[#29]
Re: Revision 2017 zakończone
@_arti,
post #27
Podziwia się to, co zawsze: dobry design, dobre pomysły, dobrą muzykę, piękne grafiki, piękne efekty, dobrą synchronizację z muzyką, dobrze zrobione kamery. W kodzie - implementację / doskonalenie nowych koncepcji algorytmów (oświetlenia, cieniowania, etc.).
Ale przede wszystkim podziwia się sam trud włożony w pisanie chociażby własnego silnika (od kiedy zacząłem współpracować w mojej grupie nad takowym, to przysięgam, jak słyszę opinie typu "bo na PC-cie wszystko robi się samo", to mam autora takowej ochotę walnąć jakimś grubym narzędziem w łeb). Twierdzenie, że "na PC nie powstają dobre dema" słyszałem już jakoś od 1997 r., i jakoś nie przeszkodziło to przez ostatnich 20 lat powstawać produkcjom grup takich jak Sunflower, Bomb, ASD, CNCD, Fairlight, Cocoon itp. Czy ktoś zadał sobie pytanie, dlaczego w all-time-top na Pouet.net jest tylko _jedna_ produkcja z Amigi? :)
Ze sprzętem na PC zmaga się cały czas, chociaż w inny sposób - nie z jego ograniczonymi, a wręcz odwrotnie: przeogromnymi możliwościami, których nie sposób wykorzystać bez specjalistycznej wiedzy. Powtarzam raz jeszcze: podczas programowania dem PC nie ma magicznego przycisku "zajebiste 3D raz proszę!" i bum, zajebiste 3D wjeżdża na srebrnej tacy. Uhm, nope.
Zresztą, wielokrotnie już mówiłem o tym, co myślę o temacie pt. "recepcja dem przez ludzi spoza demosceny" i powtórzę raz jeszcze: zasadniczo, obstawiam, 90% ludzi na scenie (w tym ja) ma głęboko gdzieś opinie nie-scenowców. My naprawdę nie robimy dem dla uciechy jakiejś bliżej nieokreślonej tłuszczy, tylko własnej. Tak było od zawsze. Podobają się? Super. Nie podobają się? Well, whatever :)