Komentowana treść: AmiGameJam 2016
[#1] Re: AmiGameJam 2016
serio? napisac gre w 29 dni? zrobic do niej grafike i muzyke? wtf!? backbone here i come...
[#2] Re: AmiGameJam 2016

@aszu, post #1

W sumie można. Jest nawet taka akcja onegameamonth Choć siłą rzeczy są to gry trochę ograniczone.
[#3] Re: AmiGameJam 2016
trzeb by cos pomyslec, chociaz konkurowac z backbonami i stockowymi grafika troche bez sensu :)
[#4] Re: AmiGameJam 2016
trzymam kciuki za powodzenie akcji, ale przy backbone'ie obawiam się niskiej jakości stworzonych gier.
[#5] Re: AmiGameJam 2016
Będę miał gdzie wystawić kurczaka. szeroki uśmiech
Andrzej gdzie jesteś?

Robert szykujesz coś na konkurs?

Ostatnia aktualizacja: 03.12.2016 09:51:36 przez Leon
[#6] Re: AmiGameJam 2016
Totalnie nie zdam tego semestru. ;)
Jeśli ktokolwiek ma pomysł na coś wykonywalnego w krótkim czasie, a brakuje mu programisty, to jestem chętny.
[#7] Re: AmiGameJam 2016
Takie konkursy ogłasza się min. pół roku wcześniej. W takiej formie wziąć udział może tylko ktoś kto akurat coś od dłuższego czasu już robił i teraz po prostu przy okazji może to zgłosić. Amiga to hobby przede wszystim ludzi starszych, którzy niestety nie mogą teraz nagle zamknąć się na miesiąc i przysiąść do zupełnie niekomercyjnego, hobbystycznego projektu.

Ostatnia aktualizacja: 03.12.2016 11:10:39 przez MDW
[#8] Re: AmiGameJam 2016

@Leon, post #5

Czuję się bardzo dobrze i z chęcią przygotowałbym coś małego na ten konkurs, ale myślę, że lepiej będzie jak będę po prostu kontynuował pracę nad moim projektem bieżącym. Wtedy szybciej ujrzy światło dzienne.
[#9] Re: AmiGameJam 2016

@Hexmage960, post #8

A ja zapraszam na RetroKomp Gamedev w 2017 wszystkich :)
Na pewno więcej czasu na przygotowanie czegos sensownego.
[#10] Re: AmiGameJam 2016

@Leon, post #5

Jestem. Biorę się do roboty.
[#11] Re: AmiGameJam 2016

@twardy, post #9

A ja zapraszam na RetroKomp Gamedev w 2017 wszystkich :)

Niestety MorphOS uruchomiony na G4 nie jest uznawany za retro (chociaż w porównaniu z dzisiejszym światem to już raczej jest). Wobec tego dziękuję ale nie skorzystam.
[#12] Re: AmiGameJam 2016
Ktoś wie gdzie podziało się wolne miejsce na dyskietce? Po sformatowaniu dyskietki mam 837 KB wolnego miejsca na dyskietce. Po skopiowaniu danych z gry 639 KB (222 pliki, 8 katalogów) zostaje mi 23 KB. Dlaczego tak mało? Powinno być wolnego prawie 200 KB a nie 23 KB. Chodzi tutaj o buforowanie katalogów? Jest może lowlevel.library dla os1.3? Ta biblioteka była dołączana dopiero od 3.x i nie mogę jej znaleźć dla os1.3.

Ostatnia aktualizacja: 03.12.2016 20:38:25 przez Leon
[#13] Re: AmiGameJam 2016

@teh_KaiN, post #6

Serio? A na jaką platformę?
[#14] Re: AmiGameJam 2016

@Leon, post #12

Strzelę trochę na "oko", analogicznie do HDD.
Jeżeli partycja na HDD sformatowana jest z blokiem większym niż 512, np. 2048, to jeżeli skopiujemy na nią plik o wielkości 1 bajta, to i tak zajmie on cały blok, "marnując" miejsce.
Zupełnie nie zastanawiałem się jak to jest z dyskietką, ale jeżeli podobnie, to rozwiązaniem może być umieszczenie danych z małych plików w jednym archiwum? Może by je spakować jakimś archiwizerem który zdekoduje plik w locie przy użyciu jakiegoś library?

Ostatnia aktualizacja: 03.12.2016 20:50:55 przez Andrzej Drozd
[#15] Re: AmiGameJam 2016

@Andrzej Drozd, post #14

Niestety nie mogę ich spakować bo to są poziomy z gry i muszę to zostawić jak jest.
Tylko dlaczego aż tyle miejsca na dyskietce to pożera?
[#16] Re: AmiGameJam 2016

@Leon, post #15

Przecież wyjaśnienie napisał Andrzej. Nie masz pojęcia na jakiej zasadzie jest robiony zapis na dyskietkach/dyskach twardych?
[#17] Re: AmiGameJam 2016

@KM, post #13

KS1.3 A500 512 + 512, ew. 2MB ;)
[#18] Re: AmiGameJam 2016

@Andrzej Drozd, post #14

A nawet nie spakowany, tylko wszystkie poziomy jako jeden plik ciągły i go czytać z odpowiednim przesunięciem.

@Leon, ile te pliki mają rozmiaru? To są bitmapy, czy coś własnego?

Ostatnia aktualizacja: 03.12.2016 21:17:41 przez teh_KaiN
[#19] Re: AmiGameJam 2016

@Leon, post #15

Tylko dlaczego aż tyle miejsca na dyskietce to pożera?
Andrzej dobrze to wyjaśnił. Sektory na dyskietce mają 512 bajtów, a każdy plik zawsze zajmuje całkowitą ilość sektorów. Wobec tego resztka ostatniego sektora jest niewykorzystana. Zatem im więcej masz plików i katalogów (katalog też zajmuje miejsce) na dyskietce, tym więcej jej pojemności jest niewykorzystane.
[#20] Re: AmiGameJam 2016

@twardy, post #9

Twardy szanuje Wasz RetroKomp GameDev tylko ubolewam że jest to tylko konkurs dla ludzi z koderskimi uzdolnieniami lub po prostu dla grup - w sęsie - programista/grafik/muzyk. W regulaminie wyrażnie zaznaczne NOT BACKBONE, GAME MAKER itp… co z gory dyskfaifikuje takich twórców jak ja przez duże tWu;) we wzięciu udziału w konkursie… Tak jak by crapy mogły powstać tylko w BB lub tym podobnych :):)… co oczywiście ostatnie RK GameDev doskonale udowodniło że nie koniecznie. Crapa mozna zrobic zawsze i wszedzie a o fajności gry nie powinny decydować zasady tylko głosujący ale to tylko moje skromne zdanie… Fakt faktem że albo ppa tak późno dało cynk z tym konkursem albo ogłaszający ten konkurs z góry nastawia się na wspomniane crapy, bo 24 dni na gre to chyba ciut malo, nawet w game makerze… pomysł 2 sprawa to zdanie z newsa "Cammy zainicjowała konkurs na napisanie nowej gry na Amigę" lekko gryzie aię z tym "Grę można stworzyć w dowolnym języku programowania, jak również skorzystać z gotowych kreatorów" - No to konkurs na napisanie gry czy na grę ??? ;);) pomysł

Ostatnia aktualizacja: 04.12.2016 00:57:09 przez zeter
[#21] Re: AmiGameJam 2016

@Krashan, post #19

222plików x 512B=113KB maksymalnie strat a ja mam prawie 200KB.
[#22] Re: AmiGameJam 2016

@Krashan, post #19

To ile katalog zajmuje miejsca? Więcej czy mniej od pliku?
[#23] Re: AmiGameJam 2016

@Leon, post #21

Może podczas formatowania dyskietki była załączona opcja "buforowanie katalogu"?

Ostatnia aktualizacja: 04.12.2016 08:30:37 przez Andrzej Drozd
[#24] Re: AmiGameJam 2016

@deez, post #22

Tyle samo co plik o wielkości 1 bajta i tyle samo co plik o wielkości 5 bajtów, itp., czyli 512 bajtów.
[#25] Re: AmiGameJam 2016

@Andrzej Drozd, post #23

837 KB (wszystko wyłączone) - gra (639 KB) = 23 KB wolne, (strata 175 KB)
836 KB (włączone buforowanie) - gra = 12 KB wolne, (strata 185 KB)
878 KB (włączony FFS) - gra = 60 KB wolne, (strata 179 KB)

Tylko, że jak użyję FFS to na 1.3 gra nie pójdzie. W sumie na 1.3 tak nie działa bo wyskakuje komunikat, że nie może wczytać lowlevel.library. Niestety chyba nie istnieje ta biblioteka dla 1.3. Także Andrzej do 20 KB na moduł można przeznaczyć. Jeszcze jest opcja aby plik wykonywalny spakować powerpakerem ale nie wiem czy to ma sens. Minimalne wymagania gry to kick2.0 + 1MB Chip.
[#26] Re: AmiGameJam 2016

@Leon, post #25

no wlasnie zamiast tej dyskusji od razu powinienes potraktowac plik jakims packerem :)
[#27] Re: AmiGameJam 2016

@Leon, post #25

W sumie racja. Zrób bootowalną dyskietkę w FFS i taka ruszy tylko na kickstarcie 2.x+. Moduł nie przekroczy 16 kB.
[#28] Re: AmiGameJam 2016

@Andrzej Drozd, post #27

Ogólnie jest to irytujące, że na starcie tracę ponad 20% miejsca na dyskietce tylko dlatego, że gra składa się z większej liczby plików. To tak jakby kupić kilo cukru ale samo opakowanie ważyłoby 250 gram i tak naprawdę dostaje się 750 gram w cenie kilograma. Niektórzy nie mieliby z tym problemu ale ja już tak. Dlatego nie wiem kto taki głupi standard zapisu wymyślił i to w dobie kiedy każdy KB był na wagę złota. Nic tylko napisać tekst do tej osoby w stylu: oddawaj moje 200 kilo! szeroki uśmiech

Gra zajmuje 639 KB, myślę sobie a spoko jest jeszcze miejsce na muzykę i inne dodatki a tu lipa i trzeba kombinować. Pomyślałem, że może jest tu jakiś magik i odzyska dla mnie ze 100 kilo ale widzę, że nikt tu nic mądego nie wymyśli. Po przejściu na FFSa będzie z 70 KB na całą oprawę muzyczną także nie ma już tak tragicznie choć niesmak pozostał.
[#29] Re: AmiGameJam 2016

@Leon, post #21

Te 222 pliki zapisują oprócz danych także nagłówki (nazwy, daty, komentarze, linki, alokacje bloków itp. dane, a to też zajmuje). Poza tym block w OFS posiada 512 bajtów, ale dla danych używa tylko 488 bajtów.
[#30] Re: AmiGameJam 2016

@Leon, post #28

A zdajesz sobie sprawe,ze kilobajt to 1024 bajty a nie 1000 ?
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem