Komentowana treść: Wazp3D 4.2 beta 56
[#1] Re: Wazp3D 4.2 beta 56
Tym razem, z pomocą BSzili, udało się stworzyć poprawnie działającą pod systemem MorphOS wersję.

Czyli miałem rację, że poprzednia wersja praktycznie nie działała pod MorphOSem. :)
Fajnie, obadam przy najbliższej okazji.
[#2] Re: Wazp3D 4.2 beta 56

@MDW, post #1

Bałem się, że "okazja" nie trafi się szybko więc od razu sprawdziłem kilka rzeczy na PowerBookuG4 z MorphOS 3.7. :)

"Wipeout 2097" uruchamia się, działa z normalną prędkością ale ekran cały czas mruga (nie da się na to patrze), cień pod pojazdem jest prostoątem, podświetlenie zaznaczonej opcji w menu jest niewodoczne.

Takie stare demo "By Night" (pod WarpOS/Warp3D) uruchamia się, działa szybko ale nie wszystko wygląda poprawnie. Tekstury dziwnie "pływają" gdy wychodzą poza krawędź ekranu, jakieś elementy z "additive blending" są niewidoczne, coś nie tego jest ze ściankami w jednej scenie.

Jeszcze starsze demo "Sulaco" (pod WarpOS/Warp3D) tylko otwiera okno i nic więcej.

Wazp3D ma swoje preferencje, a w nich kilkadziesiąt opcji. Bardzo możliwe, że problemy dwóch pierwszych produkcji dałoby się naprawić przestawiając coś w tym gąszczu checkboxów. Później popróbuję. Gdyby ktoś zrobił to wcześniej to fajnie byłoby gdyby wrzucił tu info. Będę wdzięczny. :)

Generalnie ja po raz pierwszy od lat widzę żeby pod tym Wazp3D cokolwiek ruszyło. Jest więc wielki postęp i należą się wielkie brawa. :) Chociaż nie ukrywam, że wolałbym aby Warp3D został "zaemulowany" na PowerBookach przez Goa - tak jak to jest na np. Pegasosach z odpowiednim Radeonem. Tamto jest bezproblemowe i działa właściwie idealnie.

I jeszcze jedna uwaga. Wazp3D zapisuje swoje ustawienia w katalogu każdej aplikacji. Kiedyś słuszna koncepcja ale w czasach gdy aplikacje są aktualizowane, katalog z aplikacja jest kasowany i zapisywany jest nowy, ustawienia powinny być w innym miejscu. Albo tradycyjnie w ENV/ENVARC albo (w przypadku MorphOSa) gdy jest to więcej niż tylko małe preferencje w SYS:Prefs/Applications/NazwaAplikacji.

Ostatnia aktualizacja: 25.10.2014 11:37:36 przez MDW
1
[#3] Re: Wazp3D 4.2 beta 56

@MDW, post #2

Uwagę odnośnie ustawień Wazp3D z poprzedniego komentarza proszę zignorować. Algorytm zapisu i odczytu jest ustawień jest dla mnie niezwykłą zagadką. Analizująć to w mózgu wyskoczył mi wyjątek krytyczny. :)
[#4] Re: Wazp3D 4.2 beta 56

@MDW, post #1

A ja go nawet nie będę istalował, chociaż dla celów archeologii oprogramowania może być przydatny...
[#5] Re: Wazp3D 4.2 beta 56

@Krashan, post #4

@Krashan:
To prawda, że w normalnej linii rozwoju MorphOSa ten element jest mało istotny (dlatego Warp3D dla Radeonów z PowerBooków ma niski priorytet i nadal go nie ma). W końcu nasze normalne 3D jest rozwijane i działa dobrze na PowerBookach. Ta emulacja Warp3D to tylko właśnie tak jak powiedziałeś - dla celów "archeologii oprogramowania". :)
[#6] Re: Wazp3D 4.2 beta 56

@MDW, post #2

Dziś potestuję, obaczym co i jak, bo poprzednia wersja średnio działała.
[#7] Re: Wazp3D 4.2 beta 56

@waldiamiga, post #6

Chyba coś za bardzo pomieszałem, bo praktycznie każdy soft woła o biblioteke Warp3DPPC.library w wersji 4.2
[#8] Re: Wazp3D 4.2 beta 56

@waldiamiga, post #7

W MOSSYS:Libs zmieniłeś nazwę oryginalnych bibliotek Warp3D tak żeby były niewidoczne (w dokumentacji radzą na Warp3DPPC.library_save)? A może skopiowanym w to miejsce bilbiotekom Wazp nie zmieniłeś nazwy? One po skopiowaniu powinny się nazywac tak jak ich odpowiedniki Warp3D żeby je "udawały". Czyli zmieniamy w ich nazwach literkę "z" na literkę "r". Powinno działać.
[#9] Re: Wazp3D 4.2 beta 56

@MDW, post #8

Po prostu wywaliłem oryginalne biblioteki a w ich miejsce skopiowałem libsy z pakietu wazp3d odpowiednio zmieniając ich nazwy na Warp3DPPC.library i Warp3D.library
[#10] Re: Wazp3D 4.2 beta 56

@MDW, post #2

Tak na szybko:
Demka by Encore śmigają. Wipeout działa tylko w oknie (opcja fullscreen jest niedostępna), poza tym mgła w grze jest zielona ;) chociaż akurat ten element można wyłączyć. Obciążenie procka niemal 100%. Testowane na G4 1.42ghz, Radek 9650, MorphOS 3.8
[#11] Re: Wazp3D 4.2 beta 56

@eastone, post #10

Demka by Encore śmigają.

Ale błędy są. Na przykład w "By Night" gdy nad tą niby-ruletką lecą "świetlne" kule to nie ciągną za sobą cząstek. Do tego tekstury "pływają" po obiektach.

Chyba, że coś ustawiłeś specjalnego w Wazp3D. Jeżeli tak to podziel się tą informacją, bo ja nie potrafiłem ustawieniami nic poprawić.
[#12] Re: Wazp3D 4.2 beta 56

@MDW, post #11

Kto by się przejmował takimi detalami ;)
A tak na poważnie to faktycznie są takie drobne defekty, ale generalnie nie przeszkadzają aż tak bardzo :)
Trzeba będzie Bsziliego zaczepić, a może ponownie rzuci okiem ;)
[#13] Re: Wazp3D 4.2 beta 56

@MDW, post #11

Zresztą testy robiłem na pięć minut przed snem więc nic nie ustawiałem tylko odpalałem i już. Dziś jest paskudna pogoda więc będę mial czas na grzebanie w ustawieniach.
[#14] Re: Wazp3D 4.2 beta 56

@eastone, post #10

...MorphOS 3.8...

Skąd masz MorphOSa 3.8?
Ja dziś powalczę z tym Wazp3D, coby w końcu coś się uruchamiało.
[#15] Re: Wazp3D 4.2 beta 56

@waldiamiga, post #14

Też się zastanawiam ;)
Wbijałem z fona i ręka mi się omskła chyba :)
[#16] Re: Wazp3D 4.2 beta 56

@eastone, post #15

No w końcu działa, chyba mnie pomroczność jasna nawiedziła bo zainstalowałem starsze biblioteki, musze zrobić porządek na dysku przenośnym.
W końcu działają demka wymagające Warp3D, ale tylko w konie bo na full oknie nie sposób oglądać ze względu na "flickering" :)
Gry, zarówno WipeOut, Shogo czy Payback działają z błędami w wyświetlanej grafice, oczywiście w pełnym oknie.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem