kategoria: A1200
[#1] Proces odbudowy A1200
Niech będzie pozdrowione drogie amigowe grono,
Konto mam tutaj już jakiś czas, ale obawiałem się zabierać głos bo ja taki mały żuczek jestem i w ogóle się wstydzę a tutaj takie super ogarnięte osoby z świata Amiga a ja tak mało wiem.

Nazywam się Krzysiek, pracuję i mieszkam w Bydgoszczy i od roku stopniowo odbudowuję Amiga 1200. Nigdy nie było mnie stać na tego mercedesa wśród komputerów Amiga, nawet teraz gdy ceny przez spekulantów grających na bańce retro urosły do strasznych rozmiarów.

Sytuacja się zmieniła, gdy zlitował się nade mną mój kolega z pracy Skipp (pewnie tu jest obecny) i dał mi jedną z swoich płyt do A1200. A1200 miała uszkodzony port IDE, ale takiego prezentu się nie odmawia. Przyjąłem ten wspaniały podarunek i zacząłem proces odbudowy komputera.

Po prawie 6 miesiącach komputer jest już w stanie używalności, zostały jeszcze małe rzeczy do zrobienia (np wewnętrzny zasilacz czy zakup karty sieciowej czy jakiejś turbo).

Płyta a1200 jest zamontowana w big tower z wykonaną specjalnie pod ten projekt płytą tylną. Jest zamontowany emulator floppy GOTEK. W port IDE po naprawie jest włożony adapter z dyskiem Compact Flash i zainstalowanym Workbench 3.1. Klawiatura będzie podłączona przez również już zainstalowany adapter USB.

Port IDE naprawił mi Sebastian z Retro Gaming Room (widoczny tu na zdjęciu).
Części zamówiłem z Amibay
Backplate wykonał Paweł z zakładu http://grawerowanie.bydgoszcz.pl/

Kilka zdjęć:



Pozdrawiam serdecznie.

Ostatnia aktualizacja: 18.09.2016 16:41:10 przez fidiasz

Ostatnia aktualizacja: 18.09.2016 16:41:17 przez fidiasz
[#2] Re: Proces odbudowy A1200

@fidiasz, post #1

No i całkiem fajnie wygląda ta Twoja amiga.
[#3] Re: Proces odbudowy A1200

@fidiasz, post #1

A ja myślałem, że czasy obudów tower-potworów pod sufit już minęły...
[#4] Re: Proces odbudowy A1200

@recedent, post #3