Komentowana treść: Catacombs 3D
[#1] Re: Catacombs 3D
Ten pan z pistoletem na okładce, to chyba nie występuje w grze
[#2] Re: Catacombs 3D
O rety, jaka ta gra jest brzydka. A to czerwone tło w panelu jest jednym z dwóch najgorzej dobranych kolorów tła jakie widziałem w życiu. Pierwszy to pomarańczowe tło dawnego Gadu-Gadu dla Windows. Gdyby dobór koloru tła pozostawić generatorowi liczb pseudolosowych to na 95% zostałby wybrany lepszy kolor.
Dawne pecetowe gdy wyglądały okropnie. Komuś kto wychował się na amigowych klasykach trudno patrzeć na takie koszmarki z szeroko otwartymi oczyma.

Ostatnia aktualizacja: 09.10.2016 17:36:51 przez MDW
[#3] Re: Catacombs 3D

@MDW, post #2

Nom. Paskudna gra. Interesujące (ówcześnie) tech demo technologii iD ale jako gra...po prostu paszkwil. W to nie dało się grać w 1991 roku, wątpię by cokolwiek miało się zmienić w tej materii dzisiaj. Dla kolekcjonerów może i gratka ale dla graczy? Przecież to obecnie jedna z najgorszych gier w bibliotece CD-32.
[#4] Re: Catacombs 3D

@michalmarek77, post #3

Tej gry to nawet na YT za bardzo nie ma.OK
[#5] Re: Catacombs 3D

@michalmarek77, post #3

<troll mode on>
W 91 to bys w nia gral az by ci sie uszy trzesly i mowil jak to ta gra jest na wypasie i ma czyde :)

No ale dzisiaj to faktycznie nie ma czym zachwycac

<troll mode off>
[#6] Re: Catacombs 3D

@Andrzej Drozd, post #4

Nie napiszę nic, tu masz link do eab, tam też są do YT
[#7] Re: Catacombs 3D

@Phibrizzo, post #5

/OT/
Cóż, w 91 to ja szarpałem w Wing Commandera na VGA i SB :) W CA3D nie dało się grać :P Gameplayowy potworek. Podobnie zresztą jak Wolfenstein 3d. Nigdy nie rozumiałem fonomoenu tej gry. Technologia fajna, gra cholernie przeciętna, męcząca i powtarzalna (choć i tak nieporównywalnie lepsza od CA3D). Cóż, przynajmniej te gry przyczyniły się do powstania wspaniałości jaką dwa lata później stał się "Doom"
[#8] Re: Catacombs 3D

@Andrzej Drozd, post #4

[#9] Re: Catacombs 3D

@zzielinski, post #8

No i kto by pomyślał że przy wyszukiwaniu gry trzeba wpisać "Commodore Amiga". Dobry żart.OK
[#10] Re: Catacombs 3D

@zzielinski, post #8

To nagranie przedstawia jak wygląda druga część Catacomb 3D czyli Abyss. Pierwsza część, czyli Descent wygląda tak.

Ostatnia aktualizacja: 10.10.2016 02:17:09 przez Solo Kazuki
[#11] Re: Catacombs 3D

@Solo Kazuki, post #10

Zapodajcie link do filmu z prawdziwej CD32, gołej CD32.

Ostatnia aktualizacja: 10.10.2016 04:59:10 przez ] SKOLMAN_MWS ˇ agrEssOr [
[#12] Re: Catacombs 3D

@] SKOLMAN_MWS ˇ agrEssOr [, post #11

Tu jest.
Przypomina trochę wygaszacz ekranu "Labirynt" z Windowsa 98, ale w biedniejszej wersji
[#13] Re: Catacombs 3D

@Geekboy68k, post #12

Raczej chodzi mi o normalny film z dźwiękiem i muzyką, a nie szafki z telewizorem.
[#14] Re: Catacombs 3D
o matko...
[#15] Re: Catacombs 3D

@Geekboy68k, post #12

Nie przesadzacie? Wygląda prawie jak Wolfenstein i biorąc pod uwagę, że działa na gołej CD32 tak jak to widać na tym filmiku, to podejrzewam, że w latach 90 wielu by w to grało z wypiekami na twarzy :)
[#16] Re: Catacombs 3D

@Duracel, post #15

Przecież takie "Za Żelazną Bramą" bije toto na głowę, a działało na gołej A500...
[#17] Re: Catacombs 3D

@recedent, post #16

W Catacombs ładniejsze tekstury są a Za Żelazną Bramą ma cztery kolory czy tam może sześć. Co nie znaczy że jest słabą grą ale wydaje mi się że Catacombs wygląda lepiej.

Może wolno chodzi na Amidze ale i tak większość z was grała by na UAE
[#18] Re: Catacombs 3D

@TechNineWonder, post #17

Wiesz, gdybym tak zrobił screenshota z jednej i drugiej gry, a potem policzylibyśmy razem kolory to pewnie byś się zdziwił.

Co do "wolno chodzi na Amidze, ale na UAE popyla" to pozostaje zapytać jaki jest sens grę uruchamiać pod UAE, skoro ruszy "natywnie" na PC/DOSBox i będzie popylać jakby bardziej?
[#19] Re: Catacombs 3D

@recedent, post #18

Ale w Catacombs można przynajmniej odróżnić sufit od ścian. Na filmiku od zzielinski od 03/40 chodzi spoko i to jest ta wersja lepsza podobno bo trawa tam jest zielona.

