[#1] doom na C= 64
https://www.youtube.com/watch?v=G0ct1PjBvMs
http://scpu.amidog.se/doku.php?id=scpu:doom

Ostatnia aktualizacja: 26.11.2014 13:53:44 przez michal_zukowski
[#2] Re: doom na C= 64

@michal_zukowski, post #1

no tylko, ze to C64 + SuperCPU i jedyne 4MB ramu Ale dziw bierze, ile mozna wycisnac z 4 kolorow.
[#3] Re: doom na C= 64

@selur, post #2

Ze 2fpsy osiąga. Bodajże nowsze VICE obsługuje SuperCPU, szkoda że nie na next-genowe systemy amigowe.
[#4] Re: doom na C= 64

@michal_zukowski, post #1

no ale doom działa nawet na kalkulatorze
TI
TI2
link

Ostatnia aktualizacja: 26.11.2014 17:04:10 przez Dorian3d
[#5] Re: doom na C= 64

@waldiamiga, post #3

To prawda. Można pograć sobie teraz pod VICE w Metaldust - najlepszą strzelankę dedykowaną dla SCPU. Wcześniej grało w to pewnie koło 100 użytkowników prawdziwego SCPU. Natomiast efekty ala DOOM w demach na c64 występują już od dawna i są dostępne na oryginalnym konfigu.
[#6] Re: doom na C= 64

@Dorian3d, post #4

I drukarce :-]
http://www.bbc.com/news/technology-29203776
https://www.youtube.com/watch?v=NPWi5yJK3zo

Ostatnia aktualizacja: 26.11.2014 18:20:31 przez lysyzastary
[#7] Re: doom na C= 64

@lysyzastary, post #6

Ciekawe, jakby na C64 poszedł Wolfenstein 3D - on to by pewnie śmigał :)
[#8] Re: doom na C= 64

@michal_zukowski, post #1

[#9] Re: doom na C= 64

@Art, post #8

Kiedys sie nudzilem i zlozylem takie cos:)

Half Life 2 on C 64

Swoją drogą ciekawe, kto rozpozna chipa, bez czekania na creditsy:)
[#10] Re: doom na C= 64

@michal_zukowski, post #1

To może coś co prowadzi do opadu szczęki:

Quake 2 na stockowe Atari Falcon. ;)

https://www.youtube.com/user/doug694
[#11] Re: doom na C= 64

@Art, post #8

Fajne. Już kiedyś podobną animkę z Vice City zrobili. :)
[#12] Re: doom na C= 64

@michal_zukowski, post #1

Chodzi to pod emulatorem na jakiejkolwiek Amidze?
[#13] Re: doom na C= 64

@michal_zukowski, post #1

Grał bym
[#14] Re: doom na C= 64

@tom256, post #10

Eee.. słabe.
[#15] Re: doom na C= 64

@alekc, post #5

Nie tylko w demach ;)

MOOD prv.
[#16] Re: doom na C= 64

@Solo Kazuki, post #15

No to czas na Quake.
[#17] Re: doom na C= 64

@Stoopi, post #16

a powracając do C=64...

Baccy's Nightmare prv.
[#18] Re: doom na C= 64

@Solo Kazuki, post #15

Do Mood to nawet był edytor ścianek, mam gdzieś to jeszcze pewnie wraz z własną wersją ścian.
A na Ami to by się przydał TombRaider.
[#19] Re: doom na C= 64

@Solo Kazuki, post #17

Pamiętam fajną grę na c64 , była to jak pamiętam Hexen czy coś takiego . niezłą wtedy miałem minę jak tą grę zobaczyłem. Sterowało się klawiaturą . Taki Doom.
[#20] Re: doom na C= 64

@Jacol, post #19

może ci chodzi o The Eidolon?
[#21] Re: doom na C= 64

@redstonecraftpl, post #7

Na Amidze się wlecze Wolfenstein 3D, a co dopiero na C-64.
Za to małe Atari znacznie lepsze od Amigi w temacie raycaster
[#22] Re: doom na C= 64

@Stoopi, post #16

Quake na oscyloskopie wymiata OK
[#23] Re: doom na C= 64

@imp, post #21

Uśmiałem się jak fretka

scanline co druga linia, brak jakichkolwiek obiektów, kilka pokoików... ale atarowiec widzi to jak zwykle "po swojemu".

Kolego, temu previev brakuje więcej rzeczy do pełnej gry, niż wymienionym przezemnie prv. na C=64, a co dopiero PEŁNA wersja Wolfenstein.

Ostatnia aktualizacja: 13.07.2015 13:20:12 przez Solo Kazuki
[#24] Re: doom na C= 64

@Solo Kazuki, post #23

Co nie zmienia faktu, że wygląda i działa płynnie
[#25] Re: doom na C= 64

@imp, post #24

w kilku pomieszczeniach to bardziej demo niż gra, przykro mi jeżeli tego nie pojmujesz. Do pełnej gry temu sporo brakuje.

Takich prv. na Amigę jest pełno, nie pomnę o dokończonych grach. Na Atari masz zaledwie JEDEN prv. i wyciągasz wnioski z innej planety.

No ale jak dla ciebie engine po kilku pokojach jest równoznaczny z pełną grą, to miłego kręcenia się po tym "labiryncie".

Ostatnia aktualizacja: 13.07.2015 13:58:39 przez Solo Kazuki
[#26] Re: doom na C= 64

@Solo Kazuki, post #25

Zgadzam się, że to tylko demko. Brakuje widoku broni, obiektów itd.
Jednakże wygląda nieźle i sam fakt, że działa to na Atari 8bit i w dodatku przypomina oryginalnego Wolfensteina 3D zdecydowanie zasługuje na uwagę. Pamiętasz pierwsze procedurki 3D jakie pokazały się w którymś z dysków Fred Fisha z Magazynu Amiga ? Było to w czasach, gdy jeszcze Dooma nie było, a na Wolfensteina 3D amigowcy patrzyli zazdrosnym wzrokiem. Te procedurki z teksturowanymi ścianami wyglądały niewiele lepiej na Amidze niż to atarowskie demko :)

Ostatnia aktualizacja: 13.07.2015 14:14:18 przez imp
[#27] Re: doom na C= 64

@imp, post #26

Jakiś konkretny przykład, czy tylko tak piszesz co ci się przyśni? Jakoś nie kojarzę prv ze scanlines. Nie pomnę że te prv. miały zdecydowanie więcej pomieszczeń i znacznie bardziej rozbudowany engine. Na dodatek część z nich doczekała się pełnej wersji.

Porównywanie ich do tego, to tak jakbyś porównał taczki i łopatę do ładowarko-koparki. No ale tak też można...

Ostatnia aktualizacja: 13.07.2015 14:20:30 przez Solo Kazuki
[#28] Re: doom na C= 64

@Solo Kazuki, post #27

Scanlines to chyba po to żeby chodziło płynnie. Nie napisałem że w tych procedurkach 3D było to stosowane, ale przypomnij sobie chociażby amigowego Virtual Karting
[#29] Re: doom na C= 64

@imp, post #28

Wolę sobie przypomnieć choćby Gloom. Przykładając gniota udowadniasz tylko, że się łapiesz brzytwy ;)

Jak już pisałem w jednym wątku - im więcej gier, tym więcej gniotów. A Engine VK to akurat pełna trasa z wieloma obiektami, nie 4 pokoje na krzyż, więc porównanie nietrafne. Nawet nie można sprawdzić, jak engine radzi sobie ze skalowaniem na odległość, ruchomymi obiektami i dużymi pomieszczeniami. Obawiam się że przy dodaniu tych rzeczy engine tego Wolfa na JIL XE/XL by "wydukał" poniżej 10FPS.

Co do scanlines, to na 100% żeby działało płynnie. Engine by znacznie zwolnił przy scanlines 1:1. Z tego co pamiętam to choćby Quake pod 68k ma taką opcję, właśnie po to, by gra działała płynniej.

Ostatnia aktualizacja: 13.07.2015 14:44:54 przez Solo Kazuki
[#30] Re: doom na C= 64

@Solo Kazuki, post #29

Niech Ci tam będzie :)
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem