[#1] RetroKomp 2016
Witam,

Jesienią tradycyjnie w Gdańsku planowana jest kolejna (5ta już!) edycja naszej imprezy. Termin na razie nie jest jeszcze nam znany - możliwe są weekendy od połowy sierpnia aż do końca października (zależy to od terminów gwiazdy muzycznej, którą staramy się zaprosić). Gdy tylko poznamy dokładną datę, natychmiast ją opublikujemy. W roku 2016 nie planujemy typowych konkursów scenowych, za to zapraszamy do uczestnictwa w RetroKomp GameDev Compo, tak jak w roku 2013 i 2015. Szykujcie zatem kolejne wspaniałe gry, na tych samych zasadach jak w latach ubiegłych. Miejsce spotkania - bez zmian, czyli w sprawdzonym i lubianym SM GAK!

Pozdrawiamy i zapraszamy!
[#2] Re: RetroKomp 2016

@sachy, post #1

za to zapraszamy do uczestnictwa w RetroKomp GameDev Compo, tak jak w roku 2013 i 2015

YESSSSS! OK
[#3] Re: RetroKomp 2016

@sachy, post #1

Dobra impreza, trzeba będzie się zjawić.
[#4] Re: RetroKomp 2016

@sachy, post #1

super .... nie ma to jak dobre wieści przy porannej kawie
[#5] Re: RetroKomp 2016

@sachy, post #1

Postarajcie się też pliz (w miarę możliwości) nie zazębić z jakimś scenowym party, czy inną retroimprezą :)
[#6] Re: RetroKomp 2016

@AceMan, post #5

Postarajcie się też pliz (w miarę możliwości) nie zazębić z jakimś scenowym party, czy inną retroimprezą :)


Oczywiście będziemy starali się trafić w środek pomiędzy zadeklarowanymi imprezami, żeby były odpowiednie bufory czasowe i zainteresowani mogli odwiedzić każdą z nich. Jednak może się zdażyć, że planowana Gwiazda (nie możemy jeszcze ujawnić) będzie miała tylko jeden i to kolidujący termin i trzeba będzie podjąć trudną decyzję (choć będziemy starali się proponować jej wolne terminy). Sami z niecierpliwością czekamy na rozwój spraw.
[#7] Re: RetroKomp 2016

@sachy, post #1

Cudowna wiadomość.

Ja obecnie przygotowuję się do egzaminów, ale zagospodaruję trochę czasu na GameDev Compo!

Szczególnie, że wraz z drogim kolegą Selurem rozpocząłem pewien czas temu pisanie naszego Sokobana.

W tym roku powinno się udać.

Bardzo mi przykro, ale na samej imprezie nie pojawię się.

Pozdrawiam,
Robert
[#8] Re: RetroKomp 2016

@sachy, post #1

U mnie będzię ciężko cokolwiek wystawić nowego, bo mam dużo zaległych rzeczy do zrobienia a czasu na hobby o dziwo coraz mniej nawet.
[#9] Re: RetroKomp 2016

@sachy, post #1

Dziś możemy w końcu podać oficjalny termin RK 2016, a będzie to 24-25 września br. Z tego co wiemy, udało nam się wstrzelić między inne imprezy. Więcej informacji wkrótce.
[#10] Re: RetroKomp 2016

@sachy, post #9

Ja niestety odpadam w tym roku. Akurat to ten weekend gdy wylatuje na wakacje, a szkoda.
[#11] Re: RetroKomp 2016

@sachy, post #9

Pytanie z samego południa Polski:
Czy impreza jest w sobotę a w niedzielę rano się kończy?
Czy może startuje luźno w piątek wieczorem i trwa do niedzieli wieczora?
[#12] Re: RetroKomp 2016

@Vato, post #11

Po co sie pytasz jak obojetnie jaka bedzie odpowiedz to i tak przyjedziesz, Ty pogromco amigowych zlotow jeden :)
[#13] Re: RetroKomp 2016

@Vato, post #11

@Sordan: no szkoda, a może wakacje zaczniesz od Gdańska? :)

@Vato: impra oficjalnie zaczyna się w sobotę 8-9a rano, trwa całą noc i kończy zazwyczaj po południu w niedzielę. Za jakiś czas opublikujemy szczegółowy program imprezy, wtedy będzie jasne co i którego dnia się odbędzie.

Poza tym w Trójmieście we wrześniu nadal jest parę wakacyjnych atrakcji, więc wpadaj na kilka dni :)


Ostatnia aktualizacja: 07.07.2016 00:33:22 przez sachy
[#14] Re: RetroKomp 2016

@sachy, post #13

@Sordan - hehehe pogromca od razu po prostu lubię amigowców, dema, gry i whisky
@Sachy - Dzięki za info OK
[#15] Re: RetroKomp 2016

@sachy, post #9

Ja się bardzo napalam na wyjazd. Prawdopodobnie będę tylko 24 cały dzień.
[#16] Re: RetroKomp 2016

@Koyot1222, post #15

bedem
[#17] Re: RetroKomp 2016

@sachy, post #1

Takie moje przemyslenia w pewnej kwestii. Na stronie gdzie jest regulamin dotyczacy game compo jest punkt

17. Kod lub jego fragmenty oraz oprawa graficzno-muzyczna każdej gry biorącej udział w compo muszą być oryginalne; nie mogą to być materiały wykorzystane wcześniej żadnych innych produkcjach, ani tym bardziej użyte bez zgody ich autorów. Nie dotyczy portów gier określonych w punkcie 14.

Oczywiscie rozumiem, ze intencja organizatorow jest to aby pojawialy sie ciagle nowe produkcje a nie odgrzewane kotlety ale kazdy wie jak sytuacja wyglada.
Moce przerobowe w naszym srodowisku, to moze bedzie z 3% i poki co nie ma zbytnio szans na to by sie ten % zwiekszyl.
Zatem moze lepiej by bylo aby ten zapis zostal jakos zmieniony i pozwalal na wystawianie tych niedokonczonych produkcji z poprzednich edycji.
Jestem zdania, ze lepiej wystawic cos ponownie ale juz w zaawansowanym stadium niz klepac na sile nowa pop******ke. Oczywiscie nie ma sensu wystawiac tego samego z np. zmieniona muzyka czy z podmienionym tlem z czerwonego na niebieski bo to byla by czysta kpina. Jednak sporo rzeczy w produkcjach ewoluuje i to co bylo na poczatku czasem nijak sie ma do tego co bylo na samym poczatku, np. w drugiej wersji mojego niechlubnego KM (w 2013 ostatniego na liscie) zmienilo sie 75% i moze wyglada, ze to w zasadzie ta sama gra ale tym razem znacznie bardziej dopracowana graficznie i rozbudowana. Moglbym wymienic tez produkcje innych, ktore ewoluowaly na znacznie wyzszy poziom graficzny, muzyczny czy gameplay'owy.

Takze panowie organizatorzy, moze warto przemyslec ten problem czy warto oczekiwac ciagle nowych ale niedopracowanych produkcji, czy tez mozna by wlaczyc tez i te poprzednie ale juz w pelniejszej formie?
[#18] Re: RetroKomp 2016

@selur, post #17

Punkt ten ma służyć zapobieganiu wykorzystywania=rippowania przede wszystkim cudzego kodu, muzyki i grafiki z innych gier, a nie utrudnianiu życia ciężko harującym programistom takim jak Ty i inni tutaj obecni autorzy gier, którzy mając gotowe rozwiązania-procedury z poprzednich swoich prac muszą pisać wszystko od nowa.

Z drugiej strony wiadomo, że ksero własnej prodki w skali bliskiej 1:1 z małą zmianą kosmetyczną to przekręt i tak nie wolno, ale pisanie od nowa np. menu, loadera albo decrunchera bo ma być wszystko w 100% nowe to kompletna bzdura. Ewolucja wersji gry z 1.0 na 2.0 jak najbardziej tak, ale z 1.0 na 1.01 to już za słabo :)

Na moje więc nie powinno być z Twoją nową grą problemu ale wiążące stanowisko będzie dopiero po skonsultowaniu sprawy w gronie organizatorskiego teamu.

Zarzuć to co masz na podane adresy mailowe (koniecznie na oba), a my zapewniając 100% dyskrecji wszystko obadamy i damy Ci znać.

PS. Tylko koledzy są na wakacjach i może być mały delay, za co przepraszam(y)

Ostatnia aktualizacja: 21.07.2016 18:02:45 przez mccnex
[#19] Re: RetroKomp 2016

@mccnex, post #18

Przed kserowaniem mozna by sie zabezpieczyc regula, ze jesli w poprzedniej edycji compo gra zajela miejsca od 1 do 3, to w nastepnej automatycznie maksymalnie moze zajac tylko miejsce 4-te. Tak zeby ludzie nie pozabijali sie o nagrody, bo ktos wystawil ta sama gre z podmieniona grafika (np. dajmy na to Tanks Furry w wersji AGA ), chociaz mysle, ze wszyscy ktorzy biora w tym udzial, sa duzo ambitniejsi od forumowego lekarza i plagiatow nie bedzie.

Druga sprawa mozna by dodac po prezentacji gier kategorie "game PREVIEW" bez nagrod, jako krotkie prezentacje gier ktore sa jeszcze kompletnie niegrywalne (np. moje tech demo rpg).

A po trzecie chodzi mi glownei o to, zeby takie gry jak moj KeyMaster, Crazy Priest, Total Patern, Tronowo, Petscii Poker, Ziggy mogly by po zmodyfikowaniu grafiki, dzwieku i ich odpowiednim rozbudowaniu (bo tego im brakuje) startowac ponownie w przeciwienstwie do The Wizard/ Tanks Furry, ktore byly grami pelnowartosciowymi i skonczonymi a nawet po modyfikacji grafiki/dzwieku/poziomow w tych grach zeby mogly zajac maksymalnie miejsca od 4tego w dol. Takie sztuczne bo sztuczne ale wyrownanie szans.
Oczywiscie trzeba by wysluchac opinie innych czy to ma sens..
[#20] Re: RetroKomp 2016

@selur, post #19

Tanks Furry bylo dalekie od skonczenia :P
[#21] Re: RetroKomp 2016

@juen, post #20

Zapewne, jak znam kazdego tworce, to TF mialo byc pewnie na poczatku RTS'em a la "Dune 2" ale czasu by nie styklo wiec zostalo strzelanka
Ale mowimy tutaj o roznicy a raczej przepasci jaka byla miedzy grami Tanks Furry /The Wizard a reszta i jak wypadaly te gry na ogolnym tle.
Slabiakiom (sorry panowie za okreslenie ) pisanie gier zajmuje duzo, duzo wiecej czasu niz zaawansownym, wiec dajmy im wieksze szanse. ok, racja
[#22] Re: RetroKomp 2016

@selur, post #19

Selur, moja interpretacja jest taka, że bez problemu można wystawić skończoną/zmienioną wersję gry którą już pokazano. Dopuszczamy preview i to nie znaczy, że ostateczna wersja już nie może wystąpić ;) Chociażby w zeszłej edycji mieliśmy grę Tygrysa i spółki na ZX, która była dokończoną wersją produkcji, jaka bodajże 2 lata wcześniej była wystawiona na Wapniaku.

Mam nadzieję, że rozwiałem wątpliwości. Jestem na urlopie i mam lekką obsuwę w ogarnianiu tematów, bo z netem różnie. W niedzielę nadgonię tematy ogranizacyjne a od sierpnia będzie na bieżąco ;)
[#23] Re: RetroKomp 2016

@sachy, post #1

Czy planowany jest jakiś bifor w piątek przed imprezą?
[#24] Re: RetroKomp 2016

@AceMan, post #23

Oficjalnie impreza trwa od soboty 9:00 do popoludnia w niedziele I wtedy zapraszamy wszystkich uczestnikow. Wystawcy moga rozlozyc stanowiska juz w piatek, kiedy organizatorzy beda rozkladac kabele I testowac sprzet A/V. Jesli ktos bedzie w okolicy, milo bedzie przywitac sie juz w piatek, ale prosimy miec na uwadze obowiazki osob zaangazowanych :)

Pozdrawiam :)
[#25] Re: RetroKomp 2016

@sachy, post #24

Czyli tak :D
[#26] Re: RetroKomp 2016

@sachy, post #24

Czyli można spokojnie w piątek przywieźć sprzęt i się podłączyć :) I przy okazji wam pomóc. A od której będziecie rezydować na miejscu?
[#27] Re: RetroKomp 2016

@player_sct, post #26

@Player: dokladnie jeszcze nie wiemy, bo moga byc jakies inne imprezy np w czwartek, ale zwykle ok 18j-20j uklad sali jest juz rozplanowany, czyli stoly rozstawione I gotowe do zasiedlania.

Ostatnia aktualizacja: 19.08.2016 23:48:52 przez sachy
[#28] Re: RetroKomp 2016

@sachy, post #27

Nieśmiale przypominam o deadline na RK GameDev Compo :) Selur - co prawda żeś tu zbanowany, ale wiesz gdzie maile słać w razie co :)
[#29] Re: RetroKomp 2016

@sachy, post #1

Nie wiem jaki raster time mi wypadnie ale postaram się docyklować :)
[#30] Re: RetroKomp 2016

@twardy, post #28

Informujemy, że podobnie jak w poprzednich edycjach główne nagrody w Retro GameDev Compo zasponsoruje Lotharek , a do wygrania będa komputer Mist, oraz emulatory stacji dysków Hxc.

Dodatkową nagrodą dla najlepszej gry amigowej będzie interfejs Ryś USB, przekazany przez Retro 7-bit .

Ostatnia aktualizacja: 31.08.2016 22:30:20 przez twardy
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem