Komentowana treść: Fade to Black dla systemu AROS oraz MorphOS
[#1] Re: Fade to Black dla systemu AROS oraz MorphOS
Jaki jest sens przygotowywania portów do gier z PC na... PC ? Tylko pod inny system ?
[#2] Re: Fade to Black dla systemu AROS oraz MorphOS

@lda, post #1

Bo może ktoś woli mieć Arosa zamiast Windowsa .
[#3] Re: Fade to Black dla systemu AROS oraz MorphOS
Brawa dla autora portu!!!! :) Choć nie ukrywam, że wolałbym port tej gry na AOS/MOS... ;)
[#4] [post oznaczony jako OT] wyświetl
[#5] [post oznaczony jako OT] wyświetl
[#6] [post oznaczony jako OT] wyświetl
[#7] [post oznaczony jako OT] wyświetl
[#8] [post oznaczony jako OT] wyświetl
[#9] [post oznaczony jako OT] wyświetl
[#10] Re: Fade to Black dla systemu AROS oraz MorphOS
Pamiętam gdy pojawiła się gra "Fade to Black" to na wrocławskiej giełdzie pewien lokalny handlarz sprzedający piracki soft na Amigę mówił, że w ciągu jednej giełdy kilka razy jest pytany o to czy ma "Fade to Black" na Amigę. :)
[#11] [post oznaczony jako OT] wyświetl
[#12] [post oznaczony jako OT] wyświetl
[#13] Re: Fade to Black dla systemu AROS oraz MorphOS
Wersja na mosa zajela mi moze jakies 5 minut. Z tym ze wole ja przetestowac troche, ewentualnie pozmieniac i pchne release.
[#14] [post oznaczony jako OT] wyświetl
[#15] Re: Fade to Black dla systemu AROS oraz MorphOS

@stefkos, post #13

Nio to czekamy na ten releaseOK
[#16] Re: Fade to Black dla systemu AROS oraz MorphOS

@stefkos, post #13

Chętnie bym w to zagrał na MOSie :)
[#17] Re: Fade to Black dla systemu AROS oraz MorphOS

@stefkos, post #13

Wersja na mosa zajela mi moze jakies 5 minut. Z tym ze wole ja przetestowac troche, ewentualnie pozmieniac i pchne release.

Super! :)

A tak swoją drogą to zawsze się zastanawiałem jak to możliwe, że tak dużo znanych gier jest tak stosunkowo szybko portowanych na różne platformy. One faktycznie są napisane tak bardzo multiplatformowo? Są zupełnie oderwane od systemu, nie korzystają z żadnych jego elementów?
[#18] Re: Fade to Black dla systemu AROS oraz MorphOS

@MDW, post #17

Wiesz co, nie zerkalem za duzo w kod tej gry. Port dalo sie zrobic poprzez "make" + kilka zmian w makefile'u.
Jezeli ktos umie korzystac z SDL'a , OpenGL'a i ich dobrodziejstw to daje sie to zrobic tak jak ta gre, nie wszyscy jednak pamietaja o tym bo "u nich dziala" .

Zastanawiam sie tylko jak dobra jest ta gra skoro port nosi numer 0.1.8 czy jakos tak:)
[#19] Re: Fade to Black dla systemu AROS oraz MorphOS

@stefkos, post #18

Oficjalna gra była robiona pod SDL czy to jest jakiś port przygotowany z myślą o portowaniu na różne platformy?
[#20] Re: Fade to Black dla systemu AROS oraz MorphOS

@MDW, post #19

To chyba tylko jakis engine ktory czyta dane gry, no ale do konca nie wiem.
moge zerknac w domu...wczoraj tylko kompilowalem:)

Jak F2B powstawal nie bylo SDL'a
[#21] Re: Fade to Black dla systemu AROS oraz MorphOS

@stefkos, post #20

Jak F2B powstawal nie bylo SDL'a

Dokładnie, nie te czasy ok, racja
[#22] Re: Fade to Black dla systemu AROS oraz MorphOS

@stefkos, post #20

To chyba tylko jakis engine ktory czyta dane gry

No tak, dane na pewno są z oryginalnej gry. Ale taki silnik musi mieć też całą resztę, na przykład logikę gry. To po prostu inny plik wykonywalny gry. Chyba, że sama logika gry była robiona jakoś skryptowo, a silnik potrafi te skrypty interpretować. Ci którzy robią te nieoficjalne wersje dawno wydanych gier pecetowych zawsze mnie zadziwiali. Trzeba umieć się orientować w cudzym kodzie...

Jak F2B powstawal nie bylo SDL'a

No faktycznie racja. :) Mam wrażenie, że SDL istnieje od zawsze. :)
[#23] Re: Fade to Black dla systemu AROS oraz MorphOS
Probowalem powalczyc z klawiatura ale narazie bezskutecznie. Jak ktos moze sprawdzic czy/jak to dziala http://stefkos.amigazeux.net/f2b.lha
[#24] Re: Fade to Black dla systemu AROS oraz MorphOS

@stefkos, post #23

Trochę działa ;) prędkościowo chyba nieźle.

poruszanie postacią działa: w przód, lewo, prawo, kucanie (strzałki)
przeładowanie magazynku: enter
pozycja/tryb strzelania: lewy alt
terminal wiadomości: i

strzelanie: brak :]
[#25] Re: Fade to Black dla systemu AROS oraz MorphOS

@ede, post #24

To juz jestesmy blisko... moze ktos powie jak na AROS'ie sprawa wyglada?
[#26] Re: Fade to Black dla systemu AROS oraz MorphOS

@ede, post #24

ok, jak juz jestes w trybie strzelania to lewy control. Mozna wiec pograc...to co pakowac i rilisowac?:)
[#27] Re: Fade to Black dla systemu AROS oraz MorphOS
Port dostępny jest również dla systemu MorphOS.
[#28] Re: Fade to Black dla systemu AROS oraz MorphOS

@mailman, post #27

Pod MOSem można było zagrać już wcześniej w tej tytuł i to chyba w lepszym wykonaniu, na emulatorze PSX.
[#29] Re: Fade to Black dla systemu AROS oraz MorphOS

@BULI, post #28

To jest port nie emulowana gierka, port jakiegos enginu.
[#30] Re: Fade to Black dla systemu AROS oraz MorphOS

@stefkos, post #29

Wiem o tym i jeśli ten port korzysta z plików z wersji PC i nie wprowadzono do niego żadnych usprawnień graficznych to wizualnie lepiej powinna prezentuje się gra pod emulatorem PSX.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem