[#1141] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Chador, post #1140

Niby nic nowego, ale jak się popatrzy na oryginał tu, to widać, jak bardzo zmiana palety dobrze zrobiła tej grze OK
[#1142] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Koyot1222, post #1139

Wkrótce powinna być dostępna nowa wersja, szybsza i mająca mniejszy plik wykonywalny. Z supportem MIDI (camd.library) oraz zwiększonymi efektami dźwiękowymi, regulacją detali (Low,Medium,High) - powinna działać dobrze na 040/40MHz

i have a new build coming out that is going to include the following things

- Converted code from C++ to C (gives us a few FPS increase and a much smaller executable)
- added support for MIDI music via CAMD.
- reduced from 24bpp to 16bpp RTG screenmode
- added more sound fx - still dont have all of them yet. if anyone has a good source of raw sound fx from the game let me know. im mostly interested in braking, passing cars, acceleration sounds from the game. I could also rip them from mame if needed.
- i talked to the Cannonball developer, he suggested a few optimizations around the z axis sprite scaling that ive incorporated
- finally added a custom game option for "detail levels". low , medium and high. Medium is how it currently looks. High is with the background and horizon enabled, low is just the track and no roadside objects - only cars to pass. Low isn't much fun but it runs on a lower specced Amiga - my Warp Engine 040/40 for example.
[#1143] Re: Zapowiedzi nowych gier

@waldiamiga, post #1142

OK
[#1144] Re: Zapowiedzi nowych gier

@BULI, post #1143

rodzi sie jakas prosta amosowa gra RPG Holly Warrior.
Graficznie jak zwykle "miazdzy" ale od strony programowej nie jest zle. Cos tam juz biega i walczy.
Programista nie rzucil sie tez na mutliskroling, wiec spora szansa, ze bedzie smigac na A1200 z fastem.

Grafik koniecznie recommended

tutaj strona projektu
[#1145] Re: Zapowiedzi nowych gier

@selur, post #1144

Masz racje oprawa graficzna jest nieco zabawna ze tak sie delikatnie wyraze. Muzyke robi Simone wiec moze poleci pewnego grafika z ktorym ostatnio wspolpracuje:)
[#1146] Re: Zapowiedzi nowych gier

@selur, post #1144

Simone/JMD też robił kiedyś pikselki. Ostatnio przesyłał mi nawet trochę rzeczy "do oblukania", nie skojarzyłem początkowo, że to ta gra. Więc będzie progres.
Szczerze, chciałbym pomóc, ale nie za bardzo już mogę. Przeholowałem z pikselkami i zaniedbałem kilka rzeczy.

Ostatnia aktualizacja: 20.04.2017 10:03:13 przez Koyot1222
[#1147] Re: Zapowiedzi nowych gier

@selur, post #1144

Niejaki(e) TheFoxSoft(ware) planuje stworzyć amigową wersję gry Power Disc. Jest to klon automatowej gry Windjammers.

Przykładowy "mockup" jak może wyglądać gra. Docelowo ma być OCS/ECS z trickiem podmiany palety co linię jak np w Universe, co ma dać więcej kolorów na ekranie.


Więcej informacji w tym wątku na EAB.

Ostatnia aktualizacja: 24.04.2017 11:46:46 przez Solo Kazuki
[#1148] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Solo Kazuki, post #1147

Na razie WoW
Zobaczymy co z tego wyjdzie ok, racja
[#1149] Re: Zapowiedzi nowych gier

@BULI, post #1148

Zapewne ludzie pamietaja zapowiedz calkiem 'pokaznej' gry na next-gena "Once upon a time".



Bylem pod wrazeniem prezentacji myslac "kurde ci to maja fach w reku, niemaszki to zdolne ludzie" takie cuda na kiju robia... az do momentu gdy zeglujac w necie natknalem sie na to kit pack za jedyne 29$.



Cos czuje , ze gra bedzie kosztowac z 50 euro z gotowym tilesem za 30$. Mam nadzieje, ze nie na jakims gotowym silniku (Game Maker'ze?)


Niestety niektorzy tutaj, dwoja sie i troja, zeby stworzyc jakies piksele, czesto efekt po wielu godzinach walk nie spelnia oczekiwan publiki a tu prosze wydajemy 30 dolcow i wszyscy szczesliwi, "ochy i achy" leja sie strumieniem.

Do mojej listy "leniwych" tworcow gier dolacza nastepna produkcja.

To mamy juz Tales Of Gorluth , Tales Of Gorluth II, Alar City, Once Upon a time - tych gier bym juz nie wsparl, pomimo czasem dobrego kodu nie lubie cwaniactwa i lenistwa
[#1150] Re: Zapowiedzi nowych gier

@selur, post #1149

Nie wiem czy to do końca cwaniactwo, ktoś robi te grafiki po to żeby ktoś je kupował i wykorzystywał w grach. Zyski z potencjalnych amigowych "best sellerów" bywają niewielkie. Ale takie jest to środowisko, nie dziwne, że ludzie kombinują.
Z własnego poletka mogę rzucić przykładem:
- Dzień dobry, szukam wsparcia finansowego dla gry komputerowej
- Ależ proszę bardzo, zawsze lubimy inwestować w informatyczne projekty. To będzie na komórki czy na komputery osobiste?
- Na amigę klasyczną, taka gra zręcznościowa, możemy umieścić Państwa logo, specjalne podziękowania.
- Hah! To super, tez miałem kiedyś Commodore 64, super sprawa... Tak... Przepraszam mam telefon. Odezwiemy się ;)


Ostatnia aktualizacja: 24.04.2017 21:26:04 przez Koyot1222
[#1151] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Koyot1222, post #1150

- Dzień dobry, szukam wsparcia finansowego dla gry komputerowej
- Ależ proszę bardzo, zawsze lubimy inwestować w informatyczne projekty. To będzie na komórki czy na komputery osobiste?
- Na amigę klasyczną, taka gra zręcznościowa, możemy umieścić Państwa logo, specjalne podziękowania.
- Hah! To super, tez miałem kiedyś Commodore 64, super sprawa... Tak... Przepraszam mam telefon. Odezwiemy się ;)


Ostatnio jak walczyłem z cłem, było podobnie.
Tzn na pytanie:
- A co to jest za komputer?
Moja odpowiedź:
- AMIGA
Cisza w słuchawce..
Dodałem:
- Commodore AMIGA
- "Hah! To super, tez miałem kiedyś Commodore 64.."
[#1152] Re: Zapowiedzi nowych gier

@selur, post #1149

a ja Alar City już wsparłem i uważam że stawianie tej gry przy grach zrobionych w backbone to duże nieporozumienie.
[#1153] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Koyot1222, post #1150

"..ktoś robi te grafiki po to żeby ktoś je kupował"

Oczywiscie, ze te grafiki robi sie na sprzedaz. Na rynku amatorskich gier PC pelno ma kupiony tilset tylko, ze my tu mowimy o naszym srodowisku- amigowym.
Gry na pc/mobile mozna sobie kupic za 3$ a tutaj mamy amigowe wielkie hity za 30 euro z grafika z neta - lekko zalosne. Za gre z kupiona grafika i zrobiona gamemakerem moge dac 30 centow a nie 30 euro.

Kazdy moze odpalic sobie backbone'a, sciagnac darmowe tilesy, wziac jakis modul scenowy i sklepac arcade/platformera w miesiac, moze dwa ale to nie powod zeby zadac za to jeszcze niezla kase.. no chyba, ze amigowe srodowisko jest zachwycone taka wizja amigowych gier, bo na EAB az orgazmu ludzie dostaja.
[#1154] Re: Zapowiedzi nowych gier

@selur, post #1153

Oczywiscie, ze te grafiki robi sie na sprzedaz. Na rynku amatorskich gier PC pelno ma kupiony tilset tylko, ze my tu mowimy o naszym srodowisku- amigowym.

No wiadomo, że przy odrobinie przyzwoitości, ktoś powinien zadbać aby choć trochę te grafiki wyjściowo różniły się od tego co zakupiono w pakiecie.
Ale nie jest to tylko cecha "mało nakładowych" ami gier. Duże firmy właśnie tak robią żeby zmaksymalizować zysk. To właśnie od dużych nowomodnych firm przyszedł ten "trend"
[#1155] Re: Zapowiedzi nowych gier

@selur, post #1149

Jak zawsze zgadzam sie z tym co selur pisze (i to doslownie kropka w kropke) tak tutaj jestem zdecydowanie odmiennego zdania. Dla uzytkownika koncowego wazne jest zeby gra byla dobra. Jego nie interesuje czy zrobiona jest jakims gamemakerem i czy tilesety byly rysowane przez autorow czy kupione. Nie nalezy dyskryminowac gamemakerow skoro graczom to nie przeszkadza. Idac krok dalej moznaby powiedziec - kolesie piszacy w Blitz Basicu oraz w C to cwaniaczki idacy na latwizne - bo prawdziwe gry tworzy sie tylko w asm! Dobor narzedzi moim zdaniem jest bardzo istotny i sztuka jest wybranie takiego odpowiedniego do projektu. Mowiac innymi slowy - pewnie ze mozna przekopac szpadlem pole 30 hektarow i bedziemy mieli pewnosc ze zrobimy to bardzo dokladnie, tyle ze zajmie to mnostwo czasu. Pojawia sie pytanie czy jest sens to robic? Analogicznie nie bedziemy wjezdzac ciagnikiem z plugiem na dzialke 1 ar... Mysle ze rozumiesz co mam na mysli ;) Sam mam nienajlepsze zdanie o gamemakerach ale powiedzmy sobie szczerze - sa gry do ktorych nie potrzeba wiecej.

W kwestii gotowych tilesetow - co to za roznica czy wezmiesz grafika zeby Ci narysowal grafe do gry, czy ja kupisz gotowa juz od kogos kto stworzyl ja predzej? Tak czy siak musisz grafikowi odpalic albo kase od razu albo dac jakis procent z zyskow. Personalizacja pod projekt o ktorej wspomnial Koyot bylaby fajna, ale mysle ze nie jest wymagana. Jedyny problem jest taki ze mozna natrafic na inna gre ktora ma taka sama grafike... watpie jednak by na Amige trafila sie druga taka sama. Tak wiec - absolutnie nie mam nic przeciwko kupowaniu gotowej grafiki. Powiem nawet wiecej - w obliczu problemow z deficytem grafikow (a jest takowy, wiem bo sam sie z tym borykam), taki zakup jest swietnym wyjsciem bo bardzo przyspiesza prace nad gra - po prostu ma sie od razu gotowa cala oprawe.

Calkiem inna sprawa to cena amigowych gier, ktora w przypadku zachodnich tytulow jest czesto mocno zawyzona w mojej opinii. Badzmy jednak realistami - jesli ktos to kupuje w takiej cenie to znaczy ze tyle akurat dla tej osoby jest warte. Niech sobie kupuja i sie ciesza... Po prostu inny target.

Ostatnia aktualizacja: 25.04.2017 10:34:15 przez Axi0maT
[#1156] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Axi0maT, post #1155

"Nie nalezy dyskryminowac gamemakerow skoro graczom to nie przeszkadza."

Racja, kazdy ma swoje gusta ale ja juz widzialem mozliwosci Backbona i mowie stanowczo i glosno NIE dla tego czegos na amidze. Te gry maja koszmarny gameplay.


"W kwestii gotowych tilesetow - co to za roznica czy wezmiesz grafika zeby Ci narysowal grafe do gry, czy ja kupisz gotowa juz od kogos kto stworzyl ja predzej?"

Jak ktos stworzy dla twojej gry grafike (np. za kase) to bedzie ona unikatowa a jak kupisz gotowy tileset z netu (przeznaczony wlasnie na sprzedaz), to za chwile moze sie okazac, ze 5 innych gier np. na kompo wyglada identycznie, bo inni tez kupili/wzieli taki zestaw.

Jakbym byl zlosliwy, to na tegoroczne RKLE sklepalbym jakiegos gownianego potworka w bakbonie z tilesem z AlarCity. Powiedzialbym, ze gra napisana jest w Amosie a grafike kupilem w necie ... i co fajnie by bylo?


moja zlota sentencja brzmi Backbone musi odejsc!
[#1157] Re: Zapowiedzi nowych gier

@selur, post #1156

Pytanie brzmi - czy gry stworzone w backbone maja slaby gameplay czy moze tworcy gier ktorzy z niego korzystaja nie maja wystarczajacych umiejetnosci zeby stworzyc grywalna gre?

Tilesetow sa tysiace do kupienia w necie. Szansa na to ze ktos kupi taka sama jest... w zasadzie bliska zera. Szczegolnie ze gier na retrosprzet powstaje jak na lekarstwo.

Osobiscie nie widze przeszkod zeby w konkursach startowaly gry zrobione w gamemakerach - sam twierdzisz ze maja zenujaca grywalnosc wiec raczej i tak nic by nie wygraly. Mysle ze i tak organizatorzy moga przeprowadzic wstepna selekcje (i taka sobie zastrzegaja jak dobrze kojarze) i odrzucic jakies gry nie spelniajace jakiegos minimum przyzwoitosci.

W kwestii AlarCity to nie sledze wszystkich watkow na forum ale wiem ze sie tu czesto o grze mowilo i kojarze ze autor miala kupiony zestaw tilesetow... od siebie moge dodac ze tragicznie wrecz dobrany do samej gry. Pamietam prezentacje na RetroKompie - jak zobaczylem title screena oraz uslyszalem muzyke to az nozki mi sie ugiely z wrazenia. Ale to trwalo tylko chwile bo po zobaczeniu gameplayu po prostu parsknalem smiechem (i nie tylko ja, bo haslo "plemnik" krazylo po calej rozbawionej sali). Silnik gierki jest swietny i z tego co widac - dopracowany. Jakby kolesie mieli grafike w stylu Chaos Engine lub Alien Breed to bylby murowany hit... Tymczasem to jest wg mnie podrecznikowy przyklad na to jak zmarnowac potencjal drzemiacy w kodzie. Mogl byc swietny shooter a wyszedl koszmarny potworek wzbudzajacy usmiech politowania. Szkoda... wielka szkoda
[#1158] Re: Zapowiedzi nowych gier

@selur, post #1153

Poważnie - dałbyś 30 centów za grę z kupioną grafiką i zrobioną gamemakerem? Ja się np. noszę z napisaniem gry, tylko, że wciąż się nie nauczyłem asemblera Amigi, ale jak będę miał Vampire to w sumie czemu nie gamemakerem. Nawet nie wiedziałem, że tak tanio można kupić grafikę. Jakby mi się zwróciło, bo wystarczyłoby, że trochę osób dałoby te 30 centów to byłbym zadowolony... Zresztą generalnie - tak jestem fanem pisania zwłaszcza w asmie na Atari czy Amigę, ale jest kilka niezłych tytułów, które okazały się zrobionowe w gamemakerach. Gra ma być przede wszystkim grywalna, czyż nie?
[#1159] Re: Zapowiedzi nowych gier

@selur, post #1156

moja zlota sentencja brzmi Backbone musi odejsc!

Zgadzam się w 100%
Backbone to zombie, które powinno zdechnąć kilkanaście lat temu, ale wciąż jest podtrzymywane przy życiu.
Powód jest prosty - brak alternatywy. Gdyby istniał inny (czytaj lepszy) amigowy gamemaker, to o BB nikt by nie pamiętał. Ale że nie istnieje, to "młodzi zdolni" biorą się za BB i produkują dzieła na poziomie Atari ST z 1985 r.
Na Spectrum też dziś większość gier powstaje w gamemakerze zwanym Arcade Game Designer. Nie jestem ich fanem, ale muszę przyznać, że AGD lepiej wykorzystuje możliwości Spectruma niż BB możliwości Amigi.
[#1160] Re: Zapowiedzi nowych gier

@PopoCop, post #1159

AlarCity to troche zmarnowany potencjal, bo tworcy nie sluchaja co sie do nich mowi, tylko ida w zaparte. Z Reshoot'em bylo tak samo.

Tyle, ze stare gry z Atari ST dzialaja szybciej niz Backbone.
No wlasnie - AGD zostal stworzony w asmie pod dany typ gier i dziala o niebo lepiej niz Backbone.

Czy wszyscy juz zapomnieli jak bardzo znienawidzony stal sie AMOS w latach 90'tych, przez te dziesiatki krapow napisanych w tym jezyku?
A tu nagle rodza sie hity w Amosowym Bakbonie i ludzie juz zadowoleni
Kto chce koniecznie tworzyc niech se tworzy ale chociaz, niech to nie pojawia sie w sprzedazy jako "amigowe komercyjne gry".
[#1161] Re: Zapowiedzi nowych gier

@PopoCop, post #1159

a co sądzisz o Red Pill? od pewnego czasu na EAB widać że autor stara się go aktualizować, jest kilka projektów z nim związanych, ale sam nie widzę że projektowi przydałby się większy szum i zainteresowanie ludzi. A może to właśnie cecha naszego środowiska, malkontenctwo i narzekanie, ale jak przychodzi do działania to większość wymięka.
[#1162] Re: Zapowiedzi nowych gier

@selur, post #1160

Hmm w sumie nie ma się co dziwić, że ktoś chce zarabiać na tym pieniądze. Wystarczy spojrzeć, że licencja na te grafiki, jak ktoś chce choćby 1 centa to kosztuje ponad 150$. Wbrew pozorom sprzedanie 10 gier to sukces w świecie Amigi, zwłaszcza NG... Jedyne co ratuje rynek to chyba niewielka ilość nowych tytułów.

Po drugie skoro taki Elbox może wypuszczać obudowy w cenie Vampire, to dlaczego ktoś nie miałby wypuszczać komercyjnie gier zrobionych przy użyciu Backbone? Tak samo dobrze można powiedzieć, że nikt nie zmusza kupować...
[#1163] Re: Zapowiedzi nowych gier

@pgru2, post #1162

Nikt tu nie zabrania pisania ani sprzedawania gier zrobionych w BB. Natomiast mamy prawo wyrazić swoje zdanie na temat tych gier, ich twórców oraz rzeszy zachwyconych kupców.
[#1164] Re: Zapowiedzi nowych gier

@PopoCop, post #1163

Ciekawe czy coś się z tego uda zrobić.
[#1165] Re: Zapowiedzi nowych gier

@waldiamiga, post #1164

czy ten 'grafik' umie rysowac cokolwiek poza roznokolorowymi zelkami Haribo ?
[#1166] Re: Zapowiedzi nowych gier

@selur, post #1165

...ech, czytam sobie ten wątek i nie mogę nie spojrzeć na inne, równie martwe, platformy.
Amigowcy, jak zawsze, mocno werbalni, gdy tymczasem na takim Mega Drive robi się takie rzeczy:

Paprium

link do strony gry

IMO gry robione dziś na klasyka to "sztuka dla sztuki", hobby które trudno racjonalnie oceniać, porównywać do czegokolwiek. Szansa, że cokolwiek będzie w stanie zbliżyć się do poziomu tego z czym mieliśmy do czynienia w latach 91-93 jest praktycznie zerowa.
Jak ktoś szuka fajnych gier, to za grosze (bądź za free) znajdzie je na innych platformach.
#sad_but_true
[#1167] Re: Zapowiedzi nowych gier

@michalmarek77, post #1166

Wypas! Uwielbiam takie szpile.
Ale bym grał...
[#1168] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Gżegżółka, post #1161

Red Pill dawno już powinien wyprzeć ograniczonego i wolnego Backbone. Czemu tak nie jest pozostaje dla mnie zagadką...

A powracając do tematu, BSzili tym razem wziął się za Blake Stone: Aliens of Gold. Wersja amigowa wymaga wersji zarejestrowanej 2.10 (2.10R). Archiwum do ściągnięcia tutaj. Druga część (Blake Stone: Planet Strike) planowana jest w późniejszym czasie.

[#1169] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Solo Kazuki, post #1168

Red Pill też potrzebuje 030+ , taka jest zaleta gamemakerów
[#1170] Re: Zapowiedzi nowych gier

@selur, post #1156

Skrytym Backbonoużytkotwórcom mówimy stanowcze NIE. Sama idea BB nie jest zła.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem