[#23]
Re: Gdzie dobry kurs programowania(C++, gry)
@maka23111,
post #22
I jeszcze jedno.
Na PC masz karty graficzne, które robią Ci przekształcenia macierzowe, teksturują i oświetlają obiekty shaderami, generalnie cuda nie widy. Na takiej Amidze tych wszystkich rzeczy nie masz. Całe 3D to albo jedno wielkie oszustwo liczone wcześniej i zapamiętane w postaci sekwencji punktów i półgotowych grafik albo na tyle ubogie, by procesor się z tym wyrobił.
A nawet jak masz 060 czy wampira, to cały silnik graficzny musisz napisać sam - dużo operacji na wektorach i macierzach - trzeba lubić matmę i to tę na poziomie inżynierskim. Na pececie też tego sporo jest, ale stare sprzęty nie udostępniają Ci absolutnie nic i jesteś skazany tylko na siebie i swoją wiedzę lub na to, że ktoś Ci co nieco pokaże.
Jak programować, to zacznij chociażby od napisania durnego snake'a w konsoli windowsowej. Jak to zrobisz, to znajdź sobie API 2D (SDL?) i spróbuj zrobić tam to samo. I potem masz dwie drogi - albo zostajesz dłużej w 2D, które ma mniej-więcej przełożenie na retrosprzętach, albo idziesz w 3D - uczysz się OpenGL/DirectX, nabierasz wiedzy jak to wszystko działa i dopiero wtedy jak już umiesz z tych narzędzi korzystać, czytasz jak software'owo zrobić wszystko z ich pominięciem w grafice 2D. Te 10 lat to taka optymistyczna liczba. ;)
Kiedyś ludzie do tego etapu docierali szybciej, ale to dlatego że gotowców najzwyczajniej w świecie nie było i jedni drugich uczyli tych metod, które akurat były na topie. Dzisiaj to wiedza zapomniana, "bo i po co programiście wiedzieć jak takie rzeczy na piechotę robić". Nie żebym się z tym poglądem zgadzał.
Ostatnia aktualizacja: 26.02.2017 00:17:13 przez teh_KaiN