Komentowana treść: Quake 2 na Amigę
[#1] Re: Quake 2 na Amigę
Zdziwiły mnie wymagania tego portu.



128MB to przecież praktycznie rzecz biorąc maksymalna ilość pamięci jaką można mieć w Amidze (dokłądnie maksimum to 154MB ale moge się mylić).

Tak czy inaczej, nawet posiadacze najbardziej rozbudowanych amig często mają mniej pamięci niż owe wymagane 128MB.



Wymagania takie nie były by bulwersujące gdyby nie fakt iż Quake2 na PCta zadowalał się nawet niecałymi 64MB pamięci.

Natomiast zbudowany na Enginie Quake2 - Heretic2 (który z engina tego wyciskał poty pod wzglkędem ilości tekstór i wielokątów) - w wersji na AMIGĘ zadowala się również 64MB ramu (dokładnie chyba 58MB).



W związku z powyższym postanowiłem napisać do autora z zapytaniem z kąd takie wymagania i czy zamieża coś z tym zrobić.

[#2] Re: Quake 2 na Amigę
Ja powiem na poczatek:



Wreszcie!



Ale faktycznie. Kosmiczne wymagania. Jak juz dowiesz

sie czegos konkretnego od autora, to nie omieszkaj

nas powiadomic.

[#3] Re: Quake 2 na Amigę
To prawda, że z tymi 128MB RAMu to lekka przesada. Może w dzisiejszych czasach nie jest to dużo ale w amigowym świecie to nadal grubo ponad średnią. To wszystko przez brak normalnej wirtualnej pamięci. Na pececie pewnie i poniżej 64MB by ten Quake2 poszedł. Oczywiście wirtualna wtedy rozwali dysk:) ale gra będzie "chodziła". Zresztą bardzo słusznie pierwszy komentuący zauważył - Heretic2 jakoś chodzi na 64MB, a wcale nie jest uboższy i to ten sam engine. Ale pamietamy jak gostek się mordował z tym Heretic'iem żeby zmusić go do chodzenia na 64MB bez pamięci wirtualnej. Ja mam 64MB RAM i Heretic2 trochę za często "używa" dysku, jednak na 96MB RAM jest już zupełnie dobrze. 64MB RAM to taki niepisany amigowy standard więc myślę, że powinna być możliwość uruchomienia gierki na takim konfigu. Nie wnikam jak to by wtedy chodziło:;))).

Na szczęście te śmieszne czasy się kończą i na AmidzeONE czy Pegasosie nie będzie takich "problemów":).
[#4] Re: Quake 2 na Amigę
To jest wszesna wersja portu i autor zapewne dopracuje i zoptymalizuje go tak, by i wymagania byly mniejsze, wiec nie ma co sie przejmowac.
[#5] Re: Quake 2 na Amigę
To ja dodam tylko to, ze gralem w Q2 na ami na jakims pirackim porcie (wersja beta) i zadowolil sie "tylko" 64MB pamieci.
[#6] Re: Quake 2 na Amigę
128 mega ??.I co jeszcze.

Kogo na to stać.

Pozatym kod gry musi byc nieźle zwalony.

Aż tyle pamięci i to dotego na Ami Classic.

Za niedługo z wymaganiami dogominy grzybiaży.

[#7] Re: Quake 2 na Amigę
Niestety nie udalo sie mi skontalktowac z autorem portu.

Nigdzie nie znalazlem poprostu adresu Email do niego ...

Co smieszniejsze nawet gdybym znalazl to pewnie bysmy sie nie dogadali gdyz On zdaje sie znac tylko jezyk niemiecki.
[#8] Re: Quake 2 na Amigę
May^Be: No właśnie był już wcześniej jakiś port Quake2. Coś mi się obiło o uszy i teraz jak o tym wspomniałeś to mi się przypomniało:). Nie tak dawno to było. Czy to nie przypadkiem Hyperion zmajstrował? Nawet chyba "obkomentowaliśmy" to na łamach amiga.com.pl czy amiga.pl.
[#9] Re: Quake 2 na Amigę
Dj Thunder: Wymaganiami dogonimy grzybiarnię? Hehehe już dawno ich przegoniliśmy. Pecet na którym ten Quake tak chodzi kosztuje grosiki i zresztą zadowoli się 64MB RAM dzięki szybkim dyskom i sprawnie działającej pamięci wirtualnej:). Przy predkościach naszych pamięci, kart grx, dysków musimy się martwić nie tylko o to żeby wszystko weszło do RAMu ale nawet żeby wszystkie aktualnie wyświetlane tekstury weszły do pamięci karty graficznej. Przy 8MB BVision nie jest to łatwe. Kloniarze mają 32 albo 64MB w karcie gfx a i tak tekstury często nie mieszczą się w nich:). Oni jednak mają to serdecznie gdzieś, bo AGP jest wystarczająco szybkie żeby pozwolić sobie na przerzucanie tekstur z RAM do GFX. Żeby zmieścić tekstury Heretica w 8MB zrobiono w amigowy MiniGL ostre cięcia. Konwertuje on tekstury w 16bit. Przy teksturach RGB (24 bit) tego nie widać ale te RGB+Alpha (32 bit) to wyglądają strasznie (mogę podesłać porównawcze screenshoty ze StormMESA i MiniGL przed przeróbką na pełną jakość). Na szczęście dosyć łatwo się to da przerobić tak żeby 24bit było 24 bit a 32bit było 32bit:).

No jak widać nieuchronnie idzie do pełnoletności - czyli AmigaONE albo Pegasos (niepotrzebne skreślić):).



Czego sobie i wszystkim serdecznie życzę:)
[#10] Re: Quake 2 na Amigę
Oto minimalne wymagania Quake'a na PC według producenta:

P90

16MB RAM

Ja przeszedłem Quake'a na P133(180)+32MB RAM +Virge +VooDoo i nie pamiętam żeby się choć raz zaciął w rozdziałce 640x480.
[#11] Re: Quake 2 na Amigę
No tak wymagania gry na PC sa mniejsze ale ten port nie jset komercyjny tak jak port PC (ID). JA tam jestem zadowolony ze wogole sie da cos takiego zrobic w domowych pieleszach :))

Amiga Rulez :)

Jesli ktos ma ten port prosze mi wyslac na moje konta

Dzieki z gory
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem