kategoria: AMOS
[#121] Re: Gra w Amosie

@sordan, post #120

Zwiększaj wartość zmiennej przed każdym vblank i zeruj ją jeśli fire nie jest wciśnięty. W programie sprawdzaj wartość zmiennej i stawiaj bombę po osiągnięciu ustalonej wartości, po czyum zeruj zmienną i ustawiaj jakąś flagę co by licznik nie liczył póki nie zwolnisz fire.

Ostatnia aktualizacja: 27.05.2015 02:08:32 przez sanjyuubi
[#122] Re: Gra w Amosie

@sordan, post #120

Nie probowalem czegos takiego. W teorii to pewnie sie da ale czy w amosowej praktyce to bedzie prawidlowo dzialac, tego niestety nie wiem i nie mam zbytnio pomyslu.

Moze RAL cos wymysli w tej kwestii
[#123] Re: Gra w Amosie

@sanjyuubi, post #121

Nie znam się kompletnie na AMOSie, ale myślę, że powinieneś zrozumieć koncepcję. Możesz też to zrobić z użyciem timera.

CZAS_NA_AKTYWACJE_BOMBY = 25

if LICZNIK_AKTYWACJA_BOMBY = CZAS_NA_AKTYWACJE_BOMBY gosub POSTAW_BOMBE:
....

//licznik dobije maksymalnie do 26 i tak zostanie póki nie zwolni się FIRE, dzięki czemu bomba zostanie postawiona tylko raz podczas trzymania fire gdy zmienna LICZNIK_AKTYWACJA_BOMBY będzie miała wartość 25
if joy(1)=16
if LICZNIK_AKTYWACJA_BOMBY != CZAS_NA_AKTYWACJE_BOMBY then LICZNIK_AKTYWACJA_BOMBY = LICZNIK_AKTYWACJA_BOMBY + 1
else
LICZNIK_AKTYWACJA_BOMBY = 0

end if

wait vbl



Ostatnia aktualizacja: 27.05.2015 07:17:25 przez sanjyuubi
[#124] Re: Gra w Amosie

@sordan, post #120

Musisz zrobić kolejny myk z timerem jeśli fire wciśnięty zwiększaj licznik, jeśli nie ustawiaj na 0. Po przekroczeniu określonej wartości i puszczeniu przycisku stawiaj dodatkowo bombę.
[#125] Re: Gra w Amosie

@sordan, post #116

no coraz lepiej :) róbcie te levele bo chce zagrać, a potem jakieś DLC
[#126] Re: Gra w Amosie

@selur, post #122

Kurczę, miałem już zapomnieć całkiem AMOSa :)