Komentarze do artykułu: UFO: Enemy Unknown - poradnik gracza

[#1] Re: UFO: Enemy Unknown - poradnik gracza
Fajny opis. Ale autor o jednym zapomniał. Początkowe bitwy (kiedy dysponujemy ziemską bronią i nie mamy pancerzy) bywają trudne. Trzeba wykorzystać możliwość strzelania przez całą planszę, pod warunkiem oczywiście że na linii strzału nie stoi jakaś przeszkoda. Podstawową taktyką w tym czasie jest postawienie ludzi w linii i strzelanie do ufoka tymi którzy są poza jego zasięgiem widzenia. W ten sposób ufok nie może odpowiedzieć na strzały. Do wypatrywania ufoków najlepiej wysyłać czołgi. Ich strata jest najmniej bolesna.

Kolejna sprawa, granaty w 95% przypadków służą do czyszczenia terenu a nie do atakowania ufoli.

I ostatnia, kiedy mamy już kilka baz i sporo naukowaców, inzynierów oraz wojskowych w bazach permanantnie brakuje miejsca.

Dobrym rozwiązaniem jest robić specjalizacje, w jednej bazie (poza wojskowymi do obrony) sami naukowcy w kolejnej sami inzynierowie. Pozwoli to zaoszczędzić miejsce i szybko produkować np. czasochłonne pojazdy latające.



Pozdrawiam
[#2] Re: UFO: Enemy Unknown - poradnik gracza
Ja na poczatku gry, jak tylko wynajde cos co mozna produkowac najmuje 20 technikow i lece z produkcja wszystkiego co sie da. Czerpie sie z tego niezly dochod i nie trzeba czekac na dotacje.

UFO ukonczylem 7 razy i to 6 na najwyzszym poziomie trudnosci, wiec wiem co pisze :)
[#3] Re: UFO: Enemy Unknown - poradnik gracza
Dwie rzeczy: Po pierwsze, Skyranger to "transportowiec" a nie "transporter". Transporter to urządzenie służące do transportu (np. butelek) a transportowiec, to samolot/statek, który coś lub kogoś transportuje. Po drugie, celem gry nie jest zabicie królowej Obcych (to nie "Alien"!) tylko zniszczenie mózgu Obcych (niczym w komiksach o kosmitach z planety Des. Pamiętacie Ais, Zana i Wielki Mózg?). Generalnie poradnik bardzo dobrze napisany. Brawa dla kolegi za dogłębne rozpatrzenie problemu

:D
[#4] Re: UFO: Enemy Unknown - poradnik gracza

@OSH, post #3

niczym w komiksach o kosmitach z planety Des. Pamiętacie Ais, Zana i Wielki Mózg?



Komiks doskonały, szkoda tylko że gdzieś je zapodziałem a nowego wydania nie widziałem :( :(
[#5] Re: UFO: Enemy Unknown - poradnik gracza

@OSH, post #3

A mówi Ci coś taki termin jak "transporter opancerzony"?



Nie przypominam sobie, aby było coś takiego jak "transportowiec opancerzony".
[#6] Re: UFO: Enemy Unknown - poradnik gracza

@GumBoy, post #5

podjolem sie niezlego hardcore ..przejscie UFO ECS na A500plus HD :F 7 mhz ;s
[#7] Re: UFO: Enemy Unknown - poradnik gracza

@HOŁDYS, post #6

Ja tak kiedyś przeszedłem ;)
[#8] Re: UFO: Enemy Unknown - poradnik gracza

@mailman, post #7

Ciekawe ile musiałeś czekać gdy np. w bazie obcych ktoś strzelił blaster launcherem i jeszcze stoliki kontrole zaczęły po kolei później wybuchać ;)
[#9] Re: UFO: Enemy Unknown - poradnik gracza

@grxmrx, post #8

Czasami było to szybko, ale czasami przejście tury obcych zajmowało po 50 minut przy czym napęd stacji dyskietek pracował bez przerwy. Pamiętam jednak, że wersja ECS miała dwie fajne rzeczy, których nie ma w AGA. Ekran ruchu obcych stanowił obrazek (w AGA, czarne tło z napisem) oraz był na nim pasek postępu (brak takiego w AGA).
[#10] Re: UFO: Enemy Unknown - poradnik gracza

@mailman, post #9

No, rzeźbiła z dyskietek konkretnie. Jeszcze wachlowanie pomiędzy dyskiem 3 i 5 częste było.



A tych dwóch bajerów o których piszesz też mi brakowało niezmiernie w wersji AGA. Paska postępu nie ma też w wersji PC.
[#11] Re: UFO: Enemy Unknown - poradnik gracza

@mailman, post #7

mailman: RESPECT !!!! :D Tura UFOkow w TERROR trwa w nieskonczonosc .. ogladam kablowke wtedy :P
[#12] Re: UFO: Enemy Unknown - poradnik gracza

@mailman, post #9

z racji ze wersja ECS byla robiona po AGA ma duzo innych fajniejszych rzeczy (lecz progres bar tury to naprawde wazna rzecz) .. co do muzyki klimat i mody sa znacznie lepsze..grafa tez jest niezla jak na 32 kolory !!!!

trzeba tylko 68030 do Amigi 500/600 i mozna grac :)



smieszne jest bieganie zolnierzy :) zamiast marsz ..



jedna z lepszych gier na A500 ..
[#13] Re: UFO: Enemy Unknown - poradnik gracza

@HOŁDYS, post #6

Ja przechodziłem na zwykłej jednomegówce A500. Bez HD.
[#14] Re: UFO: Enemy Unknown - poradnik gracza

@HOŁDYS, post #12

z racji ze wersja ECS byla robiona po AGA ma duzo innych fajniejszych rzeczy




Ale ma też kilka gorszych. Np. animację strzału. Jakieś kreski zamiast pocisków, promień lasera przypominające i lot pocisku nieanimowany.
[#15] Re: UFO: Enemy Unknown - poradnik gracza

@GumBoy, post #14

dla czego animacji brak w niektorych momentach na A500 ? odpowiedz nasuwa sie sama..



ja jednak smiem twierdzic ze to najbardziej rozbudowawana i skomplikowana strategia na Amige 500 ..chyba przebija setlersow

(choc w tych duzo nie gralem III poziomy)
[#16] Re: UFO: Enemy Unknown - poradnik gracza

@HOŁDYS, post #15

znlazlem BUG w wersji ECS .. koles przejol mojego zolnierza (under control) .. wybilem wszystkich sectoidow w bazie ..zostal tylko ten przejety zolnierz.. jak go zabija moi to zakonczylem mijsje sukcesem szkoda mi bylo go stracic wiec podszedlem stunrodem go uspic..



ok misje ukonczylem ..stracilem tylko czolg (blasterem mi go rozwolili) .. nie ma X-COM Lost.. ze stracilem kogos..

a w bazie nie ma juz mojego zolnierza nie jest juz nigdzie dostepny ???



co jest grane ?
[#17] Re: UFO: Enemy Unknown - poradnik gracza

@HOŁDYS, post #16

To nie jest bug. Po prostu Twój żołnierz stał się Obcym.
[#18] Re: UFO: Enemy Unknown - poradnik gracza

@HOŁDYS, post #16

Coś nie tak. Po zabiciu leadera/commandera Sectoidów, który opanował Twójego żołnierza, powinien on spanikować, a nie zostać pod kontrolą Obcych. Nie pamiętam też dokładnie, ale po zabiciu wszystkich ufoków (nawet jak wojak jest aktualnie przejęty przez nich), to powinna się chyba misja zakończyć i wyświetlić "X-Com operatives missing in action - 1". Jak go bardzo chcesz uratować, to szefa Sectoidów trzeba rozwalić w pierwszej kolejności (w większych UFO/bazach może być więcej niż jeden).
[#19] Re: UFO: Enemy Unknown - poradnik gracza

@recedent, post #18

moj zolnierz stal sie obcym .. nie ma zadnego innego ufoka .. nawet jak go uspie i wezme do plecaka ..nie ma wpisu ze zolnierz zginol/zaginol..a juz go w bazie nie ma ..

olalem to po paru probach ...szkoda bo mial dobre wspolczynniki strzeleckie..

dodam ze wersja ECS potrafi lyknac 800 kb FAST + 512 Kb CHIP

(terror/baza)
[#20] Re: UFO: Enemy Unknown - poradnik gracza

@HOŁDYS, post #19

Mógłbyś go jeszcze spróbować uśpić, a potem przywrócić do przytomności medi-kitem (ile wlezie stymulantów) i zobaczyć jaki się obudzi - swój, czy obcy. No, ale skoro dałeś spokój...
[#21] Re: UFO: Enemy Unknown - poradnik gracza
Generalnie poradnik jest OK. Szkoda, że nie autor nie umieścił w spisie broni żadnego z typów czołgów.

Ja w walce na powierzchni Marsa a szczególnie pod nią) przyjąłem inna taktykę. Skład wyprawy na Marsa to dwa hovertanki z wyrzutnią plazmową i żołnierze ( w maksymalnej ilości). WSZYSCY muszą być dobrze przeszkoleni psychicznie (zalecana wysoka odporność psychiczna, bo na Marsie masa Obcych tez ma takie zdolności i potrafi przejmować naszych za jednym zamachem) i oczywiście wyposażeniw PSI-Ampy. Oczywiście do tego Heavy Plasma i obowiązkowo jeden Blaster Launcher. Lądujemy na Marsie i zaczyna się zabawa: wysyłamy jednego hovertanka i szukamy Obcych. Przy odrobinie szczęścia znajdziemy Obcego. Przy odrobinie nieszczęścia - Cyberdisc (tu się właśnie przyda Blaster Launcher). Jak trafiamy na Obcego, to go przejmujemy. Potem rozbrojenie ze wszystkich gratów i szukamy następnego. Procedurę powtarzamy do momentu, gdy żaden z naszych żołnierzy nie będzie mógł przejmować Obcych. Wtedy koniec tury. Potem modlimy się, żeby nasi wytrzymali ewentualna próbę przejęcia i następna kolejka. Do momentu, aż nie znajdziemy wejścia do bazy Obcych.

Pod ziemią stosujemy podobną taktykę. Idealne rozwiązanie to trafić na Chryssalida (i go oczywiście przejąć). Ten to se może połazić na naprawdę długi dystans (oczywiście jak najdalszy od nas). Przy odrobinie szczęścia, walka w podziemiach trwa jedną-dwie tury. Ostateczny cios Mózgowi Obcych zadają przejęte przez nas Ethereale. cóż za słodka zemsta
[#22] Re: UFO: Enemy Unknown - poradnik gracza
Stunrodem można uśpić każdego aliena - Mutona , Chryssalida a nawet Cyberdisc który wtedy nie wybucha. Gdy trafimy Cyberdisc Small Launcherem najczęściej też nie wybucha.

Gdy zniszczymy na statku wszystkie silniki i ewakuujemy się to on i tak wystartuje., czyli np. Battleshipa można dwa razy ograbić z Ellerium i całej broni.

Gdy wyślemy statek do innej bazy to nie ma on paliwa ale może wystartować i latać bez końca.

Sectopod, Reaper i Cyberdisc składa się z czterech części - każdą z nich można przejąć Psi-ampem osobno i taki alien pokona cztery razy dłuższą trasę - chyba że się zastrzeli.

W grze występują żołnierze 5 nacji o 120 imionach i 83 nazwiskach.
[#23] Re: UFO: Enemy Unknown - poradnik gracza

@prophesore, post #22

Może i się da, ale ile do tego trzeba prób? Ja kiedyś próbowałem jednego Sectoida uśpić przy pomocy Stun-Roda bodaj trzema żołnierzami z kolei i nic.
[#24] Re: UFO: Enemy Unknown - poradnik gracza
do wywalenia...

Ostatnia aktualizacja: 23.05.2020 15:58:02 przez Fox46
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem