Komentowana treść: Kurs pisania plików slave dla WHDLoad - część 1
[#1] Re: Kurs pisania plików slave dla WHDLoad - część 1
Łał, na to czekałem! Zawsze chciałem wiedzieć jak to się robi :)
[#2] Re: Kurs pisania plików slave dla WHDLoad - część 1
Przydałoby się by ktoś zrobił slavy do polskich gier jak alfabet smierci , sen , w potrzasku... i więcej. Mówię jakby się komuś nudziło...
[#3] Re: Kurs pisania plików slave dla WHDLoad - część 1

@HanSolo, post #2

"Alfabet śmierci" ma slave'a. Nawet działającego i przeze mnie testowanego. Trzeba jedynie dopisać skrypt instalacyjny. Może Abadon wreszcie go ukończy/wyda szeroki uśmiech
[#4] Re: Kurs pisania plików slave dla WHDLoad - część 1

@mailman, post #3

Od dzisiaj istnieje :

link

Viel Spaß!
[#5] Re: Kurs pisania plików slave dla WHDLoad - część 1
Przejrzałem na szybko i nic z tego nie zrozumiałem. Mimo to mam nadzieję że kurs okaże się pomocny i wreszcie doczekamy się wersji WHD do reszty amigowych gier.
[#6] Re: Kurs pisania plików slave dla WHDLoad - część 1

@Gżegżółka, post #5

Przeczytałem prawie całość i rzeczywiście wyższa szkoła jazdy, ale to jest dopiero początek... Zabawa czeka przy inżynierii wstecznej, czyli deasemblacji kodu wynikowego gry celem spatchowania funkcji czytających z dyskietek. Co zasługuje na pochwałę to niesamowity warsztat Asmana. Korzysta ze skryptów, ma opanowane wiele programów pomocniczych, wie jak ich używać i do jakich celów.

Nie jestem pewien jak Asman chce przekazać wiedzę o patchowaniu gier. Każda gra jest inna i trzeba podchodzić do każdej indywidualnie (inaczej nie trzeba by pisać dla każdej własnego Slave'a). Nie ma prostej recepty, ani schematu działania w tym przypadku. Czytelnik musi wykazać się dużą wiedzą i umiejętnościami. Przy inżynierii wstecznej trzeba naprawdę być cierpliwym i lubić asembler. Wiem to z własnego doświadczenia, bo parałem się podobnymi sprawami.

Fajnie, że Asman dzieli się własną wiedzą i doświadczeniem. Przyznam, że w wielu rzeczach będę brał przykład z Asmana, bo warto - jego praca jest efektywna i skuteczna. Jego warsztat to wzór systematyczności i właściwego użycia narzędzi do pracy. Jak analizowałem Benefactora, to relokowałem kod pod jedno miejsce w pamięci, a następnie czytałem używając deasemblacji Asm-One. Po kilku miesiącach poznałem zasadę działania. Asman wymienia w kursie szereg programów pomocniczych przy deasemblacji, na które na pewno rzucę oko.

Życzę Asmanowi by dzięki kursowi pozyskał współpracowników, których będzie cechowała choć część jego pracowitości. Mam tylko obawy, o których wspomniałem wyżej, odnośnie nauki inżynierii wstecznej. To ciężki kawałek chleba. No, chyba że Asman ma całościowy plan kursu i dar przekazywania tak trudnej wiedzy. Życzę Asmanowi powodzenia!

P.S. Kod asemblera potrafi być piękny, nawet ten pochodzący z deasemblacji. Ale trzeba to lubić. Ja parałem się tym dorywczo/amatorsko, Asman to profesjonalista w każdym calu.

Ostatnia aktualizacja: 03.01.2016 07:57:14 przez Hexmage960
[#7] Re: Kurs pisania plików slave dla WHDLoad - część 1

@Irek´72, post #4

To jeszcze trzeba obcokrajowcom przetłumaczyć bo dialogi są zawiłe i skomplikowane ;)
[#8] Re: Kurs pisania plików slave dla WHDLoad - część 1
Moim zdaniem tekst znacznie lepszy od szkółki dla początkujących, bardziej uporządkowany, chociaż też bym pomyślał o podziale na podrozdziały, bo potem to pomaga np. w stworzeniu spisu treści, z którego mogliby korzystać czytelnicy.
[#9] Re: Kurs pisania plików slave dla WHDLoad - część 1

@Irek´72, post #4

To jest do wersji AGA czy zwykłej ?
[#10] Re: Kurs pisania plików slave dla WHDLoad - część 1

@Irek´72, post #4

Super, że Ci się chciało zrobić instalkę do tego. Twoja instalka zmusiła mnie do zajrzenia do super tajnego katalogu WHD na moim dysku i widzę, że szykuje się pracowity rok.

@gilban
To jest do wersji AGA, wersję ECS chyba zacząłem robić i nie pamiętam już na jakim etapie to było.

@Gżegżółka
Przejrzenie na szybko to za mało. Łatanie gier czy też ich przerabianie (mam na myśli nietrywialne podmiany plików iff, o ile gra takowe wczytuje ) wymaga sporej wiedzy. I czasami trzeba coś czytam i przetrawiać wiele razy. Przynajmniej tak było w moim przypadku. Ja zacząłem od tutoriala Codetappera i szczerze to czytałem linijka po linijce i bardzo często wracałem do początku.

Ostatnia aktualizacja: 03.01.2016 10:49:00 przez asman
[#11] Re: Kurs pisania plików slave dla WHDLoad - część 1

@Irek´72, post #4

Jest błąd kosmetyczny w instalatorze do alfabetu śmierci na końcu instalacji pokazuje domyslny katalog instalacji, mimo ze wybralem inna lokację, ale dziękuję że w ogóle się ukazał.
[#12] Re: Kurs pisania plików slave dla WHDLoad - część 1

@asman, post #10

@Asman:To bardzo milo, mam nadzieje jednak ze naprawde cos tam ruszy do przodu bo ostetnie lata jakos cicho sie zrobilo z Twojä dzialalnoscia na WHDLoad.
Jak bedä potrzebne jakies ikonki to Twoich produkcji to daj znac moze cos wykonbinuje znowu.

@HanSolo:Faktycznie, umknelo mi cosik , ale w zasadzie wszystko inne funkcjonuje tak jak ma byc , moze gdy wersja ECS bedzie rowniez obslugiwana zmieni skrypta Adam bo mnie sie juz niechce przy tym grzebac.
[#13] Re: Kurs pisania plików slave dla WHDLoad - część 1

@asman, post #10

Nie jestem w tej kwestii ekspertem, nie znam się, ale inicjatywa jak najbardziej mi się podoba i zasługuje na pochwałę. Myślę że dobrym początkiem było by zrobienie instalatorów tak aby gra się uruchamiała, nie wymagała żonglerki dyskami i dało się z niej wrócić do wb. Reszta, cheaty, pacze, mapowanie klawiszy to miły dodatek i za pewne masa ciężkiej roboty.
Przepraszam za off-topic, ale nie mogę się powstrzymać i chciałbym zapytać. Czemu nikt wcześniej nie pomyślał o zrobieniu bounty na przerabianie amigowych gier pod whd? Można by organizować zbiórki pieniędzy i osoba która zrobiła by instalator albo wprowadziła pożądaną modyfikację dostawałaby kasę. Sam mam od groma gier w adf'ach które najchętniej grałbym pod wb.
[#14] Re: Kurs pisania plików slave dla WHDLoad - część 1
Czasochłonna, bo aby sprawdzić czy patch w pełni działa, trzeba grę ukończyć, a gdy rozwiązanie nie działa, powoduje często zawieszenie komputera i tylko reset może pomóc. Z tego też między innymi powodu mój blat Workbencha jest minimalistyczny, aby system startował bardzo szybko.


Heh. Moze wywodzi sie nieco z pracy i moze dla niektorych wydac sie "niezgodne ze sztuka" ale w takich przypadkach praca na 2 komputerach to zbawienie. Sam fakt szybkiego restartu jest super ale koniecznosc ponownego uruchomienia srodowiska to koszmar. Programisci to ogolnie wygodni ludzie:)
[#15] Re: Kurs pisania plików slave dla WHDLoad - część 1

@Davka, post #1

Fajny art, Asman. Będę czekał na kolejne części.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem