[#13]
Re: Dla maniaków porównań...
W odpowiedzi na komentarz
#7
Wlasciwie akurat Hereticowi2 to powinno wisiec czy ma karte na AGP czy PCI. Ta gra nie przewala ciagle tekstur do pamieci gfx. Raz je wczytuje i potem uzywa. Jakby przewalalo to na CVisionPPC czy BVision PPC gra by nie wyszla poza 0.5 FPS. :) Waskim gardlem jest tutaj akcelerator i dlatego podobne wyniki sa na CyberStormPPC 604 z Voodoo3 i Pegasosie z Voodoo3. Predkosc procesora i pamieci na znaczenie przy liczeniu geometrii, a z tego co widac wystarczy juz do tego CSPPC 604. Na przyklad na BlizzardPPC juz waskim gardlem byl procesor czy (raczej) predkosc pamieci. Trzeba rozgraniczyc te dwie sprawy.
Czasem sie spotyka wypowiedzi w stylu: "eee AGP dostalo a wcale nie przyspieszylo". Trzeba sie zastanowic czy tutaj to AGP bylo potrzebne zanim sie zacznie gadac. Trzeba sobie uzmyslowic co daje AGP i czy ta gra faktycznie wymaga tego. Gier, ktore by ciagle cos przewalaly z i do pamieci gfx raczej na Amige sie do tej pory nie robilo, bo przy predkosci amigowego PCI, albo zlacza dla C/BVision byloby to samobojstwem. I dlatego jak taka gra dostala karte na prawdziwym szybkim AGP to poprostu nie skorzystala z tego zbytnio. W koncu predkosc takiej gry nie jest uzalezniona od predkosci przewalania tekstur do pamieci gfx. Sprawa predkosci w dzisiejszych grach jest odrobine bardziej zlozona niz w takiej Amidze 680x0 z AGAta. Czasem szybszy procesor nie ma sensu w jakiejs grze, bo poprostu karta graficzna jest waskim gardlem. W innej znowu grze gdzie jest na przyklad wyjatkowo zlozona geometria, kupe obliczen zwiazanych z np. sztuczna inteligencja i wszystko przymula wtedy ze wzgledu na procesor i pamiec, a karta graficzna odpoczywa chociaz moglaby pociagnac wiecej. Faktem jest, ze Voodoo3 jest taka troche nieproporcjonalna karta dla sprzetu z G3. Ale i tak mysle, ze nie ma powodow do narzekania. Predkosc jest OK i nawet na tym Voodoo3 mozna niezle poszalec. Tylko trzeba cos zrobic a nie korzystac ze starych gierek zdolowanych do poziomu BVision i BlizzardaPPC.
Dodam, ze predkosc 3D w Pegasosie jest sprawa ciagle otwarta i wiesci na ten temat jakie co troche do mnie docieraja powoduja, ze niezle sie obijam spadajac z krzesla. :) Jak dla mnie jest to jedna z lepiej rozwijajacych sie (jak na warunki amigowe oczywiscie) dziedzin. Jak sobie poylse, ze do niedawna bylem skazany na skopana i nierozwijana StormMESE, ubogie az do bolu i nierozwijane (to akurat rozumiem dskonale - Friedenowie maja inna robote) MiniGL, softwareowe i tez martwe TinyGL to teraz czuje sie jak w raju. :) Ech, zeby tylko troche czasu wiecej miec to mozna robic pod MOSowe akcelerowane TinyGL (nie mylic z tym TinyGL z Aminetu). Chcialbym zeby w kazdej dziedzinie Pegasos rozwijal sie tak jak w 3D (chociaz dotyczy to tylko kart Voodoo). :)