[#1]
Blitowanie z maską pod CGX...
Czy ktoś mógłby mi pomóc jeśli chodzi o blitowanie z maską pod CGX? Na AGA używam po prostu Blittera z użyciem kanałów A, B, C i D i odpowiednim mintermie. Blitter sam "przepuszcza" dane źródłowe i tło przez maskę i robi to bardzo szybko gdy napiszę te procedury w asemblerze.
Pod CGX ma się dostęp do funkcji graphics.library i cybergraphics.library. Jedyną funkcją, która operuje na masce jest:
- BltMaskBitMapRastPort(), tylko że jest strasznie wolna w porównaniu z BlitBitMap(). Maskę podaje się w formacie planar.
Próbowałem sztuczek np. z ReadPixelArray8() i WritePixelArray8() i własnoręcznemu przepuszczaniu danych przez maskę przy użyciu procesora, ale efekt jest niezadowalający.
Zatem jaka jest alternatywa dla BltMaskBitMapRastPort()? Czy są to może systemowe BOBy? Tylko, że podaje się do nich dane w formacie planar, a nie chunky. A może da się stworzyć BOBy w formacie chunky? Dzięki za pomoc!