Porób screny i zobaczymy i tam że są jakieś alfy czy cienie to fajnie ale wszystko w jednym odcieniu.


Mi na Amidze popyla jak szkoda waluty na turbo to nie popyla.


Po za tym wolał bym odpalać DOSBox na Amidze niż natywnie na PC i mieć jeden komputer to retro gier niż trzy.

Ostatnia aktualizacja: 10.10.2016 19:58:40 przez TechNineWonder
[#20] Re: Catacombs 3D

@TechNineWonder, post #19

Ta gra powinna zapieprzać na gołej A500. Jeśli na gołej CD-32 działa gorzej niż 30fps to serio, strata czasu kodera, który zrobił port tej gry.
Nawet gdyby działała w 50Hz na golusieńkiej A500 i tak szkoda byłoby na nią czasu. Koszmarna gra.
[#21] Re: Catacombs 3D

@TechNineWonder, post #19

Po za tym wolał bym odpalać DOSBox na Amidze niż natywnie na PC i mieć jeden komputer to retro gier niż trzy.


Hola, to nie ja pierwszy wyskoczyłem z UAE... Chyba że UAE na Amidze uruchamiasz, to szacun i prospekt.
[#22] Re: Catacombs 3D

@recedent, post #21

Dobra mniejsza z tym. Ale nie można zapominać o tym że ktoś poświęcił czas i dla kogoś to może być marny port. Ale lepszy marny port niż nic.

Co nie znaczy że to marny port.

Ostatnia aktualizacja: 10.10.2016 20:16:04 przez TechNineWonder
[#23] Re: Catacombs 3D

@michalmarek77, post #20

Ta gra powinna zapieprzać na gołej A500



Wydaje mi się że takie czasy już się skończyły i Amigowcy którzy pisali te gry przebywają w domach spokojnej starości. A ich potomkowie programują na ówczesne platformy.

I gier na gołą Amige które będą wywoływać wow nie ma się co spodziewać.
[#24] Re: Catacombs 3D

@TechNineWonder, post #17

W Catacombs nic nie jest ładne. Wolę już cieniowane gołe wektory niż jakieś crapowate tekstury, które w żaden sposób nie wpływają na grywalność i tylko oszpecają całość. Tekstury mają znaczenie tam gdzie ta grafika zaczyna jakoś wyglądać (Quake, albo nawet już Doom). Ale w grach takich jak Wolfenstein te tekstury zupełnie nie miały znaczenia. Brzydkie to, nie spełnia żadnej roli. Wolfenstein mógłby być zrobiony zgrabną płaską cieniowaną wektorówką i zupełnie by nie ucierpiał na grywalności, a chodziłby dobrze już na gołej A500. Skoro taki Capture the Flag już w 1983 roku na Atari XL/XE działał bardzo ładnie. A to był multiplayer na podzielonym ekranie więc tak jakby dwa wektorowe Wolfensteiny.
[#25] Re: Catacombs 3D

@TechNineWonder, post #23

Wydaje mi się że takie czasy już się skończyły i Amigowcy którzy pisali te gry przebywają w domach spokojnej starości. A ich potomkowie programują na ówczesne platformy.


Akurat John Romero ma się dobrze i ogarnia nowy devteam na Wyspach :D
http://www.romerogames.ie/
https://www.siliconrepublic.com/start-ups/john-romero-brenda-inspirefest-galway-irish-gaming-scene-video
[#26] Re: Catacombs 3D

@Geekboy68k, post #25

Pierwsze słyszę, żeby John Romero był amigowcem...
[#27] Re: Catacombs 3D

@TechNineWonder, post #17

a Za Żelazną Bramą ma cztery kolory czy tam może sześć.


Co za bzdury pleciesz!
Na ekranie gry w czasie rozgrywki jest spokojnie około 60 kolorów na raz!
Z tego co kojarzę Za Żelazną Bramą wykorzystuje coopera ok, racja

Ostatnia aktualizacja: 10.10.2016 22:43:13 przez BULI
[#28] Re: Catacombs 3D

@michalmarek77, post #20

Wogóle nie kojarzy mi się ta gra z Amigą. Przypomina jakiś gniot z czasów DOS-a, lata 80-te i karty CGA. To jest okropne.
[#29] Re: Catacombs 3D

@TechNineWonder, post #22

Dobra mniejsza z tym. Ale nie można zapominać o tym że ktoś poświęcił czas i dla kogoś to może być marny port. Ale lepszy marny port niż nic.

Co nie znaczy że to marny port.


Krytyka wyglądu tudzież osiągów jest raczej podyktowana tym, że autor każe sobie za to słono płacić. Widzieliśmy lepsze porty za free lub koderzy wprost twierdzili, że port jest słaby.
[#30] Re: Catacombs 3D

@mailman, post #29

Krytyka wyglądu tudzież osiągów jest raczej podyktowana tym, że autor każe sobie za to słono płacić.

Faktycznie jak za port to chyba trochę przesadził z ceną. Skoro port ma kosztować 100 zł to oryginalna gra zrobiona od podstaw ile miałaby kosztować? 400 zł? Trochę przesada. Chociaż z drugiej strony - wolno mu.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem