Komentowana treść: MorphOS SDK 3.10
[#1] Re: MorphOS SDK 3.10
Nowe SDK "waży" dwa razy więcej od poprzedniego.
Po wydaniu poprzedniego SDK, wyszła nowy MorphOS, ciekawe czy tak też będzie tym razem.
[#2] Re: MorphOS SDK 3.10
Dzięki :)
[#3] Re: MorphOS SDK 3.10

@waldiamiga, post #1

No, ciekawe. Pewnie już bliżej niż dalej do wydania wersji 3.10szeroki uśmiech.
[#4] Re: MorphOS SDK 3.10

@deez, post #3

No co Ty 4.2
[#5] Re: MorphOS SDK 3.10

@waldiamiga, post #1

GCC 5.3 swoje waży.
[#6] Re: MorphOS SDK 3.10

@Krashan, post #5

Krashan nie śmiej się z pytania Ale co z tym się robi?
Mam rozumieć że to narzędzia dla developerów do tworzenia oprogramowania?
Do robienia gier także?
Ja jestem czysty laik, albo user jak kto woli. Ale zassałem to "ustrojstwo"...
[#7] Re: MorphOS SDK 3.10

@Voyox, post #6

Tak
[#8] Re: MorphOS SDK 3.10

@Voyox, post #6

Do gier? Nie SDK to nie jakiś GAMEMAKER. Na systemy NG w zasadzie nie ma niczego takiego, chyba że Hollywood (coś tam ponoć pozwala, ale dokumentacja kiepskawa). Był AMIDARK (próby portu, ale padły i chyba tylko na AOS 4.x). Na klasyku masz Backbone, a tu możesz próbować napisać program/grę (ale nie metodą przeciągnij i upuść, tylko tradycyjnie).

Ostatnia aktualizacja: 22.01.2016 21:53:14 przez KM
[#9] Re: MorphOS SDK 3.10

@Voyox, post #6

Mam rozumieć że to narzędzia dla developerów do tworzenia oprogramowania?

W zasadzie tak. Może się też przydać, jeżeli ktoś chce mieć zestaw typowych uniksowych komend konsoli i programów narzędziowych (ls, mkdir, cd i tak dalej...), ale wtedy kompilatory i dokumentację dla programistów można wywalić.
[#10] Re: MorphOS SDK 3.10

@waldiamiga, post #1

Można powiedzieć, że nowy MorphOS także wyjdzie po tym SDK.
[#11] Re: MorphOS SDK 3.10

@michal_zukowski, post #10

tedej?
[#12] Re: MorphOS SDK 3.10

@KM, post #8

Mnie wydaje się że SDK jest do pisania pod system, i każde istotne zmiany w systemie wymagają wypuszczenia nowego SDK. Natomiast czy to jest przydatne dla zwykłego dłubacza kodu, próbującego zrobić własną grę - wątpię. Od tego jest Hollywood, i wydaje mi się (znów asekuracyjnie ) że wcale nie jest źle udokumentowany.
Hollywood oparty jest o język skryptowy i można go użyć do zrobienia np. przygodówki. Problem pojawia się w gdy ktoś nie mający pojęcia o programowaniu rzuca się na niego jak na jakiś "gamemaker". Niestety to nie jest aż tak proste.
Pod AmigaOS 4 tez jest SDK odkąd pamiętam. "U was" zdaje się że numeracja jest podobna jak systemu - wychodzi nowe SDK i po nim system z takim samym numerkiem?
[#13] Re: MorphOS SDK 3.10

@KM, post #8

a tu możesz próbować napisać program/grę (ale nie metodą przeciągnij i upuść, tylko tradycyjnie).


To już rozumiem dlaczego nie ma nowych gierek dla NeoAmig.
Bo metoda tradycyjna wymaga kilku lub kilkunastu ludzi do wytężonej pracy przy projekcie. Musi być koder, grafik lub kilku grafików, ktoś od muzyki i jakiś dyrektor do pokazywania co z czym się je,,
A tak to lipa, userzy czekają i czekają i jakiś stary porcik z peceta skapnie co jakiś czas..
Wiem.. wiem,, weź się do roboty i pokaż że można...pomysł
[#14] Re: MorphOS SDK 3.10

@Voyox, post #13

Przygodówka "The Secret of Middlecity" to ponoć 15 lat pracy. Ale jak podali sami twórcy, w przeliczeniu na godziny - dla grafika, kodera, testowania łącznie - wyszło 2.ooo godzin.
[#15] Re: MorphOS SDK 3.10

@KM, post #8

Na systemy NG w zasadzie nie ma niczego takiego, chyba że Hollywood

Jest, nazywa się Antiryad GX firmy Arkham Development.
W archiwum (coś ponad 250MB) są wersje dla wielu systemów operacyjnyhc. W tej chwili w wersji 3.5 jest za free, wystarczy się zarejestrować.

Tak wygląda edytor, tak samo wygląda u mnie na MorphOSie. Jest też wersja dla Amiga68k!






Ostatnia aktualizacja: 22.01.2016 22:53:07 przez waldiamiga
[#16] Re: MorphOS SDK 3.10

@adam_mierzwa, post #12

Opinie o tej złej dokumentacji opieram na wspomnieniach Leona, który walczył z programem. Swoją drogą był czas, że zastanawiałem się nad kupnem, ale chyba chyba już nie ma możliwości kupienia dla MorphOS-a? (klikałem po stronie i odniosłem takie wrażenie). Twoje wywody też nieco wnoszą.

# 15
No proszę, nie wiedziałem, napisz coś więcej, używasz, jak działa, może w osobnym wątku.



Ostatnia aktualizacja: 22.01.2016 23:03:13 przez KM
[#17] Re: MorphOS SDK 3.10

@Pero, post #11

Na pewno nie wczesniej niz miesiąc.

Ostatnia aktualizacja: 22.01.2016 23:40:53 przez michal_zukowski
[#18] Re: MorphOS SDK 3.10

@adam_mierzwa, post #14

15 lat pracy bo gość przez 14 zastanawiał się "jaka grę chce zrobic". Sorry ale to wybitnie kiepski przykład bo rzeczona "gra" wręcz idealnie pokazuje dlaczego niektórzy za ich tworzenie brać się nie powinni.
[#19] Re: MorphOS SDK 3.10

@michal_zukowski, post #17

uwielbiam te odp odnośnie premiery i nowości w systemie :D
[#20] Re: MorphOS SDK 3.10

@Agrabowski, post #19

... ale za to już na x86

Ostatnia aktualizacja: 23.01.2016 09:44:47 przez KM
[#21] Re: MorphOS SDK 3.10

@adam_mierzwa, post #12

Natomiast czy to jest przydatne dla zwykłego dłubacza kodu, próbującego zrobić własną grę - wątpię. Od tego jest Hollywood

Hollywood jest do robienia gier? Przecież to jest program do tworzenia prezentacji jak: amigowa Scala, microsoftowy PowerPoint czy applowy Keynote. Tylko Hollywood ma chyba troszeczkę bardziej rozwiniętą stronę interakywności. Nie ma nic wspólnego z grami. To, że można tworzyć bardziej interaktywne prezentacje, kilka osób wykorzystało do stworzenia prostych gierek. Ale raczej nie jest to typowy sposób tworzenia gier. szeroki uśmiech

SDK to absolutnie niezbędny zestaw narzędzi do tworzenia oprogramowania pod dany system operacyjny. Każda platforma ma swoje SDK (w jakiej by ono formie nie było). Apple ma swojego Xcode (SDK dla iOS/OSX), Microsoft Visual Studio, był GameBoy SDK, jest Android SDK (i NDK), my mamy swoje MorphOS SDK. Nie jest to ani do gier ani nie do gier. Jest to po prostu do tworzenia oprogramowania na dany system operacyjny. A czy program jest grą czy nie jest grą to nie ma absolutnie znaczenia. Typowego dzisiejszego silnika do gier tam nie ma ale jest wszystko co trzeba żeby pisać w C/C++ i OpenGL. A to jest podstawa bardzo wielu dzisiejszych gier czy silników do gier. Wobec tego jest to jak najbardziej potrzebne do tworzenia niektórych, normalnych, natywnych gier działających pod MorphOSem.

Ostatnia aktualizacja: 23.01.2016 10:04:18 przez MDW
[#22] Re: MorphOS SDK 3.10

@MDW, post #21

Fajnie, że wyszedł nowy SDK. Dla mnie to zwiastun nowej wersji systemu - dzięki wielkie MOSTeam.
Mam pytanie, bo dopiero co zainstalowałem, w wypadku gcc v4 jest skrypt, kóry pozwala się przełączyć na tę właśnie wersje (GCCSelect4) a jk to zrobić z 5?

Ostatnia aktualizacja: 23.01.2016 10:58:57 przez Zbysiuk
[#23] Re: MorphOS SDK 3.10

@KM, post #16

@ KM


Na MorphOS-a Hollywood był, jest i raczej będzie. Cytat ze strony programu:
The following platform architectures are currently supported by Hollywood:

AmigaOS 3 (m68k)
AmigaOS 4 (ppc)
Android (arm)
AROS (i386)
Linux (arm)
Linux (i386)
Linux (ppc)
Mac OS X (i386)
Mac OS X (ppc)
MorphOS (ppc)
WarpOS (m68k/ppc)
Windows (i386)
[#24] Re: MorphOS SDK 3.10

@MDW, post #21

@ MDW
rzecież to jest program do tworzenia prezentacji jak: amigowa Scala, microsoftowy PowerPoint czy applowy Keynote. Tylko Hollywood ma chyba troszeczkę bardziej rozwiniętą stronę interakywności.


MDW, przecież sama juz nazwa programu (ta pełna), czyli Hollywood MAL - Multimedia Application Layer sugeruje przeznaczenie Hollywood do czegoś więcej niż tylko prezentacji jak w Scali.
[#25] Re: MorphOS SDK 3.10

@Zbysiuk, post #22

GCCSelect4 to relikt czasów, gdy w SDK były dwa kompilatory GCC4. Jeśli chcesz używać 5tki jako domyślny, użyj "GCCSelect 5.3.0"
[#26] Re: MorphOS SDK 3.10

@R-Tea, post #23

To widziałem, ale odnośnika do pobranie wersji dla MorphOS-a już nie, a kiedyś była osobno. Teraz napaliłem się na inny program, znajdę chwilkę to go pobiorę, a cena 20 euro jeśli będzie fajny to chętnie zapłacę, mimo że jak pisał kolega wcześniej wystarczy się ponoć tylko zarejestrować.
[#27] Re: MorphOS SDK 3.10

@R-Tea, post #24

MDW, przecież sama juz nazwa programu (ta pełna), czyli Hollywood MAL - Multimedia Application Layer sugeruje przeznaczenie Hollywood do czegoś więcej niż tylko prezentacji jak w Scali.

Ale trudno to nazwać silnikiem do gier. Jakieś tam proste dwuwymiarowe przygodówki czy logiczne gry można "wydziubać". Ludzie nawet robili tym jakieś narzędzia (ważące 10-20 razy więcej niż normalnie). Jednak na pewno nikt z nas nie chciałby używać na codzień platformy na której wszystkie programy zostały stworzone przy użyciu Hollywood.

Hollywood jest programem do prezentacji, który się nieco wyknął spod kontroli i ma trochę zbyt duże możliwości (dosyć niespotykana cecha w dzisiejszym amigowym sofcie - "zbyt duże możliwości"). Jednak nie należy od razu uważać go za pełnoprawny silnik do tworzenia gier czy programów użytkowych. A już na pewno nie porównywać do czystego systemowego SDK.

Ostatnia aktualizacja: 23.01.2016 11:22:09 przez MDW
[#28] Re: MorphOS SDK 3.10
Zadam takie, może trochę głupie, pytanie. Czy są jakieś przeciwskazania żeby zaktualizować poprzednie SDK do SDK 3.10 mając MorphOS 3.9? Nie będzie problemów i wszystko będzie działało?

Skoro SDK 3.10 zostało wydane podczas gdy MOS 3.9 jest najnowszym dostępnym publicznie to pewnie nie ma problemów. Ale wolę zapytać, bo w dzisiejszym świecie różnie już bywało (przykłady przemilczę żeby nie wywołać offtopicowej komentarzowej burzy).

Ostatnia aktualizacja: 23.01.2016 11:25:47 przez MDW
[#29] Re: MorphOS SDK 3.10

@KM, post #26

Sam program można było kiedyś pobrać? Z tego co pamiętam to raczej nie. Zapewne po kupnie przesyłają taką wersję jaką sobie wybierzesz.
Ale np. taki Hollywod Player już możesz pobrać i w środku masz wersje na różne systemy około Amigowe, w tym na MorphOS.
[#30] Re: MorphOS SDK 3.10

@deez, post #29

Pobierz juz dzis i ogladaj hollywoodzkie produkcje na kazdej platformie ;).
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem