kategorie: A600, Programy, Sprzęt
[#91] Re: RTG i Vampire 600 V2

@Voyox, post #90

No aż się prosi o Krwiopijcę 1200.... to byłby extremalny AGA highend komplet

Ostatnia aktualizacja: 04.02.2016 19:23:21 przez xtro
[#92] Re: RTG i Vampire 600 V2

@xtro, post #91

Patrząc na pokazy mocy związane w odtwarzaniem mpg przypominają mi się czasy A4000/060 gdy to filmiki z płytek pisma MacWorld z wszelkiej maści QuickTimami odpalałem z siermięgą na WB , ale pod ShapeShifterem dawały rade prawie jak na PC... Zawsze zastanawiało mnie , że WB z emulacyjną nakładką daje radę nawet w edycji Adobem Premierem, a samo WB ma kłopot z odtwarzaniem.... jak więc te playery były napisane, skoro koderów scenowych nie brakowało robiących cuda na Ami.... A może po prostu programowane to było nieoptymalnie, choć pewnie jestem niesprawiedliwy w ocenie...
[#93] Re: RTG i Vampire 600 V2

@xtro, post #92

Wiecie co , czekam teraz by pod system 3.x dla A600 z tym accelelatorem ktoś zdolny skompilował jakiś browser z obsługą youtube... i ogólnie flasha i html5
[#94] Re: RTG i Vampire 600 V2

@xtro, post #91

Jaki high-end? Rozumiem, że mowa głównie o zorroII/III lub pci, bo poza tym to vampire 1200 nie wygląda by oferował cokolwiek ponad to co oferuje 500/600 - skoro rdzeń ten sam, SAGA taka sama... to amiga jest interfejsem do klawiatury i stacji dyskietek, a to akurat czy pod 1200, czy pod 500 będzie jednakowe ;)
[#95] Re: RTG i Vampire 600 V2

@abcdef, post #94

I to jest właśnie sprawiedliwe !
Poza tym nie ma co się czepiać Vampirka. Jeżeli dołożą sensowną grafikę to tylko plus.
To czy Amiga z kartą grafiki też jest tylko klawiaturą i portami?
Co za różnica że karta grafiki jest w układzie FPGA? Twoja teoria ni jak się ma do rzeczywistości.
Dlatego że jak uruchomisz grę na ECS czy AGA to Vampire normalnie wykorzysta chip z płyty głównej, przełączy się na ECS/AGA. Jak potrzeba czegoś lepszego wykorzysta SAGA.
Chyba tak to zamierzają twórcy tego systemu? Mam rozumieć... ok, racja
[#96] Re: RTG i Vampire 600 V2

@Voyox, post #95

Widzę, że kłótnie „czy to jeszcze Amiga” wchodzą na nowy poziom...
[#97] Re: RTG i Vampire 600 V2

@Voyox, post #95

Dlatego że jak uruchomisz grę na ECS czy AGA to Vampire normalnie wykorzysta chip z płyty głównej, przełączy się na ECS/AGA.

Ale wtedy nie będziesz miał obrazu z HDMI, tylko musisz mieć monitor łykający PAL podpięty do RGB albo Composite.
[#98] Re: RTG i Vampire 600 V2

@Krashan, post #96

Krashan, a co by było gdyby ktoś wpadł na pomysł i zrobił turbo do Amigi w którym byłaby podstawka pod procesor intela (np. Socket P z laptopów). Obok byłby tylko FPGA do grafiki i jakiś interpreter do tłumaczenia rozkazów. I taki cudak zgłaszałby się jako 68060- 2000 MHz.
Dopiero troglodyci amigowi by zrzędzili. A ja bym sobie tam włożył C2D T7500 i jazda z amigowaniem intel inside-outside...
[#99] Re: RTG i Vampire 600 V2

@Krashan, post #96

Ja się w te debaty nie bawię... Dla mnie A1200/040 to AMIGA z turbo Apollo, A600 będzie AMIGĄ z turbo Vampire. Oczywiście gdyby do obudowy z klawiaturą A600 wstawić płytę PC w interfacami by podpiąć klaw, FDD i insze zespoły Ami to by był PECET w obudowie Amigi!
[#100] Re: RTG i Vampire 600 V2

@Voyox, post #98

Nie wiem co by było, kiedyś nawet dumałem nad taką konstrukcją, ale wyszło mi, że cały procek M68k w FPGA jest łatwiej zrobić, niż taką hybrydę. Co zresztą Majsta udowodnił czynem . Ja sobie spokojnie strugam proste wynalazki do Amig, ba działają nawet z Vampire (chociaż jak ekipa oprogramuje SD na Vampirze, to chyba IDE z płyty nikt nie będzie używał ).
[#101] Re: RTG i Vampire 600 V2

@Krashan, post #100

Wg. mnie powinno być do użycia. Po co blokować port, chyba że to wynika z konstrukcji Vampire, który jest systemem sam w sobie a resztę traktuje jako peryferia..
Jak to mówią od przybytku głowa nie boli. Na SD szybszej karcie system i ważne pliki, na starym kontrolerze magazyn z plikami .lha itp...
[#102] Re: RTG i Vampire 600 V2

@Krashan, post #100

No dokładnie ... w czasie gdy czekałem na PPC w nadziei , że zastąpi moje 060 w A4000 myślałem czeku ktoś nie zrobi na fragmencie płyty serwerowej takiej powiedzmy wówczas 4x pentium 2 333MHz emulatora 060 np. 1x333Mhz zachowując pełna kompatybilność linii softu bez kombinowania z drugim prockiem PPC - ale może to się zdarzyło w innej linii czasu ... we wszechświecie równoległym...
[#103] Re: RTG i Vampire 600 V2

@Voyox, post #101

chyba że to wynika z konstrukcji Vampire, który jest systemem sam w sobie


Nie jestem technicznym człowiekiem, ale jak dla mnie Vampire rozumiem jako sprzętowo programowy (na poziomie firmware) emulator procesora 68k , a całość płytki jest kartą turbo dla A600 taką jak np Apollo czy Mtek 630 - pracującą na tej emulacji procesorze... Ot to samo jak gdyby Motorola wypuściła 020 200MHz i ktoś zbudował na nim kartę do A600... czy dobrze opisałem analogię?
[#104] Re: RTG i Vampire 600 V2

@xtro, post #103

Niezupełnie. Bo do tego FPGA wrzucony jest kickstart, jest jakaś hybryda graficznej karty, a okaże się że i jakieś sprzętowe kodeki MP3/4, H.264 czy inne dorzucą. Jest też obsługa kart SD, czyli karta posiada własny kontroler dysku. Nie zdziwię się jak wymyślą jakąś 16 bitową dźwiękówkę i dołożą. Możliwości jest dużo. Więc nie można tego porównać do samego procesora zgodnego z 68k...
[#105] Re: RTG i Vampire 600 V2

@Voyox, post #104

Ale to chyba dobrze nie źle.... To jest rozbudowa Amigi...
[#106] Re: RTG i Vampire 600 V2

@xtro, post #105

Jak tak dalej pójdzie i będzie tryb PAL w lepszych kolorach i sieć to jeszcze wrócę z A600 do piwnicy i będzie info znowu na niej emitowane :D
[#107] Re: RTG i Vampire 600 V2

@Voyox, post #95

[quote]Dlatego że jak uruchomisz grę na ECS czy AGA to Vampire normalnie wykorzysta chip z płyty głównej[/qupte]
A dlaczego nie na SAGA przez HDMI? Gunnar gdzieś pisał, że "silver" obsługuje oprócz natywnych amigowych trybów przez standardowe RGB także 640x480 8/15/16bit przez HDMI (i nowe tryby dla SAGA). Nic nie stoi na przeszkodzie by w kolejnych rewizjach softcore zmieścić dodatkowe tryby "legacy" czyniąc chipset na płycie zwykłym obsem. Dlatego na dłuższą metę niezależne jaką byś miał amigę po włożeniu Vampire masz zasadniczo to samo. Ja szczerze to w tej chwili mam jeden TV który zaakceptuje sygnał analogowy z Amigi więc akurat dla mojej pięćsetki ECS@HDMI jest czymś czego mi brakuje. Inna sprawa, że bez filtrów na dużych ekranach gry 320x256 wyglądają zwyczajnie... kiepsko.

Ostatnia aktualizacja: 04.02.2016 23:48:20 przez abcdef
[#108] Re: RTG i Vampire 600 V2

@abcdef, post #107

Ja w sumie jestem też niby zwolennikiem klasyki, ale nie czarujmy się, by klasyk jakoś dalej się rozwijał potrzebne jest protezowanie... Tak wiem... może ... może dojść do sytuacji gdzie płyta główna Amigi będzie służyć jako podstawka i może zasobnik zasilania do całej reszty... ale na razie przy poziomie jaki daje z opisu Vampire nie widza problemu...

Ostatnia aktualizacja: 05.02.2016 00:18:48 przez xtro
[#109] Re: RTG i Vampire 600 V2

@Voyox, post #101

Ale po co kombinować aż tak, wkładasz kartę 32 albo 64 giga (które są obecnie całkiem niedrogie) i pakujesz tam co chcesz...
[#110] Re: RTG i Vampire 600 V2

@xtro, post #93

I emulator playstation 4!
[#111] Re: RTG i Vampire 600 V2

@pamp3rs, post #110

OK
[#112] Re: RTG i Vampire 600 V2

@madman15, post #109

Witam Panie i Panowie !

To mój pierwszy post tutaj pomimo tego że na portal zaglądam regularnie.
Serdecznie wszystkich Amigowców tak obecnych jak i też tych byłych pozdrawiam.
No a po tym krótkim powitaniu przechodzę do sedna mojego postu.

Jak większość zapwne wie Vampirka ma się dobrze i powoli startuje jej dystrybucja. Idzie to powoli ale systematycznie. Następna partia to będzie coś około 50 sztuk bo tyle PCB zamówił majsta. Kipper też coś zamówił i jeśli poczta wyrobi się przed Chińskim nowym rokiem wkrótce powinien mieć co lutować.

Natomiast Apollo team ma mały problem - a mianowicie brak dobrego kodera ASM68k ewentualnie C. Po prostu nawet jeśli są ludzie z jakimś doświadczeniem i wiedzą w zespole to niestety nie dysponują dużym zapasem czasu który mogą przeznaczyć na "Amigowanie". A jest co robić w sensie softwaru. Zapwene większość widziała filmy pokazujące player RIVA w działaniu. Wszystko łądnie tylko że można by go jeszcze zoptymalizować pod Apollo - jest kod źródłowy i pozwolenie autora RIVy na takie kroki.
A player mógłby być wyraźnie szybszy po optymalizacji... myślę że powinny iść bez żadnego przycinania filmy w jakości VCD. Poza tym do wykorzystania są nowe instrukcje i funkcje jakie oferuje Apollo więc możliwości są ale oczywiście jest to dość dużo pracy.
Dlatego zwracam się z apelem do koderów 68K którzy zapewne są tutaj obecni (np. Don_Adan bądź Krashan) o pomoc w (nie tylko tej) sprawie. Jak być może niektórzy wiedzą jestem "nieformalnym" członkiem Apollo Team - nieformalnym gdyż w zasadzie nie pełnię tam żadnej sensownej fukncji poza "wsparciem moralnym". Mimo wszystko zapraszam w imieniu Gunnara i raszty na kanał Ircowy #Apollo-Team (freenode) i pomoc w rozwijaniu softwaru który będzie mógł w pełni wykorzystywać możliwości nowej i jak sądzę najszybszej na rynku "dopałki" do Amigi.
Chętnie odpowiem na ewentualne pytania - pozdrawiam Pisklak
[#113] Re: RTG i Vampire 600 V2

@pisklak, post #112

Witaj!!

Miło Cię w końcu zobaczyć na PPA. Cieszę się bardzo, że napisałeś.
Mam nadzieję, że przy odrobinie dobrej woli uda się pokonać różne przeszkody. Sporo tutaj zdolnych ludzi.

Pozdrawiam - Sir_Lucas
[#114] Re: RTG i Vampire 600 V2

@Sir_Lucas, post #113

Hej - dzięki !

Wiesz nadzieja matką... szczęśliwych :)
Zresztą też myślę że zdolnych ludzi tu nie brakuje, chociaż może brakować czasu/motywacji.

Do zobaczenia na #apollo-team
[#115] Re: RTG i Vampire 600 V2

@pisklak, post #112

Zapwene większość widziała filmy pokazujące player RIVA w działaniu. Wszystko łądnie tylko że można by go jeszcze zoptymalizować pod Apollo - jest kod źródłowy i pozwolenie autora RIVy na takie kroki. A player mógłby być wyraźnie szybszy po optymalizacji... myślę że powinny iść bez żadnego przycinania filmy w jakości VCD. Poza tym do wykorzystania są nowe instrukcje i funkcje jakie oferuje Apollo więc możliwości są ale oczywiście jest to dość dużo pracy.

Średnio mi się podoba fakt, że przez dzikie pomysły Gunnara pojawia nam się kolejny "procesor" M68k, który ma instrukcje niespotykane w innych. Wystarczająco dużo było problemów z niekompatybilnościami 68040 i 68060, niestety widzę, że autor Apollo postanowił powtórzyć błędy Motoroli. Efektem będzie tworzenie programów, które będą działały tylko na Vampire. Ja bym wolał położyć nacisk na jak największą wydajność programów wykorzystujących listę rozkazów M68020/30, zamiast wymyślać jakieś 64 bity, nowe tryby adresowania i nowe instrukcje. Tego nie wspiera żaden istniejący asembler, nie wspominając o kompilatorach C, czy innych języków.
[#116] Re: RTG i Vampire 600 V2

@Krashan, post #115

No cóż "zwykłe" rozkazy 68k w znakomitej większości wykonują się w 1 takcie zegara, chyba szybciej to się nie da. A jeśli chodzi o nowe rozkazy/rozszerzenia.... no cóż albo próbujesz iść do przodu albo.... "wieczne 030 ruleż". Widzę że Tobie też chyba podoba się pomysł założenia swojego rodzaju komitetu nadzorującego ewentualny rozwój nowych 68k które prędzej czy później musiały sie pojawić w FPGA. A dużo programów i tak miała kompilację dla różnych procesorów. Możesz dalej mieć wersję zwykłą i Apollo - czy to się tak bardzo różni od tego co mamy teraz ( masz wersję pod 020/040/060) ? Co do argumentu że żaden kompilator/assembler nie obsługuje (jeszcze) nowych rzeczy to może (i mam nadzieję że tak będzie) sytuacja ulegnie zmianie po pewnym czasie. VBCC czy GCC są na otwartych źródłach podobnie wygląda chyba sytuacja z ASMOne. A być może Gunnar właśnie definiuje nowy "standard rozszerzeń" do 68k....
Czas pokaże.

Pozdrawiam - pisklak

PS. Twój DB3 chodzi całkiem ładnie :)

Ostatnia aktualizacja: 05.02.2016 15:35:28 przez pisklak
[#117] Re: RTG i Vampire 600 V2

@pisklak, post #116

Pszepłaszam za moją ignorancję, ale czym się różni Vampire od karty Team Apollo? ROzumiem , że to dwie różne rzeczy , ale obie do A600?

[#118] Re: RTG i Vampire 600 V2

@xtro, post #117

No a co będzie jeśli Gunnar doda PPC do FPGA ? Czy to będzie klasyk czy NG ? Oto jest pytanie ! ;)
[#119] Re: RTG i Vampire 600 V2

@xtro, post #117

A jeśli tak na serio było to pytanie to odpowiadam że officialnie karta Vampire którą zaprojektował Majsta korzysta z procesora Apollo który jest dziełem Apollo-Team.
Nie ma dwóch kart. jest tyko jedna czyli Vampirka , w tej chwili tylko V600 V2 ale "niedługo" powinna być też V500
[#120] Re: RTG i Vampire 600 V2

@pisklak, post #112

Chętnie odpowiem na ewentualne pytania - pozdrawiam Pisklak


Zadam kilka niewygodnych pytań, ważnych z punktu widzenia programisty...

Gdzie jest dokumentacja?
Gdzie jest specyfikacja tych nowych wspaniałych instrukcji oraz trybów pracy?
Gdzie są przykłady użycia?

Gdzie jest COKOLWIEK poza filmikami, screenshotami i pseudo-viral-marketingiem jaki uprawiacie na forach?

IRC nie zastępuje dokumentacji. Dokumentacja o którą trzeba się dopraszać może równie dobrze nie istnieć. Powinna wisieć na środku strony Apollo Core, a link powinien się świecić, tańczyć i błagać o ściągnięcie jej.

Dodanie obsługi Apollo Core np. do vasm'a pewnie byłoby nawet interesującym zadaniem, ale tylko jeśli ktoś łaskawie udostępni specyfikację.


Ostatnia aktualizacja: 05.02.2016 17:30:59 przez strim_
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem