Komentowana treść: Reshoot - premiera w sierpniu
[#1] Re: Reshoot - premiera w sierpniu
No panowie!
kolega Popocop dal sygnal do rozpoczecia zawodow w przeciaganiu liny, zwolennicy skrzynek kontra przeciwnicy brzydoty.
Zapraszam do udzialu w turnieju - tutaj watek
[#2] Re: Reshoot - premiera w sierpniu

@selur, post #1

myślałem że to tylko pokaz możliwości silnika. Szkoda
[#3] Re: Reshoot - premiera w sierpniu

@selur, post #1

To może, nie zabijajcie Twórcę tylko "poproście", żeby zmienił grafika ok, racja
[#4] Re: Reshoot - premiera w sierpniu

@selur, post #1

firewall w pracy zablokowal mi druga strone temtu z powodu: sex...

moze to oznacza ze grafika ssie.. hide2
[#5] Re: Reshoot - premiera w sierpniu

@aszu, post #4

Smiech
[#6] Re: Reshoot - premiera w sierpniu
Strzelająca kostka :) No i ta muzyczka. Czy to nie przypadkiem z mojego Atari 130XE ?
[#7] Re: Reshoot - premiera w sierpniu
Jak się koder gry uprze, że narysuje też grafikę i skomponuje muzykę, to potem mamy takie tragikomizmy jak Reshoot. A to mogłaby być naprawdę niezła gra, bo silnik ma mocny.
[#8] Re: Reshoot - premiera w sierpniu
Taka nedza wymaga AGA? :facepalm:.
[#9] Re: Reshoot - premiera w sierpniu
[b]Ta gra jest brzydka[/b]?

Sześcian wykonany jest świetnie, ogólny design co najmniej interesujący. Są setki brzydszych, amigowych gier, które jakoś takich jęków zawodu pod adresem ich wizualiów nie otrzymują.
Bo "szczelasz kwadratem"? Zabawne.
Ja tam na filmiku widzę interesujacego shmups'a, którego design wizualió wydaje się nieźle komponować tak z muzyką jak i gameplayem. Może wyjść z tego coś całkiem dobrego.
[#10] Re: Reshoot - premiera w sierpniu

@michalmarek77, post #9

Dokladnie,gierka jest dosc ciekawa.Lekko to wszystko niedopieszczone ,ale zdecydowanie ciekawsze niz kolejne "stateczki". Ogladajac na YT lekko mnie draznila muzyka , takie szeleszczenie i bzyczenie bardziej Calosc designem, dzwiekiem przypomniala mi Lumines z psp choc to calkiem inny typ gry.
[#11] Re: Reshoot - premiera w sierpniu

@Aniol, post #10

Dokładnie. Lumines, Rez, Geometry Wars. Oprócz stylu "geometrycznego" te kompletnie odmienne gry łączy jedna cechą - są absolutnie wspaniałe. Nie potrzeba "stateczkow" by zrobić świetna grę.

Ostatnia aktualizacja: 27.07.2016 11:15:40 przez michalmarek77
[#12] Re: Reshoot - premiera w sierpniu

@michalmarek77, post #9

Zrób nam, narzekającym, niespodziankę: kup grę, zachwyć się nią i napisz recenzję, dzięki której przejrzymy na oczy i docenimy geniusz Reshoota. Bo póki co, to wychodzą kolejne wady tej gry.
[#13] Re: Reshoot - premiera w sierpniu

@PopoCop, post #12

Blad jaki popelnil autor Reshoota jest taki,ze robi gre na Amige dla 40+ konserwatywnych dziadow a styl wybral sobie raczej nowoczesny niz oldschool.
[#14] Re: Reshoot - premiera w sierpniu

@PopoCop, post #12

Te kolejne wady to jak na razie "szczelanie kwadratem".
To nie mój target. Wolę grać na innych platformach. Gdyby "Reshoot" pojawił się na czymś nowszym - zaatakowałbym z przyjemnością. Anioł ma tutaj rację - ta gra, powiedzmy na Steamie, mogłaby liczyć na zdecydowanie cieplejsze przyjęcie, niż, co widać powyżej, tutaj :P
[#15] Re: Reshoot - premiera w sierpniu

@michalmarek77, post #14

Te kolejne wady to jak na razie "szczelanie kwadratem".

Jest ich ciut więcej:
1) śmieszne obiekty,
2) uboga i jaskrawa kolorystyka (na forum odezwał się autor grafiki i przyznał, że jest tam około ośmiu kolorów - a gra wymaga AGA),
3) brak zakończenia - gra się w bez końca w kółko.
[#16] Re: Reshoot - premiera w sierpniu

@michalmarek77, post #14

Dla mnie wadą jest brak grywalnej wersji demo, nie zamierzam kupować produktu bez obadania wersji demo a i po obadaniu będę się mocno zastanawiał. Jest jakaś stara wersja ale viddi z EAB powiedział że jest obsolete i żebym sprawdził sobie trailera z youtube.
[#17] Re: Reshoot - premiera w sierpniu

@PopoCop, post #15

śmieszne obiekty

To jest tylko i wyłącznie kwestia gustu. IMO styl wizualny jest spójny (tło, przeciwnicy, szczelający kwadrat).
uboga i jaskrawa kolorystyka (na forum odezwał się autor grafiki i przyznał, że jest tam około ośmiu kolorów - a gra wymaga AGA),

Na moje oko jest więcej - sam kwadrat chyba ma więcej, no ale spierać się nie będę. Może AGA wymaga sama paleta gry a nie ilość kolorów na ekranie.
brak zakończenia - gra się w bez końca w kółko

To jest cecha mnóstwa gier. Nie wiem czy w przypadku gry Arcade jest to coś szczególnie negatywnego. Raczej kwestia podejścia do mechanik gry. Choć fakt, iż ono niekoniecznie każdemu musi odpowiadać.
[#18] Re: Reshoot - premiera w sierpniu

@PopoCop, post #15

3) brak zakończenia - gra się w bez końca w kółko.


A taka Galaga? Klasyka gatunku, a zapętlona w diabli (po trzecim "bossie" przechodzisz jeszcze raz, na wyższym poziomie trudności i tak w kółko).
[#19] Re: Reshoot - premiera w sierpniu

@michalmarek77, post #17

styl wizualny jest spójny
Tak, spójny, wszystko jest na jednakowo słabym poziomie.
[#20] Re: Reshoot - premiera w sierpniu

@michalmarek77, post #17

w watku na eab jest "dowod", ze jest to 8 kolorow, i juz wiem dlaczego to tak szybko chdzi. kurde pobili nas, my mielismy 16 w TF

nastepna gre robimy w 4ch!
[#21] Re: Reshoot - premiera w sierpniu

@juen, post #20

Czyli wymagania nie są "AGA" tylko raczej "ECS 020+" (jak w Tanks Furry, tylko tam było narzekanie że "skoro ECS to czemu 020").

EDIT: Na screenie "udowadniającym" 8-kolorową paletę są jeszcze kulki (strzały) w dwóch kolorach żółtego nie uwzględnionych na palecie u góry. Twórca gry pisze, że stateczek głównego bohatera ma własną, 16-kolorową paletę, z której część używana jest na sprajty pocisków właśnie. Czyli jednorazowo na ekranie może być nawet 24 kolory!

Ostatnia aktualizacja: 27.07.2016 15:09:24 przez recedent
[#22] Re: Reshoot - premiera w sierpniu

@recedent, post #21

Moze byc az 27 kolorow !! szczęka opada!

No wiec po glebokiej analizie sprawa wyglada tak:
Jest to tryb dual playfield 4 + 8 i sprajt sprzetowy 16 ze sprjtami softwarowymi = 28-1 taddaaaa

I teraz najsmiesniejsza rzecz !
Grafik jest profesjonalista z wieloletnim stazem ALE...
do dyspozycji ma 4 kolory na narysowanie tla i az 7 kolorow na narysowanie calej grafiki, w tym z tych 7 kolorow musi uzywac glownie 4 do rysowania obiektow. Mamy co prawda 16 kolorowego sprajta gracza (o tu mozna poszalec ) ale sprajt zajmuje 1/200 ekranu

Matko Bosko Czestochosko.. z takimi ograniczeniami, to mozna pisac shmupa na Amstradzie CPC

Uznaje swoja opinie na temat grafiki za zbyt pochopna i uwazam, ze w obecnej sytuacji grafikowi nalezy sie medal za odwage szeroki uśmiech
[#23] Re: Reshoot - premiera w sierpniu

@juen, post #20

Jak zrobicie gre w 4 kolorach, to ja nie wloze nawet tej dyskietki do stacji

[#24] Re: Reshoot - premiera w sierpniu

@selur, post #23

[#25] Re: Reshoot - premiera w sierpniu

@Koyot1222, post #24

Cóż, to może być dobry pomysł. 1 bitowa grafika ma swoisty urok. Vide gry na MACa czy chociażby to, nad czym obecnie pracuje Lucas Pope "Return to Obra Dinn"
[#26] Re: Reshoot - premiera w sierpniu

@michalmarek77, post #25

Wow! Świetny "szader", kapitalnie naśladuje specyficzny czarno-biały pixelart . Śliczny klimat. Jednak problemy pojawiają się przy większej ilości elementów na planszy, zwyczajnie robi się nieczytelnie, ale to specyfika i jakaś "wypadkowa" tego trójwymiarowego środowiska.

BTW. Jakiś czas temu założyliśmy "patrona" dla projektu R3D. Nie mieliśmy czasu go rozreklamować. link: PROJECT R3D - Patreon
Może po wakacjach ruszymy "na poważnie".

Ostatnia aktualizacja: 28.07.2016 12:58:54 przez Koyot1222
[#27] Re: Reshoot - premiera w sierpniu

@michalmarek77, post #25

Jest urok, tylko w rozdziałce 320x256 będzie z tego trochę kupa:

[#28] Re: Reshoot - premiera w sierpniu

@selur, post #1

Nie znam szczegółów ale...
- Tales of gorluth korzystał z dosyć marnej jakości "wypożyczonej" grafiki. W przypadku Reshoot mamy do czynienia z krokiem na przód, jest autorska, dedykowana grafika.
- Widziałem sporo ubolewania nad grafiką. Ale zamiast konkretnej pomocy, tylko ubolewanie nad grafiką. Szkoda że więcej grafików nie zgłosiło pomocy przy poprawieniu grafiki.
Ja swoje zgłoszenie wysłałem, zostało mi trochę obiektów do 3wymiarowgo shumpa który kiedyś chciałem zrobić. Mogli by sobie podrenderować i coś ciekawszego sklecić.

Zobaczymy czy się odezwą, czy mają to głęboko bo uważają, że ich produkt jest spoko. To też uszanuję.
Jedyne nad czym ubolewam to cena.

Ostatnia aktualizacja: 28.07.2016 13:09:24 przez Koyot1222
[#29] Re: Reshoot - premiera w sierpniu

@Koyot1222, post #28

Updejt! OK

Muszę przyznać, że miło bo szybko dostałem odpowiedź i dosyć długi list. Ale...
Gra jest już skończona i nie potrzebują jakiejś pomocy z mojej strony. Ale odezwą się jeśli gra odniesie sukces bo chcieli by zrobić kontynuację lub kolejną grę w tym stylu.
Technicznie z tego co napisali sprajty w grze są generalnie 16-32 kolorowe, tylko wystrzały mają ok 3kolorów.
Poczekamy do premiery, zobaczymy jakie będzie zainteresowanie. Chyba, że w międzyczasie szybciej coś z Juenem i Makarskim ukleimy
Ale na razie "first things first", Bridgestrike i SCDR
[#30] Re: Reshoot - premiera w sierpniu

@Koyot1222, post #29

fajne te samolociki

"Ale odezwą się jeśli gra odniesie sukces..."
no coz kibicowalem temu projektowi ale wyrokuje, ze absolutnie nie odniesie, bo:

- cena gry zabojcza a wersji cyfrowej nie maja w planach
- gra nie ma zakonczenia (to sie niektorym moze nie podobac)
- grafika jest biedna

Dla mnie to kolejny zmarnowany potencjal. Szkoda.

p.s.
"sprajty w grze są generalnie 16-32 kolorowe"
to juz zakrawa na jakas scieme, z tego co sie orientuje to sprajty AGA roznia sie od OCS tylko tym, ze moga byc szersze natomiast tak jak poprzednio max 16 kolorow.
No chyba, ze sie kompletnie myle, ale nie sadze.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem