Komentowana treść: MorphOS SDK 3.10 - wersja czerwiec 2016
[#1] Re: MorphOS SDK 3.10 - wersja czerwiec 2016
To znaczy, że MorphOS 3.10 tuż tuż za rogiem! szeroki uśmiech
[#2] Re: MorphOS SDK 3.10 - wersja czerwiec 2016

@R-Tea, post #1

No na to wygląda. A jak to jest z tymi wersjami? Parzyste numerki przynoszą nowości, a nieparzyste poprawki błędów czy odwrotnie?
[#3] Re: MorphOS SDK 3.10 - wersja czerwiec 2016

@MDW, post #2

Ale pytasz o SDK nowe czy o MorphOSa 3.9? :)
[#4] Re: MorphOS SDK 3.10 - wersja czerwiec 2016

@deez, post #3

Pytam o MorphOSa. Wiadomo, że jak wyszło SDK to zaraz i on się pojawi. OK
[#5] Re: MorphOS SDK 3.10 - wersja czerwiec 2016

@MDW, post #4

Jeśli minął już rok od ostatniej wersji to raczej nie będą to tylko poprawki, aczkolwiek i takie zapewne się pojawią wszak nie ma systemu idealnego.
[#6] Re: MorphOS SDK 3.10 - wersja czerwiec 2016

@deez, post #5

To fakt. Ostatnimi przewidywalnymi (i przez to niezawodnymi) komputerami były komputery 8-bitowe. Wszystko co powstało po nich działa przez przypadek i niczego nie gwarantuje. Ludzkość potrafiła stworzyć te potworki ale nie potrafi ich ogarnąć.
[#7] Re: MorphOS SDK 3.10 - wersja czerwiec 2016

@R-Tea, post #1

Czekamy z niecierpliwością. Szczególnie na wsparcie dla G5 PCI-E i nowszych kart dla Sam460.
[#8] Re: MorphOS SDK 3.10 - wersja czerwiec 2016

@pong777, post #7

Będzie 19-ego tego miesiąca, w rocznicę wydania 3.9.
[#9] Re: MorphOS SDK 3.10 - wersja czerwiec 2016

@MDW, post #4

Czy na pewno?
[#10] Re: MorphOS SDK 3.10 - wersja czerwiec 2016

@Pero, post #9

Mogę powiedzieć, że trzeba będzie mniej czekać niż już się czekało.
[#11] Re: MorphOS SDK 3.10 - wersja czerwiec 2016

@michal_zukowski, post #10

Pytanie czysto filozoficzne
Jesli zalozymy ze system wychodzi w dniu X, to ile czasu musi uplynac zeby mozna bylo powiedziec ze czeka sie na nastepny?
[#12] Re: MorphOS SDK 3.10 - wersja czerwiec 2016

@Phibrizzo, post #11

Jak to ile ? Wystarczy że się pojawi info o nowej wersji.. i już trzeba czekać na nowe...
[#13] Re: MorphOS SDK 3.10 - wersja czerwiec 2016
No patrzcie, a jestem świeżo - przedwczoraj - po instalacji SDK, i już zmiany, jak ten świat pędzi
[#14] Re: MorphOS SDK 3.10 - wersja czerwiec 2016

@michal_zukowski, post #10

A ja mam pytanie - kiedy pojawi się Morphos na Intela i na którego? Bo tak coś jakiś czas temu słyszałem że na PPC wydań już nie będzie, tylko własnie na Intela ?
[#15] Re: MorphOS SDK 3.10 - wersja czerwiec 2016

@gilban, post #14

Niech zgadnę? Jak będzie gotowy, tak pewnie odpowie. szeroki uśmiech A tak serio mogliby określić, że wersja 3.x to będzie pierwsza wersja na AMD APU, a kiedy się ukaże to na razie nie powiedzą.

Ostatnia aktualizacja: 10.06.2016 22:13:20 przez KM
[#16] Re: MorphOS SDK 3.10 - wersja czerwiec 2016

@gilban, post #14

Zaraz, a skąd takie pogłoski. Jakaś konkretna wypowiedź czy to raczej "rozszerzenie" wypowiedzi z jakiegoś forum?
[#17] Re: MorphOS SDK 3.10 - wersja czerwiec 2016

@Skotos, post #16

Nie przypominam sobie aby ktoś z MorphOS Teamu pisał o x86, ale może pamięć już nie ta. Do okiełznania jest jeszcze X5000 czy choćby iMac G5.
[#18] Re: MorphOS SDK 3.10 - wersja czerwiec 2016

@waldiamiga, post #17

Szczerze mówiąc wątpię w tego iMaca, jeśli już to prędzej pojawi się wersja na PowerMaca G5 Dual Core (czyli tego z PCI-express i DDR2). I tak MorphOS obsługuje już okropnie dużo komputerów od Apple.

Była mowa o "ISA shift", która wydaje się nieunikniona i są przesłanki do tego, żeby twierdzić że ten nowy ISA to będzie x64.
[#19] Re: MorphOS SDK 3.10 - wersja czerwiec 2016

@gilban, post #14

Była mowa o NG więc może będą 2 linie? Klasyczna PPC + jakaś nowa platforma.
[#20] Re: MorphOS SDK 3.10 - wersja czerwiec 2016

@recedent, post #18

Fajnie by było jakby nowy MorphOS miał wsparcie dla iMaca G5 czy PowerMaca G5 ( DDR2 ), jednak chyba wolałbym aby w nowym MorphOS-ie była nowa wersja przeglądarki OWB a nie ponad dwuletnia wersja :( , bo obecna OWB jest już lekko stara :(
[#21] Re: MorphOS SDK 3.10 - wersja czerwiec 2016

@trOLLO, post #20

jednak chyba wolałbym aby w nowym MorphOS-ie była nowa wersja przeglądarki OWB a nie ponad dwuletnia wersja :( , bo obecna OWB jest już lekko stara :(


Zastanawiałem się przez chwilę jaki jest sens rozwijania systemu jeśli nie jest rozwijane oprogramowanie które mogłoby z tego skorzystać (patrz post powyżej). Jedna z odpowiedzi jaka się nasuwa to oczywiście "for fun" - ktoś lubi tak spędzać czas, ma takie hobby i tyle. Ale to chyba nie jedyny powód.

Logicznie rzecz biorąc z większą korzyścią dla wszystkich byłoby zamiast marnować setki godzin na rozwój systemu, zainwestować ten czas w rozwijanie przeglądarki czy innego niezbędnego softu. Jednak korzyść z tego byłaby dla wszystkich, ale nie dla developerów. Bo są z tym co najmniej dwa problemy:

- Nuda. Portowanie czyjegoś softu i zmuszanie go do działania jest pewnie żmudne i niewdzięczne. Setki godzin gdy nie powstaje nic nowego. Tymczasem zabawa rozwojem systemu to fun, można sobie coś nowego wykombinować i tym się pochwalić.

- Duma, megalomania, ambicja. Każdy chciałby być postrzegany jako wielki, kreatywny developer a nie koder-wyrobnik, mnich-przepisywacz, który "tylko" portuje dzieła innych zamiast tworzyć coś własnego. Oczywiście takie spojrzenie jest krzywdzące, niemniej myślę że to jest jeden z głownych powodów dla którego nie powstaną nigdy na ten system sensownie utrzymywane porty, natomiast przez jakiś czas będzie na pewno trwał radosny rozwój nikomu niepotrzebnych nowości w samym systemie. I tak sobie ten system będzie dryfował przy pełnym samozadowoleniu deweloperów w kierunku całkowitego braku współczesnego softu.
[#22] Re: MorphOS SDK 3.10 - wersja czerwiec 2016

@jubi, post #21

"Piotr Zgodziński - Przysłowia i aforyzmy"

A nie wpadłeś na pomysł, że angażowanie dużej ilości sił i środków na poprawienie "endianess bugów" w Webkicie tylko po to, żeby cała ta praca została zaprzepaszczona przy najstępnym "odświeżeniu" kodu przez team rozwijający silnik jest kontrproduktywna, a te siły i środki można przeznaczyć np. na "ISA shift", która automagicznie rozwiąże ten problem? Tak tylko głośno myślę... Przecież deweloperzy MorphOSa to nie są idioci, czego dobitnie dali przykład niejeden raz. Cokolwiek zrobią będzie to z pewnością krok przemyślany.

Przy okazji: OWB jest dołączany do każdej wersji systemu. Ciekaw jestem jaka wersja będzie dołączona do 3.10
[#23] Re: MorphOS SDK 3.10 - wersja czerwiec 2016

@recedent, post #22

Podobno ma być MorphoFox 64-bit v.40 i w końcu będziemy mieli legendarnego FF na NG
[#24] Re: MorphOS SDK 3.10 - wersja czerwiec 2016

@jubi, post #21

Nie masz racji w obu punktach. Duża część developerów MorphOSa używa go na co dzień więc jesli w jakimś fragmencie byłoby fatalnie to uwierz mi, ktoś by się za to wziął i popracował na tym. Na razie koszmarnie nie jest, co pokazywałem na AmiWawie.
[#25] Re: MorphOS SDK 3.10 - wersja czerwiec 2016

@michal_zukowski, post #24

No i co dalej? 19 czerwca minął. Nie będzie wersji 3.10?
[#26] Re: MorphOS SDK 3.10 - wersja czerwiec 2016

@cytrynek, post #25

MorphOS team zawiesza projekt odkąd Widelec popadł w depresję twórczą. To na razie nieoficjalne info.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem