[#91] Re: Flappy Boing

@flops, post #73

Jak potrzeba grafiki to mogę zaoferować swoją pomoc - w opcji po godzinach ;)

Co do samego tworzenia gry to myślę, że największe szanse sprzedaży miała by produkcja typowo retro - 68000, 1MB, ECS i dyskietki. Koniecz nie wydana w normalnej wersji (pudełko, instrukcja, etc.). Za takie ludzie w cywilizowanych krajach płacą. Wymagania sprzętowe takie, bo raz że pójdą na każdym sprzęcie (więc zwiększa się liczba potencjalnych nabywców), dwa że wtedy jest to prawdziwy retrogaming - a właśnie na to jest zapotrzebowanie. Jak ktoś chce full HD i "Call of duty"
to kupuje xbox'a, pees'a i grę na allegro za 50 pln.

Ludzie chcą gier na swój stary sprzęt lub do kolekcji na półkę.

Co do wydawcy to choćby "Psytronik", myślę że z dobrą produkcją nie byłoby problemu z wydaniem i sprzedażą rozsądnej ilości egzemplarzy:

http://www.psytronik.net/main/index.php
[#92] Re: Flappy Boing

@indyjr, post #91

ten wydawca jest skoncentrowany na 8bit maszynach, sprzedaż to właściwie c64
[#93] Re: Flappy Boing

@jokov, post #92

Głównie dlatego, że na 16-bit nie ma co wydawać. Myślę, że nie byłoby problemu z Amigą.
[#94] Re: Flappy Boing

@jokov, post #92

Przecież tam nawet są tytuły na pc 1ghz ;)

Ostatnia aktualizacja: 07.03.2014 11:40:24 przez teh_KaiN
[#95] Re: Flappy Boing

@indyjr, post #91

Widzisz, problem w tym, że praca po godzinach, to nie jest praca tylko same kłopoty i problemy. Albo robimy coś konkretnie i w pełnym wymiarze godzin, najlepiej jeszcze zamknięci w jednym pokoju, albo gra powstaje 7 lat i jest wydawana w terminie "when it's done".
[#96] Re: Flappy Boing

@_arti, post #95

Masz oczywiście rację, że optymalnym rozwiązaniem byłoby stworzenie czegoś na wzór profesjonalnego studia deweloperskiego z dawnych lat, zajęcie mieszkania całym zespołem i praca nad grą w normalnym wymiarze godzin. Ale jest to raczej nierealne.
Natomiast warto zauważyć, że możliwość przygotowywania elementów programu (w moim wypadku grafika) na szybkim sprzęcie PC, wymiany danych, emulacji, korzystania z nowoczesnego skanera, porządnego monitora, szybkiego internetu, znacznie ułatwia i przyspiesza pracę w porównaniu do przełomu lat 80/90.
Poza tym zawsze uważałem, że lepiej robić coś nawet po godzinach niż nie robić nic.
[#97] Re: Flappy Boing

@indyjr, post #96

Dla grafika i muzyka dzisiejsze możliwości techniczne przynoszą wiele korzyści i faktycznie mogą znacznie przyczynić się do przyspieszenia pracy, ale od mojej strony, jedynym plusem, jest jedynie łatwiejszy dostęp do książek, ew. przykładów. Reszta pozostaje tak samo skomplikowana jak na przełomie '80/'90.

Na dodatek jestem ultrasem i wszystko klepie na A1200 lub A4000D i UAE nie tykam.
[#98] Re: Flappy Boing

@_arti, post #95

"konkretnie i w pełnym wymiarze godzin"
ze względów finansowych nie widzę szans większych raczej (chyba, że ktoś sypnie kasą nie licząc, że się zwróci ...bo się nie zwróci)

"albo gra powstaje 7 lat i jest wydawana w terminie "when it's done". "
to też jest właściwie niemożliwe - ze względu na zgranie ekipy (sinusoidy aktywności, dostępnego czasu i zapału) a musi to być ekipa o podobnym stopniu "profesjonalizmu".

Są pewne szanse na sukces w przypadku kiedy ktoś ma uporządkowane życie, jest konsekwentny i np. dwie umiejętności - grafika/kod, ale też tylko jeden na wiele projektów dobija do "is done"

Przerabiałem oba warianty: czyli 1 - praca w profesjonalnej ekipie, 2 - 7 lat i "when is done" efekty takie:
1 - zdarzyło się zrobić kilka fajnych projektów, czasem nawet w miesiąc - dwa (oczywiście nie jakieś COD ;). Porażki tez były.
2 - żaden projekt (mimo często bardzo zaawansowanego stadium - funkcjonalne demo, edytory) nie ukazał się. A były ze dwa ciągnące się dłużej niż cytowane 7lat :/


Większe szanse były kiedyś (kiedy byliśmy młodsi ;) więcej zapału, mniej obowiązków, większy rynek itd..

Nie twierdzę, że nie warto próbować.
Sam jak mam czas i warunki wracam do dłubania
[#99] Re: Flappy Bird

@rePeter, post #1

[#100] Re: Flappy Bird

@forge, post #99

Na the company się nie mylili Amiga może tego nie pociągnąć

Requirements
------------
A 12Mhz Processor (But with Fast Ram

Na e-uae działa na a-500 z 1mb pamięci

Nie no gra przyjemna fajna muzyka i żywe kolory jeśli kiedyś postanowię sprzedać jedną z amig 500 na pewno dołączę Flapy na dyskietce OKok, racja

Ostatnia aktualizacja: 07.03.2014 14:40:42 przez amizet
[#101] Re: Flappy Bird

@forge, post #99

Już jest


Requires: 12Mhz Processor ???
[#102] Re: Flappy Bird

@amizet, post #100

Pierwszy raz grałem w tą grę tak naprawdę wczoraj na amidze 2000 1/5 chip/fast A2360 27.8 i powiem wam że jest nawet fajna ptaszyna sobie lata jak spada to wali głową o glebę, rekord miałem chyba 12 adrenalina nie pozwalał mi ugrać więcej, później komuś o tym mówiłem że grałam we fllapy na amidze takim ptaszkiem się lata a on mi odpowiedział że to ta inteligentna gra na smartfony co jest teraz zacząłem się śmiać
[#103] Re: Flappy Bird

@amizet, post #102

a on mi odpowiedział że to ta inteligentna gra na smartfony co jest teraz zacząłem się śmiać



Dołączam
[#104] Re: Flappy Bird

@sanjyuubi, post #103

super
[#105] Re: Flappy Bird

@amizet, post #102

Za jakis czas, dla wiekszosci szczytem mozliwosci intelektualnych bedzie gra w tetrisa.
[#106] Re: Flappy Bird

@selur, post #105

Tak pod, pod warunkiem, że wyjdzie na najnowsze cyfrowe zabawki super
[#107] Re: Flappy Bird

@selur, post #105

Masz zupełną rację, że za jakiś czas, bo obecnie naukowcy są dopiero w fazie budowy największego akceleratora cząsteczek na odludnej wyspie. Będą prowadzić badania na temat fuzji klocków w linii. Póki co tetris jest tematem tabu i istnieje tylko w podziemiu, czarny rynek związany z tą grą jest warty kilka mld $.
[#108] Re: Flappy Bird

@sanjyuubi, post #107

No ba, mało tego - słyszałem że najnowszy wirus ma zrobić Tetrisa z najnowszego systemu obronnego pewnego państwa. Ale cicho, bo to tajemnica...

Ale tak na serio, to Tetris był swego czasu podobnym hitem jak dzisaiaj ten "ptaszek"... tyle że wymaga więcej myślenia. Bez komentarza więc zostawiam w którym kierunku idą "hity".
[#109] Re: Flappy Bird

@Solo Kazuki, post #108

dzisiaj to raczej ludzie w minecrafta grają

kierunek nawet trochę podobny do tetrisa splat
[#110] Re: Flappy Bird

@XoR, post #109

Ja w wątku "Zapowiedzi nowych gier" dałem zdjęcia i screeny z FlappyBird na mojej A500+. Pierwszy raz widzę grę w której do obsługi wystarczy jeden klawisz (wersja Amigowa - lewy myszki dokładnie ). O dziwo mój siedmioletni syn grą jest zachwycony! Grafika prostsza niż w katowanych przez niego do tej pory Anrgy Birds - nie rozprasza, do tego tak proste zasady, że prościej się nie da .

Sam popykałem we FlappyBirds i gra jest zarabista. Zwłaszcza na imprę przy browkach może być niezła zabawa . Ja po jednym browarku dzisiaj zrobiłem 75 punktów. Wciągająca jest równie mocno jak prosta.

Co do robienia ambitniejszych (szarokomórkowo) gier na Amigę to jest bardzo proste wyjście. To że ludzie nie będą za darmo siedzieć miesiącami to oczywiste. Jest jeszcze coś takiego jak Kickstarter. Problem w tym, że pewnie nie zebrałby nawet na waciki bo nie spieszno w tym środowisku do wydawania pieniędzy. Najlepiej, żeby "łoś" zrobil za darmo i wrzucił na Aminet - tyle, że wtedy będą komentarze jak o Flappy Bird. Zero wdzięczności, że komuś się w ogóle chce.

Mnie się Flappy Bird podoba i żeby więcej było takich ludzi jak Michael Gibs.

Pozdrawiam,

Azz

Ostatnia aktualizacja: 11.03.2014 18:45:54 przez Azzorek

Ostatnia aktualizacja: 11.03.2014 18:48:56 przez Azzorek
[#111] Re: Flappy Bird

@Azzorek, post #110

Po twoich doświadczeniach- chyba sam w to pyknę OK
[#112] Re: Flappy Bird

@BULI, post #111

Jest już wersja 1.1
[#113] Re: Flappy Bird

@] SKOLMAN_MWS ˇ agrEssOr [, post #112

a co w niej nowego ? mi tam brakuje higscore savera.
[#114] Re: Flappy Bird

@twardy, post #113

1.1
+ Fix a bug when flappy was falling without any click a Pipeline appear.
+ High Score saved in (Floppy/HDD).
+ More Gravity.
+ More Flap available.
+ Sky redesign.

A no właśnie między innymi High Score saver ;)
[#115] Re: Flappy Bird

@Sir_Lucas, post #114

Flappy Bird załapał się na "How Basic To" :)
[#116] Re: Flappy Bird

@Azzorek, post #110

> Pierwszy raz widzę grę w której do obsługi wystarczy jeden klawisz

To ciebie zaskoczę - to nic nowego. Takich gier widzałem mnóstwo na różne platformy. Przykładem z "amigowego podwórka" niech będzie żużel (niestety nie pamietam dokładnego tytułu), gra PD gdzie sterując kropkami za pomocą tylko jednego klawisza (skręt w prawo) można było grać nawet do 4 osób.

> Sam popykałem we FlappyBirds i gra jest zarabista.

A ja zupełnie nie rozumiem tych "achów" i "ochów" nad grą która jest tak samo odkrywcza, jak wynalezienie koła

Osobiście nic nie mam do tej gry, tylko do wypowiedzi osób, które uważają grę za "genialną" pomimo że taka nie jest. Wychodzi "owczy pęd" bez dokładnej analizy "historii prostych gier"
[#117] Re: Flappy Bird

@Solo Kazuki, post #116

Przykładem z "amigowego podwórka" niech będzie żużel (niestety nie pamietam dokładnego tytułu), gra PD gdzie sterując kropkami za pomocą tylko jednego klawisza (skręt w prawo) można było grać nawet do 4 osób.


Mowa zapewne o "Crazy Speedway", ale:
  • po pierwsze: opcja gry "jednym przyciskiem" była tam jedną z kilku do wyboru
  • po drugie: w zawodach żużlowych skręca się wyłącznie w lewo (skręcać w prawo też można, ale wtedy wyścig szybko się skończy :)
[#118] Re: Flappy Boing

@amizet, post #54

> ale w jakimś stopniu jest czymś nowym na takim c-64

Doprawdy?

Polecam pograć w Dragon's Den na C=64. Gra z 1983 (!) roku.
[#119] Re: Flappy Bird

@recedent, post #117

> po pierwsze: opcja gry "jednym przyciskiem" była tam jedną z kilku do wyboru

To dało się grać jednym przyciskiem? I proszę, nie próbuj na siłę udowadniać że "to co innego bo tylko opcja"
[#120] Re: Flappy Boing

@_arti, post #95

Albo robimy coś konkretnie i w pełnym wymiarze godzin (...) albo gra powstaje 7 lat...

No niestety. Weźmy takie Change It robione po godzinach - nie zapowiada się, że finalną wersję uda się wypuścić na 10-lecie premiery pierwszej publicznej wersji. :(
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem