kategorie: A600, Programy, Sprzęt
[#1231] Re: RTG i Vampire 600 V2

@flops, post #1230

No to pozostaje tylko czekać. Nie ukrywam, że możliwość odpalenia gier AGA na A600 brzmi kusząco. Obecnie niemożliwe, ale chodzą słuchy, że będzie taka opcja.
[#1232] Re: RTG i Vampire 600 V2

@Amiga4ever, post #1231

I jeszcze jedno pytanie. Czy ktoś na V2 odpalal Gunship 2000? Jestem ciekaw wydajność.
[#1233] Re: RTG i Vampire 600 V2

@Amiga4ever, post #1231

Ciekawi mnie jak to ma być zrobione.
[#1234] Re: RTG i Vampire 600 V2

@waldiamiga, post #1233

Mi do głowy przychodzi na przykład UAE na 68k - odpalasz toto na RTG, emulacji procka nie trzeba, "wystarczy" zaemulować AGA. Przy odpowiednim zapasie mocy... pomysł
[#1235] Re: RTG i Vampire 600 V2

@recedent, post #1234

Jak to nie ma emulacji procka?
Emulowana jest całą Amiga na Amidze.
[#1236] Re: RTG i Vampire 600 V2

@recedent, post #1234

Nie wiem za bardzo jak by to mogło być możliwe bez wsparcia sprzętowego, ponieważ trzeba przekierować zapisy/odczyty z rejestrów do innych obszarów, a to wymagałoby przynajmniej interpretera. Gdyby jednak Apollo posiadał rejestr, który powoduje przełączenie karty na lustrzane rejestry w karcie, wtedy teoretycznie mógłby powstać czysty emulator AGA.
[#1237] Re: RTG i Vampire 600 V2

@recedent, post #1234

UAE z 020/881 ma 1% prędkości Amigi. Mam wersje WIP4.




Żle miałem ustawione "Power" jak jest na 4 to jest 20% 10 fps


Ostatnia aktualizacja: 02.09.2016 00:03:24 przez TechNineWonder
[#1238] Re: RTG i Vampire 600 V2

@TechNineWonder, post #1237

No odpalanie UAE na Amidze 68k jest trochę dziwne.... Co innego MAME - to jestem w stanie zrozumieć chociaz tam też jest emulacja 68k w niektórych grach potrzebna. Jakby tą emulację CPU wywalić to by zapewne znacznie szybciej chodziło. Tylko to już pewnie nie jest takie proste. Ale się da - patrz Fusion/Shapeshifter, chociaż to nie dokładnie to samo szeroki uśmiech. W każdym razie gdyby ktoś się za to zabrał to UAE/MAME (gry 68000) chodziło by znacznie szybciej. Ale szanse na to są chyba niewielkie.

Ostatnia aktualizacja: 02.09.2016 12:41:35 przez pisklak
[#1239] Re: RTG i Vampire 600 V2

@pisklak, post #1238

Są powody ku temu aby takie dziwne nie było. Ale nie będę się rozpisywał czemu.

Wyobraż sobie że V2 ma drugi układ FPGA odpowiedzialny za AGA, Bridge Board X86 czyli procesor 486 albo może jakieś Pentium:) I drugie FPGA robi za sprzętowy Emulator.

Tego czego nie da się powiązać sprzętowo można by powiązać softowo.

Pc-Task korzystający z procesora zaimplementowanego w FPGA brzmi ciekawie.

Ide coraz szybszych FPGA mija się trochę z ideą Amigi. Amiga 1000 nie składała się z mega szybkich podzespołów. A optymalizacji z której wynika prędkość działania.
[#1240] Re: RTG i Vampire 600 V2

@TechNineWonder, post #1237

Emulacja AGA do szybkich nie należy ale muszę jeszcze popracować nad plikiem .uaerc. Może uda się coś więcej wykrzesać. Teraz jest taki szybszy pokaz slajdów.

[#1241] Re: RTG i Vampire 600 V2

@TechNineWonder, post #1240

Na osobnym ekranie powinno być trochę szybciej
[#1242] Re: RTG i Vampire 600 V2

@Norbert, post #1241

Ale jak to zrobić? Na pewno używałeś E-UAE na MorphOS, to wiesz pewnie.

Taki mam uaerc, teraz zmieniłem gfx_amiga/picasso na yes. Dalej wyświetla w okienku. To jak byś mógł napisać jak to zrobić to by było spoko.


[#1243] Re: RTG i Vampire 600 V2

@TechNineWonder, post #1242

O którą opcje chodzi?

Display options
===============

The following options configure the emulation of native Amiga screenmodes
(displays generated by the built-in Amiga chipset - not of display generated
by Picasso96).

Todo: need some general blurb about how Amiga screens are output,
resolution, etc.


gfx_framerate=<n> (default=1)

  Specifies the rate at which display frames are rendered when emulating
  graphics output from the Amiga chipset. <n> can be a number between 1 and
  20, where 1 means that every display frame is rendered and 20 means only 1
  in every 20 frames is rendered.

  Increasing <n> increases the speed of emulation (there's less work to
  do), but decreases the quality of the display output.

  For example, when emulating a PAL display (50 Hz), for full-quality output
  (gfx_framerate=1), E-UAE must update its display 50 times a
  second. Setting gfx_framerate=4 will cause E-UAE to draw only 1
  frame in 4 and thus its display will updated only 12.5 times a second.


gfx_width_windowed=<n> (default=720)
gfx_height_windowed=<n> (default=568)
gfx_width_fullscreen=<n> (default=800)
gfx_height_fullscreen=<n> (defaullt=600)

  Specify the dimensions of the E-UAE display for graphical output from the
  Amiga chipset.

  Ideally, the gfx_*_windowed options should specify the dimensions when
  E-UAE is running in a window on your desktop and the gfx_*_fullscreen
  options will apply when running full-screen. However, this is not supported
  yet, and E-UAE will use the gfx_*_windowed dimensions in both windowed and
  full-screen modes.

  To emulate a high-resolution, fully overscanned PAL screen - either
  non-interlaced with line-doubling, or interlaced - you need to use a
  display of at least 720 by 568 pixels. If you specify a smaller size,
  E-UAE's display will be clipped to fit (and you can use the gfx_center_*
  options - see below - to centre the clipped region of the display).
  Similarly, to fully display an over-scanned lo-res PAL screen, you need a
  display of 360 by 284 pixels.


gfx_width=<n>
gfx_height=<n>

  These option are for backwards-compatibility and have been superceded by
  the gfx_*_windowed and gfx_*_fullscreen options above.


gfx_fullscreen_amiga=<bool> (default=false)

  E-UAE will open it's display for Amiga screens in full-screen mode by
  default - not as a window on the desktop.

  This option is not supported on all platforms.


gfx_lores=<boolean> (default=false)

  Determines the fundamental horizontal resolution of output. If true, then
  E-UAE will emulate a low-resolution output; high-res Amiga screens will
  have their horizontal resolution halved (only every other horizontal pixel
  will be drawn). If false, E-UAE will emulate a high-resolution output;
  low-resolution Amiga screens will have their horizontal resolution doubled.

  Most classic games employ low-resolution screens; Workbench uses a
  high-resolution screen by default.


gfx_linemode=<type> (default=double)

  Determines how many times each display line is drawn. Valid values for
  <type> are:

  Type       Description
  ----       -----------
  none       Each line is drawn once.
  double     Each line is drawn twice.
  scanlines  Each line is drawn once followed by an black line.


gfx_correct_aspect=<boolean> (default=false)

  If set to true and the emulated Amiga screen has a larger vertical size
  than the display window, E-UAE will fit the screen to the display by
  leaving out certain lines. This is useful, for example, if you wish
  to fit a 640x512 Amiga screen into a 640x480 window.

  Don't use the option with gfx_linemode=scanlines. It'll look ugly.


gfx_center_horizontal=<type> (default=none)

  If the Amiga screen emulated is wider than the E-UAE display, then this
  option will try to cause the screen to be rendered centred on the display.

  Type           Description
  ----           -----------
  false/none     No centring will be performed.
  true/simple    Simple centring will be performed.
  smart          Smart centring will be performed.


gfx_center_vertical=<type> (default=none)

  Similar to gfx_center_horizontal, but centres the screen vertically within
  the E-UAE display.


show_leds=<bool> (default=false)

  If true, show drive activity and power LEDs at the bottom right corner of
  the E-UAE display.


hide_cursor=<bool> (default=true)

  If this option is set to true and E-UAE is displaying in windowed mode,
  then the host window manager's cursor is hidden; otherwise it is shown.
  This option may not be implemented on all platforms yet.



gfx_amiga/picasso na yes. Dalej wyświetla w okienku


Akurat to nie było mądre spostrzeżenia, zmieniłem na no. W pliku uaerc nie ustawień od fullscern.

Da się włączyć kilka ekranów na raz? Takich rzeczy to jeszcze nie wiem.

Ostatnia aktualizacja: 04.09.2016 21:02:04 przez TechNineWonder
[#1244] Re: RTG i Vampire 600 V2

@TechNineWonder, post #1243

pewnie o ta:
gfx_fullscreen_amiga=<bool> (default=false)
zmienic na "true"
eventualnie moze mozna przeforsowac pixel format na odpowiedni bez konwersji..
[#1245] Re: RTG i Vampire 600 V2

@wawrzon, post #1244

Nic to nie zmienia, wydaje mi się że trzeba by było ustawić jeszce

gfx_width_fullscreen=<n> (default=800)
gfx_height_fullscreen=<n> (defaullt=600)


a w tym

Na osobnym ekranie powinno być trochę szybciej


Chodziło oto aby włączyć osobny ekran. Chyba.




Ogólnie to Zombie Apocalypse wgrywa się z trzy minuty może cztery, ale co najlepsze "da się" grać.

Ostatnia aktualizacja: 04.09.2016 21:13:09 przez TechNineWonder
[#1246] Re: RTG i Vampire 600 V2

@TechNineWonder, post #1243

amiga.screen_type= ask
gfx_fullscreen_amiga=yes
[#1247] Re: RTG i Vampire 600 V2

@Norbert, post #1246

Działa dzięki

Pyta o rozdzielczość i wybieram lores pal i coś się buguje, bo jakiś krzak jest zamiast kursora.

Nie wiesz lepiej by było odpalić UAE na ECS w PAL. A emulację na RTG. Tak było by szybciej? Chyba.

Fotki mi się już nie chce wrzucać, wrzucę jak będzie coś lepiej śmigać.
[#1248] Re: RTG i Vampire 600 V2

@TechNineWonder, post #1247

Przy wyborze rozdzialki wybierz RTG, a nie PAL wtedy emulacja działa na karcie graficznej Vampire
[#1249] Re: RTG i Vampire 600 V2

@Norbert, post #1248

Jak dam RTG to jest czarny ekran ale V2 ma też HAM. I na HAM dział dodałem krótkie wideo z gry link.

[#1250] Re: RTG i Vampire 600 V2

@waldiamiga, post #1233

In my humble opinion, the main disadvantage of PC GFX Chip in an amiga was that they were not integrated into the amiga system.
This means an RTG AMIGA card had nice chunky modes but the display could not be mixed with AMiga modes, and the Copper could not control the chunky modes etc.

Now SAGA fixes this.
On SAGA the idea is to have both nicely integrated.
The Planar modes and also the Chunky modes.
AMIGA always supported DUAL PLAYFIELD.
Think of the Chunky modes as THIRD PLAYFIELD for AMIGA.
The concept is that you can freely mix both planar and chunky and also display both at the same time.
And also very important - that Copper has full control over the chunky modes.

This means SAGA does the chunky like if it would have been integrated and designed to be part of the original chipset from day one.
[#1251] Re: RTG i Vampire 600 V2

@HanSolo, post #1250

Jakoś nie słychać, żeby obecni użytkownicy Vampira byli w stanie z tej funkcjonalności korzystać. O ile mi wiadomo, to są dopiero plany. Czas pokaże, co z tego uda się zrealizować.
[#1252] Re: RTG i Vampire 600 V2

@Cedrat, post #1251

Panie i panowie miło mi poinformować o ukazaniu się pierwszego wsadu w nowym kolorze.
Osoby zainteresowane GOLD1 1 proszę o pobranie jak zwykle z TEJ lokacji.
Oczywiście wszelki odzew jest mile widziany. Udanego "flaszkowania" życzę :)
[#1253] Re: RTG i Vampire 600 V2

@pisklak, post #1252

W Gold to chyba miała być AGA?
[#1254] Re: RTG i Vampire 600 V2

@] SKOLMAN_MWS ˇ agrEssOr [, post #1253

Chyba fpu:). Tak czy inaczej ani agi ani fpu ni ma, numerki w sielber sie skończyły. Fpu będzie w titanium a aga w platinium:).
[#1255] Re: RTG i Vampire 600 V2

@fazior, post #1254

Jest jeszcze unobtanium ok, racja
[#1256] Re: RTG i Vampire 600 V2

@fazior, post #1254

Jest jeszcze adamantium i polskie amelinium
[#1257] Re: RTG i Vampire 600 V2

@] SKOLMAN_MWS ˇ agrEssOr [, post #1253

I koprocesor miał być, i SSE miało być (a jest tylko MMX): http://apollo-core.com/knowledge.php?b=1&note=1108&z=IhKxYA
[#1258] Re: RTG i Vampire 600 V2

@Cedrat, post #1257

Ech marudzicie.... GOLD to po prostu teoretycznie bugfree CPU ! Tzn. że tak Gunnar uważa - core jest według niego wystarczająco stabilny. A FPU będzie. AGA jest też w planach oczywiście - inaczej nie było by żadnej mowy o standalone. Pierwsze słyszę o SSE. Co niektórym to się wydaje że pojemność FPGA to jest z gumy chyba. Panowie po prostu nic w naszym ami-światku nie dzieje się szybko. A jak ktoś uważa że rozwój CPU jest za wolny w stosunku do posiadanych środków.... no to ja nie będę tego nawet komentował. I bynajmniej nie wynika to z mojej ignorancji....

Ostatnia aktualizacja: 07.09.2016 09:19:15 przez pisklak
[#1259] Re: RTG i Vampire 600 V2

@pisklak, post #1258

Pierwsze słyszę o SSE. Co niektórym to się wydaje że pojemność FPGA to jest z gumy chyba. Panowie po prostu nic w naszym ami-światku nie dzieje się szybko. A jak ktoś uważa że rozwój CPU jest za wolny w stosunku do posiadanych środków.... no to ja nie będę tego nawet komentował. I bynajmniej nie wynika to z mojej ignorancji....


Gunnar von Boehn
(Apollo Team Member)
Posts 2198
24 May 2016 06:03

For the next Release we are currently working on the integration of

1) fully pipelined = fast
and compatible 80Bit FPU

2) 128 bit SSE compatible SIMD instructions

No ale to główny macher wypisuje takie rzeczy:). Wrzuć na luzz podśmiechujki se robim:). A apollo się rozwija świetnie, koło 6 rano zrobiłem flaszowanie na GOLD edition i działa jak złoto.
[#1260] Re: RTG i Vampire 600 V2

@fazior, post #1259

Gunnar taki już ma, niestety, charakter. Propaganda sukcesu, nierealistyczne zapowiedzi, w temacie ograniczeń trzeba go mocno ciągnąć za język.

Najważniejsze, że coś jednak z projektu Natami wyszło.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem