[#211] Re: Decrunch 2016

@Jazzcat, post #209

Na koniec linki do moich kawałków z music compo


To teraz jeszcze .mod, tak wiesz, jak dla normalnych ludzi ;P

Blueberry wprowadził możliwość łączenia syntezy z samplami, co jest niesamowite i stanowi krok milowy jeśli idzie o A500.


Kurcze, powiem ci szczerze... Tak na trzeźwo nie wiem teraz jak oceniać :)
Co jest samplem a co synthem? Perkusja to pewnie, sample ale ten vocoder? Gitarka? Filtrowane pady?

Łączenie sampli z syntezą na A500 to nie nowość, jeśli weźmiemy pod uwagę takie trackery jak Future Composer, Art of Noise, OctaMEDa etc.

Ale te brzmią naprawdę nieźle, "niecziptunowato", i faktycznie, jeżeli Blueberry to upubliczni niebawem, to może być bardzo ciekawe exe compo na przyszłorocznym Revision :) Chociaż z drugiej strony, wypakowany samplami i customowymi synthami kawałek H0ffmana z Revision 2016 zajął 12 (dwunaste!) miejsce, pokonany przez C64, Spectrum, kalkulator Texas Instruments, AHXa a nawet Pokeya ;)

Ps., pierwsza paczka zaków z Dekranczowych kompotów już online:
Klik!



Ostatnia aktualizacja: 23.05.2016 13:11:00 przez AceMan
[#212] Re: Decrunch 2016

@Jazzcat, post #209

to parę słów ode mnie, jako że padło "dreamweb" muszę się odnieść - a przy okazji parę rzeczy sprostuję

"wild po kompotach muzycznych to dobry pomysł?"
słaby, powinno pójść np. w piątek wieczorem albo w ciągu dnia - natomiast z tego co wiem intencją było sprawdzenie i przygotowanie kolejnych kompotów. czyli gra na czas

"Podobne odczucia mam jeśli idzie o Twoje stare demo"
moje odczucia są takie, że to compo jest zbędne.
co potwierdziła reakcja sali
bez "narratora" (trzeźwego i z mikrofonem ;) to jest poroniony pomysł

"- brak jakiejkolwiek wykonywalnej produkcji Dreamweb!"
było gfx.EXE (1 miejsce)
tak to niewiele, była przygotowywana produkcja natomiast nasze plany zostały "utrudnione"
przez stratę wszystkich źródeł kilka dni przed party

"jingle"
jasne - jingle to super pomysł (jak wiele innych, które na pewno by urozmaiciły imprezę), myśleliśmy o przygotowaniu takowych, może za rok się uda. W tym roku z wielu planowanych "features" udało się zrealizować część a i to nie do końca. nie od razu Rzym zbudowano ;)

"AGA"
co do produkcji Floppy to absolutnie się nie zgadzam. intencją (i cechę charakterystyczną party) było wsparcie amigi 500 jako platformy i podbicie ogólnego trendu powrotu tej maszyny na scenę.
osobiście nie jest to moja "natywna" platforma, natomiast to był logiczny wybór - moim zdaniem plan sprawdził się i zaowocował świetnymi pracami na kompo.

jest też plan by za rok było compo na AGA, ale to zdecydowanie za wcześnie by deklarować
gdyby Floppy odezwali się wcześniej może by dało się coś zrobić - myślę, że i tak wszyscy docenili prodkę. Traktujemy ją jako zapowiedź czegoś więcej :)

Następnym razem na pewno będzie więcej exe - i wizja party dedykowanego przede wszystkim tej platformie się wyklaruje wyraźniej.*

muza bardzo zacna, dzięki i graty!

ps. jak się oddaje prodkę (EXE!) na party, warto podejść do org. i sprawdzić czy wszytko śmiga

*robienie od imprezy "dla każdego" to plan samobójczy - dużo lepiej jest określić charakter party i stopniowo budować jego "markę". Było dużo nacisków na różne kompo (np. pc, ansi itd.) ale dałoby to efekt odwrotny. Rozmycie charakteru, za dużo, za słabych kompotów (sam proponowałeś by ilośc kategorii ograniczać), zamieszanie organizacyjne. W rezultacie ludzie nie dostarczyli by tyle produkcji.
[#213] Re: Decrunch 2016

@slay, post #200

Generalnie zgadzam się z tym co napisał Slayer. Tylko fakt, że wygenerowałem pięknego fraktala i potem popijałem wodę naprzemiennie z kimaniem spowodował że doczekałem do końca kompotów. Wiadomo, że zawsze może się coś zdarzyć nieprzewidzianego, ale kompoty się mocno przesunęły, nad tym bym popracował w kontekście kolejnych edycji. No i dziwne dla mnie było, że prodka Floppy poszła w Wild.

Oczywiście, jak napisałem wcześniej całokształt mocno na plus ;)
[#214] Re: Decrunch 2016

@jokov, post #212

dodam tylko, że to moja opinia i na pewno część org. ma inną
o samym party chętnie bym napisał więcej - ale musze dojść do siebie i odespać ;)

w każdym razie dzięki wielkie wszystkim którzy byli, przyłożyli się, impreza była świetna
może za rok zobaczę w końcu gfx compo na big screenie
a moja grafa (i nie tylko) wyświetli się normalnie ;)
[#215] Re: Decrunch 2016

@jokov, post #212

"Podobne odczucia mam jeśli idzie o Twoje stare demo"
moje odczucia są takie, że to compo jest zbędne.
co potwierdziła reakcja sali


True. Forma się przejadła dawno temu. My np. nie planujemy już tego compo.

"jingle"
jasne - jingle to super pomysł (jak wiele innych, które na pewno by urozmaiciły imprezę), myśleliśmy o przygotowaniu takowych, może za rok się uda.


Było mówić. Taki dżingiel to 15 minut partytrackingu.

*robienie od imprezy "dla każdego" to plan samobójczy


E tam :)
[#216] Re: Decrunch 2016

@AceMan, post #215

"dżingle" - jasne - damy radę :) to nie jedyny feature z listy
ale wiesz, to trzeba ogarnąć płynnie z drugiej strony, teraz były problemy nawet z synchro praca - plansza.

"multi-kulti - plan samobójczy"
dla startującej imprezy - dodajmy (w kraju mamy kalendarz dość zapełniony jak na naszą demoscenę) nie ma sensu próbować kopiować np. LE, SV czy Riverwasha, to nie zadziała

pewnie - można zrobić 2gie Revision
...ale za parę lat i potężnym sponsoringiem :)

Ostatnia aktualizacja: 23.05.2016 14:08:34 przez jokov
[#217] Re: Decrunch 2016

@AceMan, post #211

Modki podeślę dzisiaj.

A co do Cintera i sampli. Fakt, niezbyt precyzyjnie się wyraziłem - chodziło mi o to, że dotąd we wszystkich intrach, które korzystały z Cintera były tylko i wyłącznie brzmienia syntezowane. Sampli nie można było użyć. A teraz możesz połączyć Cintera z "normalnymi" samplami. Chciałem np. użyć wokoderów, a nie da się ich wykręcić na Cinterze (bo to w sumie prościutki synth z dwoma oscylatorami) i poprosiłem Jagodę (Blueberry'ego) o taki ficzer. No i zrobił

Co jest samplem, a co jest synthem w tym kawałku. Większość brzmień (14 sztuk) to Cinter, sample są tylko 4: werbel, gitarka, wokoder i pad. Exe ma 32 kilo, a plik wynikowy 175.

Kawałek Hoffmana z tegorocznego Revision fajnie brzmi i należy się wielki szacun, że upchnął to wszystko w 30 kb, niemniej zgodzisz się chyba, że nie zapada specjalnie w pamięć? O wiele ciekawszy był IMO jego numer z 2015 - Generator, gdzie użył Cintera i swoich autorskich procedur generowania sampli. No i zajął pierwsze miejsce :)
[#218] Re: Decrunch 2016

@jokov, post #212

*robienie od imprezy "dla każdego" to plan samobójczy - dużo lepiej jest określić charakter party i stopniowo budować jego "markę". Było dużo nacisków na różne kompo (np. pc, ansi itd.) ale dałoby to efekt odwrotny. Rozmycie charakteru, za dużo, za słabych kompotów (sam proponowałeś by ilośc kategorii ograniczać), zamieszanie organizacyjne. W rezultacie ludzie nie dostarczyli by tyle produkcji.


Miałem na myśli Amiga exe compo, a nie exe dla wszystkich platform, co faktycznie rzadko daje ciekawe rezultaty. Ale ostateczny kształt konkursów i tak zależy od ilości produkcji, więc to czysto akademicka dyskusja :)
[#219] Re: Decrunch 2016

@Jazzcat, post #218

No w tym konkretnym wypadku większy sens by miało dać amigowe prodki razem (jako demo) a intro tygrysa jako ...intro (w sumie nie wiem czemu było jak było)
Ja tłumaczę tylko jakie były założenia całej imprezy i z czego pewnie wynika zamieszanie.

IMHO lepiej jest zrobić z rok solidne compo exe na a500 ... i na tym budować dalej,
a jak będą dwie deklaracje na AGA odpowiednio wcześnie to wejdzie w oficjalny plan
zresztą to jest regulaminie - 3 prodki i robione jest compo - nawet na atari :)

Ostatnia aktualizacja: 23.05.2016 14:48:47 przez jokov
[#220] Re: Decrunch 2016

@Jazzcat, post #217

sample są tylko 4: werbel, gitarka, wokoder i pad.


Czyli zgadłem :)

bo to w sumie prościutki synth z dwoma oscylatorami


Noise mi mówił. Tylko sinus, tak? Mam nadzieję, że będzie rozwijany i dodadzą choćby różne fale, albo możliwość rysowania/wczytywania własnych. Muszę sobie go obadać w wolnej chwili.

niemniej zgodzisz się chyba, że nie zapada specjalnie w pamięć? O wiele ciekawszy był IMO jego numer z 2015


Yep. Możliwe, że to zaważyło na wynikach.
Czyli kompozycja > technika.
I bardzo dobrze :)
[#221] Re: Decrunch 2016

@jokov, post #212

Gratulacje dla organizatorów i wszystkich pomocników za wysiłek, ja bez alkoholu nie byłbym w stanie wytrzymać tylu godzin jako odbiorca, a co dopiero jako organizator :)
Bardzo mi i moim znajomym się podobało. Byłem także rok temu i na pewno będę za rok :)

Moje konstruktywne uwagi poniżej:

+ idealna miejscówka (miejsca wewnątrz akurat, jest podwórko odizolowane od cywilizacji, a w dodatku mieszkam obok)
+ nagłośnienie było akurat (nie za głośno nie za cicho)
+ koncert (z przyjemnością posłuchałem naszych muzyków, podziwiam AceMana za "drugie życie" które otrzymał po godzinnej medytacji)
+ konkursy growe (za to że są, za dobór tytułów, za IK na macie tanecznej) ale...
- SWOS mógłby być grany dłużej bo wiele osób miało duży apetyt pograć coś więcej
- przydałby się megafon/głośnik na dworze do announcowania żeby ludzie pochłonięci integracją mieli szanse usłyszeć co aktualnie się dzieje w środku
- ogólnie więcej announce'owania, zachecania przez mikrofon by się przydało (głównie dla tych co nie bywają na takich imprezach)
+ głosowanie przez stronę na plus (przydałoby się tylko aby prace na które już zagłosowałem spadały np na koniec listy, było sporo przewijania ekranu na telefonie)
+ jakość compo (gdy już coś leciało to miałem dużą radośc z odbioru) ale...
- przerwy, opóźnienia (to NAJWIĘKSZY MINUS, rok temu też, widziałem jak ludzie w koło mnie stopniowo odpadali ze zmęczenia i/lub braku alko mimo że bardzo chcieli to zobaczyć)

Chyba tyle.
Ja bawiłem się przednie ale uratował mnie fakt że idealnie skalkulowałem ilość potrzebnego piwa żeby wytrzymać do końca - 18 godzin aktywnego imprezowania (które kończy się o 4 rano) to nie jest łatwa sprawa :)
[#222] Re: Decrunch 2016

@jokov, post #219

@jok
wrzućcie gdzieś grafiki zanim dotrą na artcity. jestem ciekaw tego wysokiego poziomu o którym mówicie co kilka postów...
[#223] Re: Decrunch 2016

@retronav, post #222

no ja wrzucam na artcity, więc powinny być szybko (ale u nich to różnie bywa)
będą dziś na demozoo, a i na ppa jak (nie padnę) wrzucę w wątku pixelowym

najpierw jednak wyniki

kompo było syte z tym, że zgodnie z przewidywaniami deklaracje należało podzielić na dwa (a raczej 3 ;)
szkoda trochę niektórych prac (widziałem preview) że finalnie nie zostały dokończone i pokazane
ja oczywiście też nawaliłem pod tym względem
[#224] Re: Decrunch 2016

@Vato, post #207

Wysłałem na FB kilka fot


Ostatnia aktualizacja: 23.05.2016 16:16:27 przez Vato
[#225] Re: Decrunch 2016

@Jazzcat, post #209

"1. Co Wy na to, żeby zrobić jingle przed każdym konkursem? Tak jak na Revision. Buduje to fajny klimat i niejako wzywa ludzi do powrotu na salę. Zabrakło tego i niestety opuściłem exe graphics. "

Też o tym pomyśleliśmy, ale jingiel się sam nie zrobi niestety. Staraliśmy się wzywać na salę.

2. Może następnym razem big screen na zewnątrz?


To wymaga sporej inwestycji tecnicznej oraz finansowej. lokalizacja imprezy również ma znaczenie. Bardzo byśmy chcieli, ale nie jest to takie proste i są priorytety u podstaw, a czas na fajerwerki przyjdzie później ;)

"3. Może by wprowadzić ograniczenie do 1 pracy na autora w każdym compo? Bo np. w tracked music ktoś wystawił chyba 4 moduły :)"

To było przeoczenie z naszej strony, o którym zorientowaliśmy się w momencie kiedy prace zaczęły wpływać i było za późno.
[#226] Re: Decrunch 2016

@Davka, post #221

+ nagłośnienie było akurat (nie za głośno nie za cicho

Jako, że stanowisko z którego obsługiwałem infoscreen było bezpośrednio pod prawą kolumną, pozwolę sie nie zgodzić ;)

Oczywiście żartuję, mogłem to przewidzieć i stopery skołować. Jak się zorientowałem, to było za późno.
[#227] Re: Decrunch 2016

@grxmrx, post #184

To tak, impreza w tym roku IMO nawet bardziej udana niż rok temu. Więcej pamiętam i udało mi się dotrwać do compotów, choć niestety musiałem się zmyć po GFX bo zabrakło sił. Następnym razem przygotuję sobie więcej kofeiny, żeby dotrwać do końca części scenowej ;).

Temu kto wymyślił piątkowe koncerty należą się brawa. To był świetny pomysł. Wykonawcy dali radę.

Wykład Cahira też był trafionym pomysłem. Po raz kolejny przekonałem się, że jestem zbyt tępy na pisanie dem...

Część scenowa, pomimo opóźnień compotów też mi się bardzo podobała. Poziom Amiga Tracked Music compo był niesamowity. Czekam niecierpliwie na linki do produkcji, bo było kilka perełek które chciałbym mieć przy sobie na iPodzie.

Pod względem integracyjnym też było super i bardzo fajnie się bawiłem przy okazji rozmów, grania, picia piwa, jedzenia burgerów, wycieczek na stację i innych czynności integracyjnych.

Ogólnie to ogromne podziękowania - od organizatorów i wolontariuszy, przez uczestników compotów, piątkowych muzyków (ze szczególnymi podziękowaniami dla MarioDJ za 1.1GB modów!), Cahira aż do wszystkich z którymi w ten czy inny sposób się integrowałem. Do zobaczenia za rok!

PS. @WojT_GL - dobrze pamiętasz, że chodziło o Natalię.
@madman15 - "wielki cyc" to tak naprawdę QuickShot IX Deluxe Joyball Controller.
[#228] Re: Decrunch 2016

@tomekwojcik, post #227

Osobliwy kontroler, naprawdę :) Dzięki.
[#229] Re: Decrunch 2016

@jokov, post #214

a moja grafa (i nie tylko) wyświetli się normalnie ;)

Jok, niezależnie od tego jak się wyświetliła to i tak na spółkę ze Slayerem rozwaliliście pixel-compo. I to nie tylko biorąc pod uwagę prace z Decrunch 2016 ale wszystkie pixel-compos z ostatnich 20 lat. I to nie były jedyne dobre prace, bo np. praca Twojej towarzyszki też była świetna.

Prawdę mowiąc to te prace gniotą np. wszystkie "kultowe" obrazki Lazura, które zawsze trochę zalatywały kiczem. My je trochę za dobrze oceniamy, bo mamy do nich wielki sentyment. Ale jak patrzy na nie ktoś kto nie jest "zepsuty" scenową/amigową nostalgią to raczej widzi w tym przysłowiowe "jelenie na rykowisku". Może i dobrze wypixlowane ale jednak mocno zalatujące szmirą.
[#230] Re: Decrunch 2016

@MDW, post #229

http://demozoo.org/parties/2867/#competition_12404
[#231] Re: Decrunch 2016

@Mikrobi, post #230

ok, wiem ze nie wyslalem nic specjalnego, ale zeby nawet nie byc sklasyfikowanym;)

a mozna wild compo jeszcze prosic ?
[#232] Re: Decrunch 2016

@Mikrobi, post #230

Dzięki! W końcu wiem, że byłem 4ty ;)
[#233] Re: Decrunch 2016

@Koyot1222, post #232

wyniki decrunch 2016

(duplikat komentarza do newsa - dla wygody ;)



WILD DEMO

1. #03 142 pts RYJbook - Ghostown
2. #04 83 pts You Ate Red - Floppy
3. #02 78 pts Riverwash Welcome To! - Decrunch
4. #01 70 pts Arriba las manos! (Hands up!) - PVM
5. #05 60 pts Motion Ride - Pixel Nation
6. #06 58 pts Real Pixel - Pixel Nation



COMBINED DEMO & INTRO

1. #02 87 pts Je suis Rose - Ghostown
2. #01 72 pts Membertro - Speccy.pl
3. #03 57 pts Decrunch Compo Filler - Wanted Team



OLD DEMO

1. #02 104 pts Sunglasses at Night - Ghostown & Whelpz
2. #01 72 pts The Girlz - MadWizards
3. #03 46 pts Mruwa - PSB magic



RAYTRACED GFX

1. #02 99 pts Amiga vs PC in 1994 - jubi
2. #01 70 pts Sofa Scener - Codi/Ghostown



EXECUTABLE GFX

1. #02 89 pts Rust - jok & vino
2. #03 88 pts Ghostland - Slayer & Blueberry
3. #01 30 pts C64POWER - Raf / Vulture Design



AMIGA PIXEL GFX

1. #10 134 pts Drowned Lullabies - Slayer/Ghostown
2. #09 112 pts Xenos - Jok / Dreamweb
3. #11 100 pts Lighthouse - Oni/Poo-Brain
4. #07 93 pts Silent dance - Koyot1222
5. #03 90 pts Angel of sorrow - Szymon Paluchowski [DARKLIGHT'GHOSTOWN]
6. #06 88 pts Long Journey - PikkuMyy / Dreamweb
7. #08 84 pts Dzięcioł (Woodpecker) - Luisa/Poo-Brain^Rabenauge
8. #01 70 pts Miasto w obiektywie ;) - Rogal/Pixel Nation
9. #12 67 pts Love Pestilence Death And Madness - Titus/Rabenauge
#05 67 pts night camp - Nata
11. #04 59 pts evergreen - madmack
12. #02 56 pts Futrzaki - Celt70



AMIGA TRACKED MSX

1. #10 173 pts Call Me Mr. Cox - Jazzcat / Ghostown
2. #01 139 pts L4 CD1-Brakebeat - AceMan / Dreamweb^APX
3. #09 133 pts Back on Track - Mariola
#03 133 pts 4Lucy - MotionRide
5. #15 122 pts Phat Angus - Dakota
6. #16 120 pts Emeryten Rave - no9
7. #05 117 pts Future's Malfunction - Jakim & Corny
#02 117 pts Overload - Jakim
9. #11 111 pts Limitation - Drakon
10. #12 94 pts Low - Drakon
11. #06 91 pts Escape - Rogal/Pixel Nation
12. #08 84 pts Lokomotywa - Opal / Apx
13. #07 83 pts The Killer's Return - Creonix
14. #13 81 pts Power of Noise - Drakon
15. #14 79 pts Space Odyssey - Drakon
16. #04 74 pts Pinheader - Krashan



EXECUTABLE MSX

1. #02 159 pts Automatic - Jazzcat / Ghostown
2. #03 135 pts 4Fun4Ever - MotionRide
3. #01 115 pts The Scrollermaker - AceMan / Dreamweb^APX
4. #04 100 pts Yasashisa Ni Tsutsumareta Nara - Uctumi / PVM
5. #06 83 pts Mongolongo - Naku / PVM
6. #05 75 pts Leet It 3 - Co Mu / PVM


53 votes
[#234] Re: Decrunch 2016

@aszu, post #231

spokojnie, mam tylko dwie ręce ;)
(na pouet już są, demozoo powoli uzeupełniam)
[#235] Re: Decrunch 2016

@MDW, post #229

dzięki !
Slayer naprawdę dał radę, ładne kolorki, detale - porządna ilustracja.
fajnie, że się przekonał i zastosował dobrze sprawdzone rozwiązania (mimo wielokrotnego narzekania na portret w krajobrazie ;)

pixel-compos z ostatnich 20 lat

Aż tak bym nie przesadzał ;) ale oczywiście bardzo miło.
Aż strach się bać co będzie jak w końcu uda mi się skończyć grafikę przed party ;P

Cieszę się, że ktoś podziela moje zdanie o grafach Lazura - tzn. technicznie to zawsze będzie jakiś punkt odniesienia i jago wkład w scenę jest nie do przecenienia. No i sam mam sentyment do wielu jego grafik.
...Ale też już użyłem tego samego określenia ;)
[#236] Re: Decrunch 2016

@jokov, post #233

Dzięki! OK
[#237] Re: Decrunch 2016

@Vato, post #224

Kilka moich fotek (zero swiatla powoduje ze niewiele da sie wyciagnac ze slabego aparatu w telefonie :P):
foty
i 3 krotkie filmiki - widac AceMan ze grales..


Co do wynikow... zacnie, ale... np. AceMan raz jest drugi a raz trzeci a na rozdaniu nagrod byl wolany tylko raz?

p.s. sory, ze bez pl znaczkow, ale cos mi sie klawiatura zdupcyla...
p.s.2. to zdjecie burgera, to wynik sobotniej wycieczki na rynek do super wege baru - burger buraczany z ziemniaczkami i salatka (jeden american burger - texas potrojne jalapenio - to jestem w stanie wprowadzic, ale wiecej bialka zwierzecego w jeden weekend nie da rady :P)
p.s.3 - czyja byla plyta neogeo na cartridge snk? szacun! metal slug w oryginale, to jest to :)
[#238] Re: Decrunch 2016

@Krashan, post #197

W Wild Compo koncepcja „kwity na kolegów” w tej czy innej formie wiecznie żywa


Właśnie, zapomniałbym.

"Riverwash Welcome To!" - 3. miejsce w Wild Demo:
https://www.youtube.com/watch?v=h3g1YzGt-PA
[#239] Re: Decrunch 2016

@MDW, post #229

Jok, niezależnie od tego jak się wyświetliła to i tak na spółkę ze Slayerem rozwaliliście pixel-compo


Mistrzostwo bez dwóch zdań.
A Koyot dla mnie zdecydowanie nr 3, na kilometr rozpoznawalny styl OK

Lazura, które zawsze trochę zalatywały kiczem


A myślałem, że nie wypada tarmosić relikwie i tylko mnie zalatuje jelonkiem
.
[#240] Re: Decrunch 2016

@rePeter, post #239

A myślałem, że nie wypada tarmosić relikwie i tylko mnie zalatuje jelonkiem ;)


Ciiii, bo zaraz wpadnie tu Exolon i powie, że szargamy świętość :)
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem