kategoria: A600
[#31] Re: Apollo CPU - dyskusja

@Don_Adan, post #27

No to FPU jest ilu bitowe 64 czy 80?

tak, to chyba jest pytanie do ktorego gunnar moglby sie ustosunkowac. mianowicie chyba 64, dla oszczednosci bramek, tak przynajmniej twierdzi matt. pytanie, na ile ma znaczenie, bo przy zaokragleniach zdaje sie miewac.

Ostatnia aktualizacja: 29.03.2016 13:52:27 przez wawrzon
[#32] Re: Apollo CPU - dyskusja

@wawrzon, post #31

Od tego czasu jak Matt Hey byl w teamie to sporo sie zmienilo, np. jest movep zaimplementowane, sa moves i movec, ktorych zdaje sie mialo nie byc. Do tego Gunnar zrezygnowal z glupiego pomyslu typu rejestr A8. Ktos kiedys tlumaczyl, ze FPGA ma problemy z 80 bitami przy przesunieciach, a nie ma problemow z 64 bitami przy przesunieciach, na pewno problemem nie byla ilosc wolnego miejsca w FPGA, przynajmniej nie dla FPU typu 68060, czyli bez instrukcji trygonometrycznych. Byc moze wiec i FPU jest zmienione w stosunku do tego ktore bylo.
[#33] Re: Apollo CPU - dyskusja

@Don_Adan, post #32

....na pewno problemem nie byla ilosc wolnego miejsca w FPGA...


A właśnie że to był problem. Czasy kiedy tak było to zamierzchła przeszłość gdy Gunnar chciał zmieścić wszystko w malutkiej FPGA Vampire1 czyli całe 8k LE. W tej chwili ma do dyspozycji 40K więc mógł to wszystko spokojnie dodać. Dlatego masz teraz chyba tak naprawdę wszystkie instrukcje 68k "w krzemie", bo wtedy wszystkich to się naprawdę nie dało, stąd te cięcia.

A co do tego 3DCore to Gunnar twierdzi że to było coś podobnego do Voodoo z jakimiś usprawnieniami - więc bez szaleństw, same podstawowe rzeczy były. Pewnie jakiś OpenGL-ES mógł z tego wyjść... Ale na bezrybiu i rak ryba. Tak myślę że Vampirka będzie świetną maszynką 2D bo 3D to tylko raczej dość proste rzeczy chyba. No ale kto wie - pożyjemy zobaczymy. Na razie walczą np z RiVą i już pozytywne efekty widać szeroki uśmiech
[#34] Re: Apollo CPU - dyskusja

@pisklak, post #33

Ja tu nie pisze o prehistorii czyli 2008 roku, tylko o roku 2014:
http://eab.abime.net/showthread.php?t=74265
Przeczytaj sobie post 8. W pierwszym poscie masz ile wolnego ma FPGA czyli 100k LE. Juz pisalem wiele razy, pojemnosc FPGA nigdy nie byla problemem jesli chodzi o Vampire2, przedtem czyli przy Natami to mialo to jakies znaczenie. Teraz nie ma zadnego.

Ostatnia aktualizacja: 29.03.2016 19:15:49 przez Don_Adan

Ostatnia aktualizacja: 29.03.2016 19:16:00 przez Don_Adan
[#35] Re: Apollo CPU - dyskusja

@Don_Adan, post #34

Wedlug moich obliczen 36k le ze 100k le wolnych byloby uzytych. Wiec jakas 1/3 tylko.

Ostatnia aktualizacja: 29.03.2016 19:19:20 przez Don_Adan
[#36] Re: Apollo CPU - dyskusja

@juen, post #12

rozumiem, ze to watek tylko dla wtajemiczonych, wiec moze przeniescie go do forum ukrytego czy cos?
[#37] Re: Apollo CPU - dyskusja

@juen, post #36

Dlaczego dla wtajemniczonych? Pisklak podal link w pierwszym poscie do przykladu Gunnara. A jak masz jakies inne pytania to sie pytaj. Moja wiedza o Apollo jest z netu (np. paru watkow na EAB) i troche od meynafa i matta hey-a, ale ich informacje sa juz nieaktualne w sporej czesci, bo dosc dawno opuscili Apollo team.
[#38] Re: Apollo CPU - dyskusja

@Don_Adan, post #32

[quote]Od tego czasu jak Matt Hey byl w teamie to sporo sie zmienilo, np. jest movep zaimplementowane, sa moves i movec, ktorych zdaje sie mialo nie byc. Do tego Gunnar zrezygnowal z glupiego pomyslu typu rejestr A8.[quote]

tak wlasnie. jest uparty ale potrafi przemyslec i zmienic zdanie, tak jak bylo na samym poczatku z coldfire. reasumujac wiekszosc decyzji ktore pozostaja sa dobre.
[#39] Re: Apollo CPU - dyskusja

@wawrzon, post #38

I za to Gunnar ma u mnie plusa, Apollo ma juz lepsze CPU niz 68060, pozostaje jeszcze zrobic lepsze FPU niz ma 68060, czyli najlepiej pelne MC68882 oraz MMU (moze byc jako opcjonalne core do wyboru przez uzytkownika). Co do precyzji FPU, to 80 bitowa, moze byc wolniejsza od 64 bitowej byle by byla. Przeciez poczatkowo niebezposrednich trybow adresowych 68020, tez mialo nie byc, mialy byc trapowane. Ale jednak sa, to ze sa 4 razy wolniejsze niz inne tryby nie ma znaczenia, bo i tak to bedzie duzo szybsze niz trapowanie takich trybow. Wiec tak samo moze byc z precyzja extended, moze byc wolniejsza byle by byla.
[#40] Re: Apollo CPU - dyskusja

@Don_Adan, post #39

Jeśli chodzi o FPU to to co już jest ma 80 bitów. Tylko.... ostatno Gunnar mówił że chciałby "zvectoryzować" FPU czyli chyba używać jako FPU jednostki Vector w jakiś sposób.
Tak czy inaczej wygląda na to że będzie pełne 80 bitów. Trochę inna sytuacja jest z MMU, ale jak będzie na to zapotrzebowanie to Gunnar zawsze twierdził że będzie mógł go dodać - choćby najprostsze. Ale akurat amigowcy mogą się bez MMU całkiem nieźle obejść...

A ten wątek nie jest żadną wiedza tajemną - powstał po to aby można tu min. wymieniać informacje na temat Apollo i nie zaśmiecać wątku o Vampire za bardzo. Informacje o Apollo można znaleźć na stronie http://apollo-core.com. A wszelakie pytania można zadawać w tym wątku jak najbardziej. Można też oczywiście zgłaszać swoje pomysły na nowe rozszerzenia itp.

Ostatnia aktualizacja: 30.03.2016 11:43:16 przez pisklak
[#41] Re: Apollo CPU - dyskusja

@pisklak, post #40

Jeśli chodzi o FPU to to co już jest ma 80 bitów. Tylko.... ostatno Gunnar mówił że chciałby "zvectoryzować" FPU czyli chyba używać jako FPU jednostki Vector w jakiś sposób.


brzmi to troche tak jakby gunnar chcial zaimplementowac jednostke wektorowa jako taka i uzywac ja jako regularnego fpu przekazujac tradycyjne instrucje zmiennoprzecinkowe przez jakis rodzaj wrappera. to byly by dwie muchy jedna packa, a nawet ewentualnie troche wiecej, zalezy chyba od implementacji. ale znaczy to tez, ze obecne fpu pewnie nie zostanie juz udostepnione jako takie a na wektor unit trzeba bedzie troche poczekac.
[#42] Re: Apollo CPU - dyskusja

@wawrzon, post #41

Gdyby ktoś chciał porównywać różne 68k to tutaj link
jest stronka z rezultatami minibencha.
Myślę że dość dobrze pokazuje mocne i słabe strony poszczególnych modeli 68k.
[#43] Re: Apollo CPU - dyskusja

@pisklak, post #40

Bez MMU nie pójdzie NetBSD, który na Vampirku mógłby działać naprawdę spoko.
[#44] Re: Apollo CPU - dyskusja

@pong777, post #43

Jest możliwość dodania MMU. Gunnar twierdzi że jak będzie mocne ciśnienie to kiedyś je doda,
ale MMU ma niski priorytet. I bardzo dobrze IMHO...

Ostatnia aktualizacja: 10.04.2016 20:46:28 przez pisklak
[#45] Re: Apollo CPU - dyskusja

@pisklak, post #44

Szanowni Państwo - jeśli interesują Was nowe rozkazy Apollo to ukazało się coś takiego.
Można więc się nieco dokładniej przyjrzeć nowym rzeczom.
[#46] Re: Vampie 500/2000
W zasadzie to to powinno pójść do wątku o Apollo CPU ale nie chce mi się go szukać.
A więc - być może ktoś ma ochotę na zapuszczenie małego benchmarku, o tego ?
Można na różnych maści 68k jak i emulatorach jak się komuś zechce (PPC/x86).
Ten test testuje nowy "ficzer" który przyśpiesza wykonywanie krótkich pętli. Przydały by się więc jakieś dane porównawcze a im więcej tym lepiej oczywiście

PS. Karty są testowane zarówno przez kippera jak i majstę.

Ostatnia aktualizacja: 20.09.2016 10:38:33 przez pisklak
[#47] Re: Apollo CPU - dyskusja

@pisklak, post #46

W zasadzie to to powinno pójść do wątku o Apollo CPU ale nie chce mi się go szukać.


Ale są tacy, którym się chce pomysł
[#48] Re: Apollo CPU - dyskusja

@recedent, post #47

Świetnie ! Piorunująca szybka reakcja Mam nadzieję ze rzucicie kilka wyników - począwszy od gołej 020 skończywszy na G5 JIT ... czy może nawet G6

Ostatnia aktualizacja: 20.09.2016 11:00:03 przez pisklak
[#49] Re: Vampie 500/2000

@pisklak, post #46

Core2Duo P8700 2,53GHz WinUAE 3.3.0

[#50] Re: Vampie 500/2000

@waldiamiga, post #49

Dzięki - to jest z JIT czy bez ? Jeśli z JIT możesz zrobić też z wyłączonym ?
[#51] Re: Vampie 500/2000

@pisklak, post #50

Ten jest bez JIT, konfig bez zmian



Wieczorem zrobię test na i7 4500U 2400MHz oraz na G4 1667MHz.
[#52] Re: Vampie 500/2000

@waldiamiga, post #51

Dzięki ! Czekam na nowe wyniki.
BTW Czy ktoś ma ochotę zgadywać ile wyciąga testowy wsad Apollo ?
[#53] Re: Vampie 500/2000

@pisklak, post #52

Nie. Podaj wynik
[#54] Re: Vampie 500/2000

@recedent, post #53

Podam... trochę później jak więcej wyników zbierzemy tutaj
No zawsze ktoś z Vampirką może odpalić na S9 lub Gold co jakieś pojęcie będzie dawało...
Ale najpierw może fajnie by było zobaczyć tutaj wyniki z 020-060/FPGArcade/MIST...

Ostatnia aktualizacja: 20.09.2016 13:16:51 przez pisklak
[#55] Re: Vampie 500/2000

@pisklak, post #54

Podam... trochę później jak więcej wyników zbierzemy tutaj


Pamietaj tylko, ze nie kazdy lubi jak sie buduje napiecie w ten sposob (wiem, ale nie powiem albo powiem pozniej). Prosciej by bylo powiedziec, ze jeszcze nie mierzyles :P
[#56] Re: Vampie 500/2000

@mschulz, post #55

Hmm... być może masz rację. Ale się trochę obawiam że jak podam score Apollo to się zrobi taka jakaś cisza w temacie wyników. Zresztą obiecuję że długo nie będziecie czekać
[#57] Re: Vampie 500/2000

@pisklak, post #52

165 OK
[#58] Re: Vampie 500/2000

@winder, post #57

Ahhh... Gunnar zburzył mój niecny plan !
[#59] Re: Vampie 500/2000

@pisklak, post #58

Czy to będzie już zawsze tak, że będziemy się chwalić tylko cyferkami, czy ktoś ma zamiar jakoś ten CPU wykorzystać?
[#60] Re: Vampie 500/2000

@pisklak, post #58

i5 3460 3.4GHz

instruction count:  100000000
execution time: 58011 microseconds
score: 1723 mips


bez JIT, bez FPU

instruction count:  100000000
execution time: 937544 microseconds
score: 106 mips


No no, wolniej niż na V2.

Ostatnia aktualizacja: 20.09.2016 15:54:01 przez Artur Jarosik
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem