Komentowana treść: RetroKomp 2016
[#31] Re: RetroKomp 2016

@DiskDoctor, post #27

Szczerze? Uwazam ze nie ma co mowic o kawalkach gry. Jak jest cos konkretnego i namacalnego to wowczas mozna cos opowiadac.
[#32] Re: RetroKomp 2016

@sordan, post #30

Pudlo... bedziesz musial zmienic platforme ;)
[#33] Re: RetroKomp 2016
uświetnienie pięciolecia imprezy RetroKomp przez występ bardzo szanowanej gwiazdy


O w mordę, chyba nie to?
[#34] Re: RetroKomp 2016

@DiskDoctor, post #33

No dobra... macie!
[#35] Re: RetroKomp 2016

@Axi0maT, post #31

Szczerze? Uwazam ze nie ma co mowic o kawalkach gry. Jak jest cos konkretnego i namacalnego to wowczas mozna cos opowiadac.

To bardzo nieamigowe. Zgodnie z amigową tradycją powinieneś ze szczegółami wszystko nam tu przedstawić i potem tego nie zrobić. Szacunek za bardzo dobre podejście.
[#36] Re: RetroKomp 2016

@mccnex, post #34

Uff już się bałem, że będzie ta gwiazda zaproponowana przez DiskDoctora

Ostatnia aktualizacja: 14.07.2016 12:52:46 przez BULI
[#37] Re: RetroKomp 2016

@BULI, post #36

Która?
[#38] Re: RetroKomp 2016

@DiskDoctor, post #37

To zdecydowanie bez znaczenia
[#39] Re: RetroKomp 2016

@twardy, post #25

Prace nad grą posuwają się bardzo do przodu. Myślę, że słowa dotrzymam.

Co do filmiku to mam pytanie: czy jest on konieczny czy opcjonalny? Bo jeśli jednak wymagany, to grę wypuszczę poza konkursem. Taki filmik mimo wszystko sprawiłby mi problem. Nie pytajcie proszę o szczegóły.
[#40] Re: RetroKomp 2016

@Hexmage960, post #39

Jesli to dla Ciebie taki problem to zgram Ci go na imprezie. Karta TV do laptopa kosztuje niecale 20pln, to raczej nie majatek a fajnie jakby bylo wiecej produkcji niz mniej
[#41] Re: RetroKomp 2016

@Hexmage960, post #39

To dobry pomysł, żeby filmik zgrać na imprezie ok, racja
[#42] Re: RetroKomp 2016

@Axi0maT, post #32

A zdradzisz chociaż na jaką platformę będzie to produkcja ?
[#43] Re: RetroKomp 2016

@asman, post #42

Spokojna glowa... Nie wejde Wam w Amigowa parade ;)
[#44] Re: RetroKomp 2016

@Axi0maT, post #40

O, super! Dziękuję serdecznie, oczywiście skorzystam z propozycji.
[#45] Re: RetroKomp 2016

@Axi0maT, post #43

Czyżby N64 ?
[#46] Re: RetroKomp 2016

@Hexmage960, post #39

Zawsze możesz poprosić kogoś z forum o zrobienie filmiku z gameplaya, wystarczy winuae i jakis screengrabber. Moj 11 letni laptop niestet nie jest w stanie nagrać video z satysfakcjonującym framerate, ale na pewno ktoś pomoże.
[#47] Re: RetroKomp 2016

@twardy, post #46

No wlasnie nie za bardzo jestem przekonany, ze jest to dobry pomysl. Nie wiem czy odpalales exe Crazy Priest na Amidze, ale wyglada on w rzeczywistosci troszke inaczej niz na filmiku, ktory przedstawialismy w zeszlym roku. Na filmiku widac jakby gra nie chodzila plynnie, po prostu scrolling jakos dziwnie wyglada tam nierealistycznie, a ten efekt absolutnie nie wystepuje w rzeczywistosci. Do tego kolory na Amidze rowniez sa jakby zywsze niz te na tym filmiku. Niestety ale nakrecenie dobrego filmiku, ktory odzwierciedlal by w 100% to co sie napisalo to jest mega wyzwanie.
[#48] Re: RetroKomp 2016

@sordan, post #47

Wiadomo ze filmiki sa kompresowane wiec zawsze jakies roznice wystapia. Spojrz na to z innej strony - kazda produkcja ma dokladnie takie same szanse - nie ma filmikow lepszych i gorszych... Nawet tworcy najnowszych gier tez sie z tym zmagaja (albo raczej nie zmagaja, bo wszyscy to zaakceptowali). Po prostu nie popadajmy w paranoje.
[#49] Re: RetroKomp 2016

@Axi0maT, post #48

Co do filmiku to rozumiem Axi0macie, że nagrasz film dla mnie na imprezie?

Z planu udało mi się ukończyć wycinanie klatek animacji z szablonów (gra importuje grafikę przy pomocy datatypów) oraz tworzenie, wyświetlanie i animacja animowanych obiektów! Póki co systemowe AnimOby spisują się dobrze.

Czyli najważniejsza część silnika - animowane obiekty - za mną. Jutro narysuję bohatera gry i przedmioty i przystąpię do pisania logiki gry. Zrobię import plansz. Na koniec obsługa joysticka.

Dźwięki i muzyka to dopiero po konkursie.

Dzisiaj nawet PC nie włączałem cały dzień, by skupić się na grze. Uda się na 100% szeroki uśmiech

Ostatnia aktualizacja: 17.07.2016 00:31:40 przez Hexmage960
[#50] Re: RetroKomp 2016

@Hexmage960, post #49

Oczywiście wszystko to się dzieje w kontekście mojego zdrowienia. Jest ono na pierwszorzędnym poziomie. Od wielu dni programuję już bez żadnych problemów i te problemy nie wracają. OK

Już niebawem mile Was zaskoczę namacalnymi dowodami. Zobaczycie, że źródłem problemów (niedokończonych projektów) była choroba i tylko tyle. Tym razem nie rzucam słów na wiatr.

Mam jeszcze jedno pytanie: czy grę można publikować przed konkursem, czy też muszę powstrzymać się z tym. Jeśli tak, to do kiedy? Nie widzę stosownego punktu w regulaminie.
[#51] Re: RetroKomp 2016

@twardy, post #46

Ho ho ho. Widzę, że organizatorzy ochoczo wyciągają pomocną rękę na każdym kroku.

Znam przypadki, że jak ktoś pyta o sugestię noclegu blisko party, dostaje za to burę na forum.
[#52] Re: RetroKomp 2016

@Hexmage960, post #49

Tak, wezme laptopa i karte TV. Zgra sie na samym poczatku imprezy. Jakosc bedzie taka jakby bylo zgrywane bezposrednio z TV CRT. Jesli jakosc Cie nie satysfakcjonuje to zawsze mozesz tez odpalic gre na WinUAE i zgrac video - jest tam dostepna taka opcja jak dobrze pamietam.

Ostatnia aktualizacja: 18.07.2016 07:38:13 przez Axi0maT
[#53] Re: RetroKomp 2016

@Axi0maT, post #52

W winuae jest opcja zgrania video wymaga dobrego kompa. U mnie na dwoch rdzeniach 1,8 GHz nie ma szans ani na zgranie z Winuae bezpośrednio, ani screengrabberem. Mogę robić video gier 8 bit jakby co. Ale generalnie obowiązek zapewnienia filmu jest po stronie uczestnika compo.

Ostatnia aktualizacja: 18.07.2016 12:42:42 przez twardy
[#54] Re: RetroKomp 2016

@Axi0maT, post #52

Dziękuję jeszcze raz drogi kolego!
Moja gra obecnie wymaga kicka 3.0 oraz datatypes.library - jest produkcją systemową (korzysta pośrednio z Blittera przy pomocy AnimObów).

Już narysowałem komandosa i chodzi po korytarzu. Dalej kolejne elementy rozgrywki oraz sterowanie.

@Twardy
Skorzystam z pomocy Axi0mata.
Odpowiedz proszę na pytanie: czy można publikować grę przed konkursem? Nie to, że się spieszę (chciałbym zrobić porządną produkcję), ale chciałbym wiedzieć.
[#55] Re: RetroKomp 2016
no dobra, a jak dlugi musi byc taki filmik z gry??:)
[#56] Re: RetroKomp 2016

@aszu, post #55

Opisane w regulaminie :) w praktyce sredni czas to 3-4 min. Maja byc plansze tytulowe, menu gameplay jak najlepiej pokazujacy sens i oprawę gry. Poza tym porzebny jest opos, info o autorach, języku w jakim powstawała gra i screeny.
[#57] Re: RetroKomp 2016

@twardy, post #56

pm poszedl
[#58] Re: RetroKomp 2016

@Hexmage960, post #54

@Hexmage: możesz pokazać grę przed konkursem, nie wykluczy to jej.
[#59] Re: RetroKomp 2016

@twardy, post #56

Co będzie, gdy wystawię program użytkowy jako „grę”? W regulaminie nie ma definicji gry, a wszystkie punkty spełnia .
[#60] Re: RetroKomp 2016

@Krashan, post #59

Co będzie, gdy wystawię program użytkowy jako „grę”?

A co ma byc jak nie ostatnie miejsce w konkursie?
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem