Komentowana treść: Wywiad z Graeme Andersonem
[#1] Re: Wywiad z Graeme Andersonem

There was a CD32 version of Hired Guns scheduled. Was it supposed to have improved graphics? (By the way: The whole unfinished source code survived till today, kept by Steve Hammond, but he doesn't know if he could release it, because Sony probably owns the rights).

Yeah, Sony probably does own the rights. Yes, the CD32 would have had improved graphics because of the availability of extra colours. Whether we would have had time to do that work is another question.


No chyba wywaliło by mi kory gdybym zobaczył poprawioną wersje (baczność) Hired Guns (spocznij) na CD32.
[#2] Re: Wywiad z Graeme Andersonem

@waldiamiga, post #1

mogło by
[#3] Re: Wywiad z Graeme Andersonem

@waldiamiga, post #1

I chyba nie zobaczysz. Sprawa z wersją Hired Guns CD32 wyszła już jakiś czas temu i na razie "d..a blada", bo cały czas sprawa obija się o prawa Sony. Więcej możesz się dowiedzieć tutaj.
[#4] Re: Wywiad z Graeme Andersonem

@Solo Kazuki, post #3

Przyznam się że nie rozumem tej sytuacji z Sony, w końcu nie mówimy to o Hired Guns, nowej grze na konsole nowej generacji i pecety, która będzie zarabiać kasę i tym samym szkodzić właścicielom praw do własności intelektualnej. Mówimy o grze, a dokładniej o jej zmodyfikowanej wersji, która wyszła już lata temu na amigę i peceta. Jeśli istnieje gra w wersji cd32 to warto by ją udostępnić choćby po to by nie przepadła, druga rzecz to fakt że jako gracz chętnie bym w nią zagrał. Tak więc wersja na cd32 to bardziej ta sama gra która wyszła już lata temu, może hack, poprawiający parę spraw i lekko grafikę (może nawet jest to po prostu wersja bliższa temu co było pod ms-dosem).
Oczywiście rozumiem że sony może nie podzielać moich poglądów, może nie czuć potrzeby na odpisywanie na tak stare sprawy z których nic nie będzie miała. ani kasy, an rozgłosu i może równie szybko wytoczyć ciężkie działa w postaci armii prawników i wysokich opłat.
[#5] Re: Wywiad z Graeme Andersonem

@Gżegżółka, post #4

Oczywiście rozumiem że sony może nie podzielać moich poglądów, może nie czuć potrzeby na odpisywanie na tak stare sprawy z których nic nie będzie miała. ani kasy, an rozgłosu i może równie szybko wytoczyć ciężkie działa w postaci armii prawników i wysokich opłat.


I o to według mnie chodzi. Nikt nie będzie ryzykował nie mając z tego praktycznie żadnych korzyści. Taka "radosna akcja" bez zgody właściciela praw może się skończyć bolesną czkawką w stylu "Smurfs Rescue", jeżeli kojarzysz ten przypadek. Niestety nie można zakładać "bo nic się nie stanie" bo to szybka metoda na problemy.

Przykre jest, że gra jest praktycznie skończona i blokuje ją "tylko" takie coś, ale takie są niestety realia dzisiejszych czasów.
[#6] Re: Wywiad z Graeme Andersonem

@Gżegżółka, post #4

Wydaje mi się, że my patrzymy na to co było i co jest tu i teraz, w przypadku Sony to "osobowość" która spogląda gdzie będzie za 20 lat i bardziej do przodu.
Prawa autorskie to bardzo fajna rzecz dla dużych firm które kiedyś mogły by potrzebować tytułu do gry, imienia dla postaci lub gotowego designu do jakiejś produkcji. Bo jak wiemy Sony to producent o bardzo szerokim wachlarzu usług od filmów, poprzez technologie elektroniczne, teleinformatyczne, wydawca i producent muzyki itd, itd.
Prosta sytuacja 2020 rok, wydają nową grę pt "Hired Guns", w internetach nazwa jest dobrze znana bo od kilku lat przewija się za sprawą wydania np CD32. I wtedy mają zgrzyt, miliony wydane na promocję a np wujek gogle często im linkuje odnośnik do amigowego HOL.
Była już kiedyś taka historia jak ktoś po necie rozpuścił logo igrzysk z maskotkami i wmontowaną między nie podobizną "pedobear"a. Skutek, jedna z gazet nieświadomie wydrukowała "błędne" logo z ww nieszczęsnym misiem.
[#7] Re: Wywiad z Graeme Andersonem

@Koyot1222, post #6

Prosta sytuacja 2020 rok, wydają nową grę pt "Hired Guns", w internetach nazwa jest dobrze znana bo od kilku lat przewija się za sprawą wydania np CD32

Wczym problem zeby wydac gre pod innym tytulem na platforme ktora od 20-paru lat jest nie produkcyjna
[#8] Re: Wywiad z Graeme Andersonem

@AmigaPL, post #7

Tu nie chodzi o samą nazwę gry (która już i tak wyszła, więc zmiana tytułu to by była niezła kombinatoryka), co o dane należące do Psygnosis, które obecnie należą do Sony. Zresztą nie sądzę że sam tytuł "Hired Guns" należy do Sony, gdyż na PC wyszła strategia o podobnym tytule ("Hired Guns: The Jagged Edge") i jakoś nikt o to kopii nie kruszył.

Edit: Na tej samej zasadzie co wymieniona powyżej gra, wystarczyła by... po prostu nazwa "Hired Guns: CD32" czy "Hired Guns: SE". Niestety tutaj nie o to chodzi.

Ostatnia aktualizacja: 21.09.2016 17:11:57 przez Solo Kazuki
[#9] Re: Wywiad z Graeme Andersonem

@Solo Kazuki, post #8

w takim razie pozostaje nam kontrolowany wyciek z nieznanego źródła przez nieznaną osobę jako metoda na odzyskanie tej gry :) ale tak serio, tej drogi raczej nikt nie będzie ryzykował. Przypomina mi się historia z Hardcore, grą od Digital Ilussion, również robioną dla Psygnosis. Miała być wersja dla amigi i była prawie skończona grywalna wersja dla SEGA megadrive'a. Raz nawet DICE pokazało nad czymś kiedyś pracowało, ale że po dziś dzień nie otrzymało zgody od sony na upublicznienie swojej starej gry to się z nią nie wychylają.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem