[#31] Re: Magia pikselków

@Hexmage960, post #29

Moim celem teraz jest zrobienie kompletnej gry

Popieram OK Rób swoje i nie przejmuj się malkontentami, "nie od razu Kraków zbudowano" jak to mówią. Nikt od razu nie jest dobry warsztatowo i od czegoś trzeba zacząć. Ty jesteś już bliżej celu

Ostatnia aktualizacja: 29.12.2013 15:46:43 przez Tom3k
[#32] Re: Magia pikselków

@Tom3k, post #31

Sorki, ale Recedent jest malkontentem? On stwierdził fakt, że kolega jeszcze niczego nie skończył (podobnie jak ja ), no i co po tym, że zrobi "ładne naklejki do samochodu" jak samego samochodu nie zbuduje i sobie nie pojeździmy.
[#33] Re: Magia pikselków

@Ender, post #32

Czy ja odnosiłem się do kogokolwiek personalnie? Po prostu nie raz widziałem na PPA jak ludzie krytykują Minniata (czy jak tam się teraz zwie za nieskończone projekty i tego dotyczył mój komentarz. Poczytałem i wyrobiłem sobie zdanie na ten temat. Śmiać się z kogoś, że nie skończył jakiegoś projektu(ów) w sytuacji, gdy walczy z chorobą to naprawdę jest poziom, nie ma co.. Niech sobie kolega dłubie projekty w swoim tempie i dzieli się rezultatami na forum, co to komu przeszkadza? A ta grafika, którą pokazał jest dużo lepsza niż wcześniej do Robbo, więc widać, że dużo się nauczył. Czemu tego nie docenić?

Ostatnia aktualizacja: 29.12.2013 16:14:55 przez Tom3k
[#34] Re: Magia pikselków

@Hexmage960, post #26

Wygląda to wszystko ładnie ale mam jedno ale. Dlaczego tło każdej kafelki jest czarne?
Nie możesz zrobić aby pierwszy kolor palety (czyli czarny) był przezroczysty?
W każdej Twojej grze występuje ten sam problem.

Poza tym jako programista powinieneś poświęcać więcej czasu na programowanie a nie na tworzenie grafiki. Niepotrzebnie tracisz w ten sposób cenny czas. Zawsze można po skończeniu gry zorganizować konkurs na te parę kafelek. Zrób aby można było podmieniać plik z grafiką do gry na inny IFF-ILBM (jak w grze Bomber).

Tutaj na portalu masz do dyspozycji sztab grafików, muzyków, beta testerów czy doświadczonych programistów, korzystaj z tego i kończ swoje gry. Udostępnij swoje projekty do pobrania oraz współpracuj z osobami które chcą pomóc z dokończeniem Twoich projektów.
[#35] Re: Magia pikselków

@Tom3k, post #33

Doceniać trzeba, ale mała krytyka też nie zaszkodzi. To czy ktoś jest chory, czy nie, w moim mniemaniu nie powinno wpływać na ocenę, bo osoba chora nie chce chwalenia z litości, chce czuć się doceniona za to co robi to raz, a danie komuś np. prawie full ocenę tylko dla tego, że jest chory (byłem tego świadkiem na maturze ustnej) wybacz w mojej ocenie jest chore. Koniec wątku o chorobach, grafika mi się podoba i chętnie zobaczę ją w akcji.
[#36] Re: Magia pikselków

@Ender, post #35

Dla mnie to wpływa, bo jak ktoś dajmy na to nie ma rąk i maluje obrazy nogami to dla mnie ma znaczenie (jest to dużo trudniejsze do ogarnięcia pod każdym względem, psychicznie i fizycznie) . Tak samo jeżeli ktoś choruje psychicznie (tak zrozumiałem tłumaczenie Minniata na forum) to ma dla mnie znaczenie, że mimo to próbuje coś robić - jest mu po prostu trudniej. Pewnie, że grafikę oceniam bez patrzenia na ułomności autora, ale na fakt czy coś skończył czy nie (tutaj: grę) już patrzę przez pryzmat choroby. Miałem kiedyś kolegę chorującego na schizofrenię to skończyło się jego samobójstwem, a też miał wielkie plany - nie wyrobił psychicznie mimo wysiłków otoczenia, aby mu pomóc. Dlatego trzeba docenić podwójnie starania Minniata, niezależnie od słusznej krytyki, byle była konstruktywna.

Wracając do samej grafiki, mi się podoba ten styl, to że zaczął cieniować obiekty, a nie zaznaczać wszystkiego kreską i że w kilku pikselach zawiera większą ilość detali. Na tym etapie trudno doszukać się moim zdaniem niedociągnięć, a przecież tym kolega chciał się pochwalić - tylko grafiką. Grę będę oceniał jako całość, gdy takowa powstanie. Teraz komentuję "kafelki", które są bardzo sympatyczne i przywołują dobre wzorce gier klasycznych.

Ostatnia aktualizacja: 29.12.2013 17:48:01 przez Tom3k
[#37] Re: Magia pikselków

@Tom3k, post #36

Chyba jeszcze tego nie publikowałem, całkiem porządna grafika do Robbo, zrobiłem ją jakiś czas temu:



ROBBO.png


Pewnie zapytacie - kiedy ukończę pisać grę? Otóż jeszcze trochę cierpliwości.
[#38] Re: Magia pikselków

@Hexmage960, post #37

no ładny rysunek. Tylko co pudełko zakute łańcuchami ma wspólnego z Robbo? siedzi, pije i chrupki
[#39] Re: Magia pikselków

@snajper, post #38

[#40] Re: Magia pikselków

@snajper, post #38

Hexmage960 musi sie jeszcze nauczyc udostepniac pliki z dropboxa. :)
[#41] Re: Magia pikselków

@Norbert, post #40

Wydawało by się, że nie można już zrobić lepszej grafiki w tak niskiej rozdzielczości?

"Think again"



Złote śrubki są cenniejsze.
[#42] Re: Magia pikselków

@Hexmage960, post #41

A co z grafiką od Koyota?
[#43] Re: Magia pikselków

@AceMan, post #42

Żeby być szczerym, to wróciłem do tematu Robbo całkiem niedawno i jak zawsze zacząłem od zrobienia dobrej grafiki. Tym razem udało się, co widać na załączonym obrazku. Ostatnie boje z Robbo zakończyły się na edytorze plansz do Koyotowej grafiki. Silnika póki co nadal nie napisałem.

Liczę na to z każdym dniem, że wreszcie się uda. Kwestia grafiki jest taka, że nie chcę angażować Koyota, tylko sam dokończyć jeden projekt. Dopiero po ukończeniu będzie czas na podejmowanie prób szukania jakiegokolwiek współpracownika.

Czy mi się uda.. czas pokaże.
[#44] Re: Magia pikselków

@Hexmage960, post #43

Zły wybór. Grafika Koyota była wyśmienita i powinieneś jej użyć.
[#45] Re: Magia pikselków

@AceMan, post #44

Zły wybór.

Sądzisz? Moim zdaniem lepiej będzie jak ja wystartuję, zrobię chociaż silnik. Chcę coś zaprezentować, później zwrócę się do grafika jeśli będę potrzebował pomocy.
[#46] Re: Magia pikselków

@Hexmage960, post #45

Myślę, że najlepiej będzie jeśli znów wszystko rzucisz i narysujesz od nowa rzut planszy. A potem jeszcze raz... i jeszcze...
[#47] Re: Magia pikselków

@Hexmage960, post #41

Jak bym nie wiedział że to śrubki to bym się nie domyślił :)
[#48] Re: Magia pikselków

@Hexmage960, post #45

Bądź uparty i rób po swojemu OK
[#49] Re: Magia pikselków

@recedent, post #46

Panie Recedencie, do pańskiej wiadomości napiszę, że w moich niepowodzeniach sporo nie zależy ode mnie, ale od lekarstw, które co dzień przyjmuję w dość dużych dawkach. W większości przypadków to nie jest moja zła wola, nie mam na to wpływu. Mam nadzieję, że rozumie pan moją sytuację i dalsze tłumaczenie nie jest konieczne, bo tyle mogę napisać na forum publicznym.
[#50] Re: Magia pikselków

@QUAD, post #47

@QUAD

Jak jest Robbo to i śrubki są.

@SuperBuster11

Ja nie jestem tak uparty, na jakiego wyglądam. Biorę sobie do serca Wasze spostrzeżenia. Jeśli chodzi o Koyota, to ja po prostu w tej chwili jestem zupełnie niezdolny do współpracy z drugą osobą. Tak też było dawniej.

Nie poddaję się, bo wiem że w końcu mi się uda i grę napiszę.
[#51] Re: Magia pikselków

@Hexmage960, post #49

No co ty jak będziesz tak pisał to nigdy ci się nie polepszy musisz sobie uświadomić że ci nic nie jest, nie żebym Ci coś sugerował. Ale zapomnij o tym że kiedykolwiek Ci coś było, a kiedy coś robisz nie dopuszczaj do siebie żadnych bodźców z zewnątrz.


I uświadom sobie że to lekarze są chorzy a nie Ty, bo to nimy sterują żądze, posiadania twoich oszczędność. Bo jeśli leczyli by za darmo to nie byli by uzależnieni od chęci posiadania "pieniądza".


Jest jeszcze jeden sposób, tylko jego lepiej nie próbuje. Psychodeliki, oczywiście jest to ogólno dostępna wiedza więc jakieś roszczenia raczył bym zachować dla siebie. Tylko to ktoś musiał by Cię przez to przeprowadzić, Chodzi oto że jeśli kuracja dobiegnie końca to będziesz miał takie dziury w pamięci że zapomnisz o swojej dolegliwości. I "zakodujesz" się od nowa.

"Czyli jeśli takie "specyfiki" nie będą sterowane z Urzędu i ogólno dostępne z zachowaniem pewnych norm jakości. Cusz tu dużo pisać Politycy możecie wyciągnąć brony i zacząć oborywać na "Wiejskiej", zupa szczawiowa jest bardzo smaczna:)"


//Wiesz na czym polega budowanie Imperium, pierwsze trzeba je zbudować etc. stworzyć gdy Imperium już Stoi, zaczynamy je niszczyć jeśli Imperium zdoła się obronić samo bez swojego "stwórcy" jest odporne a "my" możemy zająć się budową kolejnego...

Ostatnia aktualizacja: 27.05.2015 11:29:32 przez amizet
[#52] Re: Magia pikselków

@amizet, post #51

Nie masz pojęcia o czym mówisz. Tyle napiszę, nie będę wchodził w szczegóły.
[#53] Re: Magia pikselków

@Hexmage960, post #49

Jak sam napisałeś:

Żeby być szczerym, to wróciłem do tematu Robbo całkiem niedawno i jak zawsze zacząłem od zrobienia dobrej grafiki.


Z naciskiem na
jak zawsze
, to chciałbym zauważyć że więcej frajdy masz z robienia grafiki niż pisania silnika :)
[#54] Re: Magia pikselków

@Hexmage960, post #41

grafika jest spoko, dobrze dobrane kolory jak na taki minimalizm
- ten żółty obrys jest bez sensu
- jeśli robisz zaokrąglone klocki to po co te czarne ostre krawędzie? (przez to wygląda jak jakiś saper z windy 95)
- ludzik jest płaski, rozmyty i włazi na grafikę
- też nie zauważyłem że to śrubki

i jeszcze ogólna uwaga - jak robisz projekt typu gierka, nawet taka prosta - warto zrobić najpierw ogólne założenia, dot. perspektywy, kolorów, rozmiarów dla obiektów (nawiązując do ich "funkcji") - np. tu masz:
- stworka z przodu
- klocki w pseudo 3d z góry
- a te śrubki to nawet nie wiem..

ale rzeczywiście lepiej to wygląda - czysto (może nawet troszkę za pusto), przejrzyście, w gierkach akurat lubię znienawidzony czarny outline na obiekty
[#55] Re: Magia pikselków

@Hexmage960, post #45

Odstaw wszystkie projekty i zacznij pisac gre na Retro Komp. Czasu co prawda jeszcze sporo ale w takim systemie pracy to nie zdazysz do 2016r.
Grafike koniecznie zostaw na koniec ok, racja
[#56] Re: Magia pikselków

@Hexmage960, post #49

Minniat, ja wiem że jest Ci ciężko, że choroba, że życie, że leki. Proszę tylko o jedno: Najpierw skończ jakiś projekt, a dopiero potem entuzjastycznie wyjeżdżaj na forum ze screenshotami. Obiecywałeś to już kiedyś. Pamiętasz? Bo tak jak jest w tym momencie to angażujesz ludzi, komentują, doradzają, robią Ci całą grafikę do gry, a Ty to później wyrzucasz do kosza i rzucasz się na następną rzecz. Naprawdę, gdzie jak gdzie ale w amiświecie to mamy już po dziurki w nosie dętych obietnic.
[#57] Re: Magia pikselków

@recedent, post #56

ja nie znam dokladanie tematu wiec nie chce sie wtracac, jednak spojrz na selura. zaczal od zera, zrobila sie z tego gra i z kazdym updatem jest coraz blizej do konca. oboje siedziemy po nocach i powoli posuwamy sie do przodu. ja sam mialem przez lata taki problem ze zaczynalem i nie konczylem. moze selur ma racje, zaczac cos od nowa i pociagnac do konca?
[#58] Re: Magia pikselków

@recedent, post #56

Z koszem jest jak ze stosem. Najpierw do niego wyrzuca a pozniej bedzie z niego wyciagac szeroki uśmiech

#57
"jednak spojrz na selura"

SORDANA a nie selura , sordana kolego splat
[#59] Re: Magia pikselków

@selur, post #58

matko, nie wiem dlaczego mi sie tak napisalo, oczywiscie mialem na mysli sordana hide2
[#60] Re: Magia pikselków

@selur, post #55

@Robert (Hexmage960): posłuchaj dobrych i życzliwych rad kolegów. Wszyscy trzymają za Ciebie kciuki, ale więcej pisz kodu niż na forum i będzie wszystko OK. Grę na compo RetroKompa to obiecałeś już w 2013 roku - w tym liczmy, że dasz radę OK

No i oczywiście po cichu obserwujemy i bardzo kibicujemy wszystkim projektom. 8-bitowa konkurencja nie śpi! ok, racja A Lotharkowe nagrody - palce lizać! I może coś jeszcze do tego
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem