Jako, ze bohater jest animowany AMALem przy poruszaniu nim to tam zrobilem kolizje jesli chodzi o krawedzie ekranu, wyglada to tak:
(labele M,N,O,P sa odpowiedzialne za wybijanie z krawedzi ekranu, reszta to kod do sterowania bohatera z joysticka).
BEGIN:
A$="Begin:"
A$=A$+"If X<8 Jump M"
A$=A$+"If X>307 Jump N"
A$=A$+"If Y<38 Jump O"
A$=A$+"If Y>237 Jump P"
A$=A$+"If J1=8 Jump Right;"
A$=A$+"If J1=1 Jump Up;"
A$=A$+"If J1=2 Jump Down;"
A$=A$+"If J1=4 Jump Left;"
A$=A$+"Jump Begin ;"
A$=A$+"Up: Anim 1,(4,4)(5,4) ; Move 0,-4,7 ; Jump Begin"
A$=A$+"Down: Anim 1,(4,4)(5,4) ; Move 0,4,7 ; Jump Begin"
A$=A$+"Left: Anim 1,(6,4)(7,4)(8,4) ; Move -4,0,7 ; Jump Begin"
A$=A$+"Right: Anim 1,(1,4)(2,4)(3,4) ; Move 4,0,7 ; Jump Begin"
A$=A$+"M:Let X=8 ; Jump Begin"
A$=A$+"N:Let X=307 ; Jump Begin"
A$=A$+"O:Let Y=38 ; Jump Begin"
A$=A$+"P:Let Y=237 ; Jump Begin"
A$=A$+"Jump Begin ;"
Kolizja z diamentami wyglada tak: (narazie tak tylko zrobilem, pozniej dodam jeszcze punktacje za diamenty):
If Bob Col(13) Then Bell : Bob Off 13 : Bell
A kolizja z potworami tak: (oczywiscie to tez sie zmieni w pozniejszym etapie, na to ze bohater zniknie i straci zycie a nie potwor :)).
If Spritebob Col(2) Then Boom : Sprite Off 2
Teoretycznie mozna byloby kolizje z murami podobnie zrobic jak wyzej zrobilem to w AMALu z krawedziami ekranu, jesli oczywiscie dalej mury mialy by byc bobami, ale bedzie to troche zmudna robota. Jak wspominal asman trzeba byloby z kazdej mozliwej strony z joysticka ustawic kolizje na kazdym jednym murze. Na krawedziach bylo prosto dlatego ze na przyklad wyjsc po za prawa krawedz ekranu bohaterem mozna tylko i wylacznie idac w prawo. Stad tez moje pytanie tutaj bo mialem nadzieje, ze istnieje jakis szybszy i prostszy sposob na kolizje z murem.
Ostatnia aktualizacja: 10.04.2015 20:16:49 przez sordan