Komentowana treść: Spear of Destiny dla "klasyka"
[#1] Re: Spear of Destiny dla "klasyka"
tak sobie mysle ze dzieki temu płodnemu fanatykowi portów temat gier na klasyka wchodzi w ere renesansu
[#2] Re: Spear of Destiny dla "klasyka"

@fibi, post #1

z tego co obczaiłem popełnił on juz w ciagu ostaniego 1,5 roku sporo portów z PC
AmiWolf AGA i ECS
Spear of Destiny
Ami BOOM
Strife AGA
Descent Rebirth AGA
nowy port Quake 1 AGA
Quake 2 AGA
Mailce
ScummVM AGA ( tutaj mamy grywalne The Dig , DOTTA , lub moja ulubiona RPG - Lands of Lore)
ScummVM ECS
Exult ( Ulitma 7 ) beta
DosBox beta

Jak cos pominolem dajcei znac
[#3] Re: Spear of Destiny dla "klasyka"

@fibi, post #2

No tak, tylko ile z tych portów to jest "sztuka dla sztuki", w którą komfortowo da się grać dopiero na mocnym 060 albo WinUAE?
[#4] Re: Spear of Destiny dla "klasyka"

@recedent, post #3

Amiga sama w sobie jest sztuką dla sztuki...
[#5] Re: Spear of Destiny dla "klasyka"

@fibi, post #2

AGA port of the SDL audio/video library
[#6] Re: Spear of Destiny dla "klasyka"
I oczywiście AmiWolf ECS u mnie nie działa. Zero błędów. Po prostu się nie odpala :/
Wymaga koproca, czy jak?
[#7] Re: Spear of Destiny dla "klasyka"

@_arti, post #6

Może masz nieodpowiednią wersję z plikami gry, tak jak Skolman zacytował, nie wszystkie działają.
[#8] Re: Spear of Destiny dla "klasyka"

@recedent, post #3

odpowiadam pytaniem na pytanie a ile z tych gier w oryginale wymagało odpowiedniego procka i zestawu PC w tamtych czasach ?
( Quake I , Duke Nukem , Descent - to czasy bodajże 486 i 40 Mhz najlepiej DX , Quake 2 to juz czasy Pentium 133 -200 Mhz.. itp )
[#9] Re: Spear of Destiny dla "klasyka"
Brawo dla NovaCoder, koleś robi to co powinno być zrobione już dawno temu :) , a tak właściwie wtedy kiedy te gry miały swoje premiery, lub parę lat po nich. Ciekawi mnie jedno, jeśli jeden NovaCoder był w stanie sportować tyle gier, to jaka by była ich płynność działania gdyby to samo zrobiła grupa kilku takich NovaCoder'ów? Jak bardzo da się "ulepszyć", może "zoptymalizować" to lepsze słowo, kod gry żeby działała płynnie?
[#10] Re: Spear of Destiny dla "klasyka"

@flops, post #7

Mam oryginalne pliki. Lepszych się już chyba nie da ;)
[#11] Re: Spear of Destiny dla "klasyka"

@Gżegżółka, post #9

Przecież amigowe wersje Quake I, II, Descenta, czy Duke Nukem pojawiły się na Amigę dawno temu, tj. "kilka lat" po premierze oryginałów. A że nie dało się zagrać bez bardzo szybkiego komputera? Dalej się nie da.
[#12] Re: Spear of Destiny dla "klasyka"

@recedent, post #11

no tak ale tamte wersje z tego co pamietam do sensownej gry a czasem do odpalenia wymagaly karty graficznej..
a teraz mozna pograc w desktopie 1200 z dobra turbina i FPU , nie wspominajac juz o dawnym porcie Duke Nukem ktory nie posiadal z tego pamietam dzwieku.
Ja osobiscie bardzo doceniam to co robi NovatheCoder i aby bylo tego wiecej..
[#13] Re: Spear of Destiny dla "klasyka"

@fibi, post #8

Strife akurat ktoś inny przeportował.

Co do wymagań, na Youtube są filmiki jak działa Doom na 386 chodzi podobnie albo gorzej niż na Ami z MC68030. Z tego co czytałem po forach żebu komfortowa grac trzeba 486, na Amidze 040.

Wolfenstein wymagał chyba dobrego 386 do płynnego działania

Quake na 060 pomyka jak na Pentium. Na 060/75MHz mialem około 13 klatek na timedemo. Na 486 z tego co widziałem to gra raczej nie działał płynnie, chyba ze komus wystarcza jakieś 6-8 klatek.
W kazdym razie da sie grac na pełnym ekranie.

Quake 2 z tego co wiem wymagał karty graficznej. Więc jest to nowość na MC68k i raczej ciekawostka, chyba że ktoś ma 060/100MHz.


Na zakończenie warto zauważyć ze każdy z portów bazuje na poprawionych źródłach!!!

Przydało by się jedynie jeszcze trochę optymalizacji żeby to zaczeło szybciej działać.
[#14] Re: Spear of Destiny dla "klasyka"
Super gość z niego, ale wolał bym jednak gdyby zrobił zamiast tych wszystkich portów jakieś dobre gierki na AGA i powiedzmy 030 z 8MB fast-u
[#15] Re: Spear of Destiny dla "klasyka"

@Hellena, post #14

zrobil od zera 1 gosc ?? to jest niewykonalne
portuje i optymalizuje to co dobre i to jest dobre dla nas , czasem zawstydza porty wiekszych firm typu Clickboom.. podba mi sie to ze wykorzysztuje mozliowsci 68k do max nawet jesli to wymaga namocniejszej karty z rodziny.. To troche jak z scena gdzie dominuje 060 + AGA i ja te jego hobby rozumiem i mu kibicuje , inna sprawa ze facet uparł sie na FPSy a moja ulubionym gatunkiem na ami jest ciagle RPG , strategie i platformówki z dynamiczna akcja.
Chciałbym równiez aby ami doczekala sie jakiegos fajnego space sima z rodziny StarWars - Tie Fighter lub Xwing Alliances ..hmm

Ostatnia aktualizacja: 27.09.2013 12:14:17 przez fibi

Ostatnia aktualizacja: 27.09.2013 12:21:21 przez fibi
[#16] Re: Spear of Destiny dla "klasyka"

@fibi, post #15

Te porty Novy Codera to sztuka dla sztuki a amigowcy w glownej mierze byli zawsze graczami a nie mecenasami sztuki wspolczesnej.
[#17] Re: Spear of Destiny dla "klasyka"

@fibi, post #15

on portuje to do czego ma kod źródłowy
do FPSów kod źródłowy jest a do RPG, strategii i platformówek z dynamiczną akcją już niekoniecznie :(
[#18] Re: Spear of Destiny dla "klasyka"

@tom256, post #13

Wolfenstein idealnie plynnie chodzi na 286/16mhz........
Quake 1 w vga na Pentium 60mhz ma ok.30 fps.... - na 486 to faktycznie malo grywalne jest, chyba ze na dx4/100mhz + vesa local bus, choc i tak sporo wolniej niz na P1
Inna sprawa, ze te 13 fps to jest calkowicie niegrywalne :)
Q2 dzialal takze w software mode, choc ten tryb to profanacja tej, jakze swietnej, gry
[#19] Re: Spear of Destiny dla "klasyka"

@michalmarek77, post #18

No niestety, w wersji na Amidze chodzi wolniej pod takimi wolnymi procesorami jak 286, np. 68020 16MHz, przez to, że większość przeliczeń na pełnym ekranie to c2p :-/
Ale jak tylko będę miał możliwość (cały czas się składa), to przetestuję na A600 z ACA620 16MHz, jak to działa.
[#20] Re: Spear of Destiny dla "klasyka"

@michalmarek77, post #18

Wolfenstein idealnie plynnie chodzi na 286/16mhz........


Piszesz o wersji 100% asm x86, a port AmiWolf bazuje na wersji SDL kodowanej w C x86.
[#21] Re: Spear of Destiny dla "klasyka"

@fibi, post #1

Te wszystkie porty chodzą na 060 80 Mhz
[#22] Re: Spear of Destiny dla "klasyka"

@Art, post #21

Jak dla mnie mogą chodzić nawet na PPC wersja WarpOS lub PowerUP albo MorphOS 0.4 AGA.
[#23] Re: Spear of Destiny dla "klasyka"

@] SKOLMAN_MWS ˇ agrEssOr [, post #20

Piszesz o wersji 100% asm x86, a port AmiWolf bazuje na wersji SDL kodowanej w C x86.


Jak wiemy asembler pod 68k był wydajniejszy od 286, no ale grzyb miał chunky.

SDL? porażka jeśli chodzi o wersję pod np. 68000
[#24] Re: Spear of Destiny dla "klasyka"

@michalmarek77, post #18

Mozesz sprawdzić predkość tego Quake 1 na Pentium 60???
Przeszukałem fora i ludze mieli powyzej 20 klatek, ale na sprzetach typu Penium 166MHz i szybsze.


Co do Wolfensteina faktycznie mógłby byc szybszy, porównując do PC powinien spokojnie śmigać na 020 i 4MB RAM. No ale ja nie znam się na programowaniu,
[#25] Re: Spear of Destiny dla "klasyka"

@tom256, post #24

Zalezy od rozdzielczosci....w 320x200 /vga/ gra na pentium 166 ma ok 80 fps.....
Obecnie sprawdzic nie mam jak, aczkolwiek te wyniki znam na pamiec, bo nascie lat temu sporo quake'a na roznych konfigach benchmarkowalem....

Ostatnia aktualizacja: 28.09.2013 14:52:00 przez michalmarek77
[#26] Re: Spear of Destiny dla "klasyka"

@tom256, post #24

W Q1 i Quake World po sieci grałem na Pentium 66 z kartą Hercules Stingray Pro/Video PCI na jakimś cudacznym chipsecie ARK1000 i było superpłynnie. Na AMD 486DX4 120 z tą samą karta było gorzej ale grać się dało. Oczywiście 320x200 software rendering bo inaczej się nie dało.

Ostatnia aktualizacja: 28.09.2013 18:01:46 przez Jenot
[#27] Re: Spear of Destiny dla "klasyka"

@Jenot, post #26

No to brednie piszecie.

Pentium 200 mmx /48mb ram /4gb hardisk
gfx card: cirrus logic 1mb (PCI)
sound card: AA1812

tested Quake on this computer.. (time demo demo 1 )
and the results

26 fps on 300x200
24 fps on 300x240


Quake on a 486 and 586 timedemo demo1
http://www.youtube.com/watch?v=KbcFvUOGA44

Compares Quake (demo1) running on a 33 MHz 486DX and then again on a 133 MHz AMD Am5x86. Unlike Doom, Quake is a fully 3D game and is likewise optimized for the pipelined FPU of the Pentium. The 486 had a non-pipelined FPU with add and multiply latencies of ~12 and ~16 cycles, respectively. Despite its name, the 5x86 is essentially a quad-clocked 486 with a 16KB unified L1 cache. It thus has the same fundamental handicap as the 486. As you'll see in the video though, a high-clocked 486 is *almost* enough to make Quake playable.

Both CPUs are run on the same motherboard using the same settings. DRAM and cache read/write wait states are all set to 0, and cache burst timing is 2-1-1-1; no stability problems so far. The tested resolution is 320x200, the lowest resolution supported.

results

486 dx2 33 mhz = 3.5 fps
586 133mhz = 8.5 fps
[#28] Re: Spear of Destiny dla "klasyka"

@] SKOLMAN_MWS ˇ agrEssOr [, post #27

Jak wyprowadzałem się z akademika to miałem właśnie iP66MHz. Po wyprowadzce w 1997 roku przestałem grać w Quake (brak dostępu do sieci a single player to żadna frajda). Grałem na linuksie jakby co. Ile było fpsów - nie pamiętam, ale nic się nie cięło.

Ostatnia aktualizacja: 28.09.2013 18:39:25 przez Jenot
[#29] Re: Spear of Destiny dla "klasyka"

@Jenot, post #28

Z bajkami to na onet itp. ok, racja
[#30] Re: Spear of Destiny dla "klasyka"

@] SKOLMAN_MWS ˇ agrEssOr [, post #29

No, nie będę specjalnie kupował Pentium 66 żeby coś udowadniać. Pamiętam na czym grałem i tyle. Może znajdę jakieś wyniki bo na 100% nie miałem klatkowania. Pamiętam że miałem jak na tamte czasy dużo RAM ale w przypadku q1 to chyba nie miało znaczenia.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem