@sachy,
post #256
Hej!
Na początek kilka słów wyjaśnienia. Dobór platform na Decrunch jest celowy - promujemy najprostsze "tworzywa". Owszem, kochamy tysiącdwusetki, czterytysiączki, cyberstormy, blizardy i inne podobne wynalazki. Jednak na pierwszym miejscu stawiamy najpopularniejsze konfiguracje a nie komputery dla elit za grube tysiące jak A1200 060 czy np. Atari Falcon. Oczywiście do przemyślenia jest czy nie zorganizować dedykowanego konkursu dla A1200 z dopałką, jednak jak pisał Jok nie chcemy by to się odbyło kosztem ilości prodek na A500 a byłaby taka pokusa.
Moja lista plusów i minusów:
- opóźnienia. wzbogaceni zeszłorocznym doświadczeniem staraliśmy się przygotować maksymalnie dobrze do kolejnej edycji i przenieść tonę sprzętu która miała to wspomóc. jednak problemy techniczne z podłączeniem obrazu z reżyserki, domniemana konieczność stawiania rusztowania w czasie kiedy już było tłoczno na sali, jak i to że na ekranie co jakiś czas coś się działo, czy to koncerty, czy to konkursy dla graczy, udało sie zrobić dopiero kiedy powinny już startować kompo. zabiegaliśmy o "dzień techniczny" przed wydarzeniem, gdzie małą ekipą, skupioną tylko na tym zadaniu można by rozwiązać wszelkie problemy i mieć spokój w czasie imprezy, jednak nie było takiej opcji bez zwiększania znacząco kosztów najmu,
- nie udało się zrobić prezentacji kompotów msx i gfx na A500 jak było planowane. fajnie że ekipa Wanted Team przyniosła dyskietki, jakby tak każdy zrobił sprawa byłaby znacząco prostsza ;)
- zaoranie sobie dysku na którym było przygotowane sporo rozwiązań na decrunch, między innymi skrypty do "wypalania" kompo-dyskietek. jakkolwiek nie ma wątpliwości czyja jest to wina...
- awaria przełącznika video zaraz przed samym kompo,
- twoje stare demo też uważam za odstające od pozostałych. a już szczególnie wątpliwy sens ma głosowanie na te dema. wydaje mi się że jedyna szansa na uratowanie formuły to przeprowadzenie prezentacji dem w ciągu dnia, kiedy uczestnicy jeszcze trzymają pion ;) kudos dla Cahira za to że pomimo późnej pory opowiedział z ładem i składem te kilka słów do odbiorców :)
- problemy z puszczeniem prac - Pixel Nation w wild compo czy niezaktualizowanej wersji produkcji exe ghostownów, kłopoty z paletami, kopią pracy 5 w miejsce 6, jak i rozdziałką w gfx compo. Mimo to staraliśmy się poprawiać błędy na bieżąco by nikt nie czuł się pokrzywdzony. Ostatecznie jedyny żal po tym że nie poszła praca msx exe od Jakima - widziałem jak dzielnie traczył na partyplace. Ponoć sprawę miał zawalić Raf... jak się jednak okazało po fakcie praca odnalazła się na mailu w spamie... Mimo tego jeszcze w trakcie trwania kompo osobiście proponowałem by dostarczył pendrive z pracą - puścilibyśmy. jednak machnął reką nie żywiąc urazy
- brak limitu prac na jednego autora. niestety przeoczyliśmy w regułach ten drobny, wydawałoby się dość oczywisty fakt, a na samym party jak pojawił się taki exploit już byłoby słabo zmieniać reguły gry,
- ciut za mało prodek wykonywalnych. kilka więcej i możnaby wydzielić exe/demo kompo dla C64, A1200 itd. W tym kontekście wielkie propsy dla tych którzy dostarczyli a w szczególnosći Ghostownów którzy wykorzystali najlepiej postawione limity. Prodka od Floppy miała zaznaczone by poszła w ogóle poza jakimkolwiek konkursem, jednak chceliśmy by je zasiliła, bo jest to wartościowa produkcja. Z drugiej strony byłoby nie fair puszczać dentro 700k na AGA/060 obok Je Suis Rose 16k na OCS, które zostało przygotowane wg reguł, stąd taka a nie inna decyzja,
+ big screen got bigger. świetny pomysł Katoda w użyciu podestu i beczki, wyrenderowany w blenderze jeszcze przed party. komfort widzenia obrazu z orga antresoli to też duży plus w porównaniu z poprzednią edycją.
+ scena. lustra fajnie grały, zwiększały optycznie przestrzeń i pozwalały podglądnąć co się dzieje na ekranach występujących. doskonały pomysł Katoda
+ wbrew pewnej opini pierwsza kodowana produkcja dreamweb na Amigę :p Dodam, że została pokazana testowa wersja wyciągnięta ze zgliszczy po padniętym dysku.
+ raytraced gfx compo - ilościowo najskromniejsze kompo, jednak poziom wystawionych prodek imho bardzo wysoki. jak widać limity wyzwalają kreatywność, czyli zawierają 100% ducha sceny. liczę na rozwój tego unikalnego konkursu i będę bronił twardo ustanowionych reguł :p
+ ciekawe, rzadko spotykane w Polsce, japońskie konsole neo geo i coregrafx ;)
+ świetna identyfikacja wizualna imprezy przygotowana przez Joka. Pomimo, że poprzednia wcale się nie zestarzała to nowy pomysł dodaje świeżości nawiązując do korzeni demosceny. Brawo również za upgrade statuetek.
+ system do uploadu prac wystawiony na tydzień przed party. Już Slay chwalił jako uczestnik, dla organizatora to również doskonałe usprawnienie i minimalizowanie problemów w sposób systemowy. Na pewno jest tu jeszcze miejsce na usprawnienia,
+ kompoty renderowane w real time! niesamowite emocje. doświadczeni organizatorzy podobnych imprez mają wiele racji w tym, że warto sobie ułatwiać zadania i grać z zapisu video. jednak jest wielki urok w tym i element nieprzewidywalności kiedy maszyny rzeczywiście pracują a konkursy jak w demie są tworzone w czasie rzeczywistym.
Jakkolwiek największe plusy należą się tym bez których minusy części demoscenowej Decrunch byłyby nie drobnymi przewinieniami a raczej wielką klapą:
+ Jenot ze sprzętem, streamem i przełączaniem źródeł A/V,
+ Katod - mega robota z koncertem granym na żywo i dużo lepszym miksem audio niż rok temu, organizacją IK+ na matach,
+ Argasek z pomocą w Wild Compo i uchem dźwiękowca dostarczającego w najmniejszych detalach wrażenia odsłuchu z sali,
+ Skipp szacun za liczne organy,
+ Mario za konferansjerkę i poczucie humoru w czasie kompotów. Wraz z Katodem doskonale rozładowali napięcie na górze kiedy już gotowało się pod maską
+ AceMan za tradycyjny merczandajzing oraz przeprowadzenie demoshow kiedy uczestnicy zaczynali więdnąć w oczekiwaniu na kompoty,
+ Kosma za retro analogowy aparat fotograficzny z lampą klejoną na taśmie jak i lutowanie kabelka s-video na gorąco przed konkursem,
+ Orga team: Grxmrx, Gumboy, Jok, Katod, Tomoya za liczne godziny spędzone na przygotowaniach do imprezy jak i ekipa woluntariuszy za wsparcie: Asia, Daria, Ola, Olo,
+ Sponsorzy: Sakura IT, 7-bit, Sordan, Amigowiec.pl, AMIGA.net.pl, BIT BERRY, Duoz, PIXERS,
+ Wsparcie sprzętowe jak i patronat medialny: Retrogralnia, Muzeum Historii Komputerów i Informatyki w uosobieniu Alta, DKiG, Admonkey, Radio LUZ,
+ Kontrybutorzy dzięki którym jak się popatrzy na release'y druga edycja Decruch wygląda na poważne party,
+ Supporterzy biletowi dzięki którym łatwiej myśleć o planowaniu kolejnych edycji,
+ No i oczywiście nieocenione PPA bez którego żaden Decrunch nigdy by się nie wydarzył :)
Mam nadzieję że nikogo nie pominąłem.
Podsumowując organizacja imprezy to z jednej strony ciągły stres i jazda bez trzymanki, z drugiej z taką ekipą jak i dla takich uczestników robić party to czysta przyjemność. Już snuję wizję następnej edycji! :)