kategorie: A600, Programy, Sprzęt
[wyróżniony] [#1381] Re: RTG i Vampire 600 V2

@waldiamiga, post #1380

A skoro już jesteśmy przy Vampire i RTG..... mam nadzieję że ten film ładnie pokazuje co może zrobić odrobinka AMMXa w rękach zdolnego kodera. Chodzi to w 960x540x24 bit całkiem przyjemnie jak widać
Mnóstwo spriteów z alphablendingiem i niezły "arcade feeling" ... myślę że może te demo może zostać wypuszczone jako GPL (czy coś podobnego).
[wyróżniony] [#1382] Re: RTG i Vampire 600 V2

@pisklak, post #1381

A tutaj jeszcze jedna strzelanka z góry ode mnie link
[#1383] Re: RTG i Vampire 600 V2

@Artur Jarosik, post #1382

Dobra robota ! Czekamy na więcej OK

Ostatnia aktualizacja: 04.04.2017 10:58:56 przez pisklak
[#1384] Re: RTG i Vampire 600 V2

@Artur Jarosik, post #1382

O, bardzo fajna gierka ten OpenTyrian. Przechodziłem pod MorphOSem kilka razy i pewnie nieraz jeszcze przejdę.
[#1385] Re: RTG i Vampire 600 V2

@pisklak, post #1381

A skoro już jesteśmy przy Vampire i RTG..... mam nadzieję że ten film ładnie pokazuje co może zrobić odrobinka AMMXa w rękach zdolnego kodera. Chodzi to w 960x540x24 bit całkiem przyjemnie jak widać


WoW Robi wrażenie OK OK OK

Ja chcę w to grać ok, racja

Ostatnia aktualizacja: 04.04.2017 13:39:09 przez BULI
[#1386] Re: RTG i Vampire 600 V2

@BULI, post #1385

No to myślę że teraz nastąpi mały wysyp fajnych gierek 2D na 68k. Następny w kolejce jest Rick Dangerous. Bardzo fajna gierca - aczkolwiek zdeka trudna. Można się trochę ogień piekielny .... jak za starych dobrych czasów szeroki uśmiech
[#1387] Re: RTG i Vampire 600 V2

@pisklak, post #1386

Wolę chyba zwykłą wersję niż RTG :->
[#1388] Re: RTG i Vampire 600 V2

@Hellena, post #1387

Panie - co kto lubi. Od przybytku głowa nie boli (zazwyczaj)
[#1389] Re: RTG i Vampire 600 V2

@pisklak, post #1386

Na 68k czy na Vampira? Vampir i 68k nie są kompatybilne w obie strony, a tylko w jedną - więc najwyższy czas zacząć to rozgraniczać.
[#1390] Re: RTG i Vampire 600 V2

@baderman, post #1389

Hmm dobre pytanie.... gra korzysta chyba normalnie z RTG więc powinna chodzić na "normalnych" Amigach też. Z tego co wiem nie korzysta z AMMXa. Ale pewny nie jestem i trzeba by autora (Gouky) pytać.

PS hmm co rozumiesz przez to że "Vampir i 68K jest niekompatybilne" ?
Kod może (choć nie musi) być 100% kompatybilny szeroki uśmiech
PS2. Właśnie zapytałem autora, i odpowiedział że gra powinna chodzić na każdej Amidze z RTG


Ostatnia aktualizacja: 05.04.2017 11:08:10 przez pisklak
[#1391] Re: RTG i Vampire 600 V2

@pisklak, post #1390

Chodzi mi o to że nie każdy kod uruchamiany na vampirze uruchomi się na prawdziwym procku z serii 68k. W drugą stronę, o ile mi wiadomo jest podobnie.
[#1392] Re: RTG i Vampire 600 V2

@baderman, post #1391

E skoro to ma być wierna emulacja, tylko zegar szybszy to raczej nie powinno mieć problemów w żadną stronę ?>
[#1393] Re: RTG i Vampire 600 V2

@Hellena, post #1392

A emejzing AMMX plus jakieś tam dodatkowe emejzing ficzery które doda Gunnar w przyszłości to pies? To nie jest wierna emulacja i nie ma być docelowo. Cała emejzingowatość może zamordować sens nabywania czegoś z Apollo Core. Zobaczymy jak będzie, ale ja bym wolał "zwykłe" 060 w pełni zgodne z motorolkowym, tyle że z szybszym taktem. I nie jestem przeciwny wampirowi - mam jednego, za drugiego zabecalowałem, tylko martwi mnie podejście głównego machera i dążenie do rozwoju emejzing ficzerów, zamiast np. dodanie "zwykłego" fpu. PS. tutaj są wymienione wszystkie (mam nadzieję że więcej się nie urodzi). emejzingowatości.

Ostatnia aktualizacja: 05.04.2017 13:19:32 przez fazior
[#1394] Re: RTG i Vampire 600 V2

@fazior, post #1393

No to trochę d..a, też bym wolał 060 z fpu i szybki budzik. No i oczywiście szybki gfx.

Ostatnia aktualizacja: 06.04.2017 06:36:30 przez Hellena
[#1395] Re: RTG i Vampire 600 V2

@Hellena, post #1394

No to właśnie to dostaniesz. Docelowo Vampire ma mieć te wszystkie "emejzing stafy", ale zgodność ma pozostać. I tu chciałbym przypomnieć, że istnieją programy/gry/dema które gryzą się z 060, bo ten procek też nie jest całkowicie zgodny z poprzednikami, a na to już nikt nie patrzy. Odnoszę trochę wrażenie że 060 obrosła jakimś kultem. Ja wiem że było to najlepsze co motorolka nam dała, ale to było naście lat temu.
Osobiście uważam, że chwilowy burdel w procesorze spowodowany jest zbyt dużą ilością rzeczy robionych na raz. Nie ma czasu dokończyć tego, tamtego i owego, a pojawiają się nowe dziwy. Mam jednak nadzieję, że jak już plan będzie dobrze zarysowany i część rzeczy zostanie dokończona- będzie już tylko lepiej. Gunnarowi trzeba zaufać. Facet ma ogromną wiedzę i raczej wie co robi.
[#1396] Re: RTG i Vampire 600 V2

@baderman, post #1391

Wiesz.... 060 tez nie uruchamia każdego kodu 68000.
A jeśli chodzi o AMMXa to jego użycie jest opcjonalne.
[#1397] Re: RTG i Vampire 600 V2

@kwaku85, post #1395

No to brzmi całkiem nieźle, tylko głupie moim zdaniem jest to że może coś powstać tylko pod samego vampira i na normalnym sprzęcie się tego nie uruchomi. Chyba że nadal nie kumam ?
[#1398] Re: RTG i Vampire 600 V2

@Hellena, post #1397

Kumasz. Ale czy jak jakaś gra została zrobiona pod RTG i na AGA nie ruszy, to będzie to problem gry, RTG, czy może jednak zacofania AGAty? Nie można napisać wypasionego programu na miarę czasów dzisiejszych i liczyć na to, że ruszy na procesorze sprzed 30 lat. Poza tym, gdy Wampir nabierze odpowiednich kształtów i utrzyma cenę, to nie sądzę żeby jakikolwiek Amigowiec nie posiadał zvampiryzowanej chociaż jednej Amigi.
[#1399] Re: RTG i Vampire 600 V2

@Hellena, post #1392

Apollo to nie emulator 68040, tylko nowy procesor zgodny na poziomie instrukcji z rodziną 68k, wewnętrzna budowa nie ma nic wspólnego z 68040 poza tym, że wykonuje jego instrukcje, sam fakt dodawania instrukcji, które były usuwane w innych procesorach z rodziny 68k, a także usprawnienia i optymalizacje stanowią o tym, że to nie miał być klon 68040, tylko całkiem nowy procesor w rodzinie 68k, a co za tym idzie, nie można wymagać 100% kompatybilności z wszystkimi członkami rodziny, bo one też nie są ze sobą w 100% kompatybilne.

"Emulowana" może być co najwyżej AGA, tutaj celem jest właśnie jak najwierniejsze odwzorowanie oryginału, czego i tak nikt nie osiągnie, bo nie ma dokumentacji, a chyba nikt nie che się bawić raczej w usuwanie żywicy i rysowanie schematu z krzemu pod mikroskopem.

Ostatnia aktualizacja: 06.04.2017 11:23:21 przez sanjyuubi
[#1400] Re: RTG i Vampire 600 V2

@kwaku85, post #1398

No na pewno, ja sam zvampuje swoje, ale jednak .... :P
[#1401] Re: RTG i Vampire 600 V2

@Hellena, post #1392

A i jedna sprawa - nie wiem ile razy trzeba będzie to wałkować ale - FPGA to nie emulacja !
[#1402] Re: RTG i Vampire 600 V2

@sanjyuubi, post #1399

Polać mu!
[#1403] Re: RTG i Vampire 600 V2

@Hellena, post #1400

A temu- wlać ;)
[#1404] Re: RTG i Vampire 600 V2

@pisklak, post #1396

Cały bałagan w Vampire się bardzo szybko uporządkuje, gdy przybędzie mu realna konkurencja. A kiedyś to w końcu nastąpi.
[#1405] Re: RTG i Vampire 600 V2

@Krashan, post #1404

Kra$hcore rulez !!!!!!!!!! w serduszkach
[#1406] Re: RTG i Vampire 600 V2

@sanjyuubi, post #1399

"Emulowana" może być co najwyżej AGA, tutaj celem jest właśnie jak najwierniejsze odwzorowanie oryginału, czego i tak nikt nie osiągnie, bo nie ma dokumentacji, a chyba nikt nie che się bawić raczej w usuwanie żywicy i rysowanie schematu z krzemu pod mikroskopem.


Rozumiem że w A1200 również będzie emulowana aby uzyskać większą prędkość niż oryginał ?
[#1407] Re: RTG i Vampire 600 V2

@Krashan, post #1404

Jeśli znajdzie się ktokolwiek, kto będzie potrafił w FPGA wyrzeźbić procesor i dobry układ graficzny. Oraz układy specjalizowane. Obawiam się, że tylko Gunnar wiedzie prym w tej materii. I reszta jego ekipy.
Bałagan uporządkuje się sam. Poświęcili na to zbyt dużo czasu, żeby tego nie poukładać. Na razie jest zbyt dużo rzeczy do zmiany, poprawy i dodania. Kosmetyka przyjdzie później.
[#1408] Re: RTG i Vampire 600 V2

@Hellena, post #1406

Prawdopodobnie tak.
[#1409] Re: RTG i Vampire 600 V2

@kwaku85, post #1407

Obawiam się, że tylko Gunnar wiedzie prym w tej materii.


naprawde, nie rozumiem tego ciaglego czepiania sie gunnara. facet ma charakter, i to dobrze, bo jakby nie mial to nicby nie zrobil. nie kazdemu ten charakter i poglady pasuja (bo nie ma najmniejszego mianownika dla dokladnie wszystkich) ale na tle sceny amigowej wyglada na to ze jest to facet dosc zdolny a rzeczowy, nie sprzedaje kitu az w takich ilosciach do jakich jestesmy przyzwaczajeni, nie sabotuje innych projektow, nie stawia frontow i nie miota sie z wymyslonymi zarzutami, wyzwiskami i grozbami po forach i innych portalach spolecznych.

owszem jest paru ludzi ktorym nadepnal na odcisk, ktorych tez szanuje i troche znam ze wspolpracy, ale takie rzeczy zdarzaja sie w zespole.

owszem pojawiaja sie regularnie kontrowersyjna dyskusje jak obecnie na a1k, z thorem, a i tam gunar potrafi przeprosic za ton. w wyniku czego mozna wyklarowac pewne sprawy i dowiedziec sie szczegolow.

jestem daleki od ideailzacji postaci, ale biorac pod uwage trwalosc projektu, rozmiar pracy i inwestycjy w porownaniu do napotkanegos sceptycyzmu a nawet i zlej woli, to uwazam ze gunnar i igor sa prawie swieci.

Ostatnia aktualizacja: 06.04.2017 13:01:37 przez wawrzon
[#1410] Re: RTG i Vampire 600 V2

@wawrzon, post #1409

A gdzie ja się gościa czepiam? Stwierdziłem że ma ogromną wiedzę oraz umiejętności i idzie w wyznaczonym przez siebie kierunku. I nie sądzę żeby konkurencja dla jego projektu mogła kiedykolwiek się pojawić, ponieważ nie słyszałem nawet o osobie znającej architekturę poszczególnych motorolek 68k i innych procesorów. A Gunnar po prostu ma to w głowie i potrafi zaprojektować własny procesor, układ graficzny i wiele innych rzeczy.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem