słowem, Ryś będzie SuperOKok, racja
[#135] Re: Projekt interfejsu dla myszek i klawiatur USB

@amizet, post #127

Czyli jeszcze nie ma ostatecznej ceny...
[#136] Re: Projekt interfejsu dla myszek i klawiatur USB

@QkiZ, post #135

Raczej nie, z tego co można przeczytać to wszystko jest jeszcze raczej w fazie testów.
[#137] Re: Projekt interfejsu dla myszek i klawiatur USB

@spidi, post #132

a myślisz, że dało by rade dodać (choć pewnie nie wiele osób by tego jakoś pragneło i pewnie to praktycznie niemożliwe)
obsługe bezprzewodowego pada od xbox360? :)
dla mnie to byłby już szczyt
[#138] Re: Projekt interfejsu dla myszek i klawiatur USB

@zmiennik, post #137

Panowie, to może ja dodam dwa słowa komentarza do dyskusji. O ile spidi będzie miał chęci i czas (zapału mu nie brakuje, z czasem wydaje mi się, że jest gorzej - jak u każdego z nas), to można dodać obsługę każdego lub prawie każdego urządzenia wpinanego w port usb. Kluczowe jest tutaj to, że wtyk usb lub odbiornik usb jest wpinany do portu usb interfejsu. Dlatego jeśli jakiś pad/mysz/cokolwiek ma być obsługiwane przez ten interfejs, to musi posiadać odbiornik usb lub kabel usb. Niestety nie wiem, w jaki sposób pada xbox podpina się do peceta, ale podejrzewam, że po BT lub wifi - jeśli tak jest i nie ma żadnego odbiornika na usb, to nici z bezprzewodowej transmisji. Jeśli da się podpiąć tego pada po kablu usb, to jest taka możliwość, aby dodać obsługę o ile spidi znajdzie czas - ale to już musisz z nim dogadać i ewentualnie wysłać mu tego pada. Ja się nigdy tematem pada do xboxa nie interesowałem, ale chciałem wytłumaczyć mechanizm dodawania supportu dla nowych urządzeń do interfejsu.
Z powyższego wynika, że jeśli spidi doda obsługę jakiegoś odbiornika usb, to wszystkie urządzenia pracujące z tym odbiornikiem będą działać z interfejsem. I tak jest np.: z odbiornikiem Logitech Canada310 i Canada210 - można z nimi sparować myszy LX8, LX7 i całą masę innych. I wszystkie te szczury będą działać z interfejsem, bo ich odbiorniki są obsługiwane.
[#139] Re: Projekt interfejsu dla myszek i klawiatur USB

@gegu, post #138

aha, no pad bezprzewodowy od xboxa360 jest podłączany do PC przez odbiornik na USB.
Także chyba nie powinno być problemu, a być może nawet nie trzeba nic kombinować, żeby Ryś go obsłużył, może wystarczy podpiąć i działa.
Ja niestety nie dam rady wysłać swojego, bo mieszkam w UK.
[#140] Re: Projekt interfejsu dla myszek i klawiatur USB

@gegu, post #138

To fakt, że z czasem ostatnio jest krucho, ale staram się jak mogę aby dodawać wsparcie dla nowych urządzeń. Co do pada od XBOXa, to wiem, że są pady do PC z odbiornikiem na USB. Jeszcze fizycznie nie miałem takiego pada u siebie, ale jeśli jest on widziany jako zwykły kontroler gier pod Windows (to znaczy nie trzeba instalować dodatkowych sterowników do jego obsługi), to powinien być rozpoznawany przez Ryśka. Pozostaje jedynie kwestia czy prawidłowo zostaną zmapowane przyciski. Mam nadzieję, że niedługo będę w posiadaniu takowego pada, więc zobaczymy co się da zrobić szeroki uśmiech

Jestem też po próbie podpięcia oryginalnego pada od PS3 (tego bezprzewodowego). Oczywiście jest problem z ładowaniem akumulatorów w takim padzie (port joya ma za małą sprawność prądową) no i niestety zdaje się że trzeba go "specjalnie" przełączać na tryb pracy na kablu USB. Na chwilę obecną oryginalny pad PS3 nie działa ( co nie zmienia faktu, że będę dalej z tym walczył ).
[#141] Re: Projekt interfejsu dla myszek i klawiatur USB

@spidi, post #140

No więc sprawa wygląda tak, że jak chcesz użyć oryginalnego, bezprzewodowego pada od PS3 z Amigą, to trzeba zapomnieć o "bezprzewodowości" i grać na kablu, lub nauczyć Rysia obsługi Bluetooth na USB.
Jak masz zapał i chęci to się baw, ale powiem tylko, że nawet na PC te pady od PS3 przysparzają problemów nie tylko z instalacją, ale i użytkowaniem.
I wiele osób ich nie poleca. Poza tym tak jak mówisz, one się ładują kablem więc bateria nie wiadomo jak na to będzie reagować, może się szybciej zużyć (połączenie kablem USB)
Więc nie wiem czy jest sens zjadać na tym zęby, jak pójdzie gładko to oczywiście, ale jak masz się pocić z tym miesiącami to może odpuść, albo dodaj obsługę w między czasie o czym wspomniałeś przez kabelek.

Zupełnie inaczej ma się sprawa z oryginalnym, bezprzewodowym padem od XBOX360 na PC.
Wystarczy kupić odbiornik (30zł oryginalny Microsoftu) i wpinasz i działa.
Pewnie dlatego, że Windows i XBOX to produkty Microsoftu.
Powiem więcej, taki pad od xbox360 działa nie tylko bezproblemowo z Windowsem, ale ten odbiornik na USB po zastosowaniu przejsciówki można podłączyć do każdego smartphona czy tableta z np Androidem (w innych OS pewnie też) i cieszyć się obsługą bez żadnych sterowników.

Pozostaje tylko pytanie ile ciągnie prądu taki odbiornik, ale myślę, że niedużo.
I chciałem sprostować jedno Twoje zdanie; to nie są pady do PC z odbiornikiem USB, to jest pad od XBOXa, który dzięki zastosowaniu odbiornika można używać z PC.
Być może to chwyt reklamowy na aukcjach czy pudełkach, ale to normalny pad od XBOX + odbiornik.
[#142] Re: Projekt interfejsu dla myszek i klawiatur USB

@spidi, post #140

jak tam projekt? coraz bliżej? wytrwale czekam, choć przejściówka już by się przydała.
Daj znać co i jak.
[#143] Re: Projekt interfejsu dla myszek i klawiatur USB

@zmiennik, post #142

Być może już jutro będę miał obudowy z nawierconymi otworami szeroki uśmiech
Wówczas pozostanie poskładanie wszystkiego do kupy, poprawki w firmware i ...
[#144] Re: Projekt interfejsu dla myszek i klawiatur USB

@spidi, post #143

OK
[#145] Re: Projekt interfejsu dla myszek i klawiatur USB

@spidi, post #143

Tez bym się pisał na to
[#146] Re: Projekt interfejsu dla myszek i klawiatur USB

@BULI, post #144

Miło mi poinformować, że w końcu zakończyłem składanie pierwszej partii Rysiów.
Oto jak to wygląd.







Na koniec moim zdaniem najlepsze szeroki uśmiech

[#147] Re: Projekt interfejsu dla myszek i klawiatur USB

@spidi, post #146

super w box
Amigowcy kochają boxy !!
[#148] Re: Projekt interfejsu dla myszek i klawiatur USB

@spidi, post #146

Bardzo ładnie się prezentuje OK
Kiedy sprzedaż, jaka cena?
[#149] Re: Projekt interfejsu dla myszek i klawiatur USB

@BULI, post #148

Piszę się na jedną sztukę !!
[#150] Re: Projekt interfejsu dla myszek i klawiatur USB

@teo, post #149

Ja również.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem