[#14]
Re: Skórkowane skórki....
@Pero,
post #13
Z tym cały problem - nie wiem czy da się zrobic tak, żeby wszystko było takie ładne, bułowate i zaokrąglone jeśli ma to poprawnie chodzić na ekranie 16-bitowym. Już tłumaczę: Autor skórki wymyslił sobie, że krawędzie okien, coby je tak fikuśnie zaokrąglić, zrobi za pomocą "cienia" (okienka mogą mieć "cień" z każdej strony, więc po prostu dorysował po kilka pikseli, żeby się ładnie zaokrągliło - zresztą krawędzie okien wydają się już na pierwszy rzut oka ciut grubawe). Standardowa MorphOSowa definicja skórki przewiduje jeno takie zaokrąglenie, jakie widać na skórce np. Ghost, czyli praktycznie żadne i to tylko na górnej krawędzi okna (sama belka). Skórka Vetro (podobnie jak i Green glass i Blue cadillac, tegoż samego autora) obchodząc to ograniczenie wpisuje się więc w chlubną tradycję ami-kombinowania. Coś jednak za coś - przezroczystość to kanał alfa, który będzie zapewne na 16 bitach powodować nieliche kłopoty. Tak czy siak - pochylę się nad sprawą w wolnej chwili.
Uff... Mam nadzieję, że mądrze rzecz wyłuszczyłem. Po szczegóły odnośnie tworzenia skórek zapraszam do artykułu-szkółki w jednym z kolejnych numerów #PPA.