Komentowana treść: SketchBlock Pro 3.1
[#1] Re: SketchBlock Pro 3.1
Te 2GB to na karcie graficznej, czy zwykły RAM dla procka?
[#2] Re: SketchBlock Pro 3.1

@KM, post #1

Na pewno chodzi o zwykły RAM dla procesora. AmigaOS4 i MorphOS nie mogą normalnie wyjść poza 2GB RAM. AmigaOS4 pokonał tę barierę tak trochę "trickowo". Ale to jest chyba coś na kształt RamDisku. Akurat program graficzny może sobie do takiej pamięci zrzucać jakiś plik wymiany czy zrobić z tego rodzaj szybciej pamięci wirtualnej.
[#3] Re: SketchBlock Pro 3.1
Czekam na normalny interfejs w tym programie ;]
[#4] Re: SketchBlock Pro 3.1

@adam_mierzwa, post #3

I tak trzeba chwalić, że ktoś robi programy w natywnym gui AmigaOS4.
[#5] Re: SketchBlock Pro 3.1

@MDW, post #2

Ale to jest chyba coś na kształt RamDisku. Akurat program graficzny może sobie do takiej pamięci zrzucać jakiś plik wymiany czy zrobić z tego rodzaj szybciej pamięci wirtualnej.


W praktyce wygląda to tak że jak sobie załadujesz bardzo dużą grafikę np. projekt pudła Amiga Magic w BMP o wadze blisko 90MB, to program zeżre Ci prawie 1GB RAMu. Gdy będziesz chciał załadować ponownie pudło w drugim oknie, dostaniesz komunikat o niemożności zaalokowania pamięci i w drugim oknie pojawi się czysta kratka robocza. Natomiast jeśli skorzystasz z opcji załaduj z wykorzystaniem extMEM, to oczywiście spokojnie dasz radę pracować z dwoma pudełkami jednoczesnie.
[#6] Re: SketchBlock Pro 3.1

@MUFA-amigaone-pl, post #5

A to juz jest baaardzo dziwne. Przy mizernym upakowaniu BMP taki obrazek po rozpakowaniu może zająć max 200mb ramu. Może do extmema są zrzucane bufory undo, ale nadal to jest bardzo dziwne. 800MB ramu zeżre obrazek 20000x10000.
[#7] Re: SketchBlock Pro 3.1

@michal_zukowski, post #6

Pamietaj ze obrazek pewnie zostal przekonwertowany do HDRI wiec wychodzi 4 x float na pixel.
[#8] Re: SketchBlock Pro 3.1

@stefkos, post #7

ok, to wtedy te wartosci mają sens.
[#9] Re: SketchBlock Pro 3.1

@michal_zukowski, post #8

No z tym 1GB to ja rzuciłem tak obrazowo, w rzeczywistości było to coś bliżej 750MB. Dokładne dane z przeprowadzonych testów podam w przyszłości, przy okazji recenzji programu.
[#10] Re: SketchBlock Pro 3.1

@MUFA-amigaone-pl, post #9

Nie musisz. Jak obrazek jest niespakowany i nie ma powiedzmy alfy to zajmuje w pamieci okolo 120MB (w pamieci gdzie juz ma kanal alfa i gdzie jeden kolor to 8 bit).
Jezeli natomiast aplikacja laduje obrazek do HDRI to mozesz sobie pomnozyc x4 ta wartosc.
Po zaladowaniu obrazka masz wiec okolo 500MB bez zadnych dodatkowych buforow.
Kwestia jest tylko kto takie obrazki bedzie obrabial na Amidze, tym bardziej ze z problemu braku pamieci skaczemy na problem z powolnoscia procesora/braku "wieloprocesowosci".
Mnie jednak w tym wszystkim najbardziej ciekawi czy ktos sie porwie by przepisac webkita pod ten "ficzer".
[#11] Re: SketchBlock Pro 3.1

@MUFA-amigaone-pl, post #9

Jak by co recenzję już wrzuciłem:
http://www.amigaone.pl/?p=2628
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem