[#241] Re: Decrunch 2016

@Jazzcat, post #240

w obronie Lazura powiem że był fajny.

Dzięki ludziom z PPA za zapalniczkę w nocy, fajnie było poznać alternatywną stronę userów amigi :P
[#242] Re: Decrunch 2016

@voicer, post #241

Swego czasu nie raz zbierałem szczenę z podłogi podczas compo. Na pewno były efektowne
A przy okazji - czemu "mariola" ;)
[#243] Re: Decrunch 2016

@Davka, post #221

Co do SWOSa to jeśli impreza odbędzie się w przyszłości to powrócę do formuły z ligą zamiast systemu pucharowego. Przyznam, że źle to zaplanowałem, ale miałem na uwadze, że turniej mógłby trwać zbyt długo i następne mogłyby się nie odbyć (a tak w sumie i też się stało choć nagrody wszystkie rozdałem). Brakowało mi kabla vga na tyle długiego by dosięgnąć do rzutnika (pechowo zostawiłem w domu taki), ale popytałem w międzyczasie ludzi i koniec końców uruchomiliśmy drugą część turnieju na big screenie :)

Jeśli ja będę organizować część retrogamingową w przyszłej edycji imprezy to możliwe, że w planie będą 3 główne turnieje a reszta rezerwowe czyli jeśli będzie czas, ewentualnie rozbicie tego na dwa dni (piątek i sobotę) z informacją wcześniej w jaki dzień który turniej i orientacyjnie czas rozpoczęcia oraz zasady.
[#244] Re: Decrunch 2016

@jokov, post #242

A przy okazji - czemu "mariola" ;)

poprosiłem Gumboy'a żeby wrzucił mi modka (jeszcze przed party) no to mam ;)
[#245] Re: Decrunch 2016

@jokov, post #233

Pisałem tylko o pixel compo ale przecież z tracked msx też dostarczył fajne produkcje. Jazzcat jak zwykle zarządził i dostarczył czegoś co bez wątpienia będzie u mnie słuchane wiele razy. Zresztą nie tylko ten moduł z Decrunch wpadnie na moją playlistę.
[#246] Re: Decrunch 2016

@grxmrx, post #243

A możesz zdradzić kto robił system do głosowania online?
Moim zdaniem sprawdził się bardzo dobrze. Jakąś tam drobną uwagę bym znalazł ale na tyle nieistotną, że nawet nie warto wspominać. Generalnie działało i naprawdę dzięki tej formie głosowania aż się chciało głosować. Wygodnie, bezproblemowo, szybko, bez wątpliwości. Duże brawa!
[#247] Re: Decrunch 2016

@voicer, post #244

Ale drugiej części hstorii już nie opowiesz? :)
[#248] Re: Decrunch 2016

@WojT_GL, post #237

Co do wynikow... zacnie, ale... np. AceMan raz jest drugi a raz trzeci a na rozdaniu nagrod byl wolany tylko raz?

Bo powstało zamieszanie wywołane ex aequo na trzecim miejscu. AceMan dostał swoją statuetkę i nagrodę zaraz po zakończeniu ceremoni za co przeprosiliśmy go również.
[#249] Re: Decrunch 2016

@GumBoy, post #247

pod parasolem można. Wg mnie nic specjalnego w tej historii nie ma
[#250] Re: Decrunch 2016

@MDW, post #245

muza z kompotów
Jeszcze nie wszytko jest ale AceMan uzupełnia na bieżąco :)

Na mnie kompo zrobiło nie mniejsze wrażenie niż grafiki, nawet więcej prac i bardzo wysoki poziom. Niestety nie dane mi było jeszcze posłuchać w domu - dopiero z kilka dni będę miał możliwość :/
Ale przynajmniej 6 kawałków z tracked bardzo mi się podobało na party.
Msx exe też świetnie wypadło.

Ostatnia aktualizacja: 23.05.2016 23:51:38 przez jokov
[#251] Re: Decrunch 2016

@MDW, post #246

A możesz zdradzić kto robił system do głosowania online?

http://wuhu.function.hu/

Created by Gargaj^Conspiracy

Oczywiście wymagał tuningu i oskinowania pod nasze potrzeby, czemu podołał Wino.
[#252] Re: Decrunch 2016

@voicer, post #249

No może i nie ma, ot taki prank. Twoją nową ksywę sprzedałem wszystkim przed party, więc dalej mogłeś pojechać na famie :)

A kawałek mi się bardzo podobał, miejsce zasłużone, może nawet oczko wyżej bym dał.
[#253] Re: Decrunch 2016

@retronav, post #222

Carrion: grafiki na ppa

i wszystkie na demozoo
[#254] Re: Decrunch 2016

@Vato, post #207

Super. Lubię gitarowe solówki do muzy elektronicznej, a do tej pasuje wyśmienicie. Także klawisz na początku pierwsza klasa.
[#255] Re: Decrunch 2016

@GumBoy, post #248

Ok, jasne
Trochę szkoda, bo nie było dla niego braw :)
Ale teraz jestem zadowolony, bo prodkę miał dobrą i aż dziwne było, że nie był w okolicach nagrodzonych.
[#256] Re: Decrunch 2016

@WojT_GL, post #255

Małe podsumowanie i ode mnie :)

Moim zdaniem impreza bardzo udana, a fakapy zdarzają się wszystkim. Ja bawiłem się świetnie, frekwencja i pogoda dopisała, daszek na zewnątrz, odgrodzenie od sąsiedzwa, miejsca parkingowe, atmosfera integracyjna, bliskość dworca PKP i hoteli, wykład Cahira, jakieś żarcie na miejscu - wszystko na plus.

Powiedziane już było, że główny minus to niepotrzebne przeciąganie compos, późne rozpoczęcie i duże przerwy (ja nie dałem rady wysiedzieć, obsówy + alko + poprzednie nocki spędzone nad przygotowywaniem entry pokonały mnie - a wiadomo, prodki robi się po to by obejrzeć je na big screenie, a nie w domu :) Cieszy jednak ogólna ilość wypuszczonych produkcji a poziom wielu z nich - światowy. Podoba mi się deklaracja kolejnej edycji i sprofilowania w stronę 8bit/Amiga (OCS rulez! :) - uważam to za słuszny kierunek (party zyskuje rozpoznawalny charakter), na pewno w miarę możliwości będę starał się wspierać imprezę w kolejnych latach jakimś kolejnym exe.

Moje sugestie:
* compo-maszyny, rzutniki i nagłośnienie testować podczas piątku (puszczać demka)
* prodki testować w org-roomie przed compos i w razie problemów wzywać autorów
* duzy plus za 3D Ray compo, ale chyba trzeba przemyśleć/przedyskutować zasady
* zaczynac msx compo spokojnie jeszcze za dnia (18:00)
* przerwy między compos typowe "na peta", czyli 5-10 minut
* jeden mikrofon cały czas dostępny dla ogów - żeby ogłaszać "zaczynamy..."
* stare demo - jak wszyscy pisali, raczej niepotrzebne
* mniej compos a bardziej konkretne (w razie potrzeb łączyć)
* jak się da, załatwić food truck z piwem (*)
* trzymać się tej miejscówki - jest sprawdzona i dobra. Spróbować dogadać się z właścicielami - może oni mogliby sprzedawać browar na miejscu, a zarabiając - obniżyli by koszta wynajmu.

(*) Co do food trucków - wiadomo, że są różnej jakości, ten nie był zły, ale wśród nich jest duża konkurencja, więc warto pogadać z kilkoma i wybrać ten (lub nawet dwa), który najlepiej dopasuje się i WESPRZE imprezę. Oni tam nieźle zarabiają - powinni więc i solidnie gotówkowo wesprzeć imprezę, co potani Wam koszara wynajmu sali (tak dzieje się na RK/LE).


Przy okazji - ktoś mi zarąbał kilka piw i drugą Żubrówkę z lodówki, o ile piwka to luz to Żubrówka miała być dodakową nagrodą w compos od ekipy RetroKomp/LoadError, no ale trudno. Na szczęście jedna się ostała i mogła trafić do zwycięzców Combined Exe :)

Ogólnie wielkie dzięki Orgom za ich wysiłek, reszcie za atomosferę i dobrą imprezę. Ja wpisuję Decrunch na swoją listę "odwiedzać/wspierać", do zobaczenia w przyszłym roku :)
[#257] Re: Decrunch 2016

@sachy, post #256

Co do foodtrucka, wzięliśmy ten, bo był rok temu chwaony przez uczestników. Sa w tym roku nie zjadłem nawet jednego burgera, więc się nie wypowiem co do jakości. Feedback jednak przyjmujemy i weżmiemy pod uwagę za rok.

Co do sprzedaży piwa przez właścicieli, ToTu na codzień jest teatrem a nie lokalem imprezowym, więc koncesja raczej odpada. Poza tym umowa z nimi jest taka, że pojawiają się przekazać klucze i je odebrać. Nie kręcą się po imprezie (i to nam też pasuje).
[#258] Re: Decrunch 2016

@GumBoy, post #257

mi żarcie z foodtrucka smakowało ale jestem mało wymagający w tym zakresie. Nie odbijało się przynajmniej 2 dni jak po tym hinduskim :D
[#259] Re: Decrunch 2016

@Vato, post #207

Krótki film o zabijaniu czyli film nr pińć szeroki uśmiech
[#260] Re: Decrunch 2016

@sachy, post #256

OK

Vato: a masz może Cahira wykład?
Nie mogę dojść kto to nagrywał...

Ostatnia aktualizacja: 24.05.2016 21:45:49 przez jokov
[#261] Re: Decrunch 2016

@jokov, post #260

Niestety tylko go słuchałem z wielką ciekawością.
Nie nagrywałem.
[#262] Re: Decrunch 2016

@sachy, post #256

* trzymać się tej miejscówki - jest sprawdzona i dobra. Spróbować dogadać się z właścicielami - może oni mogliby sprzedawać browar na miejscu, a zarabiając - obniżyli by koszta wynajmu.


Miejsce jest super. Kiedyś tam byłem kilka razy na koncertach punk rockowych. Piwo oczywiście było. No, ale to było dawno temu. Jeszcze w tych czasach, gdy autostrada była bezpłatna. Jakoś 1.5 h się jechało z Rybnika.

Dodane: Zdaje się że byłem za czasów Madness.

Ostatnia aktualizacja: 25.05.2016 01:35:05 przez Andrzej Drozd
[#263] Re: Decrunch 2016

@Andrzej Drozd, post #262

Większość prodek wrzuciłem już na scene.org
https://files.scene.org/browse/parties/2016/decrunch16/

Dziękuje wszystkim którzy nas odwiedzili :)
[wyróżniony] [#264] Re: Decrunch 2016

@sachy, post #256

Hej!

Na początek kilka słów wyjaśnienia. Dobór platform na Decrunch jest celowy - promujemy najprostsze "tworzywa". Owszem, kochamy tysiącdwusetki, czterytysiączki, cyberstormy, blizardy i inne podobne wynalazki. Jednak na pierwszym miejscu stawiamy najpopularniejsze konfiguracje a nie komputery dla elit za grube tysiące jak A1200 060 czy np. Atari Falcon. Oczywiście do przemyślenia jest czy nie zorganizować dedykowanego konkursu dla A1200 z dopałką, jednak jak pisał Jok nie chcemy by to się odbyło kosztem ilości prodek na A500 a byłaby taka pokusa.

Moja lista plusów i minusów:

- opóźnienia. wzbogaceni zeszłorocznym doświadczeniem staraliśmy się przygotować maksymalnie dobrze do kolejnej edycji i przenieść tonę sprzętu która miała to wspomóc. jednak problemy techniczne z podłączeniem obrazu z reżyserki, domniemana konieczność stawiania rusztowania w czasie kiedy już było tłoczno na sali, jak i to że na ekranie co jakiś czas coś się działo, czy to koncerty, czy to konkursy dla graczy, udało sie zrobić dopiero kiedy powinny już startować kompo. zabiegaliśmy o "dzień techniczny" przed wydarzeniem, gdzie małą ekipą, skupioną tylko na tym zadaniu można by rozwiązać wszelkie problemy i mieć spokój w czasie imprezy, jednak nie było takiej opcji bez zwiększania znacząco kosztów najmu,

- nie udało się zrobić prezentacji kompotów msx i gfx na A500 jak było planowane. fajnie że ekipa Wanted Team przyniosła dyskietki, jakby tak każdy zrobił sprawa byłaby znacząco prostsza ;)

- zaoranie sobie dysku na którym było przygotowane sporo rozwiązań na decrunch, między innymi skrypty do "wypalania" kompo-dyskietek. jakkolwiek nie ma wątpliwości czyja jest to wina...

- awaria przełącznika video zaraz przed samym kompo,

- twoje stare demo też uważam za odstające od pozostałych. a już szczególnie wątpliwy sens ma głosowanie na te dema. wydaje mi się że jedyna szansa na uratowanie formuły to przeprowadzenie prezentacji dem w ciągu dnia, kiedy uczestnicy jeszcze trzymają pion ;) kudos dla Cahira za to że pomimo późnej pory opowiedział z ładem i składem te kilka słów do odbiorców :)

- problemy z puszczeniem prac - Pixel Nation w wild compo czy niezaktualizowanej wersji produkcji exe ghostownów, kłopoty z paletami, kopią pracy 5 w miejsce 6, jak i rozdziałką w gfx compo. Mimo to staraliśmy się poprawiać błędy na bieżąco by nikt nie czuł się pokrzywdzony. Ostatecznie jedyny żal po tym że nie poszła praca msx exe od Jakima - widziałem jak dzielnie traczył na partyplace. Ponoć sprawę miał zawalić Raf... jak się jednak okazało po fakcie praca odnalazła się na mailu w spamie... Mimo tego jeszcze w trakcie trwania kompo osobiście proponowałem by dostarczył pendrive z pracą - puścilibyśmy. jednak machnął reką nie żywiąc urazy

- brak limitu prac na jednego autora. niestety przeoczyliśmy w regułach ten drobny, wydawałoby się dość oczywisty fakt, a na samym party jak pojawił się taki exploit już byłoby słabo zmieniać reguły gry,

- ciut za mało prodek wykonywalnych. kilka więcej i możnaby wydzielić exe/demo kompo dla C64, A1200 itd. W tym kontekście wielkie propsy dla tych którzy dostarczyli a w szczególnosći Ghostownów którzy wykorzystali najlepiej postawione limity. Prodka od Floppy miała zaznaczone by poszła w ogóle poza jakimkolwiek konkursem, jednak chceliśmy by je zasiliła, bo jest to wartościowa produkcja. Z drugiej strony byłoby nie fair puszczać dentro 700k na AGA/060 obok Je Suis Rose 16k na OCS, które zostało przygotowane wg reguł, stąd taka a nie inna decyzja,

+ big screen got bigger. świetny pomysł Katoda w użyciu podestu i beczki, wyrenderowany w blenderze jeszcze przed party. komfort widzenia obrazu z orga antresoli to też duży plus w porównaniu z poprzednią edycją.

+ scena. lustra fajnie grały, zwiększały optycznie przestrzeń i pozwalały podglądnąć co się dzieje na ekranach występujących. doskonały pomysł Katoda

+ wbrew pewnej opini pierwsza kodowana produkcja dreamweb na Amigę :p Dodam, że została pokazana testowa wersja wyciągnięta ze zgliszczy po padniętym dysku.

+ raytraced gfx compo - ilościowo najskromniejsze kompo, jednak poziom wystawionych prodek imho bardzo wysoki. jak widać limity wyzwalają kreatywność, czyli zawierają 100% ducha sceny. liczę na rozwój tego unikalnego konkursu i będę bronił twardo ustanowionych reguł :p

+ ciekawe, rzadko spotykane w Polsce, japońskie konsole neo geo i coregrafx ;)

+ świetna identyfikacja wizualna imprezy przygotowana przez Joka. Pomimo, że poprzednia wcale się nie zestarzała to nowy pomysł dodaje świeżości nawiązując do korzeni demosceny. Brawo również za upgrade statuetek.

+ system do uploadu prac wystawiony na tydzień przed party. Już Slay chwalił jako uczestnik, dla organizatora to również doskonałe usprawnienie i minimalizowanie problemów w sposób systemowy. Na pewno jest tu jeszcze miejsce na usprawnienia,

+ kompoty renderowane w real time! niesamowite emocje. doświadczeni organizatorzy podobnych imprez mają wiele racji w tym, że warto sobie ułatwiać zadania i grać z zapisu video. jednak jest wielki urok w tym i element nieprzewidywalności kiedy maszyny rzeczywiście pracują a konkursy jak w demie są tworzone w czasie rzeczywistym.

Jakkolwiek największe plusy należą się tym bez których minusy części demoscenowej Decrunch byłyby nie drobnymi przewinieniami a raczej wielką klapą:

+ Jenot ze sprzętem, streamem i przełączaniem źródeł A/V,
+ Katod - mega robota z koncertem granym na żywo i dużo lepszym miksem audio niż rok temu, organizacją IK+ na matach,
+ Argasek z pomocą w Wild Compo i uchem dźwiękowca dostarczającego w najmniejszych detalach wrażenia odsłuchu z sali,
+ Skipp szacun za liczne organy,
+ Mario za konferansjerkę i poczucie humoru w czasie kompotów. Wraz z Katodem doskonale rozładowali napięcie na górze kiedy już gotowało się pod maską
+ AceMan za tradycyjny merczandajzing oraz przeprowadzenie demoshow kiedy uczestnicy zaczynali więdnąć w oczekiwaniu na kompoty,
+ Kosma za retro analogowy aparat fotograficzny z lampą klejoną na taśmie jak i lutowanie kabelka s-video na gorąco przed konkursem,
+ Orga team: Grxmrx, Gumboy, Jok, Katod, Tomoya za liczne godziny spędzone na przygotowaniach do imprezy jak i ekipa woluntariuszy za wsparcie: Asia, Daria, Ola, Olo,
+ Sponsorzy: Sakura IT, 7-bit, Sordan, Amigowiec.pl, AMIGA.net.pl, BIT BERRY, Duoz, PIXERS,
+ Wsparcie sprzętowe jak i patronat medialny: Retrogralnia, Muzeum Historii Komputerów i Informatyki w uosobieniu Alta, DKiG, Admonkey, Radio LUZ,
+ Kontrybutorzy dzięki którym jak się popatrzy na release'y druga edycja Decruch wygląda na poważne party,
+ Supporterzy biletowi dzięki którym łatwiej myśleć o planowaniu kolejnych edycji,
+ No i oczywiście nieocenione PPA bez którego żaden Decrunch nigdy by się nie wydarzył :)
Mam nadzieję że nikogo nie pominąłem.

Podsumowując organizacja imprezy to z jednej strony ciągły stres i jazda bez trzymanki, z drugiej z taką ekipą jak i dla takich uczestników robić party to czysta przyjemność. Już snuję wizję następnej edycji! :)
[#265] Re: Decrunch 2016

@wino, post #264

A co z prodką od Aszu?
Ślad po niej zaginął, nie dostaliście jej?
[#266] Re: Decrunch 2016

@wino, post #264


Podsumowując organizacja imprezy to z jednej strony ciągły stres i jazda bez trzymanki, z drugiej z taką ekipą jak i dla takich uczestników robić party to czysta przyjemność. Już snuję wizję następnej edycji! :)


OK

Zgadzam się. Jak dla mnie te wszystkie minusy to tylko i wyłącznie stosunkowo małe doświadczenie organizatorów i nic więcej, w końcu to dopiero II edycja tego party. III edycja pójdzie już na miękko. Na tego typu imprezach jest zawsze fajnie, ale nie wiem czemu, ale tam u Was miałem wrażenie, że w powietrzu krąży wyjątkowo zajebista i przyjacielska atmosfera, szczególnie przy integracji na zewnątrz.

Wpisuje Decrunch rzecz jasna w stały roczny harmonogram imprez.
[#267] Re: Decrunch 2016

@BULI, post #265

Prodka Aszu nie zadziałała na compo maszynie, nie została też zarejestrowana w systemie (mimo możliwości zdalnej rejestracji i informacji na www party) - a autora nie było na party, żeby ew. zareagować. Przykra sprawa, ale zdarza się. Można podszlifować i będzie na następnego Decruncha :) - jak chętnie w ramach rekompensaty coś pomogę - np. logo, czy co tam się przyda.
[#268] Re: Decrunch 2016

@jokov, post #267

no i masz babo placek. pisalem z wino na pm i nawet zrobil dzialajacy obraz dyskietki w .adf. jutro bede w domu to wrzuce tutaj; przynajmniej nie bylo wstydu na party:p
[#269] Re: Decrunch 2016

@sordan, post #266

Sordaaaan!!! :) Zajebiście było Cię poznać!
Już nie mogę się doczekać kolejnego Decruncha :D

PS. widzę, że wszyscy plusują i minusują to też powiem w moim stylu... czyli very krótko OK

Wielgachny plus za całokształt!
I malusi mini, mini minusik za ciutek zbyt ciemno i tyci, tyci za głośno

Ale ogólnie ocena 100 na 100 qfaaa !!!
szeroki uśmiech

Ostatnia aktualizacja: 25.05.2016 22:16:17 przez Vato
[#270] Re: Decrunch 2016

@aszu, post #268

no i masz babo placek. pisalem z wino na pm i nawet zrobil dzialajacy obraz dyskietki w .adf. jutro bede w domu to wrzuce tutaj; przynajmniej nie bylo wstydu na party:p


Nie wiem co tam macie, ale może warto przemyśleć jednak wydanie tego na jakimś party.
Najbliższe "amigowo sensowne" będzie Solskogen 2016 (Norwegia) w połowie lipca.

Jest tam kategoria Oldskooll Demo: http://www.solskogen.no/compos/#oldskooldemo

Wysyłanie prac zdalnie jest dopuszczalne: http://www.solskogen.no/compos/#remoteentries

(no i u nich raczej produkcja się nie zagubi :)
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem