Komentowana treść: Deluxe Paint 1 - uwolniono kod źródłowy
[#1] Re: Deluxe Paint 1 - uwolniono kod źródłowy
A to ci news...W jakim języku napisany był program?
[#2] Re: Deluxe Paint 1 - uwolniono kod źródłowy
Ładny, czytelny kod C w standardzie K&R. Na pewno można się sporo nauczyć. Pewnie teraz nie będzie dużych przeszkód, by Deluxe Paint zagościł na Amiga OS 4, bądź MorphOSie. Pytanie tylko, czy osoba która to przeniesie zada sobie trud, by zrozumieć zasadę działania programu i czy będzie dbała o jego rozwój. Nie chciałbym, by na forum pojawiały się wątki typu "Nowy Deluxe Paint wiesza się na moim komputerze", a w odpowiedzi od programisty: "Niestety, nie mogę nic na to poradzić".

Deluxe Paint nigdy mi się nie zawiesił podczas pracy. To program skała, bardzo dopracowany.
[#3] Re: Deluxe Paint 1 - uwolniono kod źródłowy

@Hexmage960, post #2

Heh, otworzyłem pierwszy lepszy plik - timer.c i znalazłem błąd:
include <librarie\dos.h>

EDIT: jest tego więcej
include <workbenc\startup.h>



Ostatnia aktualizacja: 23.07.2015 09:51:34 przez Artur Jarosik
[#4] Re: Deluxe Paint 1 - uwolniono kod źródłowy

@Artur Jarosik, post #3

Program skała? Bardzo dopracowany?

Może ktoś przepisywał kod ręcznie, stąd literówki
[#5] Re: Deluxe Paint 1 - uwolniono kod źródłowy

@recedent, post #4

To są jakieś literówki w ścieżkach dostępu.

Odpowiedź jest prosta: to są ścieżki do nazw w standardzie PC. Zatem nazwy są ucięte do 8 liter oraz używany jest backslash \ zamiast slasha /.

Ostatnia aktualizacja: 23.07.2015 10:06:19 przez Hexmage960
[#6] Re: Deluxe Paint 1 - uwolniono kod źródłowy

@Hexmage960, post #5

To co, kiedy kompilujesz. Z rozpędu zrób wersję AmigaOS4x, AROS i MorphOS.
[#7] Re: Deluxe Paint 1 - uwolniono kod źródłowy

@waldiamiga, post #6

Ale 1.0? Naprawdę? Myślisz, że to będzie bardziej używalne niż Personal albo GrafX?
[#8] Re: Deluxe Paint 1 - uwolniono kod źródłowy

@recedent, post #7

Nie wiem, pewnie nie, ale Hexmage nam to ładnie skompiluje i sobie każdy sprawdzi :)
[#9] Re: Deluxe Paint 1 - uwolniono kod źródłowy
Z ciekawostek, format stworzony w '85 prze EA IFF (nie mylić z IFF ILBM) jest nadal używany w wielu miejscach, w zaawansowanych programach, w wielu branżach.
[#10] Re: Deluxe Paint 1 - uwolniono kod źródłowy
EA celebruje trzydziestolecie Amigi. Dla nich to była cholernie ważna, choć deficytowa maszyna...
No a sam DPaint. Prawdziwy klasyk. No i choćby dlatego warto zobaczyć ten teledysk, którego wizualia w całości na tym flagowym programie EA zostały wykonane.
Deluxe Paint Rocks!
[#11] Re: Deluxe Paint 1 - uwolniono kod źródłowy

@michalmarek77, post #10

Hmmmm, dobra wiadomość szkoda że uwolnili tylko jedynkę.
Sam starałem się o uwolnienie źródeł DPainta 5 amigowego, pisałem z Dallasem Hodgesonem,
który skierował mnie do Vasyla Tsvirkunova, który to jest archiwistą w EA. Z korespondencji z nimi
dowiedziałem się, że źródła przetrwały i są bezpieczne. Starałem się też dotrzeć do innych wielkich
amigowego świata z tamtych lat, ale jako że nie miałem za sobą prostytucji muzeum, to zostałem zlany.
Pisałem wiele razy, żeby się upewnić że moje wiadomości dochodzą i zostaną zauważone, niestety
nie udało mi się nakłonić nikogo do pomocy, ani uzyskać żadnych wskazówek do kogo by uderzyć.

Osobiście dużo bardziej wolę DP niż PP, o grafx2 nie wspominając. Gdyby dorobić do starego kodu
wielopoziomowe undo i może odczyt i zapis czegoś więcej niż iff i anim, to ten program naprawdę
rządziłby i przeżywał swoją trzecią młodość ;P.

Może gdyby zalać ich prośbami o uwolnienie źródeł jako społeczność, portal amigowy, grupy scenowe
itp. skutek byłby lepszy. Jeśli ktoś chce spróbować mogę podrzucić maila do Vasyla.
[#12] Re: Deluxe Paint 1 - uwolniono kod źródłowy

@Ferin, post #11

No DP V dla PPC byłby ciekawy.
[#13] Re: Deluxe Paint 1 - uwolniono kod źródłowy
Prawdę mówiąc napisanie dzisiaj takiego programu do pixlowania w 8-bitach to nie jest wielki problem. Na pewno lepiej byłoby to napisać od początku niż walczyć z tym kodem. Tam nie ma nic nadzwyczajnego. To tylko stawianie prostych pixeli. :)
[#14] Re: Deluxe Paint 1 - uwolniono kod źródłowy

@MDW, post #13

Prawdę mówiąc napisanie dzisiaj takiego programu do pixlowania w 8-bitach to nie jest wielki problem


Z tego co pamiętam, Minniat zrobił parę lat temu, w ramach bounty, pikselowego edytora ikon, więc jakieś 10% DP już ma. Jeszcze trochę i będzie gotowe
.
[#15] Re: Deluxe Paint 1 - uwolniono kod źródłowy
Nic nie zostało "uwolnione". Kod źródłowy został upublicznony, ale nadal jest to własnościowe, niewolne oprogramowanie. Kod jest "read only", podobnie jak upubliczniony wcześniej na tamtej stronie kod źródłowy MS-DOS.

To download the code you must agree to the terms of the license, which permits only non-commercial use and does not give you the right to license it to third parties by posting copies elsewhere on the web.
[#16] Re: Deluxe Paint 1 - uwolniono kod źródłowy

@autumnlover, post #15

Nic nie zostało "uwolnione". Kod źródłowy został upublicznony, ale nadal jest to własnościowe, niewolne oprogramowanie. Kod jest "read only", podobnie jak upubliczniony wcześniej na tamtej stronie kod źródłowy MS-DOS.

Matko boska-częstochowska...
na drzewo! z EA...
[#17] Re: Deluxe Paint 1 - uwolniono kod źródłowy

@MDW, post #13

Nie o to chodzi. Programów do stawiania prostych pikseli były dziesiątki, nie tylko na Amidze. W przypadku Deluxa chodzi o to coś nieuchwytnego, co w przypadku gier nazywamy "grywalnością". I jeszcze o to, że program ten po prostu świetnie trafił w określony czas i sprzęt. Tego można nie uchwycić pisząc coś podobnego, od nowa, na współczesne maszyny.
[#18] Re: Deluxe Paint 1 - uwolniono kod źródłowy

@Daclaw, post #17

Ładnie to podsumowałeś OK
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem