[#1] Magia pikselków
Chciałbym podzielić się nową grafiką do ROBBO, którą narysowałem. Jest narysowana w pastelowych barwach w stylu, który niedawno obrałem (podczas robienia grafiki do Astro Blocksa). Rezulat przeszedł moje najśmielsze oczekiwania. Zaledwie w kilka minut narysowałem już ładną śrubkę, która wygląda jak śrubka ;) Co istotne, grafika ta jest w ok. 14x14 pikseli nie licząc obramowania (z obramowaniem max. 16x16), a sztuką jest rysować aż takie mikroskopijne formy graficzne. Sztuka ta w mojej opinii udała mi się w 100%. Poniżej zrzut ekranu, myślę że styl też Wam przypadnie do gustu. Widać
- robocika,
- skrzynię,
- śrubkę,
- ścianę,
- kapsułę (zamkniętą i otwartą),
- naboje,
- kluczyk,
- drzwi (zamknięte i otwierane),
- mnóstwo różnych rodzajów skrzyń, które rysowałem wcześniej z intencją wykorzystania w Astro Blocks. To właśnie na nich opiera się nowy styl.

W planach więcej grafiki. I jak Wam się podoba? Kolorystycznie i estetycznie jest już bardzo ładnie, chyba już znacznie lepiej niż na C64

[#2] Re: Magia pikselków

@Hextreme-Attic, post #1

Jeżeli się skaluje pixlowaną grafikę to lepiej wyłączyć wszelkie filtracje (wygładzanie), bo traci się na jakości, wszystko jest zblurowane i wcale lepiej nie wygląda. A najlepiej jej zupełnie nie skalować tylko wrzucić w postaci takiej jaka jest w grze.
[#3] Re: Magia pikselków

@MDW, post #2

Słuszna uwaga. Ten obrazek wyskalowałem w Paincie na Windowsie, a on robi taki efekt blur, lepiej już wyskalować w jakimś specjalistycznym programie albo po prostu w Personal Paincie, w którym było to rysowane. Niemniej silnik forum PPA zmniejszył obrazek z powrotem, tak że chyba wszystko jest OK. Przynajmniej ja tak to oceniam, jako autor grafiki.
[#4] Re: Magia pikselków

@Hextreme-Attic, post #3

"Rezulat przeszedł moje najśmielsze oczekiwania.

Sztuka ta w mojej opinii udała mi się w 100%.

Kolorystycznie i estetycznie jest już bardzo ładnie, chyba już znacznie lepiej niż na C64"


Jak widać kolega skromnością nie grzeszy

Efekt nieco lepszy niż ostatnio, ale wciąż pozostawia wiele do życzenia. Pixel-art ma to do siebie, że go się raczej nie skaluje, bo to zabija jego cały sens (chyba, że skalowanie w górę, bez filtrów, czystym pixel resize o 100, 200%). Najlepiej pixelować od razu w rozdzielczości docelowej. Tutaj grafika jest nieładnie zblurowana i zniekształcona.

Tworząc cokolwiek, lepiej stawiać sobie poprzeczkę wysoko. Zamiast porównywać się do ograniczeń graficznych z C64, lepiej podejrzeć jak to robią najlepsi, zapraszam do obejrzenia: http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=sQQWMeQOZM8
[#5] Re: Magia pikselków

@slay, post #4

Obrazek przeskalowany jest tylko na potrzebę fora internetowego, żeby jako tako wyglądał w rozdziałkach pulpitów PCtów. W końcu jedna cegiełka to 16x16 pikseli. Niedługo (mam nadzieję) każdy chętny będzie miał możliwość zobaczyć grafikę w grze na swojej real Amidze, a tam nie ma nic przeskalowanego :)

Tworząc cokolwiek, lepiej stawiać sobie poprzeczkę wysoko. Zamiast porównywać się do ograniczeń graficznych z C64, lepiej podejrzeć jak to robią najlepsi, zapraszam do obejrzenia:

Wielokrotnie spotkałem się z zarzutem, że robię grafikę zbyt prostą, podobną do C64. Chciałem wreszcie obalić ten zarzut.

Dziękuję za link do filmiku z pracą Klasa Benjaminssona, zwycięzcy kompo graficznego na Datastorm 2013. Zawsze podziwiam prace najlepszych - czy są to graficy, muzycy, czy gracze w Starcrafta ;)

Ostatnia aktualizacja: 21.02.2013 12:01:39 przez Hextreme-Attic
[#6] Re: Magia pikselków

@Hextreme-Attic, post #5

A nazwa gry "Super Robbo" oznacza że będzie jakoś szczególnie rozbudowana w stosunku do oryginału ?
[#7] Re: Magia pikselków

@Hellena, post #6

Nie... Będzie to klon jak najbardziej 1:1 w stosunku do oryginału.
[#8] Re: Magia pikselków

@Hextreme-Attic, post #1

Grafika ładna,
ale samozachwyt lekko żenła ;)
.
[#9] Re: Magia pikselków

@Hextreme-Attic, post #1

grafika spoko, rozumiem, że ten blur to przez skalowanie?? (lepiej skaluj bez interpolacji bo niewiele widać)
powinieneś więcej mokapów zrobić z użyciem tilesów - już na pierwszym widać że to białe nie pasuje do reszty
keep it up!
[#10] Re: Magia pikselków

@slay, post #4

Wow! super filmik z przyjemnością się go ogląda :)
Ciekawe - chętnie bym refki zobaczył do tego szkicu. No i super mu wyszło trzeba przyznać - rampy w sumie chamskie (imho oczywiście) a efekt znakomity :)
Prowler wymiata

btw. narysować coś sensownego na c64 - to jest dopiero hardcore

Ale wracając do tematu uważam że ta grafa generalnie jest lepsza niż była ( mimo samozachwytu ;) powinna się sprawdzić ) Ale będzie można powiedzieć coś konkretnego jak się zobaczy w działaniu albo przynajmniej mockupy bez skalowania.
[#11] Re: Magia pikselków

@Hextreme-Attic, post #1

Grafika optymalna jak na ta rozdzielczość, gratulacje :) Jest ładnie.
[#12] Re: Magia pikselków

@Hextreme-Attic, post #1

Fajnie by było jakby ten Robbo wyglądał jak Robbo a nie skośnooki Batman.
[#13] Re: Magia pikselków

@slay, post #4

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=sQQWMeQOZM8

Rzeczywiście- WoW! OK

Poziom szczegółowości- aż się chce zasiąść i stworzyć coś samemu..

Ostatnia aktualizacja: 22.02.2013 09:55:48 przez BULI
[#14] Re: Magia pikselków

@Hextreme-Attic, post #1

wygląda smacznie. siedzi, pije i chrupki
[#15] Re: Magia pikselków

@adam_mierzwa, post #12

Mi ten Robbo bardziej się podoba niż poprzedni.
Ten przypomina oryginał.
[#16] Re: Magia pikselków

@Duracel, post #15

ja bym mu obniżył oczęta o piksla*, wyglądałby sympatyczniej IMHO. No ale nie wiem, jakie są zamysły autora.
* Lub zrobił czteropikslowe kwadratowe.

Ostatnia aktualizacja: 22.02.2013 18:37:33 przez snajper
[#17] Re: Magia pikselków

@Duracel, post #15

Nie pamiętam poprzedniego, cały czas mam w pamięci oryginał. To była jedna z moich ulubionych gier na Atari, antenki muszą być, nie uszy :)
[#18] Re: Magia pikselków

@adam_mierzwa, post #17

A do czego używa antenek? Do pobierania fal, tak jak słuch. ;)

Ślicznie dziękuję wszystkim za pochlebne opinie o grafice.
[#19] Re: Magia pikselków

@Hextreme-Attic, post #18

Do niczego, antenki rulez :)
[#20] Re: Magia pikselków

@Hextreme-Attic, post #1

Odchodząc od tematu uszu chciałbym pokazać screenshot z programiku, który napisałem z myślą o grze. Jest to konwerter grafiki, który korzysta z datatypów. Zapisuje w surowym formacie chunky.

http://imageshack.us/a/img9/3861/imageru.png

Zatem gra będzie zgodna z kartami graficznymi, bo dane graficzne będą zapisywane bezpośrednio do RastPortu za pomocą odpowiednich funkcji. Jednocześnie biblioteka datatypes.library nie będzie potrzebna, bo dane są "surowe". Dla każdego zatem coś miłego.

Z tym importem grafiki miałem największą bolączkę, ten program rozwiązuje problem, teraz spokojnie mogę zabrać się za silnik.

Ostatnia aktualizacja: 24.02.2013 05:50:54 przez Hextreme-Attic
[#21] [post oznaczony jako OT] wyświetl Re: Magia pikselków
[#22] Re: Magia pikselków

@Hextreme-Attic, post #1

I jeszcze może podepnę to pod ten temat, gdyby ktoś potrzebował pomysłu na grę to proponuje zerknąć na pewna grę pod androida/iosa - Jetpack Joyride
Ilekroć odpalam ją na tablecie, myślę jak mogą na amigę powstawać takie gnioty jak powstają, zamiast prostych ale za to jak odpicowanych gier właśnie tego typu :)

Scrollowanka oparta na kolizjach, zwiększające się tempo przesuwu ekranu + pomiar przebytej drogi. Do tego zbieranie monetek, sklepik z gratami dla ludzika polepszającymi jego zdolność ruchu w pionie (silnik, buty, pas grawitacyjny). Możliwość wskoczenia do losowego pojazdu spotkanego po drodze i przejażdżki nim do momentu kolizji. Sterowanie to jeden jedyny przycisk (uruchamiający silnik odrzutowy skierowany w dol). Do tego setki miodnych achievmentsow (np zapalić 100 lampek, skończyć grę miedzy 500 a 600m, przybić piątkę 25 naukowcom w 1 grze, zebrać x monet, nie zebrać monet i kupa innych, gram troche a ciągle wyskakują nowe, można robić 3 kolejne na raz). Jednoręki bandyta po rozwałce dający możliwość wskrzeszenia czy np pizgnięcia jeszcze o parę metrów dalej pod wpływem wybuchu :) No bajer, dawać Amosa i kodować :D Powodzenia!
[#23] [post oznaczony jako OT] wyświetl Re: Magia pikselków
[#24] [post oznaczony jako OT] wyświetl Re: Magia pikselków
[#25] Re: Magia pikselków

@Duracel, post #24

Hej Duracel, przetestowałeś może nowe Robbo czy nie miałeś czasu? ;)

Wysłałem jakiś czas temu Duracelowi specjalną wersję preview mojego klonu Robbo z paroma bajerami jak dźwięki i animowane śruby z wykorzystaniem tej grafiki pokazanej w tym wątku.

Znów jednakże spotkałem się z pewnymi problemami i nie wydałem jeszcze wersji finalnej. Niestety tak to jest jak się dłubie w C bądź asemblerze, że czasem długo to zajmuje. Jak się uporam z moimi problemami * to Robbo, Sokoban (Astroblocks), a nawet Nurek czy Arcymag doczekają się wersji finalnej.

* czyt. jak się wyleczę całkiem ze schizofrenii ;) Jeśli ktoś nie wierzy, że na to choruję niech spyta się o mnie w IPIN ;) Ja nawet z komórek nie mogę korzystać, bo dla mnie szkodliwe są (te wyświetlacze...), a co dopiero programować skutecznie na komputerze. Niestety w spawie terminu wyleczenia to nawet lekarze są niekompetentni, więc nie mogę nic obiecywać. A tak chciałbym mieć już wszystko za sobą.
[#26] Re: Magia pikselków

@Hextreme-Attic, post #25

Odświeżam temat w związku z postępem w malowaniu. Oto nowa sceneria do tworzonej przeze mnie gry Magic Blox (dawniej Astro Blox). Sceneria przedstawia kopalnię, jest górnik, bryły złota, kamienie i wąż. Proszę napisać jak komuś się podoba :).

[#27] Re: Magia pikselków

@Hexmage960, post #26

Mi się ta grafika bardzo podoba, widać, że się rozwijasz
[#28] Re: Magia pikselków

@Tom3k, post #27

A ja jestem ciekaw kiedy kolega Minniat (pardon, Hexxtreme-Attic, pardon, Hexmage960) porzuci pisanie Astro Blox (pardon, Magic Blox) i rozgrzebie kolejny projekt, może nawet z jeszcze piękniejszą grafiką... pomysł
[#29] Re: Magia pikselków

@recedent, post #28

@Tom3k

Serdecznie Ci dziękuję

@Recedent

Jest tak jak pisze Tomek, rozwijam się A że wiąże się to z pewnymi zmianami, powoli dążę do finalizacji Magic Bloxa. Dużo ćwiczę, czytam, walczę z przeciwnościami. Moim celem teraz jest zrobienie kompletnej gry z punktacją, liczeniem czasu. I sądzę, że wreszcie ten cel uda mi się osiągnąć.
[#30] Re: Magia pikselków

@Hexmage960, post #26

Zaczynam dostrzegac postepy w twoim pikslowaniu.
To chyba pierwsza grafika, ktora faktycznie prezentuje sensowny poziom OK
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem