Aby pograc plynnie w Quake2 Yamagi dla systemu Amigi, to nie potrzeba odpalac Amigi, baa, nawet nie trzeba czekac na blizej niekoreslona Amige w fpga ;)
Gdyby zrobic swoisty "amigowy test Turinga" to bys nawet nie wiedzial czy grasz na Amidze czy amigopodobnym sprzecie 68k czy na PC z WUAE. Tak pryslaby cala ta Twoja wykoncypowana magia ;)
A nowa, amigopodobna płytka FPGA ma magię? Na czym polega różnica, która w jej przypadku tę magię tworzy?
Brak możliwości odpalenia systemu Windows. Ta płytka będzie skazana na AmigaOS. To tak, jak pewien znany facet był skazany na bluesa i każdy wiedział że nie zaśpiewa w disco-polo ;)
As previously mentioned, many modern FPGAs have the ability to be reprogrammed at "run time," and this is leading to the idea of reconfigurable computing or reconfigurable systems — CPUs that reconfigure themselves to suit the task at hand.
fibi, Xor
Nie wiem, czy wasza ocena bazuje na filmiku, czy może macie obaj jakieś 060/166MHz ale to, co widać na YT i to, co ja mam na 060/80Mhz, to dokładnie 8-14 fps w zależności od lokacji ;)
30 klatek na sekundę, to ledwo (...i czasami) Wipeout 2097 wyciąga na szybkim PPC i BVision.
A jednak mocny. Nikt normalny nie kupi takiego sprzętu który będzie na np. poziomie PentiumII z myślą o zmianie wsadu i odpalaniu na nim np. Windowsa 98 (nie mówiąc już o XP). :D
Tak, w Apollo mam tylko 32MB. Ale mam jeszcze BlizzardaPPC z 040/40MHz i 128 MB RAMu. Muszę tylko podłączyć dodatkowy monitor do AGA, bo na tej Ami używam BVision. :)
[#18]
Re: Quake 2 Yamagi dla systemu AmigaOS 3.x - nowa wersja
Voyox
Mam oba dodatki, jak je odpalić na MorphOSie ?? Na klasyku nawet nie próbuję, 1000 MHz to zawsze różnica..Cz po wrzóceniu plików do odp. katalogów ruszy dodatek ? Zrobiłem rak ale nic się nie zmieniło ?
moim zdaniem roznica sprzetu nie jest az tak duza co pewnie roznica w zainstalowanych latkach w systemie (CopyMem/CopyMemQuick, ROM -> FastRAM, HSMathLibs, Odpowiednie ustawienie AHI i pewnie jeszcze wiele innych )
Pampers,, odpalam wersję dla mosa oczywiście, tylko zainteresowałem się tymi 2 dodatkami w które nigdy nie grałem. Ale wolę je odpalić na MorphOSie..
Co do wersji na AGA, niesamowite jest jedno, AGA ma do dyspozycji tylko 2 MB chip więc chylę czoła dla tej konwersji. A pamiętam iż mówiono iż Amiga się nie nadaje nawed do DOOM a co dopiero do Quake 2. Nie zdziwię się jak ktoś niebawem odpali Quake 3 czy RTC Wolf....
Ostatnia aktualizacja: 23.04.2013 12:33:56 przez Voyox
A kolega ze tak zapytam na jakim dokładnie configu to odpalał ? Procesor kolega posiada pełny z FPU , czy moze wersja EC lub LC ?
Oraz czy kolega wziął pod uwagę ta instrukcje poniżej ?
Performance Considerations:
1) You should always patch exec.library's CopyMem() and CopyMemQuick() routines for faster processor specific versions.
2) Loading your ROM into FASTRAM is a great idea (see below!)
3) If you have a Blizzard you should really be using BlizKick to get most out of your Amiga, Apollo users should be using RemApollo.
4) Dynamic lighting is slow (console command cl_lights).
5) Alpha blending is slow (console command sw_stipplealpha).
6) AHI seems to perform better if the frequency set in AHI Prefs matches the desired frequency.
7) Use v4.18 of AHI as the later versions are too slow!
8) If you are using Paula, stick with the 'FAST' 8 bit Stereo++ modes for AHI (prefs) - a real 16 bit card *might* be faster with a 16 bit mode.
9) Install HSMathLibs.
Ostatnia aktualizacja: 23.04.2013 16:59:48 przez fibi
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies
(ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach.
Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy
niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki
internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.