[#3]
Re: MiniGL dla GL4ES - sterowniki graficzne dla kart Polaris
@michal_zukowski,
post #2
Tak działa Wipeout, ale nie będę tutaj siał propagandy sukcesu (typu mamy 10-letniego FFMpeg, ale w sumie to mamy lepiej bo precież jest Mencoder i Mplayer) i powiem szczerze jak jest. Nadal grania w Wipeouta na Polarisie nie polecam i nadal uważam iż najlepszym amigowym sprzętem dla tej gry jest klasyk z BVision czy Voodoo. Tam po prostu program działa idelanie.
Inaczej sprawa wygląda na Radeonach HD, tutaj pomimo iż dla rodziny Radeon H 7xxx, R7, R9 istniał natywny stary Warp 3D z obsługą MiniGL, w Wipeouta nie można było grać, to znaczy gra się uruchamiała lecz obraz ginał po wyjścu z menu i przejściu w tryb wyścigu. Dodam również że, inne rozwiązania typu Wazp3D (mimo iż niektórzy bloggerzy z powodzeniem z nich korzystali) na moim Radeonie R9 270 w przypadku tej produkcji i wielu różnych prób, nie przyniosły sukcesu.
Tymczasem teraz, dzięki temu rozwiązaniu mogę się ścigać nawet na Polarisie, który nigdy nic wspólnego z MiniGL nie miał. Wniosek jest taki że te biblioteki są bardziej kompatybilne z klasykiem niż oryginalne Warp3D&MiniGL dla Radeonów HD.
Natomiast jak wspomniałem grania w Wipeout 2097 nie polecam, gdyż chociaż gra działa i można się ścigać, to nadal występują przekłamania grafiki. Autor chyba bardzo chciał dać nam noworoczny prezent, więc zrobił release nieco przed czasem, zaznaczając że nie wszystko jest jeszcze w 100% dopracowane.
Niemniej jak pisałem już pierwsza wersja daje lepsze wyniki niż oryginał, co widać nie tylko na przykładzie Wipeouta, ale też np. True Reality. Ten emulator to jest dziwna sprawa, bowiem AmiDog, posiadacz X1000, który przeportował na AmigaOS 4 emulator Playstation oraz wszystkie inne swoje emulatory stworzone wcześniej dla WOSa, dziwnym trafem odstawił na bok emulację konsol Nintendo, a przecież Nintedno 64 to była całkiem fajna maszynka do gier i bodaj główny konkurent PSX.
Tak więc na oryginalnym natywnym MiniGL dla Radeonów HD, widzieliśmy tylko czarny ekran, teraz normalnie można grać bez przekłamań grafiki (zanznaczam że piszę na podstawie bardzo krótkich testów z uruchomioną jedną grą).
Natomiast nadal nie można grać w akcelerowanego Paybacka (choć rzecz jasna po wyłączeniu akceleracji sprzętowej gra działa ok, jak to miało miejsce od początku istnienia AOS4).
Mimo wszystko jak na pierwszą wersję, jest lepiej niż bym się tego spodziewał, a jeśli w odpowiedzi jakiś sympatyk motyla odpowie coś w stylu "To słabizna z tym Wipeoutem, bo na moim Radeonie 9200, działa idealnie", to odpowiem że w czasach gdy miałem Amigę One G4 XE, Wipeout też działał mi idealnie, niemniej Polarisy od BVision dzieli niemal 20 lat większa różnica czasu niż w przypadku pierwszych Radeonów, więc siłą rzeczy musi być trudniej.