Komentowana treść: Dune Legacy 0.96.5b dla MorphOS-a
[#31] Re: Dune Legacy 0.96.5b dla MorphOS-a

@Norbert, post #30

OK, można się rozejrzeć za istniejącymi programami. Ważne by była możliwość zmapowania klawisza do przycisku myszy, bo o to się rozchodzi.
[#32] Re: Dune Legacy 0.96.5b dla MorphOS-a

@Hexmage960, post #31

Wolałbym abyś napisał taki program specjalnie na potrzeby gry Dune II. Osoby zainteresowane tematem na pewno doceniliby Twoją pracę wysyłając parę złociszy na Twojego PayPala. Ja ze swojej strony mógłbym zaoferować stworzenie podstrony na Twoje projekty oraz pomoc przy tworzeniu gier. Ze mną każdy projekt gry zostanie ukończony. Co o tym wszystkim myślisz?
[#33] Re: Dune Legacy 0.96.5b dla MorphOS-a

@recedent, post #1

Działa elegancko. Z tym, że faktycznie jest trudniej niż w oryginale.
[#34] Re: Dune Legacy 0.96.5b dla MorphOS-a

@Leon, post #32

A jak nie znajdziecie chętnego i lepszego grajka, to ja mogę trochę pobrzdękolić.
[#35] Re: Dune Legacy 0.96.5b dla MorphOS-a

@Leon, post #32

Bardzo się cieszę z Twojej propozycji. Oczywiście zgadzam się na współpracę i wspólne tworzenie gier/programów. Razem raźniej. Jeśli chodzi o motywację to ją mam, nie potrzebuję wsparcia materialnego. Jeśli chodzi o stronę to mam takową, ale bardzo dziękuję za propozycję udostępnienia własnej.

Pytanie gdzie chcesz się zgadywać co do projektów. Masz dostęp do działu prywatnego PPA? Czy preferujesz pocztę? Myślę, że na starcie warto bym zrobił ten programik do Dune 2.

Sorki, że późno odpowiadam, ale miałem dziś trochę roboty. Mam też trudności ze zdaniem jednego egzaminu, więc przez ten tydzień będę mało aktywny na PPA. Wiadomo - nauka. No i mam projekt programistyczny na studia, gdzie co tydzień muszę zdawać relację z progresu, ale tu idzie mi całkiem dobrze.
[#36] Re: Dune Legacy 0.96.5b dla MorphOS-a

@Hexmage960, post #35

Z czego ten egzamin
[#37] Re: Dune Legacy 0.96.5b dla MorphOS-a

@Leon, post #32

Jedyne czego brakuje w Dune 2, to porzadny edytor nowych misji.
Taki "user friendly" w obsludze a najlepiej, zeby graficznie byl odpowiednikiem samej gry.
Dune 2 to gra ponadczasowa i dodatkowy pakiet dobrze zaprojektowanych misji moglby odswiezyc ten swietny tytul.
Owszem, taki edytor to kupa roboty ale mysle, ze bylo by warto OK
[#38] Re: Dune Legacy 0.96.5b dla MorphOS-a

@selur, post #37

@Rzookol
Z Sieci komputerowych.

@Selur
Znam mniej więcej format plików ze scenariuszami do Dune 2. Problem polega na tym, że miałem też generator terenu, niestety przepadł wraz z nieopłaconą stroną minniatian na Republice. Ten generator jest niezbędny, by było wiadomo gdzie znajdują się skały, czyli teren nadający się pod budynki.
[#39] Re: Dune Legacy 0.96.5b dla MorphOS-a

@Hexmage960, post #38

Znalazłem stronę w wayback.
link
Normalnie pliku nie da się pobrać - że niby nie ma - ale klik PPM "zapisz jako" - i jest. Sprawdzałem i są wszystkie archiwa (to co robiłeś do innych gier).
Podobno już nie kasujesz swoich rzeczy więc masz okazje odtworzyć swoją pracę.
[#40] Re: Dune Legacy 0.96.5b dla MorphOS-a

@adam_mierzwa, post #39

Serdecznie Ci dziękuję! Faktycznie, da się pobrać za pomocą PPM. OK Jest nawet mój podręcznik do edytora map do Benefactora (BME) - nawet zapomniałem, że go stworzyłem.

Akurat materiały do Benefactora przetrwały, mam je w domu - i w postaci notatek na kartkach papieru i w postaci materiałów na dyskietce.

Mam nadzieję, że archiwum ScenPack zawiera kod źródłowy generatora. Muszę sprawdzić na Amidze (bo LHA).

Podobno już nie kasujesz swoich rzeczy więc masz okazje odtworzyć swoją pracę.

Chciałbym odtworzyć swoja pracę. Warto.

Jednak najlepiej gdybym zaczął od napisania tego programiku ułatwiającego kontrolowanie jednostek w Dune 2, zgodnie z sugestią Leona. Byłby to dobry start. Reszta programów wymaga więcej pracy.

Co do nie kasowania to niestety nie jest jeszcze tak "różowo". Mam lepsze i gorsze okresy.

P.S. Niestety, archiwa pobrane za pomocą PPM są uszkodzone. Ale nic nie szkodzi.

Ostatnia aktualizacja: 13.03.2017 11:07:25 przez Hexmage960
[#41] Re: Dune Legacy 0.96.5b dla MorphOS-a

@Hexmage960, post #40

Nie widzę innego wyjścia tylko ładuj swoje rzeczy na aminet.
[#42] Re: Dune Legacy 0.96.5b dla MorphOS-a

@adam_mierzwa, post #41

Nie trzeba, Onet miał tak niewdzięczną politykę, że nieopłacane konta kasował bez uprzedzenia. Moje bieżące konto jest hostowane przez porządniejszą firmę.

Bieżące konto opłacam regularnie, więc nie ma ryzyka, że coś utracę. Projekty WIP (Work-in-progress) wrzucam na swoją stronę, projekty ukończone - na Aminet.

Problem leży gdzie indziej - w organizacji pracy, związany z chorobą. Jak to sobie poukładam, projekty będą kończone.
[#43] Re: Dune Legacy 0.96.5b dla MorphOS-a

@Hexmage960, post #42

w zyciu nie umiescilbym , swoich prac na jakiejkolwiek stronie! ok, racja

Calosc trzymam w kolejnosci na hdd -> pendrive -> CD

Oczywiscie jak bedzie spiecie, to kaplica i smierc
[#44] Re: Dune Legacy 0.96.5b dla MorphOS-a

@selur, post #43

Podobno ludzie dzielą się na tych co robią backup i na tych którzy będą go robić.
Niedawno miałem mały "zonk" przy przeglądaniu zbiorów. Robię backup na CD, i okazuje się że verbatimki, bez ryski czy pyłku, 2006 r i są już problemy z odczytem po 10 latach.
[#45] Re: Dune Legacy 0.96.5b dla MorphOS-a

@adam_mierzwa, post #44

Backup na CD? Nie chciałoby mi się... Backup ma się sam codziennie robić. Ewentualnie może wymagać jednego kliknięcia. szeroki uśmiech W przeciwnym wypadku taki backup nie będzie robiony.
[#46] Re: Dune Legacy 0.96.5b dla MorphOS-a

@MDW, post #45

Ale ja go robiłem WTEDY ;) Nie było dysków 1TB. Płytka ma tę zaletę że żaden wirus jej nie nadpisze. Robiłem tak kliknięciem jak piszesz ale jakieś głupoty mi zgrywał, kopie z kopii z Moje dokumenty, a ja mam całkiem inny podział. Zgrywam miesiącami (foldery mają nazwy np. 2017_01). Wyjątkowo duże pliki czy kolekcje zsypuję w katalogi typu Filmy, Muzyka, Amiga. Wszystko trzymam na zewnętrznym stojącym który nie jest stale podłączony.
[#47] Re: Dune Legacy 0.96.5b dla MorphOS-a

@selur, post #37

Odpalilem znowu DUNE 2 i lupie Ordosami po raz setny szeroki uśmiech

Oj przydalby sie profesjonalny edytor do tej gry ok, racja
[#48] Re: Dune Legacy 0.96.5b dla MorphOS-a

@selur, post #47

Bardzo mi miło, że obudziłem w Tobie i Sordanie dobre wspomnienia i z chęcią wróciliście do Dune 2.

A więc.. przygotowałem programik, który zamienia wszystkie naciśnięcia SPACJI na Lewy Przycisk Myszy, zaś klawiatura numeryczna służy do poruszania myszą (z wciśniętym Shiftem ruch jest szybszy).

Program należy odpalić z Shella i sygnał CTRL-C wysłany do procesu wyłącza działanie programu.

Archiwum z załączonym kodem źródłowym: I co, projekt ukończony.

http://coreprogramming.pl/Dune2/Dune2KeyMapper.lha

Może komuś się przyda.

Próbowałem robić zapamiętywanie pozycji i natychmiastowe przesuwanie kursora, ale napotkałem na problem tego typu, że Dune 2 (jak również Amiga) przyśpiesza ruch myszy na sobie znany sposób i nie mogę określić położenia kursora.

Poza tym jednak pomysł z natychmiastowym przemieszczaniem kursora bardziej komplikował niż ułatwiał sterowanie.

Z tego też względu nie będę raczej robił nowej wersji programu, chyba że pojawi się jakaś potrzeba zmapowania innych klawiszy.

Co do edytora plansz, to mógłbym go zrobić, ale czy na pewno gra jest warta świeczki? Przekonaj mnie.

Ostatnia aktualizacja: 14.03.2017 20:41:14 przez Hexmage960
[#49] Re: Dune Legacy 0.96.5b dla MorphOS-a

@Hexmage960, post #48

A edytor mógłby wyglądać o tak:

[#50] Re: Dune Legacy 0.96.5b dla MorphOS-a

@recedent, post #49

No, raczej w niższej rozdzielczości i uboższym GUI.
[#51] Re: Dune Legacy 0.96.5b dla MorphOS-a

@recedent, post #11

No właśnie zauważyłem, że cała mechanika jest pozmieniana. Na najłatwiejszym poziomie przeciwnik ma mnóstwo czołgów.

Z takich remaków najbardziej chyba ogrywałem Dune Dynasty.

Ostatnia aktualizacja: 15.03.2017 06:47:50 przez Jield
[#52] Re: Dune Legacy 0.96.5b dla MorphOS-a

@Jield, post #51

Mechanika nie, to IQ przeciwnika zdecydowanie wzrosło. W oryginalnej Dune 2 zostawiał sobie odwody do ochrony bazy, a jak jakąś jednostkę "ponadmiarową" miał to słał na nas. I tak sobie szły ciurkiem, a nasze wieżyczki miały mięso armatnie. W Dune Legacy jest zupełnie inaczej. Już w starszej wersji było trochę inaczej, ale w tej to już jest masakratatsu. Jeden błąd w konstrukcji bazy i brakuje Ci czasu/jednostek na odparcie kolejnych fal, którymi atakuje przeciwnik.
Ale fakt, że nie zobaczysz już w grze komunikatu "Unable to create more"...
[#53] Re: Dune Legacy 0.96.5b dla MorphOS-a

@recedent, post #52

Tego wlasnie brakuje w oryginale Dune 2 - zmasowanego ataku jednostek komputera. Gra bylaby o wiele ciekawsza.
Z drugiej strony, komputer ma za to calkiem niezla defensywe i w ostatnich misjach jak gracz pojdzie na zywiol, to na bank wtopi.

podejrzewam, ze "Unable to create more" bierze sie albo z ograniczenia wszystkich ruchomych obiektow do 255 (?) lub tez, tworcy uznali, ze jesli na biednej A500 kazdy rod bedzie mial po 100 czolgow to akcja zmaleje do 1-2 klatek na sekunde albo procesor padnie z nadmiaru obliczen szeroki uśmiech
[#54] Re: Dune Legacy 0.96.5b dla MorphOS-a

@selur, post #53

Komputer wysyła jednostki jedna za drugą.

Jeśli masz niedostateczną obronę to zobaczysz nawet 10 quadów, bądź czołgów pod swoją bazą.
[#55] Re: Dune Legacy 0.96.5b dla MorphOS-a

@Hexmage960, post #54

Quady sa strasznie badziewne wiec nie stanowia zagrozenia, natomiast medal nalezy sie tym, ktorzy w ostatnich misjach potrafia bronic bazy nie stawiajac rocket turretow OK
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem