Komentowana treść: Spear of Destiny dla "klasyka"
[#31] Re: Spear of Destiny dla "klasyka"

@Jenot, post #30

Przed chwilą sprawdziłem Quake 1 (timedemo demo2) na Pentium 233MMX:

52 FPS w 320x200
18 FPS w 640x480

Tak poglądowo tylko, trudno to odnieść do Pentium 60-66 ;)
[#32] Re: Spear of Destiny dla "klasyka"

@Jacques, post #31

potwierdzam, na Pentium 233 MMX jest ok 50fps. Bez dźwięku trochę więcej a z dźwiękiem trochę mniej

stacjonarkę trzymasz taką nowoczesną?

ja mam Fujitsu Stylistic 2300

ma 160MB pamięci, jakąś kartę z VESA 2MB, i ESS zgodny z SB Pro sprzętowo (bez sterowników) i Windows Sound System (tego nie sprawdzałem). Ma też wyjście VGA i działa z CRT bardzo dobrze

XP odpala na tym równo minutę do używalnego pulpitu i używam go do... pracy Tańczący banan
[#33] [post oznaczony jako OT] wyświetl
[#34] Re: Spear of Destiny dla "klasyka"

@Hellena, post #14

Moze porty to nie najgorsze rozwiazanie, tylko warto byloby skupic sie nie na starych grach 3D, ale na mniej wymagajacych, acz atrakcyjnych tytulach niedostepnych na Amige, a jest kupa przygodowek, platformowek, strategii (i to jakich), ktore przy zrecznym zakodowaniu mialyby szanse fajnie dzialac na wspomnianej przez Ciebie 030'tce.

Nawet jak sie uda osiagnac te 25-30 fps w takim Wolfensteinie 3D to zapewne na 060'tce, ktora jest droga i na pewno mniej powszechna niz 030-tka (ktora tez mozna kupic nowa z gwarancja). I idac dalej - co z tego? ... kto w to bedzie gral?

Cos kiedys bylo o porcie czy wersji Panzer Generala na Amige, wie ktos gdzie to mozna dorwac?

Ostatnia aktualizacja: 28.09.2013 22:31:35 przez mccnex
[#35] Re: Spear of Destiny dla "klasyka"

@mccnex, post #34

Nawet jak sie uda osiagnac te 25-30 fps w takim Wolfensteinie 3D to zapewne na 060'tce


Nowy AmiWolf chodzi z taką prędkością na 030, na 040 i 060 różnica nie jest spora, bo ten port na Amidze nie korzysta z FPU.

Film z innej wersji AWolf3D 0.6 opartej na źródłach gry dla PSP na A1200 ACA 68030@28MHz

http://www.youtube.com/watch?v=_jrMuesQQqk


Ostatnia aktualizacja: 29.09.2013 00:09:16 przez ] SKOLMAN_MWS ˇ agrEssOr [
[#36] Re: Spear of Destiny dla "klasyka"

@] SKOLMAN_MWS ˇ agrEssOr [, post #27

No właśnie 26 klatek a Petnium 200MMX by miało sens biorac pod uwagę wyniki ludzi z internetu.

13 klatek jest na Pentium 100Mhz- 120MHz, lub na MC68060/75MHz.


Ciekawi mnie czy doczekamy się kiedyś płynnie działającego Wolfensteina na A1200 + 4MB FAST i DOOMa na A1200 + 030/50MHz.

Takie 2 granice psychologiczne zostały by wówczas przekroczone.

Piszac płynne myslę o 20 klatakch na fullscreen.

Co do wysokiej liczy klatek na PC, może to był GLQuake na VooDoo, stad takie osiągi??
Przeciez procesory nie robią się wolniejsze z czasem tylko oprogramowanie, a to jest cały czas takie same.
[#37] Re: Spear of Destiny dla "klasyka"

@Jenot, post #30

Quake 1 w okolicach Pentium 166 + 3dfx 4mb oferowało około 30 fps. Sprzedawałem wtedy podobne konfiguracje i zawsze sprawdzałem moim testerem (Quake 1). Więc na Pentium 66 przy dobrych lotach mogło być około 15-20 fps..nie więcej..

link

Ostatnia aktualizacja: 29.09.2013 10:14:35 przez Voyox
[#38] Re: Spear of Destiny dla "klasyka"

@Voyox, post #37

Moze byc, na p133+V1 jest w glquake ok 26 fps, choc w 16 bit i 640x480.....
Ciekawe te wyniki, musze doczlapac sie do jakiegos starego Pentium i samemu sprawdzic.....
Swoja droga, Quake w wymaganiach ma Pentium 90, wiec faktycznie watpliwe by na 60 bylo ok 30 fps.....
[#39] [post oznaczony jako OT] wyświetl
[#40] Re: Spear of Destiny dla "klasyka"

@tom256, post #36

No właśnie 26 klatek a Petnium 200MMX by miało sens biorac pod uwagę wyniki ludzi z internetu.

przecież wczoraj robiłem test na P233MMX i kolega Jacques też. Chcesz spierać się swoim 'sensem' z prawdziwymi testami pokazującymi 2x większy wynik?
Co to dwoich wątpliwości to nie mam w tablecie Voodoo a testy były robione pod DOS 6.22 wersja Quake 1.06

13 klatek jest na Pentium 100Mhz- 120MHz, lub na MC68060/75MHz.

to nie miałoby najmniejszego sensu bo Motorola 68060 to procesor wolniejszy w operacjach FPU od Pentiuma. Poza tym wątpię aby porty Quake'a na Amigę miały równie dobrą optymalizację co wersja na DOS. Także jeśli już to wydajność 060 75MHz jest podobna co na Pentium 60MHz a nie 120MHz
[#41] Re: Spear of Destiny dla "klasyka"

@XoR, post #40

Doczytaj jaki test zrobił Jacques, nie timedemo demo1 tylko timedemo demo2
[#42] Re: Spear of Destiny dla "klasyka"

@] SKOLMAN_MWS ˇ agrEssOr [, post #41

Test jak test, ale proszę bardzo, oto wyniki P233MMX dla TIMEDEMO DEMO1:

320x200: 51.2 FPS
640x480: 16.7 FPS

Oczywiście software mode, bo na Voodoo to juz w ogóle jest ogień :)

Ostatnia aktualizacja: 29.09.2013 18:51:06 przez Jacques

Ostatnia aktualizacja: 29.09.2013 18:51:21 przez Jacques
[#43] Re: Spear of Destiny dla "klasyka"

@Jacques, post #42

Wydawało mi się, że timedemo demo2 robi znacznie szybciej niż demo1.

Znalazłem wyniki testów, które pokazują, że w software render karta graficzna także ma wpływ na prędkość, a tamten P200MMX z 26 FPS ma jakąś gfx 1MB, no i stąd ta różnica http://www.vgamuseum.info/index.php/benchmarks/309-quake-1-software-rendering

Ostatnia aktualizacja: 29.09.2013 20:12:11 przez ] SKOLMAN_MWS ˇ agrEssOr [
[#44] Re: Spear of Destiny dla "klasyka"

@tom256, post #13

Na 060/75MHz mialem około 13 klatek na timedemo.


AmiQuake 1.13 na 64Mhz 060 timedemo demo1, result 14.4 FPS link
[#45] Re: Spear of Destiny dla "klasyka"

@] SKOLMAN_MWS ˇ agrEssOr [, post #44

test był na 060 z FPU czy bez i czy to bylo Apolo czy Blizzard ?
Intersuje mnie ile daje w tym porcie procek z FPU..
[#46] Re: Spear of Destiny dla "klasyka"

@fibi, post #45

BlizzardPPC z MC68060RC50
[#47] Re: Spear of Destiny dla "klasyka"

@] SKOLMAN_MWS ˇ agrEssOr [, post #44

A 320x200 czy 320x256??

Jak porównujemy Quake'a do PC do Ami (wydajność) to żeby było sprawiedliwie należało by porównac wersję bez akceleracji sprzetowej najlepiej na słabej grafice i oczywiście w tej samej rozdzielczości.

A MC68060 ma słabszy tylko FPU ale silniejszy sam procesor.

Z tego co wiem, poza nieszczęsnym FPU 060 jest lapsza od wczesnych Pentiumów pod kążdym względem, ale jeśli się mylę niech ktoś mnie porpawi.
[#48] Re: Spear of Destiny dla "klasyka"

@tom256, post #47

Zapomniałem, na 'plus' dla Pentium jeszcze 64 bitowa szyna danych.
[#49] Re: Spear of Destiny dla "klasyka"

@tom256, post #48

Widze, ze koledzy odkryli Ameryke ;)
To ja dodam, ze jesli ktos nie pamieta lub nie wie, to kiedys karty grafiki dzielily sie na bufory ramki i akceleratory.
Bufory ramki typu Cirrus Logic czy kiepskawe S3 Trio/Virge nijak sie mialy do akceleratorow typu Matrox Millenium. Roznice we "flopsach" tak dawniej mowiono na "fpsy" mogly siegac nawet 40%, wiec stad te rozne dane jakie podajecie.
A ciekawostka niech bedzie fakt, ze dla takiego akceleratora jak 3dfx voodoo (wowczas najlepszego i jedynego w swoim rodzaju) liczba flopsow byla stala (np. roznica miedzy 166mmx a 233 z vodoo byly znikome)..

..zreszta dwa razy w zyciu kleknalem przed cudem techniki, ktorego moglem dotknac.
Pierwszym byla Amiga500 a drugim obraz generowany przez 3Dfx Voodoo

Ostatnia aktualizacja: 01.10.2013 00:54:00 przez selur
[#50] Re: Spear of Destiny dla "klasyka"

@selur, post #49

Siejesz zamęt ;) Nikt tu nie pisze o specjalnych wersjach akcelerowanych Quake, tylko o czystym trybie software'owym (standardowa binarka Quake 1), gdzie całą pracę wykonuje procesor główny a nie karta graficzna, jaka by ona nie była. Oczywiście nie piszemy o kartach ISA, tylko jak już VLB albo PCI :)

A tak poza tym Matrox Millennium 1 PCI to ŻADEN akcelerator 3D, tylko bardzo dobra karta 2D, więc proszę o niemylenie pojęć.

Ostatnia aktualizacja: 01.10.2013 08:11:53 przez Jacques
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem