[#28]
Re: Bridge Strike - nowe informacje
@juen,
post #27
Doskonale to rozumiem - tylko że to czasem oznacza dłuższą drogę :). Nie trzeba rezygnować z animowanych tilesów. Gry to też sztuka oszukiwania, można użyć rotacji kolorów (wodospady), zmieniać dwa ekrany (bądź więcej w zależności od CHIP) na przemian i uzyskać efekt animacji całego ekranu za darmo, zmniejszyć ekran, zwiększyć tilesy, zmniejszyć ilość bitplanów na ekranie. To wszystko oczywiste sztuczki, które z pewnością znasz. A teraz mniej oczywiste (które pewnie też znasz). Narzucanie tilesów tylko tych które aktualnie się zmieniają, na przykład deszcz lepiej wygląda gdy nie wszystkie tilesy się naraz animują a tylko jakaś nieregularna część. Elementy ekranu gdzie nie będą występować boby, mogą mieć tylko 2 bitplany (a ekran na przykład 5, oczywiście kolory trzeba inaczej rozmieścić ale to nie problem) wtedy animowanie takich tilesów zajmuje mniej czasu, na przykład woda.