[#1] Flappy Bird
Zobaczcie co można robić zamiast pierniczyć jedno i to samo na okrągło i kopać się po kostkach.
Dopiero co narobił szumu na smartfonach a już powstał polski! klon na C64
.
[#2] Flappy Boing

@rePeter, post #1

No ale to Sos Sosowki jest, to pierwsza klasa...

No to teraz robimy wersję na Amigę. Kto reflektuje?

Ostatnia aktualizacja: 25.02.2014 23:33:21 przez Skrzyp
[#3] Re: Flappy Bird

@rePeter, post #1

Dzis widzialem tez wersje na ZX Spectrum i mialem zalozyc podobny watek. Stwierdzilem, ze jednak nie warto...

Ostatnia aktualizacja: 26.02.2014 09:10:42 przez _arti
[#4] Re: Flappy Bird

@rePeter, post #1

Moim zdaniem nie ma czym się chwalić- fajnie, że jest, ale chyba nic poza tym!
[#5] Re: Flappy Bird

@rePeter, post #1

jak na C64 słabizna
[#6] Re: Flappy Bird

@BULI, post #4

Rzeczywiście - nie ma się czym chwalić - gra, jako typowy casual, wciągająca jak diabli, biła rekordy popularności na urządzeniach mobilnych a jej autor w ciągu tygodnia zarobił kilkaset tysięcy dolarów... ale nawet jeśli już, to poza tym, commodorowcy, atarowcy i spectrumowcy mają:
- konwersję Cannabalt - kolejny hit z tabletów;
- Yoomp - bardzo oryginalna i wciągająca gra z genialną muzyką;
- Monster Busters;
- MicroH Exagon;
- Rocket Smash;
- Power Glowe;
- Guns 'n' Ghosts;
- Soulless - platformówka w klimacie SOTB;
- +kilkanaście innych tytułów, których nie mam czasu teraz wyszukać;
- +kilkanaście kolejnych, które dopiero powstają...

A to tylko gry z lat 2012-2014. O większości z nich na Amidze, nawet gdyby miały powstać w tej samej jakości co na C-64/Atari, możemy nawet pomarzyć, bo nie ma komu ich zrobić. My możemy konkurować co najwyżej Solid Goldem, Szalterem, i brednioserialami na forum.

Ostatnia aktualizacja: 26.02.2014 17:13:48 przez _arti
[#7] Re: Flappy Bird

@rePeter, post #1

Czy tylko ja mam Parkinsona, ze nie moge przekroczyc progu 25 punktow?
[#8] Re: Flappy Bird

@rePeter, post #1

Hahahhah, fajne :) Pierwsze skojarzenie to Joust :)
[#9] Re: Flappy Bird

@_arti, post #6

Brednioserialami wyłącznie.
[#10] Re: Flappy Bird

@_arti, post #6

- +kilkanaście innych tytułów, których nie mam czasu teraz wyszukać;

A mógłbyś znaleźć czas i wyszukać i podać te inne tytuły, bom szalenie ciekawy. Dziękuje bardzo. Kto wie możę się kiedyś nad którymś pochylę :)
[#11] Re: Flappy Bird

@_arti, post #6

Niestety mamy w naszych szeregach sporo bajkopisarzy i pisarzy serialowych zahaczających o tematyki "na wspólnej"
Dwie osoby z ppa próbują coś tam wyrzeźbić na Amigę klasyczną, ale jak widać, marnie im to idzie Chłopaki zbierzcie się w końcu w kupę i zróbcie w końcu jakiego konkreta pomysł
[#12] Re: Flappy Bird

@asman, post #10

Zaglądaj sobie od czasu do czasu na przykład tutaj.
[#13] Re: Flappy Bird

@parallax, post #11

@parallax
Zacytuję aż mistrza ciętej riposty, pozwolicie, że będzie to wersja lajtowa, wersja hardkorowa zawiera słowa powszechnie uważane za obraźliwe. A oto i cytat: ''Najpierw trzeba zacząć od siebie''

@_arti
Dzięki, właśnie przeglądam
[#14] Re: Flappy Bird

@rePeter, post #1

Flupp the Fish dla Amiga OS4.1 http://www.youtube.com/watch?v=o6IP_Yp4iPw
[#15] Re: Flappy Bird

@] SKOLMAN_MWS ˇ agrEssOr [, post #14

Fajne, ale na klasyku nie pojedzie
[#16] Re: Flappy Bird

@asman, post #13

''Najpierw trzeba zacząć od siebie''


Ja nic nie potrafię pomysł
Na ppa jest wielu programistów, grafików i.t.d. i.t.p. tylko chęci brak, bo na czas nie ma co tak zwalaćok, racja Trzeba by było zmotywować, tylko jak? pomysł
[#17] Re: Flappy Bird

@_arti, post #6

A to tylko gry z lat 2012-2014. O większości z nich na Amidze, nawet gdyby miały powstać w tej samej jakości co na C-64/Atari, możemy nawet pomarzyć, bo nie ma komu ich zrobić. My możemy konkurować co najwyżej Solid Goldem, Szalterem, i brednioserialami na forum.


Właśnie, "na Amidze". Jednym z problemów jest właśnie to, że w zasadzie nie wiadomo co oznacza zwrot "na Amidze". Tamte retro-platformy są ostro i dokładnie zdefiniowane, dokładnie wiadomo co to jest C-64. A Amiga? Ile osób, tyle definicji.

Na przykład dla mnie jest rzeczą bardzo przykrą, gdy ktoś mówi, że odpala "amigowego Gimpa na Amidze" mając na myśli odpalanie emulatora linuksowego środowiska pod jednym z systemów pochodnych od systemu Amigi, na komputerze gdzie główną rolę grają karta graficzna Radeon od peceta i chip dźwiękowy Intel HD Audio.

Problem z ami-środowiskiem jest taki, że obecnie Amigą zajmują się prawie wyłącznie retro-kolekcjonerzy sprzętu czy gracze, natomiast przynajmniej część z ludzi którzy potrafią coś więcej przeskoczyła już dawno na inne platformy w rodzaju Power Maców czy płyt Sam itp. Dlatego porównywanie płodności środowiska fanów C-64 do tego co się dzieje w przypadku Amigi wypada niestety na niekorzyść tej ostatniej.
[#18] Re: Flappy Bird

@jubi, post #17

Miałem na myśli tylko i wyłącznie sprzęty retro. Odnośnie dalszej części twojego posta - jest dokładnie tak jak piszesz. Amiga była za krótko na rynku (5 góra 6 naprawdę aktywnych i produktywnych lat) by stać się komputerem kultowym. Kultowym w takim zakresie, w jakim to stało się z maszynkami typu C64 czy małe Atari (obecność na rynku przez ponad 10 lat! Np. produkcje C64 zakończono dopiero... z bankructwem Commodore).

Fani 8-bitowców mają też o tyle łatwiej, że w ich środowisku wszystko jasno jest określone - sprzęt jest jaki jest, znane są ograniczenia i każdy zdaje sobie sprawę, że na nic nowego liczyć już za bardzo nie można w kwestii hardware'u, więc mają fun pisząc na to, co jest. Tyle.

Jeśli chodzi o gry na Amigę, pisali je głównie młodzi goście, którzy z chwilą odejścia C= w niebyt machnęli po prostu ręką i przeskoczyli na jedną z kilku innych rozwijających się platform - a mieli do wyboru sporo - PSX, Sega, Nintendo czy PC. Do tego dochodzi fakt, że ci, co zostali to raczej zwykli pasjonaci platformy ale niekoniecznie programiści czy graficy... część z nich jeszcze z wiarą w to, że Amiga podbije świat - tym czy innym neo-rozwiązaniem, którą niezmiennie okłamują samych siebie i innych do dzisiaj.
[#19] Re: Flappy Bird

@_arti, post #18

Fani 8-bitowców mają też o tyle łatwiej, że w ich środowisku wszystko jasno jest określone - sprzęt jest jaki jest, znane są ograniczenia i każdy zdaje sobie sprawę, że na nic nowego liczyć już za bardzo nie można w kwestii hardware'u, więc mają fun pisząc na to, co jest. Tyle.


Ano właśnie, to też tworzy odpowiednią, przyjazną atmosferę. Wyobraź sobie tu konkurs na grę na Amigę. Zaraz by się zaczęło, czy to ma być tylko na OCS/ECS czy może AGA jest dozwolona, inny by się odezwał, że on gry, która się nie odpali na karcie graficznej albo w oknie Workbencha kijem nie ruszy, jeszcze inny chciałby żeby działała pod kilkoma systemami (AOS3/AOS4/MOS itd), bo jak tylko pod przestarzałym AOS3 to poniżej jego godności bo on starego "klasyka" dawno na śmietnik wyrzucił itp. itd. Spójrz na konkurs screenshotów, ile kategorii, ile zastrzeżeń.

A to właśnie tworzy gęstą atmosferę i zamiast skupić się na grze biedny programista musi zajmować się rozstrzyganiem takich za przeproszeniem pierdół. Dlatego woli pójść na forum Atari gdzie świat jest łatwy i prosty a ludzie przyjaźni i zafascynowani bezkrytycznie swoją retro-platformą bez wygórowanych aspiracji bycia retro i nowoczesnym w jednym. Takie rozdwojenie jaźni musi być na dłuższą metę strasznie męczące.


Ostatnia aktualizacja: 27.02.2014 12:14:54 przez jubi
[#20] Re: Flappy Bird

@jubi, post #19

Ktos juz kiedys wyglosil "kontrowersyjny" poglad, ze na 8-bitowcach tworzylo sie software pod hardware, a na Amidze hardware pod software.

Wściekły
[#21] Re: Flappy Bird

@_arti, post #18

Myślę że trochę idealizujesz jedność fanów 8bitowców. Jedni akceptują wyłącznie zabawę na sprzęcie 100% retro, inni mówią starym komputerom tak ale starym nośnikom mówią nie. Bo wolą czytniki kart SD lub CF. Są tacy co po zaoraniu paru prawdziwych kompów przenieśli się na FPGA-owe sprzętowe emulatory. Inni na programowe by mieć cały soft na raz, bez wydatków i stresów że się nie wczyta. Inni przeszli tą drogę dokładnie w przeciwnym kierunku, bo tęsknili za zgrzytami stacji lub ustawianiem głowicy.

Są tacy co interesują ich wyłącznie standardowe konfigi oraz tacy co podczepiają do nich rozszerzenia ramu, przełączniki romów, układy dźwiękowe, czy karty graficzne o parametrach jakich nie powstydziłyby się 16bitowce. Podkręcają procesorki, lub wymieniają na ich nowsze szybsze wersje z większą ilością i to szerszych rejestrów, a nawet podczepiają mikrokontrolery które wprawdzie wymagają pisania wszystkiego na nowo ale za to dają POWER o jakim kiedyś tylko śnili.

Podczas gdy inni mówią że tego typu wynalazki to już nie są Commodorki, Spectrumy, Atarki czy Amstrady, a w każdym bądź razie nie takie jakie przed laty pokochali i do których wciąż się w nich tli sentyment. :) I jedynie ci co nie zaglądają na 8bitowe fora nie są świadomi ideologicznych wojenek jakie tam toczą zwolennicy mieszania nowego ze starym z tymi co są temu przeciwni. Za to mam wrażenie że wojenki między-platformowe sprzed lat przygasły, a jak się pojawią to mają jedynie żartobliwy charakter. :)

Jedyna różnica od tego co jest na PPA to brak złudzeń, że rozłożą takimi wynalazkami świat na łopatki.
Wszak paraolimpiada to nie olimpiada. ;)
[#22] Re: Flappy Bird

@_arti, post #3

Ten obrazek nie pochodzi z wersji na ZX Spectrum, lecz ZX81.
To jakby nie patrzeć, dość duża różnica.
[#23] Re: Flappy Bird

@tygrys, post #22

Dokładnie link
[#24] Re: Flappy Bird

@ZbyniuR, post #21

Są tacy co interesują ich wyłącznie standardowe konfigi oraz tacy co podczepiają do nich rozszerzenia ramu, przełączniki romów, układy dźwiękowe, czy karty graficzne o parametrach jakich nie powstydziłyby się 16bitowce. Podkręcają procesorki, lub wymieniają na ich nowsze szybsze wersje z większą ilością i to szerszych rejestrów, a nawet podczepiają mikrokontrolery które wprawdzie wymagają pisania wszystkiego na nowo ale za to dają POWER o jakim kiedyś tylko śnili.


Masz rację, jednak jest pewna różnica. Co innego rozszerzanie starego Commodorka o SuperCPU i inne dodatki, a co innego wyrzucenie go do śmietnika i zastąpienie zupełnie innym komputerem, którego usilnie próbowałbyś nazywać "nowym Commodorkiem".

Co do amigowców, to niestety niektórzy z nich rozbudowę Amigi o różne dodatki nazywają pogardliwie "kanapkowaniem" i zalecają wyrzucenie całej takiej Amigi do śmietnika i zastąpienie jej np. Power Macem. Nie zauważyłem, aby na wspomnianych przez ciebie retro-forach innych konmputerów podobna postawa spotykała się z jakimś szerszym zainteresowaniem.
[#25] Re: Flappy Bird

@jubi, post #17

Właśnie, "na Amidze". Jednym z problemów jest właśnie to, że w zasadzie nie wiadomo co oznacza zwrot "na Amidze". Tamte retro-platformy są ostro i dokładnie zdefiniowane, dokładnie wiadomo co to jest C-64. A Amiga?.


Tego nie wiedzą nawet sami Amigowcy, ale nie to jest głównym problemem, a mnogość konfiguracji i brak jednomyślności. Zadaj pytanie ludziom na jaką konfigurację chcieliby, aby ktoś napisał grę, a otrzymasz te same odpowiedzi, jak na pytanie jekie rozszerzenie kupić do Amigi, tzn zacznie się skromnie powiedzmy od 4MB, a na propozycjach Blizzardów PPC skończy! Niewielu już myśli o Amidze jako komputerze z 1MB RAM, a taka wg powinna być platforma odniesienia.
[#26] Re: Flappy Bird

@parallax, post #16

Masz czas i chęci to się równie dobrze możesz nauczyć :)
[#27] Re: Flappy Bird

@abcdef, post #26

Tak leciutko offtopowo link do produkcji zgłoszonych na Game Compo na Zx Spectrum. Komentarze pod produkcjami są entuzjastyczne. LINK
[#28] Re: Flappy Bird

@parallax, post #16

"Ja nic nie potrafię pomysł "

za to zdanie masz u mnie pierwszego i jedynego plusa OK
[#29] Re: Flappy Bird

@abcdef, post #26

Co polecasz? pomysł
[#30] Re: Flappy Bird

@_arti, post #6

szkoda gadać, nawet scena "homebrew" na tak zamkniętej platformie jak Sega MegaDrive potrafi obecnie zaskoczyć. Już dawno temu wydano świetny RPG Pier Solar,



Angry Birds etc. a gry z kilku ostatnich miesięcy: klon Space Invaders - First Invasion, strzelanka Antarex, a nawet przygodówka survival horror Sacred Lines ;)



te gry nierzadko robiły pojedyncze osoby :) chyba czas kupić flashcart do MegaDrive na aliexpress albo jakiegoś 8-bitowca.


Ostatnia aktualizacja: 02.03.2014 23:15:58 przez charliefrown
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem