kategoria:
[#1] Przycinanie się gier cd32 whdload
Witajcie, mam problem z grami whdload wersje z Amigi Cd32 z mówionymi dialogami. Gry się przycinają co chwile w momencie dogrywania nowej planszy albo mówionej linii dialogowej. Czy to normalne? Mam A1200 z kartą ACA1211 i CF 8GB
wiec powinno śmigać wszystko. Z innymi grami nie ma problemu.Czy coś powinienem skonfigurować jeszcze?
[wyróżniony] [#2] Re: Przycinanie się gier cd32 whdload

@moulder, post #1

Podaj przykłady tych gier.

P.S. Sprawdź czy w tooltypie ikonki masz PRELOAD.

Ostatnia aktualizacja: 02.01.2022 20:47:38 przez mailman
[#3] Re: Przycinanie się gier cd32 whdload

@moulder, post #1

wiec powinno śmigać wszystko

8mb fast ram to za mało. Jakbyś miał 128mb, to już powinno.
To są gry z cd32, samo audio zajmie więcej.
[#4] Re: Przycinanie się gier cd32 whdload

@mmarcin2741, post #3

A niby ile według ciebie zajmują gry na cd32?
Co ma wspólnego ilość pamięci ( tu 8mb) z zajetoscia gry na płycie CD?

Ostatnia aktualizacja: 02.01.2022 21:28:21 przez Norbert
[#5] Re: Przycinanie się gier cd32 whdload

@mailman, post #2

Np. Beneath a Steel Sky cd32 i Darkseed cd32 obydwie oczywisc wersje talkie bo tylko w takich jest problem.
[wyróżniony] [#6] Re: Przycinanie się gier cd32 whdload

@moulder, post #5

Jak się nie mylę to zajmują one więcej niż 8 mega i nie da się wszystkiego załadować do ramu i dlatego doczytuje dialogi. Pamiętam że Beneath a steel sky chodziło u mnie lepiej (63 mb RAM) na A1200 niż na CD32, gdzie też czasami doczytywanie z płyty trochę zajmowało, ale mogła to być wina konsoli jako że była wtedy przed serwisem.
[wyróżniony] [#7] Re: Przycinanie się gier cd32 whdload

@moulder, post #5

W dokumentacji slave do "BASS" napisane jest, że dla PRELOAD (czyli wczytanie całej gry do pamięci aby nie było tych "przycinań", czyli włączania systemu, doczytu danych i ponownego wyłączenia systemu) potrzeba 100 MB Fast. Dla "Darkseed" nie napisano ale podejrzeeam, że około 20 lub 30 MB.
[#8] Re: Przycinanie się gier cd32 whdload

@mailman, post #7

To się sprawa wyjaśniła, dzięki za pomoc. Póki co nie mogę sobie pozwolić na jakąś lepszą kartę z taką ilością ramu. Pytanie - czy jest jakaś opcja odpalać ISO CD32 z HDD na A1200 tak, żeby wszystko prawidłowo działało? Lub jest jakaś opcja zakupu cdromu i po prostu odpalania nagranych plytek cd32 na A1200? Zależy mi na tym temacie i chcę to jakoś w miarę przystępnie rozwiązać
[wyróżniony] [#9] Re: Przycinanie się gier cd32 whdload

@moulder, post #8

Jeden z pomysłów.
Tworzysz partycje CD0 na dysku HDD.
Przegrywasz dane z płyty na partycje CD0 i bootujesz z niej jeśli chcesz odpalić grę

Ostatnia aktualizacja: 02.01.2022 22:37:27 przez Norbert
[#10] Re: Przycinanie się gier cd32 whdload

@Norbert, post #9

I wszystko będzie śmigać łącznie z ścieżkami audio na płycie jeśli takie są? I czy nie muszę jakoś Amigi bootować z kickstartu CD32 (wiem, że Aca1211 ma opcję mapowania kicka)?
[wyróżniony] [#11] Re: Przycinanie się gier cd32 whdload

@moulder, post #1

Beneath działa bez whdload i innych pomysłów, po prostu kopiujesz wszystko na dysk twardy lub inny nośnik i uruchamiasz.

Ostatnia aktualizacja: 03.01.2022 05:37:49 przez xylaz
[#12] Re: Przycinanie się gier cd32 whdload

@xylaz, post #11

"Darkseed" też działa bez WHDLoad.
[#13] Re: Przycinanie się gier cd32 whdload

@moulder, post #8

Istnieje również możliwość zamontowania obrazu płyty, bodajże MountIsoImage czy jakoś tak się to nazywa. Mam to nawet i dział z tym że nie wiem ile potrzebuje pamięci do działania.
[#14] Re: Przycinanie się gier cd32 whdload

@xylaz, post #11

Nie będzie wtedy przycinek przy mówionych dialogach jak na whdload?
[#15] Re: Przycinanie się gier cd32 whdload

@moulder, post #14

Nie używałem wersji whdload, więc nie wiem jak wygląda to przycinanie... ale przy zwykłym skopiowaniu plików na dysk/kartę i uruchomieniu wszystko działa jak należy. Jedyna wada to brak możliwości wyjścia z gry do workbencha (jeśli się nie mylę).
1
[#16] Re: Przycinanie się gier cd32 whdload

@xylaz, post #15

Nie mylisz się. Coś mi też świta, że chyba bez s-s trzeba startować.
[#17] Re: Przycinanie się gier cd32 whdload

@mailman, post #16

Bez s-s nie trzeba, na gołym wb3.1 rusza bez problemu. Chodziło mi o to, że nie ma opcji wyjścia z gry innej niż reset komputera. W tym przypadku whdload złapałby plusa, ze swoim klawiszem powrotu do workbencha, ale lepiej dać sobie spokój przy tak dużych grach. Wszystkie gry "talkie" jakie mam używam bez whdload, czyli Beneath Steel Sky, Teenagent, 6th sense Investigations, Inherit the Earth. Dark Seed z jakiegoś powodu zrezygnowałem z wersji cd32... brak obsługi myszki, jeśli dobrze pamiętam.
[#18] Re: Przycinanie się gier cd32 whdload

@moulder, post #5

Ja uruchamiałem Beneath a Steel Sky z dysku, bez whdload. Niestety, ta gra zajmuje zbyt dużo, by grać w nią na konfiguracji mniejszej niż 128MB. Whdload w celu doczytania danych musi powrócić na chwilę do systemu, stąd te przycinki.

Ostatnia aktualizacja: 03.01.2022 22:57:44 przez san_u
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem