[#37]
Re: Karta graficzna dla GBA1000
@KrisbA,
post #36
Ten RAM to jest rozszerzenie do innego zamiennika płyty A1000: Phoenix (z innych rzeczy, Georg opublikował także dokumentację karty 68030 dla Phoenixa). Ten zamiennik jest dużo gorszy od GBA - ma 68000, niepełną implementację Zorro i jakieś inne braki (nie zgłębiałem specjalnie tematu tej płyty). Tak się składa, że GBA1000 ma to samo złącze po prawej stronie co Phoeinx i to rozszerzenie też będzie działać.
Podejrzewam, że Georg najpierw postanowił ulepszyć płytę Phoenix (sama płyta nie jest jego autorstwa), a potem zintegrował wszystko w swojej, lepszej: GBA.
Pamięć na płycie będzie działać razem z tym rozszerzeniem, o ile odpalisz boot code w Flash mapujący tę pamięć w przestrzeni 32 bitowej (bez boot code pamięć konfiguruje się w ZII, co uniemożliwia także używanie jakiejkolwiek karty ZII wymagąjącej zamapowania większej ilości pamięci np. jakiejkolwiek karty graficznej).
Podejrzewam, że (o ile nic nie jest skopane), można używać GBA w maksymalnej konfiguracji: mainboard, Picasso, 68060, Thylacine, dodatkowy RAM z boku. Wtedy masz: 2 MB chip RAM + 8 MB RAM onboard (32 bit) + 128 lub 64 MB RAM na karcie turbo (32 bit) + 4 MB RAM rozszerzenie po prawej stronie (24 bit). Plus 4 MB karty graficznej zamapowane w 24 bitowej przestrzeni ZII. Wszystko się zgadza.
A czy ma sens robienie tego dodatkowego 4 MB? A czemu nie? :) To tylko kilka kości static RAM i LSI1024... Tylko PCB trzeba zamówić.