[#31] Re: RetroKomp 2014

@madman15, post #30

Podobnie jak w zeszłym roku - tak, ale gwarantować możemy jedynie podłogę, dach nad głową i bliskość łazienki. Dla bardziej wygodnych - w pobliżu są pensjonaty, hotele, wille, pokoje na wynajem (to praktycznie centrum miasta). Pomożemy coś znaleźć.

Podrawiam.
[#32] Re: RetroKomp 2014

@sachy, post #28

No a co z alkoholem??? pomysł Będzie można wnieść np. flaszkę i sobie kosztować przechadzając się między stoiskami?pomysł W programie nie ma nic o tym, a to myślę dla większości ważny element spotkania
[#33] Re: RetroKomp 2014

@sachy, post #31

Zeszłoroczny sleeping room był OK, jeśli taki standard będzie w tym roku to nie będzie źle :)
Co do alkoholu to piwko na imprezie było. Nawet kebab był :) Nie sądzę żeby było to problemem, tylko trzeba uważać żeby komputerów nie zalać...
[#34] Re: RetroKomp 2014

@madman15, post #33

Z alkiem bym był ostrożny w ciągu dnia, jak będzie dużo rodzin z dzieciakami. Za to wieczorem/ w nocy to już co innego :))

Co do spania - miejsce będzie na pewno, ja sam w zeszłym roku przekimałem w śpiworze na karimacie.

Zapraszamy do Gdanska, nie pożałujecie !
[#35] Re: RetroKomp 2014

@twardy, post #34

Ostrożny tak, abstynencja nie :) Jestem zdania że piwko czy dwa w ciągu dnia nie zaszkodzą. Z resztą tak wygląda na SACP, że piwko prawie każdy ma, a ekscesów brak...
Niemniej wiadomo, jeśli organizator zakaże alkoholu to trzeba będzie tego przestrzegać.

Ostatnia aktualizacja: 13.10.2014 22:03:07 przez madman15
[#36] Re: RetroKomp 2014

@madman15, post #35

Czy ktoś z Podkarpacia chciałby pojechać? Jeśli się zbierze grupka nie wykluczam wyjazdu.
[#37] Re: RetroKomp 2014

@pong777, post #36

Super, że będzie Władysław Komendarek OK Nazwisko nawet podobne w wymowie do komodorek pomysł Co do % to w ciągu dnia nie ma co szalećpomysł
[#38] Re: RetroKomp 2014

@parallax, post #37

I co słychać? Będzie party?!
[#39] Re: RetroKomp 2014

@aMifan, post #38

Czy ktos z Poznania / najblizszych okolic sie wybiera?
[#40] Re: RetroKomp 2014

@aMifan, post #38

Cześć,

Odpowiadając - będzie dobre "party" :) Bez kompotów (wyjaśniałem), ale atrakcji sporo.

Planowane ceny biletów (opublikowane przez SM-GAK):

RK+pokazy+wykłady: 5 zł
Koncert+noc z demoscena: 30 zł, 5 zł dzieci do 10 roku życia
RK+koncert+noc z demosceną: 35 zł, 7 zł dzieci do 10 roku życia
Karnet dla wystawców(*): 20 zł

* Wystawca - liczy się od 3ch "jednostek głównych" w górę - kto nie rozumie tego zapisu - raczej nie jest zainteresowany tego typu imprezą ;)



Ostatnia aktualizacja: 30.10.2014 22:56:08 przez sachy
[#41] Re: RetroKomp 2014

@sachy, post #40

Lubelskie się jakoś organizuje czy e tam?
[#42] Re: RetroKomp 2014

@MarX, post #41

Wszystkim zainteresowanym przypominamy: RetroKomp 2014 już w tą sobotę!

Mamy potwierdzenie z ośrodka GAK, że "Noc z Demosceną" może bez problemu (w razie potrzeb i zainteresowania) przeciągnąć się nawet do niedzielnego południa (o ile ktoś wytrzyma taki maraton).

Zapraszamy!
[#43] Re: RetroKomp 2014

@sachy, post #42

Ja z Koszalina wypadam w piątek, prawdopodobnie koło południa. Wracam w niedzielę, też koło południa.
Moja trasa to przez Słupsk i Lębork, więc jak coś, to kogoś mogę zabrać po drodze,
[#44] Re: RetroKomp 2014

@Tom Rain, post #43

Ja sie wybieram swoja bryka ( Sorry! ale mam teraz ustawiona klawiature na US ) " passacikiem " w sobote i jeszcze nie wiem czy zostane do niedzieli >> obadam na miejscu .

Pozdro
[#45] Re: RetroKomp 2014

@sachy, post #1

czy zas zostanie pominiety tak istotny szczegol jak identyfikatory z miejscem na ksywe? ;)
[#46] Re: RetroKomp 2014

@juen, post #45

@Juen: oo, super że się wybierasz, choć mało który ID jest w stanie pomieścić wszystkie Twoje grupy :)

Gdyby ktoś kogoś poszukiwał to można nadawać zapytania poprzez nagłośnienie centralne, choć chyba w latach poprzednich nie było problemu z odnalezieniem sie (na Solskogen 2014 nie było IDków w ogóle). Ośrodek GAK jakiś monstrualny nie jest. Jednak dla chętnych mają być dostępne IDki (nic specjalnego - standard konferencyjny - pytajcie w kasie na wejściu).

Z Tobą Juen chętnie pogadam o starych czasach, szczególnie o grupce HARVESTER i prodce Overt Enemy z Apocalypse 1999 :)

Pozdro!
[#47] Re: RetroKomp 2014

@sachy, post #46

Z Tobą Juen chętnie pogadam o starych czasach, szczególnie o grupce HARVESTER i prodce Overt Enemy z Apocalypse 1999 :)


No, ja też chętnie pogadałbym o tej produkcji. Kto za nią stoi? Dlaczego zostały użyte "nasz", tj. DXP - a konkretnie Ostera - kod, grafika (KRO) i obiekty. Ponad 3 lata wcześniej można je było zobaczyć w tym demku:

DXP - Overhead

I dlaczego w takim razie o tym nie wspomiano a demko wyszło jako produkcja Harvester?

Overt Enemy by Harvester

Lamerswo panowie. Czystej wody lamerstwo. ok, racja
[#48] Re: RetroKomp 2014

@Deftronic/..., post #47

Oj Timi, spokojnie z tymi epitetami. A jesli powiem Ci ze prodka powstala z naszym blogoslawienstwem? :) Nie czepiaj sie chlopakow bo sa niewinni I bedziesz musial odkrecac sprawe :)

Pozdro.
[#49] Re: RetroKomp 2014

@sachy, post #48

Czyli skorzystali z czyjejś pracy za pozwoleniem autorów?
[#50] Re: RetroKomp 2014

@sachy, post #48

Oj Timi, spokojnie z tymi epitetami. A jesli powiem Ci ze prodka powstala z naszym blogoslawienstwem? :) Nie czepiaj sie chlopakow bo sa niewinni I bedziesz musial odkrecac sprawe :)


Sachy, "naszym" czyli Twoim, tak? :) Stary, nikt nic o tym nie wiedział. Mówię o ludkach z grupy. Długo, długo po fakcie, kiedy przypadkiem chyba, zobaczyłem gdzieś to demko i zapytałem się czy wiesz coś o tym, wspomniałeś, że coś tam dla nich zrobiłeś czy dałeś im kod/archiwum Ostera. Jakby nie było to PODSTAWOWA ZASADA SCENY ("Podstawowe zaasady BHP mówią, że jak się wchodzi to się puka..." ;) ) - dajemy creditsy kto za co odpowiada.

Dalthon/Joker skorzystał z c2p Ostera w swojej 4KB na Intela - zaznaczył to wyraźnie. Chwała mu za to, zawsze był OK.

Rzeczy trzeba nazywać po imieniu - wykorzystanie czyjejś pracy, kodu/grafiki/muzyki bez jasnego tego zaznaczenia to LAMERSTWO. Tak postępowąły kiedyś lamerskie grupy - brały np. czyjś kod, wstawiały w swoje produkcje i już...

Ja widzę tylko końcowy efekt - demko grypy Harvester oparte na naszych starych efektach, grafice, obiektach itp. Nie wiem kto za to odpowiada, ale ktoś ewidentnie dał du.y. I to ten ktoś powinien raczej przeprosić za ten bajzel. :)

W sumie ta cała sytuacja jest dosyć zabawna.
[#51] Re: RetroKomp 2014

@BULI, post #49

Czyli skorzystali z czyjejś pracy za pozwoleniem autorów?


Nie. Autrom nic o tym nie wiadomo. Mogę się tylko domyślać, że Sachy SAMowolnie ;) przekazał NIE SWOJE - kod/efekty, grafikę, obiekty, tablice itp.

No albo złożył to pod szyldem Harvester, nie zaznaczająć kto jest prawdziwym autorem.

Ostatnia aktualizacja: 06.11.2014 14:40:55 przez Deftronic/...
[#52] Re: RetroKomp 2014

@BULI, post #49

Mniej wiecej :)

A skoro juz gawedzimy, to moze sa jakies pytania dotyczace RetroKomp'a :) Przypominam ze impreza juz w sobote I przygotowane mnostwo atrakcji z kosmicznym koncertem wlacznie :)

Pozdro.
[#53] Re: RetroKomp 2014

@Deftronic/..., post #50

Ogólnie z mojego doświadczenie i obserwacji wynika, że połowa efektów/kodu w demach opiera się o procedury innych osób, czasem unowocześnionych, czasem czysta kalka. 90% przypadków jest za zgodą autora. Inaczej, nie zobaczylibyśmy wielu fajnych produkcji, bo napisanie całego kodu do dobrego dema na 68060 od zera, dla dobrego kodera będzie szło w setki godzin. A jak to kiedyś Baderman powiedział: "Dobrych programistów jest sporo mniej niż CyberStormówPPC ;p". I to chodziło o programistów ogólnie.

A co do muzyki i grafiki, trzeba przejrzeć katalogi z obrazkami fantasy z lat '80, posłuchać Prodigy, Future Sound Of London i wszystko stanie się jasne
[#54] Re: RetroKomp 2014

@Deftronic/..., post #51

Marudzisz Timi. Dxp nie istnialo juz od poltora roku a nikt nie przywlaszczyl sobie autorstwa. Bijesz piane a slabo znasz temat.
[#55] Re: RetroKomp 2014

@flops, post #53

Polecam plagiat wszechczasow Limbo of The Lost
to jest dopiero sztuka zrzynania


Plagiaty sa chlebem powszednim XXI wieku i beda nadal z tym, ze o ile w latach 90tych bylo wiadomo kto od kogo zrzynal, o tyle teraz mozna sie juz pogubic, bo rocznie powstaje zbyt duzo produkcji.
Z drugiej strony gdyby nie plagiaty to pewnie mielibysmy o 75% mniej gier
[#56] Re: RetroKomp 2014

@sachy, post #54

Marudzisz Timi. Dxp nie istnialo juz od poltora roku a nikt nie przywlaszczyl sobie autorstwa. Bijesz piane a slabo znasz temat.


Nie było aktywne, a nie - "nie istniało". Istnieje do dzisiaj i jeszcze coś wyda. :D

Sachy, nie chcę się kłócić czy wszczynać jakiejś wojenki - bez jaj - zwróciłem tylko uwagę na pewien fakt. Obejrzałem przed chwilą to demko i pierwszy efekt jest Twój. Cała reszta to dzieło OSTERa, grafika Kro, tekstury Ostera, Tinnera i moje, obiekty Ostera, Tinnera i public domain. W sumie poza tobą nikt nie widział, że coś takiego wyszło. Dzisiaj, w dobie internetu, rózne rzeczy wyłażą na wierzch.

OK, starczy o tym.

Dobrych programistów jest sporo mniej niż CyberStormówPPC ;p". I to chodziło o programistów ogólnie.

A co do muzyki i grafiki, trzeba przejrzeć katalogi z obrazkami fantasy z lat '80, posłuchać Prodigy, Future Sound Of London i wszystko stanie się jasne


Zgadza się. Oster był jednym z oryginalniejszych i lepszych w swoim czasie. Dlatego pisali między innymi do niego tacy koderzy jak Klod/TRSI, ALN, MAQ. Dalthon wymieniał się doświadczeniem. To ci o których pamiętam. Oster opracował swoje procedury, zgodne z system, dzięki czemu wszystkie produkcje od intra na The Party V działały w tasku i składało się je jak "z klocków". Opracował własne, bardzo szybkie - w swoim czasie - wersje c2p w wersjach zoptymalizowanych na różne procki, napisał trochę utilków.

Co do grafiki i muzyki - faktycznie wiekszość scenowych obrazków to jakieś przeróbki z fantasy, ale bywali też i oryginalni graficy np. polski Animal, czy Anthony/Dreamdealers.
Do inspiracji amigowych muzyków (i nie tylko amigowych, wystarczy obejrzeć XTAL - Complex ) dorzucił bym Aphex Twin.

OK, żeby Sachy nie jęczał, że off top sie zrobił to:

- ZIB/DxP będzie na Retro Komp od nas. :)
[#57] Re: RetroKomp 2014

@sachy, post #46

no mialem nie byc, ale jak tam mozna wiec bede

musze Cie zmartwic, do HVR dolaczylem w 2000 roku :) a demo jest z '99...

---

z innej beczki, ktos cos na retrokompie - wymiana? http://szajb.us

Ostatnia aktualizacja: 06.11.2014 19:16:28 przez juen
[#58] Re: RetroKomp 2014

@Deftronic/..., post #56

Notka: z góry wszystkich niezainteresowanych przepraszam za ten post, ale publiczne "wywołany do tablicy" - odpowiadam.





Tak Timi - DXP istnieje :) Tak samo możemy twierdzić że Mad Elks, Kefrens i Virtual Dreams mają się równie świetnie.

DXP w praktyce przestało istnieć po Rush Hours 1997 (luty) a pod koniec 1999r to bardziej interesowały cię dyskoteki w Sopocie i mały chemik a nie scena.

Wracając do tematu - zacząłeś obrażać ludzi bez podstawy. Nazwałeś naszych kolegów z HVR "czystymi lamerami", mnie "dawaczem d.py", lamerem i niemal złodziejem a zupełnie nie wiesz o co w całej sprawie chodziło. Grupa HVR nie przywłaszczyła sobie cudzego wysiłku, w demie nie ma w ogóle osobowych credits. Pochodzenie materiału jest za to jasno opisane (na jednym z ostatnich screenów w demie):

...dentro assembled from DiNX PROJECT 1996's demo system...
...frendly product for freindly people...


http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/639cde6acf7be91c.html


Skoro napisano "assembled from DiNX PROJECT 1996's demo system" to jasno wskazuje to skąd składniki pochodzą i z jakiego okresu właśnie po to, by znawcy sceny (którym ponoć jesteś) rozpoznali je oraz że jest to rekompilacja i to nie do końca poważna. A może wykorzystując dane sprzed 3ch lat należało dumnie światu obwieszczać swoją dominacje - mimo, że nikt nic nowego (oprócz grafiki od HVR) nie zrobił?

Wcale też nie "zwróciłeś uwagi na fakt", bo faktów nie znasz, tylko dorobiłeś sobie własna interpretacje i inwektywami promujesz swoją wizję.

A fakty są takie - żaden kawałek kodu czy danych nie dostały się w niczyje "obce" ręce, a twoj tekst zarzuca mi niemal kradzież i sprzedaż nieswojej własnosci. A zrobiłem to dla nich, bo to byli fajni kumple i mnie o to poprosili ("Friendship Rulez" - słyszałeś to kiedys?). Pisząc "NIE SWOJE" też mijasz się z faktami, bo demo jest własnością wszystkich ludzi którzy nad nim pracowali. Jakieś części naszych dem były zakodowane lub zmodyfikowane przeze mnie, ale nie będąc koderem nie wiesz w jaki sposób robi się kod w kilka osób, że nie jest to nigdy równy podział. O "składaniu dem z klocków" też masz blade pojęcie, chyba że masz na myśli "RSi DemoMaker". Nigdy nie pisałem że kod jest głównie mój a raczej dodawałem swoj opis jako "add. code". Jednak bez mojego kodu dema DXP zakonczyły by się na sierpniu 1996 i wspomnianym "Overhead", czyli nie byłoby ani "Limes Inferior" ani "Trayanda".


Jesienią 1999 roku już nikt nie pamiętał DXP (widać DXP w greets'ach?). Jednymi z nielicznych byli własnie ludzie z Harverster i to oni poprosili mnie o złożenie im czegoś co teraz nazywa się "compo-filler" a chodziło o zwiększenie ilości produkcji by odbyło się demo-compo. Bardzo podobna sytuacja miała miejsce na party organizowanym w zeszłym roku przez DXP - "RetroKomp/LOAD ERROR 2013", kiedy "Grupa Wspierajaca Party" złożyla demko by compo mogło w ogole się odbyć. Inaczej party organizowane przez twoja grupe nie miało by w ogóle demo compo...


To że nikt niewiedział - grupa nieistniała, nie utrzymywaliśmy kontaktu i nikt się już sceną nieinteresował. Skoro masz z tą prodką taki problem - dlaczego wtedy nie podniosłeś glosu? Party było znane, wygrało je Floppy, było demo MAWI a ty po 15 latach odnalazłeś wenę na krucjatę? Sam piszesz, że wiedziałeś że "coś im dałem albo dla nich zrobiłem" - maila mojego masz, mogłeś w każdej chwili zapytać prywanie, a teraz zaśmiecasz niezwiązany wątek na forum.


Kreujesz się na wielkiego sceniarza (który przeczytał wszystkie scrolle na Atari) z elitarnej grupy (której świat jakoś niedocenił). Masz 40 lat i jako duży facet powinieneś w końcu trzeźwo ocenić nasze dokonania z przeszłości. A byliśmy mało istotną grupą, bez większych osiągnieć - choć zabawa była fajna a przygoda ze sceną niezapomniana. Ty zaś chcesz na siłe udowodnić tezę, że świat się nie poznał na geniuszu naszych produkcji, super-szybkiego kodu Ostera, że w wyniku jakiejś manipulacji produkcje nie stały się popularne i powszechnie szanowane. Że taki a taki ponoć rozpływał się nad nimi. A rzeczywistość była taka, że nasze dema były nudne, a że c2p było szybkie? No cóż, widać to za mało było na Top Charts i tyle. Jakoś mimo wspomnianego przez ciebie internetu i "wychodzenia spraw na wierzch" - nikt jakoś nie odkopał "ukrytych diamentów DXP", mimo ich powszechnego dostępu (pouet) i nikt nie promuje tych prodek jako "przypadkowo niezauważonych perełek".


Co do mojego zapytania do Juen'a - chodziło mi czy ma wiedzę o pewnych dodatkowch sprawach związanych z tamtym party o których wtedy wspominał mi nasz słowacki kolega AGASlayer/HVR - a ty wcisnąłeś się między nie swoją rozmowę. Inna sprawa, że sam wiesz ile pomogłeś przy ostatnim party DXP, a teraz zamiast wspomóc tegoroczną sprawę, robisz z wątku informacyjno-organizacyjnego swoją piaskownicę. Odkąd pokłóciliśmy się i odszedłem z grupy która współzałożyłem - masz do mnie stale jakieś kwasy. Zjedz snikersa Stary a najlepiej wydoroślej.


A co do wspomnianego przez ciebie "of top'u":

Sachy nie jęczy - Sachy coś robi. A ty?
[#59] Re: RetroKomp 2014

@sachy, post #58

Takie pytanie z podobnej beczki, w zasadzie innej beczułki pomysł Podajcie nazwy dem z lat 90 w których braliście udział cwaniaczki
[#60] Re: RetroKomp 2014

@sachy, post #58

Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem