[#15]
Re: Pamięć graficzna VooDoo
@Grisza,
post #14
1024x768= 5041120/8383488
1152x864= 4153312/8383488
1280x1024= 2616288/8383488
800x600= 6327232/8383488
1920x1080= 4236272/8383488
1680x1050= 1095616/8383488
Myślę, że jednak ten program źle pokazuje zajętą pamięć, policz sobie sam. 16 bitów to dwa bajty więc mnożymy rozdzielczość pionową i poziomą, potem mnożymy razy 2 i wychodzi ilość pamięci jaką zajmuje jedna pełna ramka:
1024x768x2 = 1572864 (1.5MB)
1152x864x2 = 1990656 (1,89MB)
1280x1024x2 = 2621440 (2,5MB)
800x600x2 = 960000 (915kB)
1920x1080x2 = 4147200 (3,96MB)
1680x1050x2 = 3528000 (3,36MB)
Tak więc widzisz, niemożliwe jest, aby rozdzielczość 1680x1050 zajmowała tylko 1MB, bo gdzie w takim razie znajdują się pozostałe 2,3MB? z kolei w rozdzielczości 800x600 musiałbyś mieć włączone 7 krotne buforowanie aby wykorzystać aż 6MB pamięci. Ten program podał poprawne wartości tylko dla dwóch rozdzielczości.
Możliwe, że jest to wina samego sterownika, ale nie jestem pewien, czy karta graficzna pozwala w ogóle na uruchomienie trybu graficznego z mniejszą ilością pamięci niż zajmuje ramka.
Ostatnia aktualizacja: 12.03.2015 17:34:04 przez sanjyuubi