Komentowana treść: Tower 57 - nowy trailer, przedsprzedaż oraz polski wydawca
[#1] Re: Tower 57 - nowy trailer, przedsprzedaż oraz polski wydawca
Wszystkie "niekumate" źródła podały, że gra wyjdzie w wersji na Amigę i zrobił się przez to mały szum. Retro-fani już zaczęli czyścić swoje CRTki do A500/600/1200, sprawdzać stan stacji dysków i podginać blaszki w joystickach. A przecież to nie jest prawda. Gra nie wyjdzie na prawdziwą Amigę tylko na post-amigowe popłuczyny (AmigaOS4) i nędzną podróbę (MorphOS).

A tak na serio to zastanawiam się jak do tego doszło. To jest jak najbardziej do zrobienia ale jednak jakiś NG-fanboj musiał się uprzeć. I na pewno nie zrobił tego dla pieniędzy. OK

Tego typu gra w normalnym świecie (na popularne platformy) pewnie nie będzie kosztowała dużo i jakiś czas po premierze cena jeszcze spadnie. Wersje na pseudo-Amigi też pewnie nie będą droższe skoro one będą oficjalnie wydane przez tego samego wydawcę.

Ostatnia aktualizacja: 16.08.2016 18:30:24 przez MDW
[#2] Re: Tower 57 - nowy trailer, przedsprzedaż oraz polski wydawca

@MDW, post #1

I na pewno nie zrobił tego dla pieniędzy.


Oczywiscie nie zrobil tego dla pieniedzy.

Zrobil to dla slawy
[#3] Re: Tower 57 - nowy trailer, przedsprzedaż oraz polski wydawca

@DiskDoctor, post #2

Zrobil to dla slawy

I taka motywacja mi imponuje! Może to być jakiś sceniarz.
[#4] Re: Tower 57 - nowy trailer, przedsprzedaż oraz polski wydawca
Tower 57: 12 GBP=59,04 PLN.
Backbonowe badziewie II made by Amiworx: 32 Euro=136,64 PLN.
Kosmiczny sześcian mady by Amiworx: 36 Euro=153,72 PLN.

Nawet jeśli założymy, że Tower 57 będzie w wersji bezpudełkowej, to i tak różnica w cenie jest zastanawiająca.
[#5] Re: Tower 57 - nowy trailer, przedsprzedaż oraz polski wydawca

@PopoCop, post #4

Odpowiedzią jest chyba ilość. Gdyby wyszła wersja dla iOS/Android to pewnie wystartowałaby z 1,99-3,99 euro, a przy pierwszej lepszej okazji (święta) można byłoby ją kupić po 0,99 euro.

Gdyby ta gra miała powstać tylko dla AmigaOS4/MorphOS to sztuka musiałaby pewnie kosztować min. 500-700 zł żeby sfinansować produkcję.

Ostatnia aktualizacja: 16.08.2016 19:01:18 przez MDW
[#6] Re: Tower 57 - nowy trailer, przedsprzedaż oraz polski wydawca

@MDW, post #3

Eee... przecież wiadomo że port na systemy amigowe będzie robił Daytona/Cherry Darling.
[#7] Re: Tower 57 - nowy trailer, przedsprzedaż oraz polski wydawca

@Solo Kazuki, post #6

Aaaa, to pan Wings. Ja nie wiedziałem. Dzięki za info. OK

Ale to i tak jest to dziwne. Zastanawia mnie nie tyle motywacja tego kto będzie portował grę tylko motywacja tych, którzy mu te porty zlecili.
[#8] Re: Tower 57 - nowy trailer, przedsprzedaż oraz polski wydawca

@MDW, post #7

Bo chcieli żeby był port na Amigę.
[#9] Re: Tower 57 - nowy trailer, przedsprzedaż oraz polski wydawca

@DiskDoctor, post #2

51,500 Euro już dostali z projektu tak?
Teraz opylają za 60zł ok, racja

Czy to jest tanio... no raczej nie jest.
Ale gierka super wygląda i ma coopa.
Na PC sobie ją kupię OK
[#10] Re: Tower 57 - nowy trailer, przedsprzedaż oraz polski wydawca
Jeśli ta gra będzie tak miodna jak wysokiej jakości pixele w które jest ubrana, to będzie to niezły "killer time"
Bardzo podoba mi się cała otoczka graficzna, cud i miód
[#11] Re: Tower 57 - nowy trailer, przedsprzedaż oraz polski wydawca

@PopoCop, post #4

Zapomniałeś chyba o małym zastrzyku finansowym z Kickstartera..
[#12] Re: Tower 57 - nowy trailer, przedsprzedaż oraz polski wydawca

@pamp3rs, post #11

Ludzie ktorzy placili na KS w wiekszosci dostana i tak gre (+ dodatki za ktore tez trzeba zaplacic) wiec to nie jest kasa za darmo. To po prostu przedplata a nie kasa za darmo.
[#13] Re: Tower 57 - nowy trailer, przedsprzedaż oraz polski wydawca

@Koyot1222, post #10

Gra swietna ale cos takiego na A1200?

nie ma szans.
[#14] Re: Tower 57 - nowy trailer, przedsprzedaż oraz polski wydawca

@selur, post #13

Przydała by się wersja na AOS3... Taka Vampirka by dała radę, a w niższych rozdziałkach to pewnie i szybkie 060, bo gierka wygląda miodnie.
[#15] Re: Tower 57 - nowy trailer, przedsprzedaż oraz polski wydawca

@kiero, post #12

Ja przynajmniej nie twierdzę, że to kasa za darmo. Jednak o wiele inaczej planuje się cenę wydania gry i zapewne pisze samą grę, kiedy masz już jakąś poduszkę finansową i sprzedane kilkaset kopii a o cenę gry się rozchodziło.
[#16] Re: Tower 57 - nowy trailer, przedsprzedaż oraz polski wydawca

@Solo Kazuki, post #8

Bo chcieli żeby był port na Amigę.


A konkretniej jeden z twórców chciał, aby taki port się pojawił, szukali chętnego.OK
[#17] Re: Tower 57 - nowy trailer, przedsprzedaż oraz polski wydawca

@MDW, post #1

Wszystkie "niekumate" źródła podały, że gra wyjdzie w wersji na Amigę i zrobił się przez to mały szum. Retro-fani już zaczęli czyścić swoje CRTki do A500/600/1200, sprawdzać stan stacji dysków i podginać blaszki w joystickach. A przecież to nie jest prawda. Gra nie wyjdzie na prawdziwą Amigę tylko na post-amigowe popłuczyny (AmigaOS4) i nędzną podróbę (MorphOS).

Z Całym szacunkiem ale strzelanka scrollowana z góry jak na tym trailerze powinna się pojawić na A1200 z 4 MB Fast ..bo czym on się aż tak różni od hitów z lat 90 ?
Mogę sobie dać rękę obciać że w latach 90 jakaś topowa firma Core,Psygnosis,Team 17 spokojnie by przeportowała ta gre w wersji AGA i ECS !!!

Bo czym ona się aż tak różni od Chaos Engine , Alien Breed ,Alien Bash,WatchTower i innych ponad 100 gier z Multi-Scrollingiem ?

Akurat w 2D i scrollowaniu amiga ma dużo powera (przykład Pinballe i superfrog)
[#18] Re: Tower 57 - nowy trailer, przedsprzedaż oraz polski wydawca

@AmigaPL, post #17

bo czym on się aż tak różni od hitów z lat 90?
Tak na oko to rozdzielczością, ilościa kolorów i ilością animowanych obiektów jednocześnie na ekranie...
[#19] Re: Tower 57 - nowy trailer, przedsprzedaż oraz polski wydawca

@Krashan, post #18

Zapewne przy konwersji byłaby to kwestia zmniejszenia rozdzielczości, ilości kolorów i animowanych obiektów, optymalizacji, etc. :D Nie pozbawiajmy forumowicza rąk
[#20] Re: Tower 57 - nowy trailer, przedsprzedaż oraz polski wydawca

@AmigaPL, post #17

Bo czym ona się aż tak różni od Chaos Engine , Alien Breed ,Alien Bash,WatchTower i innych ponad 100 gier z Multi-Scrollingiem ?

Różni się tym, że ma kilkadzisiąt razy więcej grafiki. Alien Breed czy Chaos Engine są piękne ale jak się człowiek przypatrzy to widać, że tam jest grafika poskładana z powtarzających się "klocków" (w dodatku w pewnie 16 kolorach). To, że gra jest robiona w retro-pixelowym stylu nie znaczy, że grafika jest w "paletowym" trybie. Często w tego typu pseudo-retro wszystko jest w 32-bitach. Pomimo tych wielkich pixeli pojawiają się światła, przezroczystości, które w 256 kolorach są nie do zrobienia.

Nawet jeżeli ktoś uparłby się i chciał zrobić okrojoną wersję dla A1200 z HDD i 8MB Fast RAM to trzeba byłoby tę wersję pisać od nowa i całą grafikę przystosować do takiej wersji. Pseudo-Amigi z AmigaOS4 czy MorphOS są może przestarzałe ale mino to na tyle dzisiejsze, że z powodzeniem można użyć grafiki, technik i kodu dla Win/macOS/Linux/XboxOne/PS4. Wersję dla OS4/MOS może właściwie przygotować jedna osoba.
[#21] Re: Tower 57 - nowy trailer, przedsprzedaż oraz polski wydawca

@Krashan, post #18

bo czym on się aż tak różni od hitów z lat 90?

Tak na oko to rozdzielczością, ilościa kolorów i ilością animowanych obiektów jednocześnie na ekranie...


To jest oczywiste - jednak dalej twierdze że możliwa jest konwersja na AGA
Przychodzi mi do głowy gra Final Odyssey ktora byla pieknie wypixelowana z ladnymi animacjami i dzialala na Amidze ECS.
Przekonwertować a zrobić od nowa to dwie różne rzeczy

Ludzie w latach 90 nie takie rzeczy pisali jak ta mierna Tower 57

Ostatnia aktualizacja: 17.08.2016 11:09:03 przez AmigaPL

Ostatnia aktualizacja: 17.08.2016 11:09:42 przez AmigaPL
[#22] Re: Tower 57 - nowy trailer, przedsprzedaż oraz polski wydawca

@AmigaPL, post #21

Usiądź i zrób... bądź namów kogoś kto się tego wyczynu podejmie. Zaręczam, że autorzy chętnie zasilą konwersję swoimi danymi z gry, a ja z chęcią ją zakupię.
Lata 90 się skończyły i już nikt nie zarabia na amidze i jej ewolucji. Zejdź na ziemię człowieku.

EDIT:

Dodam tylko, że Final Odyssey nie był jedyną grą tamtego okresu, która ładnie się prezentowała, była natomiast jedną z nielicznych tamtego okresu, którą sfinalizowano.
ACSYS jest jednym z wielu przykładów świetnie zapowiadającego się tytułu, ale cierpiał na tą samą przypadłość co wiele innych - nie została dokończona. Obecnie w tej materii nie jest lepiej. Ludzie klepią szrot w Backbone w dużej ilości, a prawie że nikomu nie chce się usiąść do czegoś ambitniejszego i chociażby zakodować czegoś przyjemnego w Amosie.

Ostatnia aktualizacja: 17.08.2016 12:45:10 przez Lokaty
[#23] Re: Tower 57 - nowy trailer, przedsprzedaż oraz polski wydawca

@AmigaPL, post #21

Grałeś czy pieprzysz tak ot?
[#24] Re: Tower 57 - nowy trailer, przedsprzedaż oraz polski wydawca

@AmigaPL, post #21

Za 100k papierów, ja podejmę się przeportowania szeroki uśmiech
Wystarczy przelać na moje konto, jutro składam wypowiedzenie w pracy i za miesiąc biorę się do roboty Min. konfig 68030 40MHz i 8MB fast, 25FPS, 320x256x8, dużo mniej efektów i obiektów. Termin ukończenia 2 lata, wystawiam FV, w razie czego nawet europejską szeroki uśmiech
[#25] Re: Tower 57 - nowy trailer, przedsprzedaż oraz polski wydawca

@MDW, post #20

Ja wiem czy takie przestarzałe? Jeżeli wsadzi się w miarę nowe karty grafiki, które odwalają dzisiaj sporo pracy, to okaże się, że coś tam jeszcze potrafią.
[#26] Re: Tower 57 - nowy trailer, przedsprzedaż oraz polski wydawca

@flops, post #24

Za 100k papierów, ja podejmę się przeportowania szeroki uśmiech
Wystarczy przelać na moje konto, jutro składam wypowiedzenie w pracy i za miesiąc biorę się do roboty Min. konfig 68030 40MHz i 8MB fast, 25FPS, 320x256x8, dużo mniej efektów i obiektów. Termin ukończenia 2 lata, wystawiam FV,


No to chłopaku słabo się cenisz skoro chcesz zarobić 100 tys zł brutto przez dwa lata co daje 50 tyś brutto rocznie po odliczeniu podatku VAT 23 % zostaje 38.5 rocznie netto dzielone przez 12 mc na miesiac zarabiasz 3200 zl od tego odejmujesz ZUS i podatki 1500 zl .. czy zwalniasz się masz zapis zakazu konkurencji przez 2 lata kary umowne za zwłokę oraz kara za odstapienie od umowy ..i chcesz pisać grę za 1700 zł miesiecznie na ręke :)

słabo się cenisz ale ci co maja problemy finansowe i sprzedaja Amigę 500 za 600 zł w dziale giełda może tak maja
[#27] Re: Tower 57 - nowy trailer, przedsprzedaż oraz polski wydawca

@AmigaPL, post #26

Ale on pisał 100 tys papierów, po mojemu to dolary
[#28] Re: Tower 57 - nowy trailer, przedsprzedaż oraz polski wydawca

@KM, post #25

W porównaniu z dzisiejszymi rozwiązaniami są przestarzałe. Ale masz rację, że w zupełności wystarczające do robienia całkiem zaawansowanych rzeczy. Na tych maszynach można naprawdę ładnie poszaleć. I co najważniejsze - można pisać prawie dzisiejszymi metodami, co pozwala np. uwspólnić niemal cały kod z innymi platformami i tworzyć natywny soft dla wielu systemów. O ile w przypadku aplikacji nie jestem w 100% przekonany do takich rozwiązań to w przypadku gier akceptuję je w całej rozciągłości.

Zawsze powtarzam, że jak ktoś chce coś zrobić na AmigaOS4 czy MorphOS (nie wiem jak AROS) to w tej chwili jest już wszystko czego potrzeba - sensowny sprzęt, ogarnięte SDK, sensowne (jak na amigowe warunki) 3D. Nie ma już na co czekać czy narzekać - tylko robić.

Ostatnia aktualizacja: 18.08.2016 09:36:30 przez MDW
[#29] Re: Tower 57 - nowy trailer, przedsprzedaż oraz polski wydawca

@MDW, post #28

"Dzisiejsze karty graficzne" na neoAmigach generowałyby tylko ciepło. Nawet Warp3D Nova wiele tu nie zmieni.
Dzięki 11Bit (gdzie jednym z głownych akcjonariuszy jest Marcin Przasnyski aka Martinez) gra ukaże się także na PS4, Xbone a by może także WiiU/NX. Dodatkowo gra będzie mieć większą ekspozycję na różnorakich eventach - dzięki marketingowi trafi do szerszej liczby osób.

A co do konwersji na Amigę - cóż, nie takie rzeczy portowało się na GameBoy'a więc oczywiście byłoby to możliwe. Problem w tym, że dzisiejsi amigowi twórcy nie mają potencjału magików tworzących gry na Amigę na przełomie lat 80/90-tych więc taka konwersja byłby raczej koszmarnie biedna.
No i ciekawe jak poradzono by sobie z implementacją twin stickowego sterowania (mysz+joystick ewentualnie klawiatura, w przypadku takiej mechaniki, to potwarz).
[#30] Re: Tower 57 - nowy trailer, przedsprzedaż oraz polski wydawca

@michalmarek77, post #29

Nam nawet nie są potrzebne dzisiejsze karty graficzne. To co mamy teraz daje wielkie pole do popisu. Tylko robić! szeroki uśmiech
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem