Komentowana treść: Wolfenstein 3-D dla chipsetu ECS
[#1] Re: Wolfenstein 3-D dla chipsetu ECS
a dlaczego wymaga 020?
[#2] Re: Wolfenstein 3-D dla chipsetu ECS

@XoR, post #1

No właśnie, skoro jest wersja dla STE, które jest ponoć gorsze. Nie rozumiem jest ta wersja dla 68000 czy to ściema i faktycznie potrzeba 68020?
[#3] Re: Wolfenstein 3-D dla chipsetu ECS

@Ender, post #2

bo cale to zrodlo to taki "zlepek" (troche C, troche asm...), a 020 pewnie z powodu uzycia procedur c2p zoptymalizowanych dla 020, oraz docelowo 020 dla kompilatora C, zapewne wystarczy to zmienic, tylko jaki ma to sens, jak calosc nie jest superoptymalna jak na Ami...
[#4] Re: Wolfenstein 3-D dla chipsetu ECS

@gx, post #3

Taki sam jak robienie wersji dla ECS. W A500+/600 nie ma fabrycznych 68020, a skoro wymagany jest ten procek to wersja dla AGA ma sens. Jeżeli to ma być dla ECS to tylko dla 68000 maksymalnie FAST RAM. To takie moje przemyślenia. Fajnie, że im się chciało cokolwiek zrobić.
[#5] Re: Wolfenstein 3-D dla chipsetu ECS

@Ender, post #4

Taki sam jak robienie wersji dla ECS


ECS to nie tylko Amiga 500+/600, takze Amiga 3000, ktora ma fabrycznie 68030. Byc moze o ten kierunek chodzi. Z drugiej strony, chyba rozszerzenie do A600 z 020 bylo/jest dosc popularne...

Tak czy owak, ten Wolf3D nie jest superoptymalny.

Ostatnia aktualizacja: 07.06.2013 21:54:05 przez gx
[#6] Re: Wolfenstein 3-D dla chipsetu ECS

@gx, post #5

Fakt, ale ile jest tych A3000 i kart turbo w porównaniu z ww. ?
[#7] Re: Wolfenstein 3-D dla chipsetu ECS
to chyba lepiej uruchomic na shapeshifterze
[#8] Re: Wolfenstein 3-D dla chipsetu ECS

@Ender, post #6

zapewne mniej. ciekawe czy ktos kiedys przygotuj taki port wolf3d na A500...., w miare sensowny, chociaz bylaby to sztuka dla sztuki
[#9] Re: Wolfenstein 3-D dla chipsetu ECS

@Ender, post #2

A to na STE to grywalne chociaz?
[#10] Re: Wolfenstein 3-D dla chipsetu ECS

@mccnex, post #9

Nie mam pojęcia, nie mam STE, ktoś tu kiedyś twierdził, że tak, ale nie jestem pewien.
[#11] Re: Wolfenstein 3-D dla chipsetu ECS

@Ender, post #10

link - co prawda na MegaSTE ale to w zasadzie bez różnicy.
[#12] Re: Wolfenstein 3-D dla chipsetu ECS
Skąd pobrać pliki danych ,o które prosi?
[#13] Re: Wolfenstein 3-D dla chipsetu ECS

@Jenot, post #11

Niby tak (grafika, chipy), ale tam jest zegar 16 mhz, a nie 8 jak w zwykłym STE.
[#14] Re: Wolfenstein 3-D dla chipsetu ECS

@Ender, post #13

Była już dyskusja na ten temat (na PPA) - wszystkie ST mają podobnie jak Amiga grafikę zorganizowaną w bitplany, jednak są one ułożone w stosunkowo krótkie linijki (w Ami sa to pełne jednobitowe płaszczyzny). Dzięki temu procedury c2p na ST mogą wykorzystać szybsze instrukcje 68000 (chodziło o operowanie na danych leżących bardzo blisko od siebie w pamięci), dzięki czemu c2p dla natywnych trybów ST jest istotnie szybsze od tego dla natywnych trybów Amigi. Jak dodamy do tego 68000 16 MHz, to sprawa jest jasna.


Ostatnia aktualizacja: 08.06.2013 14:24:25 przez wali7
[#15] Re: Wolfenstein 3-D dla chipsetu ECS

@mccnex, post #9

http://www.youtube.com/watch?v=WfQ9uRR-iZk - mój filmik z STe
na ST trudniej odpalić bo wymaga 1.5MB pamięci a ST miały maksymaline 1MB i resztę trzeba by dolutować. Jednak w emulatorze chodzi dokładnie tak samo tylko kolory trochę gorsze tj. widać że paleta ma 512 kolorów

sam Wolf chodzi całkiem ok. Trzeba by poprawić tylko sterowanie które jest dziwnie zrealizowanie. Poprawić stabilność i najlepiej zmiejszyć ilość wymaganej pamięci tak aby na 1MB ST działało, najlepiej z dyskietki. Z tymi poprawkami byłby to w tamtym czasie hicior :)

Na Ami 500 nie da się zrobić tak szybkiego portu bo ST ma szybszy procesor i znacznie łatwiej zrealizować C2P
[#16] Re: Wolfenstein 3-D dla chipsetu ECS
Odpalił to ktoś? Ja dostaje komunikat:
"Quit: CacheLayoutGraphics: No ^E to terminate file!"

Konfig: goła A3000/25Mhz
[#17] Re: Wolfenstein 3-D dla chipsetu ECS

@XoR, post #15

Na A500 to chyba dosc latwo przetaktowac 68000, chyba, dok. nie wiem, tak to brakuje tylko 1Mhz . C2P to rzeczywscie problem, ale ani ST, ani A500 nie oferuja trybu VGA tj. 256 kolorow, choc Ami oferuje niezla palete 4096 i tryb 320x256, a Wolf jest 320x200 (VGA ma gorsza rozdz. w tym trybie). Tak czy owak, bez redukcji ilosci kolorow sie nie obedzie, a wiec C2P mozna nieco zredukowac.

Na A500 dobra org. pod takie per pixel operacje maja sprite (duszki), wlasciwie C2P bylolby tutaj zbedne. Sek w tym, ze to maks. 16kolorow, teoretycznie w linii z palety 4096, i maks. 256 punktow w lini poziomej, pionowa moze byc "dowolna".

Teraz to bardzo teoretyzuje, bo musialbym taki tryb sprawdzic..., bo tu rozbija sie doslownie o pojedyncze cykle...

Pozostale 16 kolorow, a nawet 64 kolory, tylko do dowolnej dyspozycji pozostaje 16 rejestrow mozna dokoptowac standardowo w bitplanach.

W ten sposob sciany, podlogi.. mozna generowac w tych sprajtach, tu tryb musi byc najblizszy chunky.... Pistolet normalnie w bitplanach, chunky zbedne... Pozostaja przeciwnicy, tez raczej w bitplanach, bo to male bitmapy, ktore sa w zasadzie tylko skalowane...

I oczywiscie muzyka ala Amiga, a nie smentny Adlib
[#18] Re: Wolfenstein 3-D dla chipsetu ECS

@XoR, post #1

Jak dla mnie to może wymagać nawet PPC byle był to porządny port, bo ten niestety taki nie jest - brak obsługi dźwięku i działa tylko z demem Wolfa.
[#19] Re: Wolfenstein 3-D dla chipsetu ECS

@gx, post #17

4096 kolorow to statyczna paleta dla obrazkow, z tego co wiem nie uzywalna w grach, chyba ze o jakies karty chodzi..podobnie jak tryb HAM8 w AGA, raczej to ladnie na papierku sie prezentowalo. Do gier szly zwykle tryby ....
[#20] Re: Wolfenstein 3-D dla chipsetu ECS

@Voyox, post #19

Paleta 4096 barw jest jak najbardziej uzywalna, bo taka wartosc wpisuje sie do rejestru koloru tj. 12bit, w RGB444, tylko tych rejestrow jest 32, z stad 32kolory z palety 4096barw, nie liczac spec. trybu EHB i HAM, ktore dzialaja nieco inaczej..

Paleta barw jest b.wazna, dlatego na Amidze grafika jest tak ladna , niz na komputerach ktore maja podobne tryby graficzne, ale waska palete barw.
[#21] Re: Wolfenstein 3-D dla chipsetu ECS

@XoR, post #1

Z tego co pamiętam procedury wykorzystują instrukcje 020 przy mnożeniu dwóch liczb WORD, a także instrukcje SWAP dla WORD. W procedurze rysującej ściany chyba też były jakieś instrukcje 020. Nie wiem jak ta wersja ECS jest zrobiona, ale teoretycznie powinna ona szybciej chodzić niż moja wersja AGA.
[#22] Re: Wolfenstein 3-D dla chipsetu ECS

@Jenot, post #11

Dzieki za linka, niestety nie mam dostepu do YT tu gdzie jestem. A tak jakby ktos chociaz szacunkowo podal ile klatek na sekunde to wyciaga na ST(E), tj. tej Motorolce 000/16MHz?
[#23] Re: Wolfenstein 3-D dla chipsetu ECS

@mccnex, post #22

A tak jakby ktos chociaz szacunkowo podal ile klatek na sekunde to wyciaga na ST(E), tj. tej Motorolce 000/16MHz?

Ktoś kiedyś wspominał o 15 fpsach. Szkoda że Wolf nie za bardzo działa na dwóch emulatorach ST na MorphOSie tj. Hatari i STon.
[#24] Re: Wolfenstein 3-D dla chipsetu ECS

@mccnex, post #22

STE ma 68000 8 Mhz, a MegaSTE ma 68000 16 Mhz. Mnie zastanawia, czy mamy wersję zrobioną typowo dla CD32 (chodzi o c2p i akkiko)?
[#25] Re: Wolfenstein 3-D dla chipsetu ECS

@Ender, post #24

typowo dla CD32 (chodzi o c2p i akkiko)?


nima cudow, konwersja duzo kosztuje, czy programowo, czy sprzetowo... policz sobie sam, ekran VGA chunky 320x200 zajmuje 64000B, a amigowy tryb 320x256 zajmuej 81920B. Zeby bylo w miare plynnie trzeba wyswietlic ok. 25fps. Pomnoz to przez 25, nastepnie wez pod uwage, ze trzeba odczytac>przekonwerterowac>zapisac. Pomysl, ze Akiko dziala w wolnym Chip .

Takze konwersja na ktoryms 68k w Fast bedzie wydajniejsza.
[#26] Re: Wolfenstein 3-D dla chipsetu ECS

@witekkk, post #21

... a także instrukcje SWAP dla WORD

Nie kojarzę SWAP dla WORD, mógłbyś podać więcej szczegółów. Dziękuje
[#27] Re: Wolfenstein 3-D dla chipsetu ECS

@gx, post #25

A dlaczego nie uzyc rozdzielczosci NTSC 320x200 ?
Zawsze to troche szybsze taktowanie zegara Amigi i ekran identyczny z VGA chunky
[#28] Re: Wolfenstein 3-D dla chipsetu ECS

@gx, post #17

Na A500 dobra org. pod takie per pixel operacje maja sprite (duszki), wlasciwie C2P bylolby tutaj zbedne


Interesujące. Zdawało mi się, że duszki też są w bitplanach.
[#29] Re: Wolfenstein 3-D dla chipsetu ECS

@cholok, post #28

bo sa zapisane w bitach, tylko w nieco innej organizacji bitplanow tj. blisko siebie.

Ostatnia aktualizacja: 09.06.2013 18:45:43 przez gx
[#30] Re: Wolfenstein 3-D dla chipsetu ECS

@gx, post #29

No, ale dalej to bitplany, więc chodzi mi o ten moment czyniący c2p właściwie zbędny. Ja go nie widzę.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem